• PKVM sistemi
  • Carp Mania - sve za takmicarski i rekreativni ribolov
  • Fanatic Tackle Shop
  • VBA Soft Lures
  • Ribolovacka oprema i sve za pecarose
  • Majice i duksevi Vukovi sa DUNAVA

Autor Tema: U potrazi za „prijateljskim“ štapovima  (Pročitano 1353 puta)

Van mreže Vodomar

• Moderator
  • Šarandžija
  • Vuk od: Dec 2013
  • Lokacija: Novi Sad
  • Poruke: 130
  • Ribolovacki pribor i oprema www.vodomar.rs
    • Prodaja ribolovackog pribora i opreme
U potrazi za „prijateljskim“ štapovima
« poslato: 06 April 2020, 12:36:08 »
Listajući kataloge stranih proizvođača ribolovačkog pribora i opreme često ćemo u opisu jeftinih štapova naići na sljedeće fraze; „friendly price“ (prijateljska cijena), „low budget range“ (niskobudžetni pribor), „outstanding ratio quality-price“ (odličan odnos cene – kvaliteta) itd.
Ove uobičajene fraze najčešće se odnose na štapove izrađene od fiberglasa, kompozita ili karbona sa najnižim modulom elastičnosti. Namijenjeni su ribolovcima sa skromnijim finansijskim mogućnostima, početnicima, ali i bolje stojećim ljudima, kojima upravo taj tip štapa odgovara za neki specifičan tip ribolova. Kod manje upućenih ribolovaca uvriježeno je mišljene da sve što je jeftino ne valja, i obratno, sve što je skupo mora da je i dobro. To mišljenje je netačno, ili, preciznije rečeno, nije sasvim tačno. Na tržištu se može pronaći poprilično mnogo štapova (i ostalog pribora) po niskim cijenama, koji ispunjavaju gotovo sve kriterijume da bi se mogli nazvati kvalitetnim proizvodom. Prosječan ribolovac se teško može snaći u toj širokoj ponudi jeftinijih štapova, pa većina sa zebnjom i neizvjesnošću pristupaju kupovini „prijateljskih“ štapova. Toj zebnji i strahu mnogo su kumovali i naši ribolovački časopisi, te razni forumi, gdje se neuporedivo više piše i govori o skupim štapovima renomiranih firmi, nego o štapovima srednje, a pogotovo niže cjenovne klase.
Razumijem potrebu ljudi, pogotovo naših ribolovaca, da se dive i naširoko raspredaju o skupom i većini ljudi nedostupnom priboru od velikih svjetskih brendova. Kao što svaki pasionirani šofer, mašta o nekom Mercedesu E klase, tako i naši strastveni ribolovci puste mašti na volju kada razmišljaju o nekom „Made in Japan“ varaličarcu, ili „Made in Italy“ bolonjezu. Iz te mašte rađa se želja, a kad je želja dovoljno velika, poneki srećnik uspije i da ostvari svoj san. A šta ćemo sa onim ribolovcima, a oni su na ovim podnebljima apsolutna većina, koji imaju veliku želju, a skromne mogućnosti. Pecati se mora, a snovi neka sačekaju.
Ovaj tekst je posvećen svim onim kolegama, koji bi da love sa kvalitetnim priborom, ali su naučili da se „pokrivaju koliki im je jorgan“. Nije svako spreman da bankrotira i ugrozi porodicu samo radi toga što će prošetati sokakom sa nekim 400 € plaćenim najnovijim modelom Shimana ili Daiwe, zbog čega komšije ima da presvisnu od zavisti. Na tržištu ima dovoljno bogat izbor „friendly price“ štapova za sve tipove ribolova, koji su desetak puta jeftiniji od svojih skupih rođaka iz Japana, Britanije, Amerike ili Italije, a po kvalitetu i upotrebnim karakteristikama zastaju možda 50-70%. Naravno, daleko od toga da sve ribolovce odvraćam od kupovine skupih štapova renomiranih proizvođača, već samo želim da pomognem kolegama, koji sebi ne mogu da priušte takav luksuz, ili naprosto ne žele da previše ulažu u nabavku ribolovačkog pribora.
Većina ozbiljnih proizvođača ribolovačkog pribora i opreme imaju obavezno u svom asortimanu i štapove sa nižim cijenama koje ćemo, ako se složite, nazvati „prijateljskim“ štapovima (što ne znači da su oni skupi „neprijateljski“). Moj princip je da ni tada ne pišem o nečemu što nisam vidio, probao ili doživio, pa je razumljivo da ću se u predstavljanju „prijateljskih“ štapova ograničiti samo na modele kompanija koje zastupa moja firma i na modele od našeg brenda „Blue Star“. Pokušaću u ovoj i nekoj od narednih objava da predstavim štapove za različite tipove ribolova, koji po svom kvalitetu i cijeni u potpunosti polažu pravo na epitet „prijateljskih“ štapova.

„BLUE STAR“ ŠTAPOVI

Vjerujem da su mnogi od vas kad tad poželjeli da nešto koriguju na svom omiljenom štapu, a poznajem nekoliko ribolovaca koji to redovno čine, i to na svakom štapu. Moj dječački san je bio da radim u fabrici ribolovačkih štapova. San mi se nije ostvario, ali sam 40 godina poslije došao u poziciju da dizajniram štapove. Prve štapove sam dizajnirao 2008. godine pod brendom „Ryobi“. Bilo je to odlično iskustvo.
Dizajnirao sam nekoliko modela štapova za različite tipove ribolova: takmičarce, varaličarce, meč štapove. Nije to nimalo jednostavan posao, pogotovo kad niste u prilici da boravite u fabrici i direktno razgovarate sa inžinjerima. Srećom da je u pitanju najveća fabrika za proizvodnju štapova u Kini (Weihai Guangwei Group), koja ima ogromna iskustva u proizvodnji štapova za evropsko tržište. Opredijelio sam se za skuplje materijale, što mi je znatno olakšalo da dobijem štapove željenih performansi. Neki od tih modela (npr. Rapid Match od 4,50 m i 4,80 m) i danas su traženi i nije im pala cijena.
Povodom 20-godišnjice od osnivanja preduzeća „Travar“ doo, odlučio sam da kreiram vlastiti brend pod nazivom „BLUE STAR“. Cilj mi je bio da za početak kreiram nekoliko modela štapova za plovkaroše i feeder ribolov. Zahvaljujući ranije uspostavljenim vezama na nekom od „Efttex“-a, odlučio sam da proizvodnja bude organizovana u jednoj od najozbiljnijih fabrika u Kini, koja je uglavnom orijentisana na saradnju sa evropskim kompanijama (npr. Garbolino, Zebco i Browning). Od prvobitne projektne ideje do proizvodnje prvih modela štapova, koji su zadovoljavali sve željene karakteristike, protekao je period od skoro dvije godine. Naravno da bi taj period bio mnogo kraći da sam kojim slučajem bio u poziciji da boravim u fabrici barem mjesec dana. Ko zna, možda bi i ostao tamo. Za razliku od svog prvog iskustva u dizajniranju štapova pod brendom „Ryobi“, kada sam insistirao na najskupljim materijalima, ovaj put sam se opredijelio za karbone nižeg modula elastičnosti, čija je cijena višestruko niža, ali su sasvim odgovarajući za proizvodnju štapova, koje sam imao namjeru da ponudim tržištu. Mogao bi opširno i mnogo da pišem o vrstama karbona koji su upotrebljeni za svaki od pojedinačnih modela „Blue Star“ štapova, ali ne mislim da bi to bilo pretjerano zanimljivo većini naših ribolovaca. Moj cilj je bio da proizvedem „prijateljske“ štapove, s tim da prijateljska ne bude samo cijena, već i kvalitet tih štapova. Taj cilj je u potpunosti ostvaren.
U ovom momentu paletu “Blue Star” štapova čine sljedeći modeli:
- Verum Pole (takmičarac) 5 m i 6 m
- Verum Bolo (bolonjez) 5 m
- Artesano Bolo (bolonjez) 5 m
- Primus feeder 3,60 m do 120 gr
- Expert Feeder 3,60 m do 120 gr
- Royal Feeder 3,60 m do 120 gr

VERUM POLE I VERUM BOLO

Model VERUM POLE je takmičarski teleskop proizveden od tzv. HR (High Resistance) karbona, kojeg odlikuje izuzetna linearna snaga i zatezna moć. Po nomenklaturi elastičnosti to je zapravo 24-T karbon, inače bazični karbon u proizvodnji većine kvalitetnih štapova.
Verum Pole ima tanak prečnik blanka (na dužini od 5 m ø 20 mm; na dužini od 6 m ø 22 mm), lagan je (5-tica 182 gr; 6-tica 248 gr) i ima akciju na samoj granici između brze i progresivne akcije. Štapovi ovog kvaliteta i performansi, kod većine poznatih brendova koštaju dva do tri puta više.
Kod prve isporuke štapova Verum Pole i Verum Bolo desila se na cca 15% štapova prilično banalna tehnička greška. Naime, vršni segment je bio previše skraćen u bazi, pa je “plitko” ulazio u drugi segment (oko 1 cm). Usljed ove greške, dolazilo je do lomova vršnog segmenta neposredno iznad ulaska u drugi segment. U narednim isporukama ova greška je u potpunosti otklonjena, pa sa ponosom ističem da je koeficijent reklamacija ravan nuli.
Sa cijenom od 2.630 dinara za 5-ticu i 3.360 dinara za 6-ticu, Verum Pole ispunjava apsolutno sve kriterijume za sticanje titule “najprijateljskog” štapa u kategoriji takmičaraca.
VERUM BOLO je montirana verzija modela Verum Pole i ima iste karakteristike u pogledu prečnika blanka, akcije i snage. Posebno sam vodio računa o veličini i rasporedu karika, jer je to od presudnog značaja za akciju štapa. Startna karika (iznad baze) ima unutrašnji prečnik od 12 mm, a poslednje tri karike od 4 mm. Klizne karike su montirane na karbonski nosač.
Ko god uzme Verum Bolo u ruke, prijatno se šokira kada pogleda cijenu (2.630 dinara za 5-ticu). Kod mnogih ova baš-baš prijateljska cijena izaziva podozrenje i sumnju u pogledu kvaliteta štapa. Upravo radi ovih drugih dali smo i garanciju od godinu dana, što za bolonjeze štapove ne daje nijedna poznata kompanija. Ove godine ćemo proširiti ponudu Verum Bolo i na dužini od 6 m.
Kad objektivno sagledamo sve karakteristike modela Verum Bolo, te uporedimo ovaj štap sa sličnim štapovima iz ove cjenovne kategorije na tržištu, dolazimo do zaključka da imamo apsolutnog šampiona u kategoriji “prijateljskih” bolonjeza.

ARTESANO BOLO

Ovo je model na koji sam posebno ponosan. Na izvjestan način ovaj štap predstavlja i ostvarenje mog dječačkog sna. Naime, u mom rodnom gradu Zenici, u kojem je u ona sretna vremena plovkarilo više od 6000 ljudi, na cijeni su bili štapovi sa što kraćom transportnom dužinom. U ribolov se išlo biciklom i motorom, a štap je morao da stane u ruksak. Čak i danas, kad svako ima automobil, ostala je navika da se biraju “mini pack” štapovi, jer ljudi i dalje žele da im je štap u ruksasu, a da su im ruke slobodne.
Većina savremenih bolonjeza na dužini od 5,00 m ima transportnu dužinu u rasponu od 1,35 m do 1,50 m. Artesano Bolo je u sklopljenom stanju dugačak 1,20 m. Moj projektni zadatak proizvođaču
je bio da transportna dužina ne prelazi 1,20 m, a da se to ne odrazi previše na balans štapa. Naravno da bi balans bio mnogo bolji da sam se opredijelio za dugačku bazu i transportnu dužinu od, recimo, 1,40 m. Ali, to onda ne bi bio štap koji sam želio da ponudim tržištu.
Artesano bolo je čak i ovako “komprimiran” u sasvim dobrom balansu. To se postiglo pravilnom preraspodjelom mase štapa u pravcu donjih sekcija (baza i prvi segment iznad). Dominantan materijal u bazi štapa (drška) i prva dva segmenta iznad baze je 24-T karbon, dok je u gornjim sekcijama preovlađujući materijal 35-T karbon. Inžinjeri iz fabrike su mi sugerisali da štap u bazi ima širi prečnik, što bi se dobro odrazilo na balans. Odbio sam to rješenje. Čak i po cijenu malo lošijeg balansa, jer, cilj mi je bio da dobijem štap sa malim prečnikom blanka, brzom akcijom i velikom rezervnom snage. Da li sam uspio ili ne u svojoj nakani, prosudili su i prosudiće stotine ribolovaca, koji već godinu – dvije koriste ovaj štap. Jedno je zasad sigurno – još niko nije slomio Artesano Bolo.
Sa prečnikom blanka od 19 mm, transportnom dužinom od 1,20 m, težinom od 209 grama, brzom akcijom i brutalnom snagom, te sa cijenom od 3.980 dinara, Artesano Bolo 5 m je (po meni) šampion u kategoriji “prijateljskih” bolonjeza sa brzom akcijom.
Uskoro ću predstavili i “Blue Star” fider štapove, koji po cijeni i kvalitetu svakako spadaju u društvo “prijateljskih” štapova.

Van mreže glos

• Somdžija
  • Vuk od: Avg 2018
  • Lokacija: Novi Sad
  • Poruke: 1,404
Odg: U potrazi za „prijateljskim“ štapovima
« Odgovor #1 poslato: 06 April 2020, 13:44:51 »
Vodomare vodomare prenesi me preeko..
Evo upravo sam došao sa vode di sam koristio prijateljske Mavere, Duke Mormora 4 mt. 110 grama tb.
6 000 komad.
Šiknuo sam olova od 80 grama jedno 80 metara, u pokušaju da ispravim loše namotan Trilen, 0.50
Tako ljepo baca da je to milina.
Silk je došao sebi, a od pecanja nisam vidio vajde jer vjetar duva 8 metara u sekundi + faktor blizine Dunava.
I sve ostalo im je delikatno i dobro odrađeno. Filing za osjećaj je za 5.

U stvari bilo je to 100 + metara, ni ne vidim di padne..

Van mreže miroslav1976

• Kederaš
  • Vuk od: Feb 2017
  • Lokacija: Kozarska Dubica, RS, BiH
  • Poruke: 14
Odg: U potrazi za „prijateljskim“ štapovima
« Odgovor #2 poslato: 05 Oktobar 2020, 18:11:25 »
Rekli ste da će te govoriti i o Blue Star fider štapovima ali ste ostali na obećanju ,da li ste razmišljali o skorijem opisu tih štapova.Hvala i srdačan pozdrav