Vukovi sa DUNAVA Čamci
Pages: 12
Popravka čamca By: MIF Date: 02 Septembar 2010, 19:01:00
Nakon dugo vremena ležanja pod vodom. Inače, ovaj lom talasnica uzrokovala je ogromna grana koja je pala dok je plivao na vodi!






Odg: Popravka! By: damjan Date: 03 Septembar 2010, 01:05:48
od cega je napravljen taj camac,ne mogu nikako da provalim.deluje kao staklo plastika. :question:
Odg: Popravka! By: MIF Date: 03 Septembar 2010, 01:17:21
U pravu si!To je čamac koji je do rata proizvodila Privreda u Petrinji.Inače extra dobar,jedina mu loša strana što se komore hoće odvojiti,ali nije neki problem.Dužina je 5.85 cm.
Odg: Popravka! By: twister011 Date: 29 April 2019, 13:44:29
Postovane kolege, neophodna mi je pomoc iskusnih kolega, posto sam ja ovaj iz naslova teme.
Cisto radi ilustracije, kopiram temu koja je identicna mom problemu, koji se zove Petrinjac.
Nakon dugo vremena ležanja pod vodom. Inače, ovaj lom talasnica uzrokovala je ogromna grana koja je pala dok je plivao na vodi!

(Klikni za prikaz.)


Sticajem okolnosti, prinudjen sam da nemam stalnu verziju licnog camca. Cetiri godine inostranstva pa par godina boravka ovde, tako vise puta, primorava da svaki put boravak u Srbiji moram da premostim novom varijantom. Ovaj put je od prijatelja dobijen camac gore pomenuti.
Camac odlicno poznajem posto sam dosta vremena pecao iz blizanca u Djerdapu. Razlog zbog koga sam se opredelio za ovaj (uz to sto je dzabe) je to sto sam odusevljen istim.
Posle uvoda bez kog ja ne umem, dodjoh do problema.
Camac je u slicnom a ipak boljem stanju od navedenog. Na zalost, ima nekoliko ozbiljnih problema za potpunog laika.
Camac je kradjen i da bi bio zamaskiran (ukrao ga komsija idiot) samo direktno prefarban. Dobar deo farbe je otpao, ali sam ipak 30ak posto (po celom) morao da smirglam.
Drugi mnogo veci problem je sto je bio pozajmljen kompletnom idiotu koji ga je olupao i odozdo, ali i patos, tako sto je koristio stenu na spicu kao protiv teg koja je po talasima skakala po podu, preskakala klupe i na vise mesta ostetila ga.
Treci i najveci problem je, to sto sam uspeo da dobijem mesto u marini u kojoj se ceka neko da umre ne bi li se dobilo slobodno  :rolleyes:. U marini su mi odbili svaku vrstu (i novcanu) bilo kakve rezervacije, vec samo da donesem camac i hitno spustim. Usred reparacije doslo je do dugorocne (trenutne) promene vremena koja drasticno produzava rokove, ako se radi kako treba. Tako konacno dodjosmo do mojih pitanja.
Sve sam ovo pisao da uzmete u obzir da se mora "budziti", tj raditi brzo, neophodno, ne pedantno, da sto pre ode u vodu i tako premosti osnovne potrebe i nesto vremena potraje.

1. Da li se pre krpljenja, sa ostecenih povrsina mora potpuno skinuti i originalna boja. Vidim da stara primitivna krpljenja odlicno drze i preko farbe.
2. Da li nervnine, ulegnuca koja su se vremenom pojavila na plovnom delu, a izmedju ojacanja (rebara) mogu popuniti jastucima stakloplastike do priblizno ravne povrsine, i potom prekriti celom duzinom (oko 2m)  jednim komadom (sa obe strane kobilice isto)?
3. Da li se stakloplastikom moze raditi u pauzama izmedju kisa, tj jest da li smeju da kisnu zakrpe postavljene 4, 5, 6 sati ranije? Uzmite u obzir i variranja temperature izmedju dnevnih 17,18 i ncnih  10ak. Za farbanje takodje?
4. Cime mogu pregitovati, tj precu vecu povrsinu malih ostecenja (plovni deo) rupice i ogrebotine, stakloplastiku (vlakna) i tako dobiti glatku (ne savrsenu) povrsinu za farbanje. Bilo bi idealno i naziv i firma, posto sam totalni laik.

Izvinjavam se na opsirnom uvodu i svima se unapred zahvaljujem.

Odg: Popravka! By: DakiNS Date: 29 April 2019, 20:17:29
Ajde da pokušam prvi da odgovorim :
Originalna boja nije boja nego želkot , tj posebna vrsta poliesterakoja se ne mora , iako je poiželjno ošmirglati pre krpljenja.
2. Da li misliš na unutrašnju stranu ili spoljnu?
3.Čak ako posle kiše i osušiš površinski deo , stakleni mat (armatura) i predivo kapilarno upijaju vlagu koja sigurno sprečava kvalitetno lepljenje. Ne vredi čak ni fenom sušiti jer je suviše dugotrajan proces , mnogo brže se osuši direktno na suncu , a posle radova za taj dan obavezno kvalitetno prekriti čama s tim da se prekrivsač skine barem sat vremena pre početka radova zbog kondenzata. Isti prinip važi i za farnanje sa kvalitetnom pšoliuretanskom bojom .
4, Kvalitetno gitovanje se može vršiti sa običnim autokitom polesterskim, uz obavezno šmirglanje.
Odg: Popravka! By: twister011 Date: 29 April 2019, 21:47:49
Daki hvala.
Za strane opisah da se radi o obe. Unutra ni nije toliko bitno, te se vecina nedoumica odnosi na plovnu.

Najvise me bune ova ulegnuca izmedju rebara. Da li pokusavati ista popuniti ili ne.

U svakom slucaju, kratko i jasno. Hvala jos jednom.
Odg: Popravka! By: marina1983 Date: 29 April 2019, 21:52:24
Stavi ti blago meni neku sliku da vidimo konkretno o cemu se radi pa ces dobiti i adekvatan odgovor vredno li je truda ili ne .
Odg: Popravka! By: DakiNS Date: 29 April 2019, 22:43:15
Mislim da je vredno truda jer sa slabijim motorima to je jedan od najplovnijih čamaca te veličine , ali nemaju duplo dno , pa pretpostavljam da se voda uvukla nekako između slojeva poliestera, ta uleknuća su u stvari slabije popunjene mini kobilice , u početku su ih zalevali čistim poliesterom a od 89 godine su nalevali jednu smešno jednostavni smesu poliestera i cementa. inače Privreda Petrinja je radila dva modela , razlike samo u veličini , i mislim da je  manji model  imao egije umesto sedišta-komora.  I lak je za veslanje.

Odg: Popravka! By: marina1983 Date: 29 April 2019, 23:02:26
Nisam mislio na to , sve se da srediti naravno  nego dal da se bakce i popunjava ta ulegnuca ili ne.
A znam i taj camac ( ne bukvalno taj ) vozio koristio veslao krpio ... odlicaaaan eno ga i dan danas u upotrebi.

Spojene poruke: 29 April 2019, 23:07:51

Evo ga u orginalu 5,80 a taj sa egijama nisam imao priliku nikad da vidim .


Odg: Popravka! By: DakiNS Date: 29 April 2019, 23:19:21
Pri izradi čamca prvo su pravili donji deo , posle su postavljali egije i zalivali kobilice , a nakon toga plastificirali dno iznutra i lepili komore , e sad pretpostavljam da se zbog oštećenja voda uvukla do komora i kobilice, i onda zima pa se zaledi , što uzrokuje odlepljivanje spoljnog i unutrašnjeg sloja , mislim da ne bi trebalo žuriti , nego izbušiti samo do pola debljine dna da iscuri voda , zatim da odstoji barem mesec dana na suncu , poželjno i više , nakon toga se spoljne rupe zakrpe , pa se tu gde dno diše sa unutrašnje strane  izbuše rupe i naliju poliesterom , nakon toga se stavi neko otežanje - džakčići sa peskom da istisnu vazduh i višak smole a i da što više približe razlepljene slojeve jer je poznato da je bez armature poliester krt kao staklo.
Odg: Popravka! By: twister011 Date: 30 April 2019, 11:42:25
Marina, Daki, mnogo hvala obojici. Precizni i kratki saveti

Daki, posto sam potpuni duduk, ali se lako prilagodjavam bilo kom poslu, molim te pojasni mi ovo sa nalivanjem poliestera.

U pravu si za ovo da su delovi camca odvojeni, i da su samim tim povrsine, posebno na plovnom delu mekse. Patos sam u svakom slucaju, zbog pucanja i pripreme krpljenja, izbusio na par mesta, tako da mogu da odradim i to nalivanje. Problem je sto ne znam kakav je to poliester za nalivanje, da li treba da se popuni ceo prostor izmedju ojacanja ili ......

Kolega Marina,
sa ovim objavljivanjem fotografije "istog" camca, bacio si me u tesku depresiju  :eek: Ako je ovo tvoj camac, moram da pitam da li ga cuvas u spavacoj sobi ili nesto slicno. Niko me ne moze ubediti da je ovo ikada bilo u vodi :tongue:

E sad, molio bih te za malu pomoc. Danas je trebalo da idem na stovariste po gredu od 6m, koju bih odneo na secenje dasaka za ojacanje na rubovima, jer je tako i sada a i kada je kupljen. Po 2 daske 600x10x2 sa svake strane. Odustao sam kada sam video rub tvoga camca. Izgleda kao nekakvo drugacije resenje, savrseno, zatvoreno i sa gornje strane.
Molim te, ako mozes, napisi kako je to izvedeno.
Hvala unapred

Spojene poruke: 30 April 2019, 12:02:05

Marina, ulegnuca su u stvari talasasto dno. Kada okrenes camac, na svakih otprilike pola metra imas poprecna ojacanja, klupe i par plasticnih rebara. Jedno se vidi i na tvojoj slici izmedju dva sedista. Prostor izmedju ojacanja se ulegao, sto od koriscenja-godina, sto od prikolice.
Popravku sam zamisljao kao poravnjanje i ojacanje plovne povrsine. Ipak, izgleda da cu od toga odustati, posto svi savetuju da nista ne diram, a i u frci sam sa vremenom.
Odg: Popravka! By: DakiNS Date: 30 April 2019, 12:17:22
Pozajmi od nekoga čamac i veži ga na mesto da ga ne gubiš jer ako zbrzaš , nikada više nećeš srediti taj čamac ili ćeš raditi dva puta uz propratne troškove i veću količinu posla , pre nego se smola bukvalno nalije (podrazumeva se da si je adekvatno pripremio sa komponentama) to sad već duplo dno mora biti baš suvo a pisao sam ti koliko će ti trebati vremena. za talasnjaču idi kod stolara sa preciznim dimenzijama i jednostavno se ta "letva" talasnjača proseče nekoliko cm kroz sredinu i polako "nabija" na rub čamca dno čamca ako ga pravilno (posle nalevanja poliestera ) opteretiš džakčićima peska će se ispraviti (spoljni deo) . Nalevanjem ćeš sastaviti spoljnji i unutrašnji deo i biće daleko čvršći čamac ali ti je potrebno vreme i to sunčano vreme da bi se moglo osušiti , čak ako si u mogućnosti na jedni od rupica na dnu tankim crevom priključi malu akvariumsku pumpicu da izduvava vazduh i paru koja će nastati zagrevanjem vlage na suncu  i pre se osušiti. Na vlažna mesta poliester će privremeno uhvatiti ali posle prve zime i zamrzavanja vode koja ledeći se povećava zapreminu , ponovo će se sve odlepiti. Da ne zaboravim naleva se kroz mali levak na koji navučeš plastično crevi da bi mogao direktno bez prosipanja liti , i dok se bude sušio ne bi bilo zgorega da drvenim malim klinovima koliko možeš još privremeno malo , koliko se može odvojiš razlepljene slojeve radi lakše cirkulacije vazduha i brže sušenje.


Odg: Popravka! By: slob Date: 30 April 2019, 13:25:21
Pošto sam nekoliko godina imao takav čamac, Petrinjac 5,80m, nov, da kažem i ja koju, možda će biti od koristi twisteru011.
Pre svega, potvrdio bih već date ocene da je čamac sve u svemu odličan. Prostran, lak za održavanje i neverovatno podvozan na veslo. Prava tradicionalna savska šiklja. Naravno i Tomos 3,5 mu je odlično pasovao. Težak je svega 120kg pa je lak za transport.
Projektovan je za gornji tok reke Save pa je relativno plitak što ga čini nepodobnim za reku Dunav, gde talasi mogu da budu mnogo žešći nego na Savi.
I ja sam imao probleme sa već spomenutom manom –prskotine na sastavu komora sa telom čamca. Zpazio sam da problemi nastaju usled širenja vazduha na visokim temperaturama u hermetički zatvorenim komorama, što dovodi do pucanja na sastavima. Zbog toga je voda koja se nakupljala na dnu čamca pri kiši ulazila u komore a nije lako mogla da izađe i ispari.
Problem sam rešio na taj način što sam pri vrhu komora bočno ibušio sasvim malu rupicu. Tek toliko da vazduh može da diše.
Talasnjače (originalno) su bile napravljene tako što je jedna daska bila ukopana celom dužinom za dimenziju debljine korita. Nije bilo takvo  rešenje da je jedna gredica ušlicovana pa nabijena na ivicu korita.
Drvo za talasnjače je bilo besprekorno, bez nastavaka, izjedna, i bez ijednog čvora. Ja se baš ne razumem u drvo ali jedan stolar je prokomentarisao da se radi o lipovom drvetu.
Jedina moja  intervencija na novom čamcu je bila zamena šrafova na talasnjačama. Bili su obični torban šrafovi sa maticama postavljenim unutar korita sa brusilicom otsečenim viškom šrafa. Bilo je to grubo, ružno i sklono koroziji. Napravio sam brezone od mesinga i sa obe strane zašrafio zaobljenim maticama za spajanje nameštaja.

Odg: Popravka! By: twister011 Date: 30 April 2019, 21:05:51
Daki, prvo cega sam se setio je da "podmetnem" drugi camac, zatim da platim sve unapred, i ostale varijante, ali oni vrte jedno te isto doteraj svoj sto pre  :huh: U medjuvremenu, i rukovodstvo se izgleda menja, tako da se sve skockalo :rolleyes:
Sto se tice same popravke, trudicu se da svedem na minimum, jer mi je mnogo vaznije vreme provedeno na vodi nego van nje.

Kolega Slob, neizmerno hvala i tebi, na volji i trudu. Sam camac, tj vise njih istih se koriste iskljucivo na Dunavu, skoro 30 godina. Dva koja sam ja koristio, iskljucivo u Djerdapskoj klisuri. Veruj mi prosli su i sito i reseto, posebno sto se vremena tice. Jedan je jos uvek dole i stalno je u akciji. Vozio sam ga, i nadam se da cu ga voziti sa Yamahom 8, sto je za taj camac sa dvojicom, potpuno ok.
Odg: Popravka! By: marina1983 Date: 30 April 2019, 21:09:40
Ne zaboravi da camac prvo mora biti siguran . Za prvo vreme sredi korito sa spoljne strane i zauzmi mesto. Ako nisi perfekcionista sve ostalo mozes i na vodi - u marini da zavrsis kad se vreme prolepsa.