Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 12
Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: marina1983 Date: 04 Jul 2019, 20:44:41
Prevelik br pijanih , previse ljudi u malim camcima bez osnovnog znanja ponasanja u plovilu  niko prsluka niko vesla , svaki dan to gledam , tragedije su neizbezne nazalost .
Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: Bobiska Date: 05 Jul 2019, 10:11:53
Sve je to uredu, samo sto ce se te provere vrsiti u okolini Novog Sada i Beograda a u ostalom delu zemlje ne samo da nece nego ljudi tamo nikada i nisu ni videli registrovan camac ili dozvolu za upravljanjem. Muka mi je od svega toga.
Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: Batica Date: 05 Jul 2019, 10:20:44
Nizvodno od Golupca, registruju camac bez motora, kao izlaze na vesla.
Registruju motor, Tomos 4 a onda stave 8-15ks i teraj.
Jer ih niko u poslednjih 10god nije kontrolisao.
To rade alasi, pecarosi i krivolovci svi.
50% nema plovidbenu.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka


Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: dovlans Date: 05 Jul 2019, 11:18:08
I ne treba da registruju, da pune budžet parazitima. Ja sam se zeznuo što sam registrovao .
Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: damjan Date: 05 Jul 2019, 11:25:57
Nizvodno od Golupca, registruju camac bez motora, kao izlaze na vesla.
Registruju motor, Tomos 4 a onda stave 8-15ks i teraj.
Jer ih niko u poslednjih 10god nije kontrolisao.
To rade alasi, pecarosi i krivolovci svi.
50% nema plovidbenu.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka



Isto je i u Beogradu. Lično sam se uverio u to,da prolazi i samo registrovan čamac,bez upisanog motora. Jednom prilikom rečna zaustavlja mene i još jedno lice sa drugim plovilom,takođe plastični čamac i jači motor,za koje znam da je samo registrovao čamac,bez upisa motora. Pregledali moju plovidbenu,sve ok,upisan i motor,pregledali plovidbenu od tog drugog lica,tražili mu samo još i papire vlasništva motora koje je imao uz sebe pored i sve takođe bilo ok. Da li je to sad po zakonu tačno,to ne znam,ali sam se uverio da prolazi. Dakle reg čamac i papiri od motora,ne upisanog u plovidbenu prolaze na terenu.
Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: Batica Date: 05 Jul 2019, 11:34:18
To znaci usteda od 10000-13000 din zavisno od motora.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka


Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: jugov Date: 09 Jul 2019, 05:50:29
Saopštenje LK Novi Sad za koje malo ko zna u Novom Sadu, a za one koji dolaze ili prolaze kroz Novi Sad da i ne govorim.
Pošto je saopštenje poveliko ovde ću izneti samo delove tog saopštenja koje se odnosi na čamce za sport, razonodu, pecanje i ribarenje.

Novi Sad - Saopštenje br. 22/12
04.09.2012.
o uslovima za plovidbu brodova i drugih plovnih objekata na delu plovnog puta reke Dunav od Km 1.250,000 do Km 1.261,000
..
..
..
..
D. Zabrane i ograničenja

1. Zbog sprečavanja ugrožavanja bezbednosti plovidbe na ovom potezu reke Dunav, zabranjuje se:
1.1. Plovidba svim učesnicima u plovidbi pri nepovoljnim hidrometeorološkim uslovima kao što su jak vetar, led i ledostaj, vodostaji niži, odnosno viši od propisanih, smanjena vidljivost (magla ili guste padavine kada se ne vide oznake za obeležavanje plovnog puta ili obala);
1.2. Susretanje i prestizanje;
1.3. Stvaranje talasa i povlačenje vode;

(posebno zanimljiv deo ovog saopštenja)

1.4. Noćna plovidba plovila namenjenih sportu i razonodi; i
1.5. Zadržavanje, stajanje, privredni i sportski ribolov malim plovilima (ova plovila mogu koristiti ovaj potez isključivo za prolazak uzvodno, odnosno nizvodno i to tako da ne koriste put predviđen za plovidbu brodova i sastava).

Skreće se pažnja svim učesnicima u plovidbi da pri plovidbi ovim potezom reke Dunav obrate posebnu pažnju prilikom plovidbe i manevrisanja, podese gabarite (dužinu, širinu, visinu) i smanje brzinu plovidbe, poštujući pravila plovidbe u cilju zaštite ljudskih života, materijalnih dobara, životne sredine i bezbednosti plovidbe.




Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: pikeman Date: 09 Jul 2019, 10:25:46
Haj-tek plovidba Dunavom i Savom uz navigacione bove

Srbija je prva u Evropi uvela navigacione bove koje su vidljive brodovima u svim uslovima plovidbe. To povećava bezbednost plovidbe, kaže za RTS pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević.

Inspekcija Ministarstva za saobraćaj prošle nedelje je pojačano kontrolisala splavove i brodove na Dunavu.

Gostovanje Veljka Kovačevića u Jutranjem programu RTS-a


Pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Veljko Kovačević rekao je za RTS da su kontrole pokazale da je podignut nivo poštovanja propisa od strane svh učesnika u plovidbi, ali da to mora i može mnogo bolje.

"U prvim danima kontrole videli smo oko 40 odsto učesnika sa nedostacima, dok su ostali ispunjavali sve propisane uslove, čak i najrigoroznije zahteve, tu mislim na splavove", rekao je Kovačević.

Navodi da se kontrolišu sve velike tačke, od Velikog Gradišta, gde je velika frekvencija teretnog saobraćaja, zatim Novi Sad, Apatin i ističe da dobar deo učesnika u saobraćaju poštuje propise.

Prošle godine bilo je oko 100 prijava zato što čamci nisu bili registrovani ili zato što su njima upravljali oni koji nisu imali adekvatno položene ispite.

S obzirom na to da se saobraćaj na rekama pojačava, nameće se i pitanje šta nam donosi ovo leto kada su kruzeri, čamci, gliseri ili splavovi u pitanju? Na primer prošle godine bilo je registrovano oko 3.800 plovila, a kapetanija ove godine očekuje više od 4.000 čamaca i brodova.

Da bi plovidba bila bezbedna u mnogome pomažu navigacione bove.

"Navigacione bove značajno podižu nivo bezbednosti saobraćaja na rekama, pre svega kada je u pitanju teretni transport i veliki putnički kruzeri", rekao je Kovačević.

Prema njegovim rečima, one su sada vidljive svim zapovednicima koji imaju elektronske navigacione karte i obavezne su za sve velike brodove.

"One nisu obavezne za čamce, ali da je dobro da i vlasnici čamaca imaju takvu opremu, upravo zbog elektronskih navigacionih bova, rečnih informacionih servisa, svih aj-ti servisa koji su uvedeni u unutršnju plovidbu, pre svega zbog podizanja bezbednosti, rekao je Kovačević.

Objasnio je da su fizičke navigacione bove opremljene i svetlosnim signalim, tako da su vidljive u noćnim uslovima, kada je magla i u svim otežanim uslovima plovidbe.

Pored njih, uvedeni su i virtuelni atoni.

"Kada određena bova bude uništena tokom plovidbe mi puštamo virtuelne atone koji su vidljivi u elektronskim navigacionim sistemima tako da brod može neometano da nastavi da plovi bez obzira što fizički ne vidi bovu, jer je vidi na elektronskoj navigacionoj karti", kaže Kovačević.

U isto vreme trebalo bi da se povećaju kapaciteti putničkih pristaništa u Beogradu i drugim gradovima Srbije.

Ministarstvo je sa opštinom Zemun i gradom Beogradom iniciralo izgradnju međunarodnog pristaništa u Zemunu.

Kovačević kaže da bi radovi na tom pristanuštu trebalo da budu završeni u avgustu i očekuje da ono do naredne nautičke sezone bude značajno reklaksirno.

Izvor: RTS

Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: NSBucov Date: 10 Jul 2019, 11:53:47
U nedelji po oluji - Novi Sad (preko puta Kamenjara - srednji špor)



Odg: Bezbednost vodnog saobraćaja By: jugov Date: 10 Jul 2019, 16:20:29
sta mu se desilo nisam siguran.  :huh: