Vukovi sa DUNAVA Plovkarenje
Pages: 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637
Odg: Izbor plovka By: MarkoMimic Date: 02 Februar 2016, 00:19:21
 :cheesy: Pexon druze, nemoj mene svrstavat medju vrsne plovkarose ziv mi bio.  :cheesy: Imam ja jos mnooogo da ucim, da probam, i uzivam... mnogo hleba da pojedem i mnogo vise u "kugle" da ga umesim da bih dostigao neke ribolovce koje poznajem. No dobro, u svakm slucaju zadovoljstvo mi je da ono sto sam naucio u mnogim danima provedenim pored vode podelim sa kolegama u nadi da ce nesto od toga moci da im posluzi u nekoj konkretnoj situaciji.

Ja sam po vokaciji jedna ribolovacka "svastara" koja voli da isproba svaku tehniku a imam srecu da zivim pored takvih reka gde mi je omoguceno da se bavim svakim vidom ribolova (sem morskog :cheesy:) ali ljudi poput mog starog uz kog sam naucio mnogo toga, pocev od vezanja udice pa na dalje, i koji su recimo 30 i vise godina pecali samo na plovak i vecinom na hleb su i danas neprevazidjeni. Znas kako ja pecam skobalja na hleb? Bacam varku ili nesto eksperimentisem dok stari hrani ribu... i kada on upeca 3-4 onda mu se ja pridruzim sa plovkom... :cheesy: Mogo puta su me kolege pitale zasto tako ali odgovor je prost...ako ga on na hleb ne upeca onda ni ja necu sigurno.  :cheesy:

Zadnjih godina sam ga zamrazio malo sa "srednjim" varalicarenjem i po nekada ga ubedim da peca mrenu samnom ali kada god moze on ce da baci hleb pre trave ili bilo cega drugog.  :cheesy: Ili recimo Ratko Markocevic... tog coveka kada posmatras na vodi imas utisak da tacno zna gde koja riba stoji i o cemu razmislja.  :cheesy: Ima svojstven stil pecanja, ponasanja na vodi a zna da upeca svaku ribu od mladice preko lipljena a o ostalim vrstama da ne govorim. Gospodin.

Pecanje mrene koje ja volim zbog same borbe sa velikim i borbenim ribama je daleko od istinskog plovkarenja. Grub sistemi, komplikovana voda, i pecanje na "misice"... zato stari pobegne 200m nizvodno, telematch od 170gr u ruke i uziva sa skobaljima i ploticom. Njegov plovak od 5-6gr koji koristi  je gore 200m iznad kod mene neupotrebljiv. A sa mojim plovkom kod njega bih imao recimo 1/3 realizovanih uzimanja a i sam broj uzimanja bi bio drasticno manji zbog grubosti sistema.

Zato pojam "drinska sargarepa" moze da se poistoveti sa plovcima oblika koji je Milan opisao u gramazama od 8 pa do 14gr namenjenim za velike distance, jaku vodu, i pecanje na "travu". Ali to nikako nije plovak koji apsolutno pokriva pecanje na Drini, naprotiv. Skoro na svakom viru imas toliko raznovrsnih pozicija da ce nijanse i izbor plovka odlucivati o dobrom ili nikakvom ulovu.

Stari je prosle godine "razbijao" skobalja krajem juna na "Orasnjaku" kod Fakovica na hleb i plovak od 5gr. Prvi dan su ga kolege gledale sa podsmehom i komentarisali "gledaj cice sto baca hleb". Oni su lupali plovcima od 9gr u jato pred nogama i na maloj i bistroj Drini pokusavali prevariti skobalja na travu u skoro stajacoj vodi. Naravno da nisu imali ulov. Stari 100m iznad njih na hleb i duplo laksi plovka je pravio sou. Slcna prica se ponovila i kroz par dana da bi treci put kada smo dosli sve kolege uveliko pecale na hleb a njihove teorije "nece ovaj veliki skobalj na hleb", "ne uzima iznad Bratunca na hleb" i sl su pale u vodu.

Kolega vradojicic ima jednu zanimljivu pricu sa Lonjina koja govori bas o tome koliko je izbor plovka vazan i da se na Drii moze pecati i na plovke od 3gr u odredjenim situacijama.
Odg: Izbor plovka By: pexon Date: 02 Februar 2016, 01:00:11
    Marko druže, ovo što si napisao te samo čini još većim ribolovcem i čovekom! Skromnost je ona osobina koja izdvaja vrhunske ribolovce od odličnih.  smiley033 A kakav si ribolovac se da zaključiti po tekstovima ali i ulovima koje si okačio za ovo kratko vreme što si na forumu.
    I ja sam do skora bio svaštar povratnik u ribolov, ali sada najviše preferiram fider. Na moju žalost, posle tri godine još uvek sebe smatram početnikom, što zbog nedovoljno vremena koje provodim u ribolovu, što zbog nedostatka mentora od koga bih učio! Mada bih našeg Milana mogao komotno nazvati mentorom za fideraj, pošto sam od njega dobio gomilu korisnih saveta i uputstava!
    Ono što si pisao za plovke, mogu potpuno da razumem. Imao sam situaciju na prvom susretu sa Drinom prošle godine, kada su mi iskusnije kolege govorile da stavim "drinu" od 8-10 gr kakve su oni tada koristili, a meni se sasvim lepo ponašao plovak sličan "ratku" od 5-6 grama. Posle sam i ja popustio i prešao na "drinu" ali sam video da stereotipi nisu jedino čime se moraš voditi u ribolovu.  :cheesy:
Odg: Izbor plovka By: MarkoMimic Date: 02 Februar 2016, 02:13:50
      Ja kada bih pecao "po pravilima" i po kalupima ne bih se ni bavio ribolovom. Ok, osnove su jedno, zakoni fizike i recimo "Fundamentalne teorije plovkarenja" od gospodina Milana Berkut-a su nesto sto je utemeljeno na cinjenicama i sto jedno drugo dopunjuje. Ali fraze tipa..."Klen jede visnju samo u prolece", "Krupan skobalj nece hleba" su jedno obicno lupanje koje nema veze sa praksom. Ja sam uredno klena dobijao na visnju pocetkom decembra kada su uveliko sibali mrazevi a za skobalja i hleb necu ni da komentarisem.  :cheesy:

Neke stvari su logicne, pa recimo da plovk biramo prema brzini toka, dubini, daljini izbacaja i td...i ne mozemo svi biti matematicari, fizicari i inzinjeri pa da imamo tacnu predstavu zasto je nesto ispravno a nesto drugo pogresno. Zablude su nesto cime smo mi ljudi (kao rasa) skloni. Pa tako ih imamo i po pitanju izbora plovka za neko mesto:

Nije istina da ce plovak vece nosivosti da se u brzom toku ponasa bolje od manjeg plovka...
Nije istina da daljinu izbacaja povecavamo stavljanjem plovka vece nosivosti...
Nije istina da su plovci manje gramaze po pravilu osetljiviji od vecih plovaka....
i td...

Ribolov kao i sve oblasti je doziveo revoluciju i ekspanziju. Ja se secam (a verujem i starije kolege) Drine i nacina pecanja osamdesetih godina proslog veka. Plovci civijasi i otezanje "lisiciji rep". Za danasnje pojmove to je bilo komplikovano ali verujem da bi u mnogim situacijama "civijasi" i danas drasticno nadmasili bilo koji plovak. Problem je sto smo se mi "razmazili". Vazno nam je sto brze i jednostavnije da dodjemo do ulova, generacije preskacu osnove i putem literaure, foruma i ostalih sadrzaja vrlo brzo postaju eksperti za odredjene tehnike ali "neizbrseni" u vremenu provedenom na vodi.

Negde sam citao o "pojacivacu trzaja" o kom je Milan pisao (jako zanimljiv i poucan tekst) pa sam se setio "civijasa" i njegovog famoznog "pomeranja antene". To je bio plutani plovak koji je navlacio na nailon a zatim se isti fiksirao antenom ili "civijom". Oni koji su cekali da antena "civijasa" potone pecali su jednu od 3 ili cak jednu od 5 riba koje su uzele mamac. Vecina uzimanja se manifestovala kosenjem antene u suprotnu stranu od kretanja ribe...njenim treperenjem ili cak poskakivanjem. Sistem pecanja je bio toliko precizan da je svaka promena u kretanju u 99% slucajeva bila uzimanje.

Razmisljao sam cak da napravim sebi jednu seriju "civijasa" prosto da se otrgnu od zaborava. A i stari bi se verovatno obradovao da opet zabaci plutani civijas sa crnom antenom. Krajem proslo veka na terenima ispod Bratunca medju ribarima je bio i poznat po nadimku "Crna antena"  :cheesy: :cheesy: :cheesy:

Plovkarenje...moze da prica ko sta hoce ali jedna od najopsirnijih tehnika ribolova sa ogromnim brojem "finesa". A sam naziv tehnike govori koliko je bitno to plovece cudo u koje znamo neprekidno buljiti satima i danima. Ovi sto danas dodju na Drinu, nabace plovak od 12gr i ispod njega toliku "suzu", i frknu ga pod drugu obalu ako misle da su "plovkarosi" onda imamo jos jednu klasicnu zabludu. To pecanje nema mnogo veze ni sa plovkarenjem ni sa plovkarosima, to je obicno "krljanje".

Odg: Izbor plovka By: vradojicic Date: 02 Februar 2016, 09:09:09
Daloeko sam ija od vrsnog plovkarosa, za to trebaju godine iskustva sto kaze Marko i jos tri FAP-a umesenog i pojedenog hleba. Ali tezi se tome, edukaciojom, pristupom vodi i ljudima na vodi, forumu, obicnom razgovoru i ulovima.
Licno sebe ubrajam u hlebarose iako pecam i na travu. Travarenje je ozbiljna rabota ko ga stvarno shvata i radi kako treba a ko se sljamci i bezi od ostalih vidova jer mu je lakse poneti 5 plovaka i krpicu trave... To ne priznajem. Nismo dzabe uceni da na gotovo nema nista, nesto se mora uloziti, dati da bi se nesto dobilo.
Zaista mi je zadovoljstvo i cast citati postove ljudi kao sto je Milan, Marko i ostalih. Volim ljude koji imaju sta da kazu, milina ih je slusati, upijati znanje...
Sve sto je Mare napisao stoji, nema stereotipa, mora da se zna nesto, da se proba svasta, iskustvo uci...
A bio sam svedeok na Lonjinskoj plazi kada je promena plovka na 3gr (inace nisam nikad ni video da na Drini neko stavlja tako mali plovak) uz sve ostale parametre sistema pocinje da daje ribu. Stereotip je bio da se na takvoj vodi na datom mestu peca minimum sa 4gr al ne lezi vraze... Tada ga je nesto iziritiralo, iako je plovak isao brze, za oko ne onako kako se misli da treba ali to je skobalju tih dana godilo.
Takodje to kuglanje u Orasnjaku. I to je razbijanje streotipa. Da sam bio malo pametniji posto sam bio sa druge strane da se samo spustim malo nize, i nakuglam, dobijao bih ga i ja. Ovako smo na travu uhvatili dok je bila veca voda po komad, dva i ostali na tome. Ali eto, iskustvo je to...
Odg: Izbor plovka By: orka Date: 02 Februar 2016, 09:17:44
Plovak je samo jedna od karika u nizu koje su bitne,ali ubedljivo najjača karika je ribolovac,a može da bude i najslabija.. :smiley:
Tehnika kočenja,zabacivanja,osećaj,intuicija,refleks,pravovremena kontra itd.Pola je talenat,a pola je praksa,rekao bih..
U sećanju mi je jedan naslov "Titraj za oko sokolovo". Dobar plovkaroš će i na lošem ili lošijem plovku videti ono što neko drugi neće videti ni na dobrom. Dve najbitnije stvari kod plovka su odabir oblika koji ćemo koristiti i njegova težina.. :ok:
Odg: Izbor plovka By: Milan berkut Date: 02 Februar 2016, 13:55:35
Tako je Orka, sve zavisi koliko je ribolovac motivisan da usavršava tehnike pecanja plovkom!
U svemu je vrlo važno vladati što većom količinom informacija pa tako i u plovkarenju. Tim pre što je ponuda opreme višestruko uvećana po raznovrsnosti. Sakupljanje informacija iz svih raspoloživih resursa je - virtualno iskustvo, koje višestruko skraćuje vreme napredovanja, to je zbir tudjih iskustava, način upoznavanja sa novim do tad nepoznatim, to su i neophodna predznanja koja valja imati pre nego raspakovati se na obali, ili, pre nego udjete u prodavnicu rib opreme . . . a pre ulaska u prodavnicu valja tačno znati za koje uslove i način vodjenja nam trebaju plovci pa na tom osnovu tražiti ne samo oblik i nosivost već i od čega su napravljeni . . . i zadovoljiti kriterijum cena/kvalitet.
E sad, "čitanje" vode, odabir optimalne montaže i njeno prilagodjavanje datim uslovima tad na tom mestu, odabir i taktika prihranjivanja, mamaca, predpostavka u kakvom je raspoloženju riba - to se stiče satima provedenim na vodi, to je "kaljenje" jednog plovkaroša.

Marko, ajd molim te pokušaj da se setiš gde si čitao o Pojačivaču trzaja, jer ja zaista nisam sreo nigde ni reč o tome i pripisah to jednoj od svojih inovacija, pa da se lepo izvinim ljudima ovde jer mi ne priliči da pripisujem sebi ono što je neko već objavio. Nekih četiri zime unazad, kad su me radaljski "klizavci" skobaljčići doveli do "ludila" i kad sam zaredao da menjam sve moguće plovke nebili bar malo smanjio vlastiti poraz, "upalila mi se lampica" i oduševio sam se rezultatom . . .
Odg: Izbor plovka By: MarkoMimic Date: 02 Februar 2016, 15:22:13
@Milan, citao sma u nekoj od tema na ovom forumu tvoj tekst od "pojacivacu" trzaja... pa me to podstaklo na razmisljanje. Tako da je inovacija 100% tvoja. Jos se nisam susreo sa slicnom montazom. Verujem da na stajacim i sporotekucim vodama moze da bude opasna.
Odg: Izbor plovka By: Milan berkut Date: 02 Februar 2016, 15:58:18
E onda mi ti oprosti što sam pogrešno shvatio da si negde već čitao o tom što sam i ja pisao pa me zainteresovalo, razumi me.

Ja sam nekako zavoleo sve te plovke naših majstora i na Drini nekako ruka sama baš za njima poteže iako mi je asortiman popriličan. Ma neću da tvrdim ništa, ni da su bolji ili gori, jednostavno nekako su mi - srcu bliži :)
Odg: Izbor plovka By: laki22 Date: 03 Februar 2016, 12:50:39
nemerem nigde naci plovak od 15 gr, :sad:
Odg: Izbor plovka By: vradojicic Date: 03 Februar 2016, 13:14:29
Pa ja tebe onda razumeo da si nasao negde, nisam ni isao da gledam. Javljam ti kad pregledam sta ima ovde.
Odg: Izbor plovka By: laki22 Date: 03 Februar 2016, 13:48:35
zvao sam te ljude sa linka sto je orka ostavio, ne rade za srbiju
Odg: Izbor plovka By: vradojicic Date: 03 Februar 2016, 13:54:21
Vazi, videcu sta ima i javiti u svakom slucaju.
Odg: Izbor plovka By: laki22 Date: 03 Februar 2016, 14:47:25
ne radi mi 10 gr, probao... mora 15gr minimum pa i 20 nekad. dubina je preko 10m pa i vise ako se dalje baci
Odg: Izbor plovka By: limovac74 Date: 03 Februar 2016, 18:00:10
Lineaeffe ima takve klizeće plovke velike nosivosti  . Evo ga model 4548

Model 4580 je isto zanimljiv (oblik ragbi lopte...).
Odg: Izbor plovka By: laki22 Date: 03 Februar 2016, 18:20:03
ako ima negde da se naruci, rad sam da porucim  :smiley:

Spojene poruke: 11 Februar 2016, 11:54:31

Eto, posle dugo traganja i zvanja, kolega Limovac mi je izasao u susret i nabavio mi plovke  :thumbup: . Model je Lineaeffe 4580 od 15 gr. Plovci su ooogromni i kvalitetno uradjeni. Cevka ide kroz telo sa metalnom kapicom na vrhu radi ojacanja iste. Donja alkica je isto korektno uradjena. Antena je promera 4,5mm pa posle probe videcu da li cu moorati da nadogradim deblju, radi vidljivosti. Jos jednom, veliko hvala kolegi limovcu  :tongue: a ja odoh na Dunav da ih isprobam malo  :bye: