Lovostaj

Započeo pikeman, 12 April 2010, 20:11:31

Nama skripi sa svih strana, da nema dalje... manjak edukacije, nemar, bahatost i neznanje i to sve u vodecim sektorima... tu treba krenuti od vrha piramide, ne od podnozja... sve ostale diskusije, tipa da li je neko pecao u mrestu, ili kako znas koju ribu ciljano juri su samo posledica neuredjenog sistema.

Pod pretpostavkom da smo svi mi koji pratimo temu ispravni koliko toliko, moram da primetim da je temu pratilo što članova, što gostiju nekih 30ak ljudi. Možda ni toliko, ako se gosti preklapaju - isti svaki dan. Na oko 100.000 ribolovaca -što sa plaćenom što sa neplaćenom dozvolom. Po takvoj statistici, ovakva tema na forumu ima smisao samo u razbijanju dokolice dok nam omiljena riba ne izađe iz lovostaja. Opet pod pretpostavkom da smo nas 30ak koji pratimo temu svi do jednog ispravni (Možda neko samo čeka da stane kiša). Jer u tom slučaju edukovani edukuju edukovane, a needukovani ne čitaju ovo što je njima namenjeno. Pri tom ne mislim samo na ribolovce, nego i na korisnike, vlast, ribokradice svih vrsta....

ribolovacnis

Da smo svi gresili ne sumnjam. Polazim prvo od sebe. Gresio sam, ne mogu reci da nisam,ali sam shvatio to i promenio.
Sto se tice poredjenja sa pojasom, jasno je drzava od tog ubira dobre pare. Mozda kad bi neko iz drzave shvatio da mogu lepe pare da se inkasiraju i kaznjavanjem jevasluka na vodi bili bi drugacije. (ne ulazim u to da bi to drzava uradila iz koristi a ne iz cilja da se cuva riblji fond, al bolje tako nego nikako)
Nije Englez verujem sam naucio sta sme sta ne sme, kao ni Nemac. Zakon ga je naterao. I onaj ko sprovodi zakon.
Ovde su zakoni ko sto miha rece busni ko sito, a ni oni sto ga sprovode nisu mnogo bolji (cast izuzecima koji stvarno daju sve od sebe da obave svoj posao).
Tako da nam Vukovi ostaje samo to da forsiramo i pricamo o moralnim vrednoatima i da stvaramo neki moralni kodeks ponasanja na vodi.

P. S. No names sta bi ja dao da imam neku komercijalu blizu mene. Ni komercijale a ni ozbiljne divlje vode.

Citat: no names poslato 20 April 2017, 18:57:31
Mnogo teška tema...ne bih da učestvujem samo bih da pitam jedno pitanje:
Pomenuli ste šarandžije...da li Vam je možda palo na pamet da su Amurdžije?
Evo da ti ja druze Branko odgovorim. Ne moze biti amurdzija sa Octopus squid boilom pa da je ne znam sta. I u zivom Dunavu gde nema ni A od amura.

E upravo to....gde ga nema ne možeš ga pecati i vaditi se na tu foru.A, gde ga ima kao po DTD kanalima niko ne može zabraniti nekome da ga peca....selektivan mamac ne postoji...poješće i on mesnu boilu, kukuruz, grašak, tigrov orah....kao i šaran. Samo šaran se mresti...on ne. Tako da ostaje samo svest ili etika...kultura i sami smisao bavljenja ribolovom.
Kao što Miha reče "Sito".

Блок_64

Citat: ravucobir poslato 20 April 2017, 18:05:19
smiley033 Zalosno je sto je kod drugih to NORMALNO,kod nas-za nas je to NENORMALNO,a sto je kod nas NORMALNO ,kod drugih-ostalih je to NENORMALNO !!! smiley033

Донекле си погодио поенту,не наравно из жеље да је промашиш већ из најбоље намере да објасниш ситуацију код нас онаквом каква јесте.Црна да црња не може бити.Увек се поставља питање зашто је тако.Видиш неке паметне земље су се одавно сетиле да у закон могу да ставе шта хоће.И наша не оскудева о томе,пример је како комунални полицајац који нема ни возачку дозволу може да ти напише саобраћајни прекршај,ето за то су га обучили а нису га обучили да обиђе сплавове и пише казне за бацање смећа у реку.Пренесено на риболов значи не постоји добра воља.
Ево питање за Оливеркуса,Марка и тебе наравно да било коме од вас тројце се да да напишете закон о додели вода,закон о риболову као и казнене одредбе тог закона ...колико би сте чланова постојећег закона оставили,ја мислим ниједан.
Ти по закону не смеш да да казниш некога и одузмеш опрему ко пеца шарана у време мреста јер он га ето нема у чуварци.А шта ако је у шаран у гепеку.Не може циљано да се докаже да је тај и тај пецао шарана.У једној америци је казна 500 долара ако не упишеш рибу коју си упецао у дозволу.Ако су теби овде као рибочувару везане руке на све начине да радиш о чему ми онда причамо.

Citat: Grof1204 poslato 20 April 2017, 10:14:45
@Blok_64 lep primer si dao vezano za pojas u voznji.
Nisu nas samo upozoravali, jednostavno je drzava resila da promeni tu nasu losu naviku (nakon sagledavanja crne statistike), izasla na ulice,aktivirala medijsku kampanju, ubrzala proceduru kažnjavanja i za par godina promenila svest  smiley033  cak je sada obavezno da se vezuju i putnici koji sede pozadi, i vecina na to gleda kao na normalnu pojavu...e to je prava stvar.
Da bi se nešto menjalo iz korena, potrebno je krenuti iz najviše tačke.

Тако је.Та највиша тачка да има жељу да промени нешто променила би у року од 7 дана све.На жалост та највиша тачка има само једну жељу а то је лични интерес и богаћење тако да ћемо се начекати њихове жеље.
Узми шта можеш и не враћај ништа!

Kada jednog dana budem postao ministar poljoprivrede ima bre da ne pecate od 01.01-31.05, ima da me psujete svi. A tek sta ce da bude sa camcima, pola nece moci da zadovolji tehnicke uslove koje budem propisao. U tom periodu ce postojati zabrana voznje camca. 50e ce da placate dozvolu drzavi, ali necete moci da pecate sa njom. Sluzice samo kao potvrda da bi mogli da kupite dozvolu kod korisnika. Ko bude hteo da peca na Drini, Tisi i Dunavu ima da plati 200E. A korisnika ce da kontrolise specijalan tim koji ce da se finansira od tih 50E. Ali nece da mu gleda papire, vec ce imate odredjeni cek liste za kontrolu na terenu. U Zakonu ce biti odredba kada korisnik gubi dozvolu, jasno i nedvosmisleno navedena...  i jos mnogo toga  :rolleyes:

A ko se ne napeca bele i sarana na leto i jesen, ne mora ni na zimu i prolece da izlazi. Ja vec u oktobru ne mogu da docekam zimu. Zamorno bre to pecanje, stoji celu noc, bacaj - vadi, bacaj - vadi, na svakoj malo ozbiljnijoj mreni otpadne mi ruka,   ujutru nema spavanja.. kad pomislim i ne ide mi se uospte,  ove godine cu da predjem na 3 stapa da pecam, zabodem u drzace, zabacim jedan na filet, jedan na zelenu glistu, jedan na kuvani kukuruz. I pecam ko covek. Izvalim se u neku veliku stolicu i milina.

Sve ,sve, ali ti i stolica na pecanju nespojivo deluje. :cheesy:

dobro ajde, priznajem, sedecu na panju, kamenu, pesku, zemlji, travi kao i do sada...

Nego da se uozbiljimo, misljenja sam da bi za neke ribe mrest trebao biti duzi i da bi morao da se postuje. Na kraju krajeva ne bih se bunio ni za trajnu zabranu od nekoliko meseci. Ono sto licno ne podrzavam, to je masovni ribolov u poznatim zimovnicima, a narocito na manjim vodama,  februarski smudjolov i aprilski saran-mrena lov. Recimo u periodu petak-ponedeljak je bio odlican vodostaj za lov mrene na nekim pozicijama na Savi a ja sam odabrao da istrazujem terene na Tisi u petak. U ponedeljak sam sedeo kuci, ali nisam otisao. Dok su neki moji poznanici iskoristili to i pecali i upecali. Nisu nosili ribu, ali opet ne podrazavam to iako su zakonski ok.

Spojene poruke: 20 April 2017, 23:49:53

mada u ponedeljak vec nije bilo ni zakonski...

sezan

PRVO EDUKACIJA PA SVE OSTALO.
Nikad ali nikad mi se nije desilo da kad prokomentarisem sa nekim kolegom na vodi "sta je sad u zabrani" ,da zna sta i kada i do kada..
Ljudi jednostavno NEMAJU POJMA.
Nesto kao odprilike ,ali po tome vidis koliko to postuju..
Drugo ,primetno....ja sam odusevljen sto vidjam cuvare svaki put kad odem na pecanje..jer TO NISAM DOZIVEO  IKADA ZA SVOJIH 40 GODINA...svaki ali bas svaki put se pojave..
To je vise nego pohvalno..ja ih blagosiljam stalno kad ih vidim..bukvalno. :lol:
Mislite da su pitali sta pecas ili pogledali u cuvarku ? Ma jok..
Jedan deo posla rade vise nego dobro a drugi NE POSTOJI..
Eto ti sad.. :huh:

" Znate on možda peca kesegu,ali udariće mu deverika u mrestu i povrediće je" nja nja nja,555 333 . Pod mač bato,pod mač !   :lol: :rolleyes:

vladimir022

Puce crna pogibija

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Ovo je dunavski iz oktobra prosle godine. Pesak, Dunav nizvodno od Apatina. Znam za jos par slicnih ulova tako da prica o njemu kao iskljucivo kanalskoj ribi ne pije vodu.

Allex

Da ne gusim u onoj temi zanima me kako lovostaj funkcionise na divljim i komercijalnim vodama?Ja sam mislio da ako je lovostaj onda je lovostaj i za ribe divljih i komercijalnih voda. Ako bi mi neko ukratko pojasnio ili linkom uputio na tu razliku zbog koje ovde to vazi a tamo ne, ocigledno sam debelo neupucen,mislim, riba se mresti pa se mresti u to vreme ma gde da je. Ili oni to poribljavaju redovno pa nije ni bitno?

to je privatno i moze da radi sa tim sta zeli, nema to veze da li se mresti ili ne. mogu da dozvole da ih lovis lukom i strelom ako im dune...