Vukovi sa DUNAVA Plovkarenje
Pages: 1
Dužina predveza kod plovkarenja By: orka Date: 02 Decembar 2012, 10:56:41
Sigurno se svako od nas bar jednom zapitao koliko predvez treba da bude dugacak.. Da li kraci, da li duzi..

Kakav da bude u zavisnosti od vrste ribe koja se peca, dubine, protoka vode, vrste plovka, mamca, stajace ili tekuce vode, meteo uslova, godisnjeg doba, toplije ili hladnije vode, krupnije ili sitnije ribe.. itd.., i da li to ima uticaja na konacan ishod pecanja..

Kakva su vasa iskustva?
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: ellesar Date: 02 Decembar 2012, 11:53:00
:takoje:
Zavisi, u 90% slucajeva vezem sisteme tek kad dodjem na vodu i vidim, gde sam-sta sam.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: zex.raseta Date: 02 Decembar 2012, 20:07:36
Dužina predveza je od bitnog uticaja za uspešan ribolov. Ona zavisi kako od vode  na kojoj pecamo ( stajaća ili tekuća ) tako i sloju vode u kojem se riba hrani . Ponekada je potrebno da predvez polako pada ka dnu i riba ga uzima u propadanju a nekada ga opteretimo da padne što brže kako bi izbegli siću koja se muva pri površini...
Neke vrste vole kada se mamac na predvezu ponaša kao da ga je voda donela a neke da je na samom dnu . Mamac igra veliku ulogu pri dužini predveza. Glista i hleb ili trava ne mogu na isti predvez. Nekome će se učiniti smešno ali nauka je plovkarenje isto kao i feeder ,varaličarenje i ostali načini ribolova. Mnogo nekih parametara mora da se poklopi i ispoštuje da bi izvukli maximum uživanja u pravom plovkarenju.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: stefany Date: 03 Decembar 2012, 22:13:03
Plovkarenje ima puno razlicitih vrsta i pristupa.
Meni najdrazi je na reci, plovkarenje na voznju.
Ozbiljan bolonjez, plovak 3-4gr, osnovni najlon 0.14-0.16
prevez 0.10-0.12. Najbolje mi se pokazala duzina oko 30-40 cm.
udica 10-16 zavisno od modela,suza olovo.
Kvalitetna hrana zamesana dan ranije sa ttx-om.
Pre samog ribolova prosejem hranu kroz sito, navlazim je koliko
treba, dodam u prihranu razne mamce-crve,seckane gliste,secerac itd.itd
Od mamaca najcesce koristim hlebnu ruzu, crva, frikom secerac ,glistu
i kombinaciju istih.

Vrhunski ribolov koji mnogo volim, a da je nauka jeste.
A svaki pogresan detalj daje za rezultat neuspeh, pa i duzina
predveza.U odredjenoj situaciji pogresna duzina predveza moze
za rezultat da da 0 bodova bez obzira sta stavimo na udicu.

Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Trksi Date: 04 Decembar 2012, 13:43:49
Nisam neki ekspert sto se tice plovkarenja ali volim otic na Savu sa bolonjezom, pogotovo u zimskom periodu.
Predveze koristim 0,12 i 0,14 u duzini od 25 cm do 40 cm.
Ja sam cesto puta na predvez znao stavljat i po koju kuglicu sitne sacme i to mi se pokazalo puno bolje u realizaciji grizeva.
Na vodi primjecujem da rijetko ko (skoro niko) slaze sacmice po predvezu pa mi je to malo cudno (svi deru sablonski) a ja sam i dalje ubjedjen da mi se ovako puno manje mrsi najlon i da bolje uocavam griz na plovku.
Znaci osnovni najlon 0,16
Plovak 3 grama, olovo suza 2 grama, virbla, predvez 0,12  i ostatak tezine olova 1 gram, rasporedim sa sitnim sacmicama po predvezu (ako je duzina predveza 40 cm, 25 cm mi ostaje do udice cisto bez sacme)
Sto se tice ulova vidim da nezaostajem od drugih, znaci sistem sljaka
A isto tako me buni to sto vidim da nitko nestavlja sacmice na predvez.
Probao sam pecati i sa cistim predvezom ali ubjedjen sam da mi je ovako puno jednostavnije i bolje.
Bas me zanima misljenje iskusnih plovkarosa, da li je to ok.
Za mamac najcesce koristim crve.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: stefany Date: 04 Decembar 2012, 15:19:48
Ovo sto sam opisao je za sistem kocenja plovka, gde je obavezan
malo brzi protok vode, gde plovak ne ide brzinom toka vec ga
stapom kocis da udica sa mamcem ide ispred olova.
Sacmice na predvezu ovde prave problem a suza na tezinu plovka
ima zadatak da mamac sto brze spusti na dno.
Kada je tok spor onda sacmice igraju neku ulogu a opet zavisno
od rasporeda.Ali ne za kocenje.Rasporedom resavas mrsenje kao i
"olaksavanje" plovka sto daje za rezultat da se grizovi lakse uoce.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Trksi Date: 04 Decembar 2012, 16:13:25
Upravo i lovim u sporim djelovima rijeke (liman zimovnik) tako da nema potrebe za nekim stopanjem.
Ovo sto ti pricas za brzi tok rijeke i stopanje najlona da bi udica bila plasirana ispred plovka ima i te kako smisla i logike i svaka cast na savjetu.
:ok:
Meni je samo cudno to sto nitko nepravi takav sistem (u mojoj okolini) pa sam mislio da mozda sebi umisljam da je tako lakse a ponavljam sto se tice rezultata, tu sam negdje u sredini.  smiley033

Znas i sam kad se krene derat bijela riba po zimovnicima, svi odradjuju posao sablonski, znaci debeli najloni, kante od krecenja (pune ribe svaki dan za komsiluk i svinje) i cim nesto neradis po tom sablonu upadas u oci  :eek:

A da nespominjem kad poslje ribolova, pustim ribu iz cuvarice nazad u vodu. To je onda vrhunac  :eek:  :eek:  :eek:
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: orka Date: 06 Decembar 2012, 20:20:31
Tesko pitanje,na koje ne postoji uopsten odgovor..,ima bezbroj situacija sa vode,na koje moramo reagovati trenutno,a sve je stvar osecaja,intuicije i prakse..Neka univerzalna duzina predveza bila bi oko 30-35cm .
Evo jedan primer bas iz prakse;dubina 1m,voda sporoprotocna,plovak bucica 2g..,peca se sitan skobalj 100-300g,mamac hleb..,duzina predveza oko 40cm..,desavalo se da skobalj skine hleb,a da plovak ne registruje,ili da jedva nesto pokaze..,kada sam skratio predvez na oko 25cm,odmah sam video razliku u vidu bolje i konkretnije signalizacije trzaja na plovku,sto se odrazilo i na broj zakacenih riba..
Bilo je i obrnutih situacija,kada je produzenje predveza donosilo promenu i bolje rezultate..
Na Drini recimo,kada se peca krupan skobalj na travu,koriste se predvezi od 50cm do cak 80cm..
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Trksi Date: 07 Decembar 2012, 16:19:29
Upravo to i je bit naseg hobija, opcenito ribolova, nebitno o kojoj je tehnici rijec.
Znaci stalno smo u potrazi za necim savrsenim i onda se uvjeris da u nekim momentima, totalno drugcije i nekad (po nama) nelogicne stvari odrade i te kakav posao sto se tice ulova. Dali da se radi o hrani za ribu ili o debljini najlona ili duzini predveza.

Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Nemanja85 Date: 07 Decembar 2012, 16:42:26
Ja npr. kad skobalj pipavo uzima, ili kad sitan skobalj uzima onda gledam minimalni predvez koji daje ribu. Tako mislim da lakse realizujem kontru. Kada na hleba pecam onda uglavnom pecam na najkraci moguci predvez, zato sto treba odma kontrirati jer hleba lako skine. Kod pecanja na crva onda valja da crv leluja i onda sto duzi predvez koristim koji mi donosi ribu. Skoro sam pecao na Moravi i na predvezu od pola metra sam imao dosta otkacinjanja, skratio sam ga za nekih 10 cm i ubadao sam ribu kako treba, i nije bilo otkacinjanja. Treba samo naci odgovarajuci predvez, sto znaci ne treba biti lenj i menjati na vodi.

A sto se tice sacmica na predvezu, kada se peca krupna riba, mislim da nije bas pametno stavljati sacmice zato sto moze da dodje do ostecenja tanje strune koja lako moze da kvrcne i to vas kosta ribe...
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Svenko Date: 17 Januar 2013, 08:50:06
Kod pecanja škobe uvijek iznad virble stavljam većinu otežanja...dok dve tri kuglice od 0,25 stavim ispod virble na podvez 0,14...to obično mora biti mekano olovo koje neće puno oštetiti tanki podvez i mora se obraćati pažnja kada se stisne da stisak nebude prejak pa zezne stvar i napravi oštećenje..pa onda kad maconja zvekne u kontri bude cak...kuku lele koliki je bio :lol:
Podvez obično stavljam od 30-45 kad je u pitanju crv i hleb dok za vutragu ide i do 60........bez kuglica ispod...Ove dve tri kuglice raspoređujem zavisno od brzine vode,dubine,daljine, sloja u kom se hrani i načina na koji uzima ili gura mamac......i često im menjam raspored ako se ništa ne dešava......Kad je aktivan nije neka mudrost kako je rasporediti jel uzima kao klen... ali kad neće da uzima a legne na krmu e onda zna da zezea i to dobro.....Često sam u takvim situacijama jednu kuglicu spuštao na 5 cm do udice a dve na 20ak iznad, pa još 15 i virbla...i to je bila dobitna kombinacija u takvim uslovima.....Poslednjih vikenda je samo u serijama reagovo na trus i mekanu primamu bez kamenja....i hranio se tik iznad dna :bye:

Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: kapitalac Date: 17 Januar 2013, 22:25:26
Kada pecam u brzoj vodi dobar je dugačak predvez jer je dovoljno da riba zaustavi mamac, pa makar i tjelom i plovak obavezno tone. Sporija voda već ostavlja ribi puno više vremena dok se ne zategne najlon na relaciji udica-plovak i dok plovak ne potone. Tu već kraći predvez zna biti u prednosti. Još ako je u pitanju plotica, koja baš pipavo uzima i nema želju da ide ka dnu, u kombinaciji sa velikom dubinom, onda je baš zeznuto realizovati udarac. Jesenas sam lovio u takvim uslovima plotice na kukuruz na 7-8 m dubine i plovak koga sam "udavio" nije niti jednom potonuo. Isto je bilo i kod kolege koji je sa mnom pecao, a izvadili smo ukupno petnaestak plotica.

Mišljenja sam da ne treba pretjerivati sa olovom na predvezu, jer onda vrtilica ne može da obavlja svoju funkciju. Ja inače koristim Owner duplu vrtilicu i ne stavljam više od jednog olovceta na predvez. Takođe ako lovimo škobalja mamac mora biti na samom dnu dok za ploticu može ići i dosta višlje pa samim tim i predvez može biti dosta kratak.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Zoran505 Date: 06 Februar 2013, 01:08:32
Pa vi ste vec sve ovde rekli, ali ajd`... kada je voda bistra a riba plasljiva i krece se na dnu ili je ispod kamena, stavim jedno sitno olovce do samog vrata udice a druga olova dignem iznad podveza. Predvece kada vidim da riba ide na povrsinu stavljam podvez od oko metar a olova dizem do plovka ili stavim plovak koji vec ima olovo. Udaljenost udice sa crvicima od plovka, je oko 2m. Struna i mamaz lagano tonu i simuliraju prirodnu hranu. Pecam na jezeru.
Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: Brdar Date: 08 Decembar 2022, 20:22:45
Duzina predveza raspored olova je nauka, najbolje je i najprostije ali kad su uslovi idealni. Povrsinski sloj i njegova cirkulacija vode nije kao na dnu. Gore moze da se cini da sporo tece dok je na dnu mnogo brza. Sad za vikend smo pecali zajedno ja i drug ista voznja, ista duzina predveza isti plovci ista debljina, razlika sto sam ja imao ribe a on ne je sto sam odmah provalio da se hleb podize iznad zone gde se skobalj hrani, stavio sam dve sacmice od udice na 10 i 20 cm i odmah je krenula akcija, njega sam malo nervirao dok mu nisam otkrio.

Послато са Redmi Note 9S помоћу Тапатока

Odg: Dužina predveza kod plovkarenja By: sona Date: 08 Decembar 2022, 21:02:08
Svako ima svoju caku,pecam na sporotekucim i stajaćim vodama tako da predvez oko 20 cm ide kopca najmanja klizno olovo i iznad jedna mala sacma kao granicnik nije nista posebno al takav sistem koristim. smiley033