Vukovi sa DUNAVA Plovkarenje
Pages: 123456789101112
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: mbranko Date: 24 Februar 2014, 07:11:23
Upravo zbog toga ga volim loviti a kako najviše grize na tri do četiri metra od obale lovim večinom direktašem/takmičarcem od 5m pa i sa ovim od pola kg ima borbe i nije ga tako lako izvući van. Osim štoga je teško odići od dna, jako šara i lijevo desno posebno ako ima trave pa se zabija u nju a na poziciji gdje večinom lovim trave ima i s lijeve strane i ispred mene, zbog toga i lovim direktašem jer samo spuštam udicu kraj te trave.

@stragi88
Kod nas u Hrvatskoj je ograničen na po jedan primjerak po ribolovu, dok recimo nema zabrane za vrijeme mrijesta što je po meni glupost (da nema zabrane).
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: vuk sa beljanice Date: 24 Februar 2014, 17:05:18
Na busurskom jezeru ih ima dosta, bar ih je bilo pre nekih 8-10 godina.
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: ibanezi Date: 24 Februar 2014, 21:48:32
Linjak je riba mog detinjstva zbog koje sam i zavoleo pecanje. Polovinom70-ih je reka Bitva[veca i lepsa od Zasavice kanalima za navodnjavanje isusena potpuno,ali je sva riba presla u te kanale.Pecao sam uglavnom linjaka i zlatnog karasa na glistu potpuno na dnu[ako je dignes ocerupa je bodorka]komadi od 300-700 800gr.veci su mi lomili trsku-nisam imao pravi stap do nekog 4-5og osnovne,a onda sam dobio trodelni bambus sa hilznama za odl.uspeh,tako da su padali i prekokilasi.Meni niko u familiji nije bio ribolovac,PA SAM MORAO DA ZASLUZIM TAKVO BLAGO.Sada su i ti nekad veliki i duboki kanali visedecenijskim talozenjem mulja,a nebrigom i neprociscavanjem svedeni na prosecnih 30ak cm dubine i u njima zivi samo-o gle cuda babuskica koja ne moze u tim uslovima da preraste 50ak gr iako potpuno odrasla.Nekim suludim planom i nepravednim komasacijama je unistena prelepa recica Bitva,a linjak i zlatni karas rastu samo u mom secanju.Tada se planiralo na isti nacin isusivanje Zasavice,na srecu valjda nije bilo novaca da se to odmah zavrsi,a posle znate sta se izdesavalo.Usvakom slucaju Bitva je bila lepsa-protocnija,bistrija sa sumovitom tvrdom obalom.Necu vise postaje mi tesko.
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: Fricky88 Date: 05 Mart 2014, 23:26:10
Jel znate da naprimer, linjaka ima u blizini pirota na krupackom jezeru i to u izobilju, mi smo se ubijali od linjaka dok nije dosla trajna zabrana, sad se i dalje malo peca ali redje, jer ti je kazna za njega 5000. Tamo ga ima puno a na ostalim mestima ga nema. Ali ga mozda i ima i na drugim mestima ali ga oni ne traze, jer kad bi pogledao gde ga mi pecamo, reko bi ma ovde sve sama trava i trska, tu nema ni kornjace.
Deda dodje prepodne na mesto pored nas (priprema mesto za popodne) i baci kamencinu od 30cm i napravi sebi rupu u koju ce da zabacuje, nema tu bacanja nego samo spustas udicu i olovo kroz listove lokvanja i povrsinske trave, zato ti treba jak najlon, nekih 0,3, olovo i plovak od nekih 7,8grama, cak i malecki linjaci manji od sake nabiju takav plovak do dna. I ne spustas uvek do dna, nego negde na pola, najveca muka je dok se spusti jer non stop olovo legne na neku travu unutra. Kad ga postavis, i kad se smiri moras da ga s oprostenjem d.kas, malo malo pa cimas plovak gore dole i mora da se javi, njegovo specificno dugo pipkanje, kad nabije, nesmes da ga zamaras niti da se zezas s njim, nego moras odmah preko glave da ga vadis bukvalno, jer ce i tako dovoljno da ti se rasturi mesto, jer ako se napravi veliko okno oni se plase i nece da prilaze, najbolje kad je rupa 10 do 20cm, jos pogotovo ako nadjes njihove kanale kroz travu i tu spustis, udara odma... Zna da radi npr samo ujutru i to od npr. 6 do 7 i kao da si zviznuo u pistaljku odma prestaje... Eto tako smo ga mi pecali, samo na duzinu stapa i nista vise, jedino kad je u jesen hladnija voda onda se povlaci u dubinu na daleko, e tad moze da se baca u velika okna na 15m 20m od obale, al ti treba opet jak pribor jer uglavnom budu veci oko 1kg, al taj jedan kg povuce jos 10kg trave...i moras da vuces gore da klizi preko trave...
To je to od mene...
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: IlijaBrcko Date: 13 Mart 2015, 22:12:07
To je stvarno steta, al to ima samo kod nas opet da sami sebe unistavamo. Ja sam upeco jednom linjaka dal je bio 15ak cm dug, pa sma pito jednog starije iskusnog pecarosa sta je ovo jbt, kakva je ovo riba ..on mi je reko da je to linjak i da je meso otrovno da ga odma pustim xD. A posle sam sazno i zasto mi je to reko, jer kod nas kazu nije upecan linjak zadnjih 10 godina, a za karasa nikad ni cuo, samo znam da s ed onih bodlja ne moze nista pecat.
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: Draško Date: 28 Maj 2015, 07:39:46
Na jezeru Bočac sam viđao ubjedljivo najveće linjake na našim prostorima, 1,5 - 3kg, i to veliki broj komada. Istina, zadnjih godina je bilo priča da su ga mrežaroši prilično ,, sredili".
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: bulmil Date: 28 Maj 2015, 10:47:27
ima lepih i na Obedskoj bari.pre nekoliko godina sam pecao komade do kile samo tako.jedan dan odemo starac i ja tamo na babušku,kad ono ceo dan ni jedne babuške na udici al zato linjaka sigurno preko 30 kom smo imali.
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: Sa_le Date: 28 Maj 2015, 15:35:18
 Nedavno je uhvacen jedan od skoro 4 kg u hercegovini, ima ih jos nekoliko takvih, ovih do 2 kg je bilo poprilicno, lokacija je bas mikrolokacija  pa ne bih da detaljisem. Do nedavno nisam ni znao da ih uopste ima u toj vodi  :eek:
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: marina1983 Date: 17 April 2017, 21:45:17
Jedan od danas popodne. smiley033

C&R...

Odg: LINJAK (tinca tinca) By: skvrl Date: 17 April 2017, 22:35:23
Svaka čast kolega !   :tongue:

Može li malo detalja ? ( Naravno ne onih koji se odnose geografski na lokaciju nego uopšteno, prihrana, mamac, dno, pribor i slično )
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: marina1983 Date: 17 April 2017, 22:53:17
Predvez 0,18 fluorocarbon  , snop tankih glisti probodenih samo na pola i 2 crva kao stoper , udica Seasame  carp 7, osnovni Sufix tritanium 0,25 , plovak klizeći 6gr olovo suza 5 gr.  smiley033
Imao sam i prošle godine jednog manjeg, tu je negde po galeriji . Linjaku naklon do poda .
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: tonyboy Date: 23 April 2017, 13:29:27
Evo jedan primjerak za rubriku vjerovali ili ne.
Momak je nedavno u Hrvatskoj, u okolici Ogulina ulovio linjaka od 5,5 kg
Čekao šarana, a stiglo iznenadjenje. Ovo mi je naljepši uov koji sam vidio, otkad pratim ribolovne forume.
Kapa do poda sretnom ribolovcu, ovo ne može nadmašiti ni šaran vretenac od 30 kg  smiley033

Odg: LINJAK (tinca tinca) By: specialized Date: 23 April 2017, 13:32:40
Auu  :eek:
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: pdavor Date: 23 April 2017, 14:36:16
No comment  :tongue: :tongue: :tongue:
Odg: LINJAK (tinca tinca) By: klenboy Date: 23 April 2017, 14:52:59
Прелепа риба, улов за памћење. Свака част младом риболовцу!