Vukovi sa DUNAVA Motori
Pages: 12345678
Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: dushann Date: 16 Februar 2009, 00:39:52
Svakog kupca motora za svoj plovni objekat muči pitanje kako da uzme uz njega pravi korak elise da bi imao najbolju iskorišćenost motora.
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 00:59:25
Nije samo korak u pitanju,vazna je i velicina elise!!!Ja na mojoj Hondi trenutno imam 9 1/4x12 elisu.Prvi broj(9 1/4) je velicina ili precnik u inchima a drugi broj(12) je korak u pitchima.Sa tom standardnom elisom motor mi debelo ide u blokadu,i ja lepo narucim prohromsku 10x13 znaci 1 korak brzu  ali veceg prečnika pošto se  9 1/4 radi samo u jednoj opciji x12.Bio sam ubedjen da će to biti idealno,ali ne lezi vraže,sa njom nisam izvlačio dovoljno obrtaja i išao sam malo sporije!!!Niko od silnih servisera kod nas nije mi skrenuo paznju da je i veličina itekako bitna,neverovatno!?Sad nameravam da porucim 9 7/8x 12,nadam se da ću napraviti nešto a i ljudi iz Bobeka u Vodicama su mi obećali da će mi menjati dok ne nadjem odgovarajuću. :ok:
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 12:25:31
pa znaju oni koja ti treba elisa reci težinu čamca i mogu ti poslat 2-3 tipa elisa jedan će ti sigurno pasat. Samo ako ideš 60-65 kmh to ti je odprilike neki maximum

Spojene poruke: 16 Februar 2009, 12:35:31

Evo jedan jako dobar i mali program za izračunavanje maximalne brzine koju može da postigne određeni propeler.

Potrebno je uneti sledeće parametre:

1. Propeler pich 11,25 (11 1/4)
2. Max broj obrtaja vašeg motora (5000)
3. Odnos brzine menjača (2,05)
3. Slip (faktor korita 10% za V, 25 za poludeplasmansko i 45-50 za deplasmansko, moguće je uneti i neke između vrednosti) (25)

I ispadne da moja elisa 11 za Yamahu 25hp, na mom poludeplasmanskom čamcu može da razvije brzinu od 33km/h, a varalica je išla 38 nizvodno (Dunav +5km/h) i to je to! Znači NIJE MOGLO BOLJE! tj BRŽE!

Za iste parametre osim što je sportsko V korito sa idealnim 10% slip-om, sve isto ali ovog puta max speed 38km/h + 5 nizvodno znači max 43km/h

E sad sa malim vetrom u ledja moze mozda još malo brže, alo to je MAX! za taj PROPELER!

Evo program http://www.sendspace.com/file/htjnw0
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 12:50:30
Citat: rj poslato 16 Februar 2009, 12:25:31
pa znaju oni koja ti treba elisa reci težinu čamca i mogu ti poslat 2-3 tipa elisa jedan će ti sigurno pasat. Samo ako ideš 60-65 kmh to ti je odprilike neki maximum

Spojene poruke: 16 Februar 2009, 12:35:31

Evo jedan jako dobar i mali program za izračunavanje maximalne brzine koju može da postigne određeni propeler.

Potrebno je uneti sledeće parametre:

1. Propeler pich 11,25 (11 1/4)
2. Max broj obrtaja vašeg motora (5000)
3. Odnos brzine menjača (2,05)
3. Slip (faktor korita 10% za V, 25 za poludeplasmansko i 45-50 za deplasmansko, moguće je uneti i neke između vrednosti) (25)

I ispadne da moja elisa 11 za Yamahu 25hp, na mom poludeplasmanskom čamcu može da razvije brzinu od 33km/h, a varalica je išla 38 nizvodno (Dunav +5km/h) i to je to! Znači NIJE MOGLO BOLJE! tj BRŽE!

Za iste parametre osim što je sportsko V korito sa idealnim 10% slip-om, sve isto ali ovog puta max speed 38km/h + 5 nizvodno znači max 43km/h

E sad sa malim vetrom u ledja moze mozda još malo brže, alo to je MAX! za taj PROPELER!

Evo program http://www.sendspace.com/file/htjnw0
Pa da znaju ovde rekli bi mi barem da sto veci precnik elise, treba korak manje u pitchima,barem ja sam takvog misljenja.Jel ti nesto znas o tome?
Čudna je Honda,stave standardnu elisu 9 1/4 a ne prave od te velicine nijednu sem te 9 1/4 x12,da postoji 9 1/4x13 100% bi mi bila idealna,ovako konfuzija :huh: :huh: :huh:.
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 13:01:18
tayger nemam ti ja pojma o tim izračunima znam da kad elisa nevalja to se odma osjeti ja sam isprobavao na svojoj Yamahi par tipova elisa i nisam primjetio neke bitne razlike . Jedino kad sam stavio baš neodgovarajuču to se odma osjeti
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 13:07:46
Citat: rj poslato 16 Februar 2009, 13:01:18
tayger nemam ti ja pojma o tim izračunima znam da kad elisa nevalja to se odma osjeti ja sam isprobavao na svojoj Yamahi par tipova elisa i nisam primjetio neke bitne razlike . Jedino kad sam stavio baš neodgovarajuču to se odma osjeti
Mislim da je Yamaha bolje pokrivena sto se tice elisa od Honde,oni stave npr na F25 9 7/8x 11 1/4 standardnu a ako ti ne stima imas 3-4 koraka sporije i isto toliko bržih i onda nema greške!!!
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 13:15:01
čuo sam da honda ima neku duplu elisu i da košta oko 700 e jel ko vidio to čudo
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 13:17:51
Imas 3-kraku i 4-kraku,alu i prohromsku,za ove motore o kojima mi pricamo to je to,ne postoji nista vise,za velike motore ima ih gomila ali to me ne interesuje...
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 13:32:46
ove dve honde 20 ks imaju 4 kraka . Prijatelj mi kaže za tu mislim trokraku ali duplu pa neznam jel neko to vidio i jel imaju u katalogu
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 13:37:10
Citat: rj poslato 16 Februar 2009, 13:32:46
ove dve honde 20 ks imaju 4 kraka . Prijatelj mi kaže za tu mislim trokraku ali duplu pa neznam jel neko to vidio i jel imaju u katalogu
Nema garantovano.Inače,4-krake elise su sporije ali startnije od 3-krakih.
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 13:51:49
to neznam nisam vozio sa tri kraka elisu . Kod ovih sa 4 kraka nisam mogao iskoristit zadnjih 30% gasa .Dobije obrtaje ali ne i ubrzanje , to je to što tvrdiš žvače  vodu
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: tyger Date: 16 Februar 2009, 14:21:31
Citat: rj poslato 16 Februar 2009, 13:51:49
to neznam nisam vozio sa tri kraka elisu . Kod ovih sa 4 kraka nisam mogao iskoristit zadnjih 30% gasa .Dobije obrtaje ali ne i ubrzanje , to je to što tvrdiš žvače  vodu
Ma muka me naterala,pa sam silne forume gledao o elisama :embarassed: :embarassed: :embarassed:
Mada te Honde bf15 i bf20 sto se isporucuju sa 4-krakim elisama idu ko besne!
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 14:30:40
dobri motori nema govora
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: Damir Date: 16 Februar 2009, 22:40:19
imam yamahu 25 2T stru 20 i kusur godina....... kada sm trebo novu elisu obratiosam se serviserima i tobože nazovimo ih glavnim uvoznicima za rh da mi kažu gdje se nalazi broj elise svi su pametovali te vam te tamo -----sve dok nisam nazvao glavnog za bivšu yu u sliveniju KRŠKO čovjek mi je odmah reko naručijo novu elisu i čeko samo 15 dana da dođe direktno iz japana ......yamaha i dan danas pali na zub i šljaka bez ikakvih problema jedino što je slaba za moj čamac i sada sam odlučio da idem na 30 ili 40 ks do ljeta moram imati
jedan dan kada budem išao do čamca slikam vam gdje se nalzi broj a i svog odavno oltajmera
Odg: Odabir elise motora u odnosu na plovni objekat By: rj Date: 16 Februar 2009, 22:45:47
ja sam imao dvotaktnu 8 ks za al čamac mi bila dovoljna perfektan motor isto sam mjenjao elisu nije bio nikakav problem .Yamaha dugo godina drži rezervne djelove što je zapohvalu