Dozvole za rekreativni ribolov - 2015. godina

Započeo pikeman, 28 Oktobar 2014, 15:03:43

milosh

Citat: žex.rašeta poslato 27 Januar 2015, 16:28:20
Potpisujem Orka. Svi koji su socijalni slučajevi a žele da love treba da plate minimalno. Čudan smo mi malo narod  :takoje: . Ako si pogledao Čari ribolova čuo si ženu zaposlenu u savezu koja kaže da od SAD samo oni izdaju invalidske dozvole zbog malverzacija. Ja znam jednog " takvog" kod mene koji nosi pentu 200m , niz 80 stepenica i vozi čamac.....invalid je preko 80%.......za kupovinu dozvole  :wink:. Znam da je nepravda svuda ali ajde da polako dovodimo u red....svima će biti bolje...i vodama nadam se.
Ta ista zena kaze da je ovo pilot projekat(pre bi rekao kamikaza) i da ce ove godine ovako probati a u narednim godinama ispravljati greske...bas ce imati mnooogoo posla

dejansom

Vodama će biti bolje kad neko počne da brine o njima. Očigledno je da to niko ne radi. Ne sećam se kad sam pročitao da je neko kažnjen zbog zagađenja vode ili pomora ribe, a takvih je slučajeva mnogo i ponavljaju se, mislim da je to opasnije od svega ostalog. Sve ovo je već bezbroj puta napisano i svi to znaju i ništa se ne menja. Svake godine je ista priča oko dozvola, krivolova, alasa, zagađenja. Sistem ne funkcioniše i običan ribolovac nažalost tu malo šta može. Jedino što može je da poštuje prirodu, lovostaj, dozvoljenu meru i količinu ribe, i naravno, da kupi dozvolu, da legitimnost ovakvom sistemu i oseća se poniženo zbog svega.

Sve je bas kako si rekao..od slova do slova.. :sad:

Oliverikus

Dozvolu ću kupiti čim stigne! Od 94. godine do sada nisam je kupio samo nesretne 99. godine. Ni ja nisam zadovoljan parcelisanjem nadležnosti i povećanjem broja dozvola, ali sam svestan da to ne mogu da promenim. Zbog toga ću se prilagoditi kako i koliko mogu, i dalje ću poštovati propise, lovostaj, minimalnu lovnu dužinu (sam je povećam za bar 5cm.), broj ulovljenih plemenitih vrsta (uglavnom sve vratim), neću ostavljati smeće (pokupim i tuđe)...
Kašnjenje dozvola me ne pogađa uopšte. Na prvo pecanje neću ići pre 01.04. Inače, sezonu završavam uvek početkom decembra. Takvu odluku sam doneo pre 10-tak godina kada sam u decembru uhvatio štuku punu ikre. I danas mi je žao što sam je uzeo, nerazmišljajući sam uništio jedan potencionalno veliki broj malih štukica koje bi sada bile (naravno, mnogo manji broj...) uveliko u lovnoj dužini.
Ovakav stav će sigurno povući osudu od onih koji smatraju da mogu da pecaju svih 12 meseci godišnje, jer su to platili dozvolom. I oni koji upecaju, npr štuku u vreme mresta, nenamerno, pa je vrate jer je to po propisu, po mom mišljenju, biće u grupi koja će osuditi ovakav stav, jer su ispoštovali zakon. A ta jadnica, vraćena u vodu, puna ikre, verovatno zbog stresa neće ostaviti potomstvo!
Navodim kao primer štuku, jer prvo sa njom počinje lovostaj, i prvi završava. Isto je i sa drugim vrstama.
Sigurno se svi slažu da je riblji fond katastrofalno smanjen u odnosu na pre, npr 20 godina. A broj ribolovaca je višestruko uvećan, opremljeni smo najnovijim i efikasnijim priborom, što nas čini ubojitijim u odnosu na taj isti fond. Kada dodamo privredne ribolovce opremljene većim mrežama, sonarima... i krivolovce opremljene svakim dozvoljenim i nedozvoljenim sredstvom, vidimo da će riblji fond i dalje da se smanjuje.
Samo fale ribolovci, oni sportski, koji će je pecati 24h/365 dana u godini, ako je to moguće.
Srećom, ima ovih nepogoda koje to ne dozvoljavaju, ni jednoj od prethodno navedenoj kategorija. Realno razmislite i pomislite koliko ste sami doprineli ovakvom stanju (i ja sam, doduše kao klinac, grešio... sad više nisam klinac!).
Zakonodavac kasni i sa dozvolama za privredne ribolovce, pa to vidim bar kao jedan plus za ribu!
Nek se i riba odmori malo.

DuleN

ZGODNI28

to je lepo ali znas sta mene brine obracanje pojedinaca iz pojedinih korisnika vode.Odsustvo bilo kakve kritike ili samo kritike,bahato ponasanje,neprimereni predlozi da dozvola kosta 100E...kao da su bogovi i batine kojima je po pravu nasledstva dato da kroje sudbinu....ako tako ponizno budemo nastupali,dajete im pravo da se tako ponasaju i nista vam se nece promeniti,posto njih ne zanimaju vode i ribe nego novac....po meni 1000 din u pribor zaboraviti na njih i to je to...ionako bi toliko eventualno 2000 din trebalo da kosta dozvola za usluge koji oni pruzaju...odgovoran jesam prema prirodi kao i vecina kolega vracanje ribe,ekologija....ali ne osecam odgovornost prema ovakvom stavu prema ribolovcima,nezasite ljude<mafiju>necu da finansiram i na kraju hocu vas troskovnik javno objasnjenje sta ulazi u cenu tih 6000 din i na sta se taj novac trosi...da bi vam ilustrovao zasto necu....evo vam link o jednom korisniku voda i na sta on trosi pare od nasih dozvola....naravno ovo nije politika nego prikaz troskovnika dozvole i zasto se bore za zasticene revire i slicne stvari...http://www.kurir.rs/vesti/biznis/rasipnistvo-u-srbijasumama-braunovic-povecao-plate-sebi-i-30-direktora-clanak-1666811 ovako bi svako mogao da bude korisnik bilo koje vode....

Nebo

Postaje savršeno jasno da je kašnjenje izdavanja dozvola za ovu godinu direktna posledica lošeg zakona koji je omogućio opstajanje korisnika voda, a koji sad nemogu da se dogovore oko raspodele plena u vidu dozvola, bilo jedinstvenih bilo doplatnih.
Kolega Oliverikus, mogu da se složim sa većim delom tvog posta, ali sa konstatacijom da si svestan da nemožeš ništa da promeniš i da ćeš se prilagođavati koliko i kako možeš, e sa tim neću da se složim i hoću da se borim za svoja prava, pa makar izgubio sve bitke. To je stvar principa i ne pristajanja na nepravdu.
U krajnjoj liniji pogledajte advokate i njihovu borbu i koliko su jaki kad su složni.

Ma nema veze meni ovde ionako na NVBGD ne treba dozvola, ovo je zaštićeno područje od riba, mogu da zabacim eventualno nekom u riblju čorbu na splavovima ili u porciju ćevapa  smiley033
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće

pogledajte samo koje su mere za ribe u engleskoj a koje kod nas. i sve ce vam biti jasno kakvi su zakoni i kakvo je stanje svesti. dok se to ne promeni i dalje cemo imati ovakvo stanje, kakvo imamo

Jeremija

Citat: Oliverikus poslato 27 Januar 2015, 19:05:26
Nek se i riba odmori malo.

Namerno sam ostavio ceo citat, jer smatram da bi trebalo svi ovo još jednom da pročitamo.  :clap2:  :tongue:  smiley033
Nou frks. Nou paniks.

Uzasno me nervira ova tema i trudim se da je ne citam uopste ali jace je od mene. Godinama u nazad uredno kupujem dozvolu pogotovo ne razmisljam o tome od kako sin od sada 8 godina ide samnom. Kako da mu objasnim zasto tata nema dozvolu kada dodju cuvari. U startu od njega pravim "negativca".
Ali objektivno ako pogledam da u proteklim godinama u okolini Novog Sada nisam video cuvare nikada, sta onda? Zasto sam i JA negativac ako postujem sve propise i kada dodje kontrola da uredno platim dnevnu dozvolu kad mi vec to sistem omogucava?!
I sad odem lepo na Krivaju (moju omiljenu) kad tamo Ravucobir dosao da gleda dozvole, eto meni prijave jer nisam imao gde kupiti dozvolu a para za dnevnu nemam ili necu da dam jer hocu (stvarno hocu) da kupim godisnju. Je.o mamu ako se negde ovde ne krsi Ustav od strane  ministarstva.
Znam, neko ce reci plati dnevnu ili sedi kuci. A sto, jel mojom krivicom?
I dalje cu vaspitavati svoje sinove kao pozitivce bez obzira na sve.

Oliverikus

Nisam pristalica polemika kojima bih samo tupio zube. Niti bih voleo da se neko oseti uvređenim i povređenim zato što sam izneo svoje mišljenje (nisam se ni ja osećao tako čitajući stavove kolega koje imaju suprotno ili malo drugačije mišljenje od mog sopstvenog).
Sigurno da mi nije pravo kako se ponašaju korisnici voda, pojedini ribočuvari, kolege ribolovci, pa i zakonodavac. Ako postoji neki legalan način na koji bih mogao da delujem, pa da te anomalije umanjim - sprečim - promenim na bolje, sigurno neću ostati pasivan. Naravno da ću uraditi sve što mogu, tj što je u mojoj moći da tako delujem. Ali, šta je to u mojoj moći?
Gde god mogu da dam svoj glas za nešto dobro, dajem ga. Ako mogu da nekom pomognem, pomognem. Ako naiđem na neki lopovluk, prijavim ga (onaj 112 broj mi je na brzom biranju, nisu efikasni, ali ja svoje odradim).
Na vodi gledam da dam dobar primer svima. Ne zato što to neko gleda, i da bi neko rekao da je to primer... Ja sam primer za mog sina Damjana koji je tek napunio 7 godina (oduševljen je kolegom Damjanom - imenjakom i njegovim snimcima sa pecanja smuđa, i zato što i on vraća ribu). Peca od svoje druge, vraća svu ribu, voli prirodu. Sprema se za kampovanje ove godine na 20 dana (njegova želja, niko mu to nije rekao, sam je odredio).
U mojoj je moći da njega vaspitavam, da bude dobar čovek, da poštuje prirodu, da poštuje ljude, da uvažava tuđe mišljenje, da brani slabijeg, pomogne gde može. Da bi on jednoga dana učio svoga sina da peca, mora nešto i ostati u vodi.
Bijem bitke u kojima mogu nešto ostvariti. Nekada sam bio u drugačijim bitkama, neponovilo se! Ali, naučio sam šta mogu, a šta ne.
Bez obzira što moj prethodni post odaje izgled pasivnog ribolovca, nezainteresovanog za promene na bolje, verujte mi, to je daleko od istine. Borim se na svoj način, čekajući priliku (kao i ovu sada) da kažem šta mislim da je ispravno! Podržaću svaku akciju koja nije vezana za politiku ili ličnu korist pojedinca, samo ako uvidim da je korak unapred, na bolje. Naročito akciju kojom ću pomoći prirodi i ovoj neizlečivoj bolesti koja me tera da idem na vodu i nadmudrujem se sa vodenim bićima.
Da ne izlazim iz teme, tj da se vratim na nju. Dozvola za pecanje jeste skupa, i to je nešto što se mora imati, radi zakona. A na pecanje se ide radi sebe, a to nema cenu.

masinac

Citat: NEBO poslato 27 Januar 2015, 19:46:02

Isto tako je i u Novom Sadu.
Regensburg-Sulina

Knez

Bravo sine Olivere,takvih je malo na našim vodama.

acasim75

od mene uvek mozete dobiti bezplatne i bezkorisne savete  :rolleyes: :lol: