Zabrana pecanja noću - noćni ribolov

Započeo laki61, 02 Januar 2010, 11:23:10

Nisam ljubitelj noćnog pecanja.Ne vidim šta radim,gde zabacujem,gde se nalazi najlon,riba i sl.Za aktivno pecanje lampa mora biti stalno uključena.Pa još ako je mesto strmo,ima blata,kamenja i drugih stvari onda mi se pecanje pretvara u mučenje i silovanje..Drugo je kada se peca u urbanim gradskim sredinama gde ima svetla,splavovima i čamcima.
Recimo na splavu u Makišu na Savi pecanju noću je pesma..El struja,osvetljenje,nema blata,sve ravno,sednem u fotelju,pustim laganu muziku..Milina.I onda sledećeg dana nisam ni za šta,samo zevam. :lol:
Neka hvala.Što se mene tiče noć je za spavanje.Na Tamišu šarandžije zabace štapove pa legnu u šator..Naiđe trava,granje,sve pomrse i pokidaju,a jedanput se jedan za malo nije udavio kada je čuo signalizator i onako bunovan izleteo iz šatora i upao u Tamiš.. :lol:
Pa i sada u letnjem periodu računanja vremena se može pecati od 03h ujutru..Trenutno sviće oko 05h tako da imamo dva sata noćnog pecanja..Jedino bih sa 21h pomerio na 22h..Pa treba i ribu ostaviti malo na miru,makar i tih 5-6 sati.. :smiley:

Da bih u 3h izjutra zabacio štapove moram ustati u 1h,pa dok se po mraku dobauljam do mesta,raspremim,namamčim i zabacim. Lakše mi je prenoćiti na vodi u tom slučaju.
Meni je praksa da leti na vodu odem tek oko 19h kad sunce malo oslabi,ili kad radim čak i oko 20h stignem na vodu i pecam do 23h,nekad do ponoći. Veoma retko da prenoćim na vodi,možda 5-6 puta godišnje. Naravno mislim na pecanje šarana.
To je svega par sati pecanja,što znači da ribu "ostavljam na miru" celih 20h. Nije to baš tako upecati šarana,u toku noći ako ima tajming,to je pola sata kad legne na hranu i to je to,što se upeca upeca se. Može se ponoviti da naiđe još jednom pred zoru,ili u samo svitanje... Dakle to ostavljanje ribe na miru nema nikakve logike,pa ne vučemo mi mrežu,nego čekamo sve kockice da se poklope i tada je pitanje da li će riba da se upeca. To je ipak reka,velika otvorena voda i nikad se ništa ne zna,nema garantovanog ulova,čak šta više ja bih bio srećan kad bih svaki 5ti izlazak na vodu upecao samo po jednog šarana.

"Sto se mene tice, noc je za spavanje"... Sad pokusavam da nadjem jos koji razlog za zabranu nocnog ribolova. Ta zabrana je uvedena davnih dana, u neko drugo, socijalisticko vreme. Sta ima vredni samoupravljac, djak odlikas, napredna omladinka il neki student iz reda postene inteligencije, da baulja nocu pored vode, kad danju treba da prebacuje normu...ribolov je rezervisan za lenstine i dangube :lol:
E, a sad su druga vremena. Ako se ja pridrzavam svih ogranicenja po pitanju mresta, velicine i kolicine ribe i broja komada, sta koga bole ona stvar kad cu ja da pecam? I da l cu stici po danu il po mraku, da l vise volim nocnu svezinu il dnevnu vrelinu, da l je meni komplikaovanao da zamaram sarana u nekom krsu i da  ne vidim prst pred okom, i gde zabacujem varalicu i da l vidim strunu... samo me pusti da pecam... i nemam nista protiv da me ribocuvarska sluzba redovno obilazi nocu. I mene, ali i lopine...
Tacno je da rekreativni ribolov , pod propisanim uslovima, ne moze nikako da nanese stetu ribljem fondu, a ponekad je noc jedina sansa za ulov iole ozbiljnije ribe.
Dakle, uz onu salu sa pocetka posta, ne vidim ni jedan normalan razlog za zabranu nocnog ribolova.

vlajko975

Gresis, postoji ogroman razlog za zabranu nocnog ribolova. Kada nema nocnog ribolova, nema ni ribolovaca na vodi, a kad nema ribolovaca na vodi, zurka tek pocinje. Izvol'te gospodo lopovi nema nikog da vam s..re, da se svadja sa vama, nema nikog da mrezama kacite njihove strune drugim recima samoposluga je otvorena, izvolite posluzite se...  :rolleyes:

tajson

Aj iskreno nek mi neko kaze gde to nema nocnog pecanja i ribolovaca na vodi?Inace da me ne shvatite pogresno,slazem se da je totalna glupost zabrana istog,i meni nekako lepse da svickam nocu,doduse samo gde ima osvetljenja,po mraku u sume,sumice i nepristupacne delove nikako....

Послато са LG-D855

Oliverikus

Od kraja oktobra do sredine juna čekam na pecanje šarana. Onda se od juna do oktobra desi loše vreme, šašav vodostaj, nekad me posao ili porodične obaveze spreče da odem na neko kampovanje, a samo na kampovanjima pecam noću. Retko uspevam da sastavim dva dana i jednu noć za pecanje, a to mi i više komplikuje pripreme. Niti da nosim šator, krevet i kompletnu opremu, a nije da mi i ne treba sve nabrojano i svašta pored toga... Na šarana i ne idem na instant pecanje, nekako mi je to prekratko. Zato koristim svaki trenutak koji mogu da odvojim da ga pecam više dana.
Dešava se da noću povadim štapove iz vode kada mi se baš spava, ili kada krene trava-granje-smeće da ne bih bezveze kidao sisteme. Pogotovo sam sklanjao štapove sa držača (i unosio ih u šator) u Neuzini kada su mi se oko kampa motali neki klinci iz sela, a posle sam saznao da su ti klinci ojadili više pecaroša koji su bezbrižno spavali u šatorima.
Noć u prirodi, bez buke, automobila-sirena-škripanja i vike pijanih prolaznika ima neverovatan pozitivan uticaj na mene, takav da posle svakog završenog kampovanja jedva čekam sledeće. Ako su štapovi u vodi i nešto se upeca, zadovoljstvo je veće. Istina je da ništa vredno pomena nisam upecao u tim noćnim satima, ali mi to nije kvarilo zadovoljstvo. I sad da me neko otera sa vode zato što uživam??? Ako moram, povadiću štapove iz vode zbog tog zakona. Ali bih se sigurno bunio da me neko pokuša oterati, i to bi mu baš teško pošlo za rukom.

Citat: vlajko975 poslato 28 April 2016, 19:04:30

Tačno je da ribolovci koji pecaju noću i kampuju više dana utiču svojim prisustvom na to da se smanji broj mreža i drugih nedozvoljenih radnji..Uzimam opet Tamiš za primer.Ali to je samo u letnjem periodu kada je takvo pecanje aktuelno..Zato ti isti lopovi sve to nadoknade u zimskom i prolećnom periodu kada na vodi noću nikog nema.. :grin:

ja cesto pecam nocu, najcesce dodjem pred mrak i dok se jos vidi se raspakujem, osmotrim vodu, napravim taktiku i krecem sa pecanjem. Prosle godine sam od avgusta pa sve do kraja novembra pecao samo nocu na feeder na Savi.  2 su razloga za to, prvi je sto danju nemam vremena a drugi je sto riba danju i ne radi (a tada pes ubija) Takodje, tako uspevam i da pecam radnim danima. Malo krajcujem od  sna, ali sta ces. Obicno ostajem do 11-12, a nekada i do 2-3 ako bas radi riba. Zoru sam mozda samo jednom docekao. Inace, najvise mrzim kada krajem juna moram da ustanem u 03h da bih bio na vodi pre 04h.

Lampu imam na glavi ali je palim samo ako se mucim da otkacim ribu ili vezujem udicu. Ako ima mesecine, ne treba mi lampa

Šane sa Tise

Baš me kolega zainteresovao, a sad vidim da je pisano na ovu temu...

Rekao bih da je došlo do nesporazuma i da je citiran "Pravilnik
O NAČINU, ALATIMA I SREDSTVIMA KOJIMA SE OBAVLJA PRIVREDNI RIBOLOV, KAO I O NAČINU, ALATIMA, OPREMI I SREDSTVIMA KOJIMA SE OBAVLJA REKREATIVNI RIBOLOV" , odakle je protumačeno kako je navodno "izostavljen" deo koji se odnosi  na zabranu noćnog ribolova...?

To se nalazi u "Naredba o merama za očuvanje i zaštitu ribljeg fonda "Službeni glasnik RS", br. 104/2009" :

""Zabranjuje se rekreativni ribolov ostalih vrsta riba tokom cele godine u vremenu od 21 do 3 časa u periodu letnjeg računanja vremena, a od 18 do 5 časova u periodu zimskog računanja vremena, osim ako korisnik ribarskog područja drugačije ne odredi."

To je naredba još iz 2009-te! Koliko znam ne postoji neka novija, dakle zabrana je još uvek na snazi (osim ako korisnik ribarskog područja drugačije ne odredi)

:question:

Prošle godine me opomenuo čuvar iz čamca na Dunavu , iskreno rečene ja ostao zgranut ne verujem šta mi čovek priča  :huh:

Gremlin

Sinoć u 21,15 na Savi kod žel. mosta, ja u čamcu, dolazi redovna kontrola, imam dozvolu, sve regularno,  ali sledi "jedno upozorenje" - zabranjen je ribolov od 21h, prvi put samo upozorenje, a za sledeći put videćemo...

Izgleda se neko nameračio da tera mak na konac, da očisti obalu od pecaroša kako bi "električarima", "drljačima", "mrežarošima" i ostaloj bandi štetočina bio čist teren.

U Srbiji sam rođen, od toga ću i da umrem.

:sad:

Umesto da mi rekreativci gledamo koja su naša ribolovna prava i kako da određena prava proširimo i poboljšamo,mi samo gledamo koja su prava privrednih ribara i šta oni smeju i nesmeju.
Nijedno udruženje rekreativnih ribolovaca se do sada nije zalagalo za promenu zakona da se na ciprinidnim vodama vozvoli ribolov i posle 21h !
Takva zabrana zaista nema nikakve poente. Mnoge ribe su noćni lovci poput smuđa i soma i tada ih je nekad i jedino moguće uloviti,posebno za ribolovce koji pecaju sa obale,ali i šaran često bolje zna raditi noću... Zabrana noćnog ribolova (naglašavam na ciprinidnim vodama) mnogim ribolovcima jednostavno stoji kao prepreka da veoma često na jedini način dođu do ulova (smuđaroši posebno znaju na šta mislim).

Smatram da bi URS kao predstavnik svih rekreativnih ribolovaca trebalo da potegne pitanje promene režima noćnog ribolova kod nadležnog ministarstva. Da se jednom i mi izborimo za neko proširenje naših prava,umesto što samo kukamo kako se alasima izlazi u susret.

Ovaj pravni akt samo od poštenog ribolovca pravi krivolovca u očima zakona. Zaista vreme je da počnemo delati nešto po tom pitanju.

Gremlin

Potpisujem sve što je Damjan napisao.

I još da napišem da je u Beogradu, u gradskom "ataru" apsolutno nemoguće pecati iz čamca preko dana zbog mnogobrojnih glisera, skutera, stalnog ljuljanja čamca. Sve ovo je posebno intenzivno leti, a najintenzivnije u danima vikenda, kad realno pre 22h nema šanse da se peca.

:wink:

Sve se slazem. Ovo bi mogao URS da napravi peticiju pa da vidimo koliko nas istomisljenika ima.

Ne znam kako je na drugim vodama ali na Savi u okolini BG-a se sada najviše peca noću,radi deverika ,šaran,som...
Pecaju ljudi,razbiše,što sa splavova,što sa obale i nisam čuo da im je neko zabranio ili prigovarao.A juče sam na Zabrežju na tren video mitsko biće,toliko je brzo projurio čamcem i to blizu obale,da sam jedva uspeo da pročitam Srbijašume natpis na čamcu.Kada ga budem video,baciću ga u vodu zbog toga.Toliko o tome!