Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 123456789101112131415161718192021222324252627
Odg: Registracija čamca By: Sax Date: 23 Mart 2018, 13:48:00
Pikantne su te stvari. Sta ta dva svedoka svedoce,i na osnovu cega? Slazem se sa Gremlinom a opet evo moj otac je davne 84-te godine kupio nov tomos 4 i dana danas je kod nas. Nikad nije nigde upisivan.Znaci,kad bih trebao da ga upisem,treba mi dva svedoka ali isto tako i kraden motor moze proci sa dva svedoka,jel tako ili gresim?
Odg: Registracija čamca By: LSI Date: 23 Mart 2018, 14:53:57
Та ствар са уписом мотора уз помоћ два сведока део је развојног пута наше државе.
За вас младе, да знате, после другог светског рата, било је довољно да се неко појави у месној канцеларији с два сведока и да му буде признат ратни стаж и да постане добитних војне пензије. Много је таквих "ратника" деценијама после примало пензије а да рат видели нису.
Такви смо, и најбоље намере умемо да изокренемо у њихов апсурд.

Некада су Томосови мотори били продавани широм наше земље и других готово да и није било. По распаду и нестанку бивше државе, ово што је од државе нама остало, покушало је да настави да живи па је власницима тих мотора пружена прилика да уз два сведока упишу моторе у пловидбене дозволе јер је држава схватила да је готово немогуће да многи траже копије рачуна старе по неколико година или пар десетина година по неким продавницама које се сад налазе на територијама других држава.

И наравно, то су, поред правих власника, искористили сви они који су желели да се отарасе украденог мотора и они који су хтели да за мало пара купе мотор не питајући за његово порекло.

Годинам држава покушава да ту причу приведе крају али увек би се негде неко нашао ко би "зажмурио". Ипак, толико је времена протекло и изгледа као да држава жели да стави тачку на ту причу. Изгледа да је држава одлучила да почне да примењује пропис који постоји толико година.

Дакле, сви који имају моторе без порекла - читај: ко нема рачун или уговор о купопродаји који је оверен, с доказом о плаћеном порезу - сад више не могу да упишу мотор у пловидбену. Пре или после, то је морало да се деси.

И шта сад?
Неки ће наставити да покушавају да пронађу капетанију у којој ће им неко "још само њима учинити", други ће морати будзашто да продају моторе као делове за поправку или могу да их користе за сидрење, ма како то ружно звучало.

Пријатељски савет - не купујте јефтине моторе без папира - вероватно су украдени. Упамтите, нико ником ништа не поклања без разлога!
И не заваравајте се тиме што сте годинама пловили с тим моторима и нико вас није контролисао. И томе ће доћи крај.

И на крају: за све који се сад спремају да оспу дрвље и камење по мени - нисам ја никакав представник власти. Ја сам само један од вас који воли да проводи време на води. Имам чамац, имам мотор, уредно регистроване и покушавам да поштујем законе ове земље, ма шта мислио о представницима власти.
Odg: Registracija čamca By: Sax Date: 23 Mart 2018, 19:11:12
Nema razloga za drvlje i kamenje...opusteno.
Lepo si objasnio,i ako je tako kao sto kazes,sto da ne,neka se red uvede.
U mom slucaju,a siguran sam da nisam jedini ce biti kolateralna steta ali ako ce uticati na smanjenje kradja motora,nema veze.
Kao sto sam rekao,cale je te godine kupio tomos 4 i elan camac 401.Camac je ukraden pre 15-20 godina.Penta je i dalje tu.Imam metalni camac koji je covek pravio pre 6-7 godina i taj camac smo kupil u selu bez ikakvih papirai.U sustini,kad sad sve saberem,ispada da mogu da se slikam i sa camcem(mada mi to i nije krivo) a i sa motorom(to mi je malo krivo).
Odg: Registracija čamca By: LSI Date: 23 Mart 2018, 19:44:52
Драго ми је да нема љутње. Заиста сам мислио сваку реч коју сам написао. И тако јесте.

Али ево и нешто мало лепше.

Можда мотор никад неће бити уписан јер нема "порекло" али чамац би могао да се региструје.

Наше капетаније су, како чујем, нешто пре краја прошле године, поново почеле да региструју чамце из такозване "самоградње".

Не бих улазио у разлоге зашто је то тако (можда су добили сигнал да још извесно време људима пруже прилику да региструју чамце које си правили или купили од неког а немају папире јер их има веома много нерегистрованих - данас је регистровано свега 20% од броја чамаца који су били регистровани пре десетак године, односно пре ступања на снагу "Шешељевог закона о порезу на луксуз").
Лично, верујем да је из истог разлога због ког је држава одлучила да период важења регистрације чамаца продужи  с једне на три године а за исте паре колико смо раније плаћали за једну годину

Иако је законом јасно прописана процедура како неко може сам да направи чамац и да га региструје, у капетанијама поново прихватају да упишу у уписник чамце уз изјаву два сведока.
Осим тога, потребно је начинити пројекат (то може бити и једноставна скица, посебно за једноставније чамце као што су "смедеревци" и њима сличне чамце али и чамце с кабинама).
Треба отићи у капетанију и пријвати да намеравате да започнете самоградњу а ако је чамац већ готов онда одете и кажете да нисте знали да треба претходно да пријавите радове...

Како сам чуо, тако је регистровано више чамаца од почетка године.
Ту треба имати мало стрпљења јер се нешто изменило у начину обављања техничког прегледа (сазнаћу више о томе следеће недеље) па сад изгледа техничи преглед не раде у свим капетанијама.

Како било, имате шансу да региструјете чамац а што се тиче мотора... ако сте се возили с њим двадесет година, можда вас нико неће зауставити и казнити због тога још извесно време, али саветовао бих да набавите други мотор па да не размишљате да ли ће вам неко покварити расположење.

И још једна препорука - ако мислите да региструјете чамац, немојте о томе размишљати превише дуго. Доћи ће време кад ће се закон који постоји доследно примењивати.

А сама регистрација чамца није више тако скупа. За чамац до 5 метара дужине, без кабине, с мотором испод 10 КС трошак је мањи од 7.000 динара, а за чамац без мотора, порез се и не плаћа (вероватно не више од 3.000 динара).
И да подсетим, важи три године.
Odg: Registracija čamca By: sima71 Date: 23 Mart 2018, 20:24:36
Naravno da nema ljutnje,bar sto se sa moje strane tice.10 godina slusamo da se moraju registrovati camci i pente,samo sto vecina nije shvatala ozbiljno(prvi ja),odlagali i dosao kraj.Na Savi jarku 9 god.ni jedan cuvar me nije pitao sta radim tu na vodi ,mada redovno kupujem dozvolu za ribolov.Zalagao sam se za kontrole na vodi ovih godina ,pa i po cenu da pecam sa obale i parkiram camac.Samo da napomenem za proslu godinu 3 soma odnesena kuci ,i oko 200 kom.pusteno.Toliko o ribljem fondu u Jarku na Savi. smiley033
Odg: Registracija čamca By: tisma Date: 24 Mart 2018, 00:07:54
Kad god je država donosila zakone da nam bude jeftinije na kraju je bilo dosta skuplje- uvek se pojave neke uredbe , tumačenja zakona i slično. Što se tiče samogradnje čamaca, to mi liči na priču o samogradnji auto-prikolica, neko će da pogura zakon da se to zabrani jer neko želi da zaradi na uvozu. Da je država ažurna bilo bi lako rešiti i problem kradenih motora, dozvoliti registracije i izvršiti poređenje sa bazom ukradenih motora ali bi morala da prizna da je bila aljkava. Tko bi bar deo ljudi dobio nazad svoj motor, a niko više ne bi ni pomišljao da kupi motor bez papira.
Odg: Registracija čamca By: DANGUBAS Date: 02 April 2018, 00:57:07
Ja sam 20 marta u kapetaniji Veliko gradiste produzio registraciju camca na vesla bez motora cena produzivanja je 1350 dinara na tri godine,posto planiram da uvezem camac sa kabinom i fiksnim brodskim motorom malo sam se raspitao u kapetaniji kako to ide, da bi se registrovalo uvezeno plovilo ili motor pored carinskih dokumenata potrebna je odjava iz kapetanije u zemlji iz koje se uvozi ili potvrda da nikad nije bilo upisano u toj kapetaniji,rekli su mi da se camci iz samogradnje ne mogu registrovati mogu samo camci proizvedeni u firmama koje imaju certifikat za proizvodnju camaca,za motore tomos4 bez papira rrekli su mi da se ne mogu upisati u plovnu dozvolu ali da se mogu koristiti neupisani i da to niko nece gledati,inace u ovovoj zoni od kostolca do velikog gradista nije pametno voziti neregistrovane camce recna policija redovno kontrolise i osim sto kaznjava oduzima camce i motore isto tako kontrolisu i dozvole za upravljanje camcem,sto se tice ribocuvarske kontrole tu su zategli malo vise sad dolaze inspektori iz novog sada i ja se nadam da ce malo smiriti "elektricne ribolovce" cak se prica da ce zabraniti izlazak nocu za privredni ribolov dok traju zabrane.
Odg: Registracija čamca By: LSI Date: 02 April 2018, 06:51:44
Дангубаш,

Нисте добили добру информацију или се нисте добро разумели с људима из Лучка капетаније Велико Градиште.

Дана 29. марта ове године, у просторијама Лучке капетаније Београд, одржан је састанак на коме се разговарало баш о питањима регистрације и међу темама биле су и оне посвећене баш увозу половних чамаца и регистрацији чамаца из самоградње као и регистрацији половних мотора (укључујући и моторе фирме Томос).

Предлажем вам да посетите сајт Удружења наутичара "Моја лађа" на ком ћете на овој адреси: https://www.udruzenjenauticara.org/sastanak-u-luckoj-kapetaniji-beograd/ наћи детаљну информацију.

То што је речено на састанку у Беогаду, то је закон и он важи и у капетанији у Смедереву.
На састанку смо замољени да реагујемо на овакве ствари и да известимо начелницу лучких капетанија о различитом поступању како бисмо им помогли да поступање буде уједначено. У том смислу и наше удружење ће помагати својим члановима да сличне проблеме превазиђу.

Odg: Registracija čamca By: jugov Date: 27 April 2018, 15:29:18
Da li su negde u nekoj kapetaniji pri registraciji čamaca tražili nešto od prateće opreme?
Kao što je :
Sidro sa užetom, lampu, prsluke sa spašavanje, prvu pomoć, ispalac itd.

Odg: Registracija čamca By: LSI Date: 27 April 2018, 15:59:30
Не сећам се да сам у скорије време чуо да су неком тражили али то су све ствари које су вам потребне на чамцу.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Odg: Registracija čamca By: DuleN Date: 27 April 2018, 16:45:41
Eh, sad....

Odg: Registracija čamca By: Sale66 Date: 27 April 2018, 19:48:38
u mojoj;veslo,ispolac i sidro :)
Odg: Registracija čamca By: svaba zemun Date: 28 April 2018, 09:25:56
Citat: jugov poslato 27 April 2018, 15:29:18
Kao što je :
Sidro sa užetom, lampu, prsluke sa spašavanje, prvu pomoć, ispalac itd.
Ne traze ni prilikom tehničkog za automobil prvu pomoć, trougao, fluo prsluk..., ali si po zakonu to duzan da posedujes u automobilu...  smiley033
Odg: Registracija čamca By: Sale66 Date: 28 April 2018, 13:04:40
Da li registracione nalepnice moraju da stoje na spoljasnjoj strani pramca?

Odg: Registracija čamca By: simpson_H Date: 28 April 2018, 14:59:03
Mene proslu subotu zaustavila recna policija ispod mosta na Adi i kaze mi policajac da slobodno iznutra zalepim nalepnicu. Ali kapiram bolje spolja da me ne cimaju kad im padne na pamet.