Vukovi sa DUNAVA Motori
Pages: 12345678910111213
Odg: Tomos 4 By: Drivee Date: 10 Mart 2014, 08:14:04
Mislim da imas dva srafa, negde na sredini i dole, pa odvrnes oba da ulje iscuri, kasnije zavrnes donji i na crevo napunis. Ako je dobro secam tako je. Nisam to radio ima 10 godina. A menjas kada nabavis ulje, ili koliko vozis. To nije skupa stavka, jedna zamena  za sezonu je super.
Odg: Tomos 4 By: PlovakBaja Date: 10 Mart 2014, 08:35:32
Ovo ti je mama za sipanje ulja taman stane u rupu

Odg: Tomos 4 By: bosutvk Date: 02 April 2014, 14:59:09
Ako netko mozda zna kakvog majstora da mi pogleda tomos 4 u vinkovcima ili blizoj okolici molim da mi posalje broj smiley033 
Odg: Tomos 4 By: pikeman Date: 11 April 2014, 23:15:27
http://www.scribd.com/doc/217722097/Tomos-3-3-5-4S-4-5S#key21628iu7vpdkw25stvwk
Odg: Tomos 4 By: baki_sm Date: 24 April 2014, 10:48:20
Pozdrav Vukovi,
Molim vas za hitan savet u vezi  motora za čamac marke Tomos 4hp Travler sa ugrađenim rezervoarom za gorivo  a takođe je ostavljen i priključak za prenosni rezervoar. Motor je u odličnom ( fabričkom) stanju. Stajao je duže vremena ali je sipano ulje u cilindar. Kakva su vaša iskustva i saznanja o ovom motoru pošto moram brzo da se odlučim o kupovini . Što se tiče snage motora - u potpunosti mi odgovara.
Hvala!

Odg: Tomos 4 By: KAPETAN113 Date: 24 April 2014, 11:44:43
Ako je u dobrom stanju ocuvan ne razmisljaj mnogo.
Moj ti je savet promeni sve semeringe i lezaj u cizmi i ulje, jel to do dugog stajanja prvo crkava, guma semeringa ukrti.
Ja u moj tomos 4.8 sipam polusintetiku 2% 44 godine sam ga koristio nisam ga stedeo i dan danas je ok
Odg: Tomos 4 By: baki_sm Date: 24 April 2014, 12:04:19
Kapetan113 hvala na brzom savetu.
Zanimama me i ona oznaka "Travler", da li je to u suštini kao i ove Tomosove 4-ke koje sam do sada uglavnom viđao na čamcima i kakva je situacija za delove u slučaju poterbe. Takođe me interesuje za ovu snagu motora da li je nešto posebno bitno jeli čizma duža ili kraća.


Spojene poruke: 26 April 2014, 15:10:52

Evo da se pohvalim, motor je stigao i zaista je u tip-top stanju....




Odg: Tomos 4 By: Sax Date: 28 April 2014, 21:23:30
Prvi put vidim ovaj tomos.Stvarno fabricko stanje. U zdravlju se vozao sa njim.....
Odg: Tomos 4 By: zabac Date: 29 April 2014, 01:35:01
auuu vrh stanje,jel mu radi mjenjac ?Koje je godiste ?
Odg: Tomos 4 By: KAPETAN113 Date: 29 April 2014, 08:38:20
Delovi su garant isti, ni ja nisam vidjao ovakve cetvorke sa ovom kapom.Delova ima ali mala privreda, jajveci problem kod tomosa je plovak karburatora i auspuh ima da se kupe ali je tesko naci da valja.Samo izmenjaj semeringe i lezajeve u lje u cizmi novu svecicu i GASS, njega ne valja voziti dugo na malom gasu i na leru zbog hladjenja.Duzina osovine je nebitna kod motora te snege ako ti je camac za kratku cizmu a ti stavio dugu samo pazis kod pristajanja dizes motor u plicaku da ne ode stift.
MENJAC stavi u polozaj za napred i skini rucicu, MENJAC nikad nije valjao jednostavno je lose uradjen i ako ti pukne na leru ili u rikvercu nema dalje, zato skini to i okreci motor.Duga cizma moze na svaki camac a kratke ne moze na camac koji je predvidjen za dugu u tome je fora.
Odg: Tomos 4 By: Sax Date: 29 April 2014, 11:28:38
Kapetan113@
Da li vožnja malim gasom zbog hlađenja važi za sve četvorke ili samo za ove sa menjačem? Ja imam tomos 4 običan preko 30 god. tj.još ga je ćale kupio kad sam klinac bio pa rekoh da znam....
Odg: Tomos 4 By: KAPETAN113 Date: 29 April 2014, 13:17:10
Sax,  da vazi za sve cetvorke,  to nema veze sa menjacem ima sa hladjenjem, najbolje se hlade u voznji.
Tomosi cetvorke nemaju impeler.
Odg: Tomos 4 By: Sax Date: 29 April 2014, 13:21:24
Ok,hvala na odgovoru....
Odg: Tomos 4 By: bgmoto Date: 10 Jun 2014, 20:05:57
''...MENJAC stavi u polozaj za napred i skini rucicu, MENJAC nikad nije valjao jednostavno je lose uradjen i ako ti pukne na leru ili u rikvercu nema dalje, zato skini to i okreci motor...''


Imam od nedavno tomos 4.5 sa rucicom menjaca sa strane. Koliko sam razumeo, to mu je bas slaba tacka, a kako ne znam kako on funkcionise (iznutra), da li se ostavljanjem u poziciji 'napred' u potpunosti eliminise mogucnost kvara i da li tada radi kao klasicna 4-ka? Ili ga treba povremeno koristiti, makar i kad je ugasen, da ne 'zapekne'? I ako moze broj nekog dobrog i proverenog majstora za 4-ke na NBGD-u (blokovi), za 'ne daj Boze'!


Odg: Tomos 4 By: viktorpetr Date: 11 Septembar 2014, 19:15:28
Kolega i ja se bacili u restauraciju pentice t4, sve zamjenjeno osim klipa i cilindra posto izgledaju dobro, nabacili smo samo nove karike.... Lezajevi i semerinzi svi, predihtovano sve, opran karb, palenje i magnet novo, ulje u peti novo...

Upalimo na suvom, radi sabija... Stavimo na camac, upali i primi 1/3 gasa i posle je tusi, nema onu rezantnost, troma je.... Iznesemo na suvo, opet radi ko sat, opet u vodu i opet je utusi...

Prestimavao sam palenje na vodi ali nista nisam dobio....

Nisam cackao jednostavniju pentu ali eto nece pa nece...