Xzoga Black Mamba

Započeo vrabac, 04 Februar 2012, 20:57:52

Prike smiley033 Ja sam u ubedjenju da je to samo stvar estetike i olaksanja. I spininga, i jiginga, i castinga ima i s punom i golom drskom. Nije proizvodjacima cilj nase trziste, a zapadnjaci se uopste ne zanose vrljikama koliko mi, nego uzmu i pecaju, a i jaca im je platezna moc i onda ne gledaju na stap kao mi. Njima je cilj zivot i provod, a verujem da ovde pitas koliko njih bi se odreklo letovanja ili zimovanja zbog kompleta, verujem veliki broj. Ja gole drske ne volim, imam jednog golaca koji je ostavljen samo za neke situacije, sto puta sam mislio da mu preradim drsku, al zaboravim. Inace meni se Mambin blank tu i tamo svidja, al duzina drske nikako smiley033

Dugo nisam mogao da podnesem " vrat orla lešinara" i mislio da je to samo marketinški trik u cilju smanjivanja težine i preko toga lažnog naduvavanja kvaliteta. Međutim, pošto sam probao nekoliko štapova na istom blanku, a sa različitim rešenjima drške shvatio sam koliko maksimalno rasterećen blank, ničim stegnut, ničim, ankerisan jasnije zvoni i spušta donju detekciju koja mi je pogotovo leti izuzetno potrebna. 1 -2 grama spuštene detekcije mogu da donesu odlučujuću prevagu ne samo kada je ulov u pitanju, nego i sam doživljaj pecanja. Sledeći štap koji sam radio uz najškrtijoj mogućoj varijanti koja mi omogućuje udobnost pri rukovanju je nešto najosetljivije u odnosu na sve druge štapove  na istom blanku koje sam probao, a bilo ih je bar 10ak. Da,... i dalje su mi najlepši štapovi urađeni na klasičan evropski način, ali sam lepotu zanemario prema osnovoj karakteristici koju tražim od džig štapa. Mogu da prihvatim da je puna pluta stabilnija  i sigurnija i da ne proklizava pri kontri ili zamaranju i da je...ama sve prihvatam, ali pošto ni sa ovakvom kakvu imam nisam imao tih problema, a sa takvim pojačavanjem osećaja detekcije .... smiley033

Ne branim, al meni je na stapu sve bitno, estetika i udobnost, moram da volim da ga uzmem u ruku. Varalicarenje, iako ga obozavam ume da mi postane mucno, kad bacam 5 dana za ribu, onda mi sve smeta. Evo primer od preksinoc, na mestu gde mi se javljao som, u 5h bacanja iz komada, mrknem jednog klena 1-1,5kg. Za mene beznacajna riba, koju ne zelim na udici, pogotovu na stapu preko 20gr bacanja, a pokidah boga i oca. Sta sam radio, pa uzivao u priboru, pa da pecam onim sto mi se ne svidja, ni da pucas na mene smiley033

Citat: ibanezi poslato 16 Jul 2021, 19:14:46

Skoro nikave veze to nema sa detekcijom. Proveris vrlo lako, nadjes dva ista blanka, jedan sa punom drskom, tezim karikama jedan sa golom drskom laksim karikama i eventualno kontra tegom, bitno je da im izjednacis tezinu. Osetljivost ce biti identicna, mozda nece biti osecaj isti ali osetljivost identicna. Sustina je da se osetljivost povecava redukcijom tezine stapa i izborom tipa grafita a ne time sto je materijal drske ovaj ili onaj i jel drska puna ili ogoljena, ankerisana ili kakva god. Stavi na tvoj stap TZ karike i ustedi jos 2-3g pa ce biti jos osetljiviji.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Ako TZ karike daju veću osetljivost štapu verujem da je to zbog toga što su od krućeg materijala koji bolje provodi mehaničke impulse.
Težina TZ je sekundarna pojava, a po meni i zanemarljiva. Krući materijal za istu jačinu rezultira i manjom težinom (možda kod vremena oporavka ima uticaj lakoća vršnih i dovršnih karika), kao uostalom i sa grafitom većeg modula kojeg za istu jačinu treba manje. Ne znam kolika je specifična težina TZ  jer i to ima nekakav uticaja u sumi svih uticaja.

Pa ja se potpuno slažem sa tim Simpsone i o tome sam i pisao, ali ti nisi razumeo. Nisam ni ja pisao o materijalima, ovom onom nego o čistoj redukciji težine koja rasterećuje blank. 2 parčenceta eve, plute... nebitno, sa tankim gumenim čepićem na kraju su 3x lakši od pune drške, nebitno da li je od eve ili plute. Ankerisan blank - opterećen blank.

milanstosic

Sistem se gleda u celini.
A cine ga (u grubo) stap sa svojom opremom, masinica, struna i varalica.
Da bi eksperiment uspeo i da bi se pricalo samo o štapu, sve ostalo mora biti identicno.
Prosecan kvalitetan sistem je tezak oko 390g.
1%=3,9g
Razlika od 12g je cc 3%.
Pri tom ne zaboravimo uticaj strune na osetljivost celog sistema. Daj Bože da 3% tezine sistema ostvarenih na stapu ne pojede struna samo tako. Povecanje precnika strune (sa kvadratom) menja površinu poprečnog preseka, pa i nosivost strune, pa i osetljivost.

Kad sve saberete, ono što izgubite na opremi štapa u pogledu osetljivosti, da se lako nadoknaditi na ostatku opreme. Ali nije teorija isto što i praksa...  :wink:

Kad je sve utegnuto, oseti se, a ponajvise efekat strune pa tek onda opreme stapa. Tih par procenata u tezini opreme štapa nije 10-20% vec 1-2%. Ko to oseti i ima koristi od toga, taj je stvarno vrhunski ribolovac i strucnjak.

Citat: slob poslato 17 Jul 2021, 09:18:19

Lose verujes! Nebitan je materijal, bitna je tezina. Svake karike lakse od TZ su jos osetljivije, TZ sam stavio kao primera a daleko od toga da su najlakse samo su najdostupnije.

Recimo set 7 TZ karika je  tezine oko 8g, Daiwa AGS su skoro duplo lakse 4.7g a Kigan 5G  garnitura je teska svega 2.27g i to 9kom. U ove tezine nisu uracunate vrsne karike ali uzmimo za primer da su sve iste tezine (a nisu).
Da bi skapirao razlike u tezini karika, uzmes stap 10gramac neki pa zakacis za njega glavu od 8g, onda skines pa stavis 4.5-5g pa onda 2g i skapiras odmah da su razlike dramaticne. Najmanje u brzini oporavka jer kad bi to merili onda bi video da i nisu neke razlike. A najvece razlike su u osecaju i osetljivosti stapa.

Kad smo vec kod osetljivosti, uticaj tipa grafita definitivno nije toliko presudan koliko se mislilo. Uzmemo za primer Chilli 40gramac koji odlicno oseca 5g glavu, daleko bolje od neuporedivo skupljih stapova napravljenih od 3x kvalitetnijeg i savremenijeg grafita. I samo zahvaljujuci tome sto je tezak 138g.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Mnogim dunavskim džigerašima koji u proseku love mogo težim glavama nego ja verovatno ne znači ništa. Leti na Savi kod mene i sa obale i iz čamca se peca glavama u rasponu 7 -8 gr do 18 - 20ak. Kada istom štapu spustiš donju detekciju za samo 1 - 1,5 gram, razlika u doživljaju je ogromna. Ako pecaš glavama od 7-8 gr štapom kome je to i krajnji domet donje detekcije na odgovarajućem terenu, moraš da budeš koncentrisan "k'o Đoković na Federerovoj  meč lopti". Ako tim istim glavama pecaš sa štapom koji može da detektuje 5-6 gr možeš opušteno da se zabavljaš "brojeći kamenčiće u šljunku" dok riba ne udari. Naravno da i ostali sastav kompozicije mora biti otimalno ukomponovan. Ko uglavnom peca sa glavama od 25 - 50 gr ovo niti mora da skapira, niti mu je bitno. Njemu je bitnije da ima štap koji može da ponese mnogo, a da pri tom bude što udobniji za rad.

Mislim da je veoma važno i bitno kako je težina raspoređena.
Kad se na blank dodaje koješta, pa na kraju i mašinica on postaje teži najmanje 300% pa osetljivost nije drastično ugušena što bi se očekivalo ako se posmatra samo ukupna težina.

Ja mislim da mašinica tj njena težina nema neki uticaj na detekciju. Mašinica je odvojena od blanka šupljinom između blanka i haltera, takoreći nezavisna od blanka i blank slobodno vibrira i prenosi informacije neometan težinom mašinice. Tako da ja mašinicu ne bih nešto računao kao opterećenje blanka koje utiče na detekciju.

milanstosic

Ta šupljina ima i dodirna mesta koja su ispunjena namotajima trake i epoksida. I mnogo je kruca veza sa blankom nego veza jig glave sa blankom preko strune. Struna ima i trbuščić izmedju usled sopstvene tezine, a i mekša je od epoksida.
Ma ko će ga znati. Bitno je da osecaj prija.
Kao sto Sasabosko rece, kad pecam hoću da uzivam u priboru jer i to se itekako racuna, pohotovo kad riba ne radi.

Pa o ukupnoj težini se i radi.
No, ne bih se ja kladio da smanjenje težine = povećanje osjetljivosti.
Kada je komplet prelagan isuviše je pokretljiv i na zanošenja razna osjetljiv, pa dok se ( u glavi, percepcijom ) bavimo time ne osjetimo cim.
Teži je konstantniji, zategnutiji, pouzdanije pokazuje promjene.

milanstosic

U elektrotehnici te sitne poremecajne ali uvek prisutne signale zovu brum. A cim kako kazes bi bio pik usled udarca.
Ne bih rekao da tezi komplet pouzdanije pokazuje promene. Pre da samo njih i pokazuje.
Lagani kompleti cuju stvarno sve i svasta i to neki traze. I ja to volim. Ali kako si rekao, šumovi su uvek prisutni. I u pravu si, to nekad zasmeta.
Osecaj zategnutosti bi pre povezao sa uparenošću mogućnosti vođenja nekog tereta i samog tereta, protoka i dubine. Ne sa težinom. Ali razumemo se...

Citat: glos poslato 17 Jul 2021, 14:21:27
pa dok se ( u glavi, percepcijom ) bavimo time ne osjetimo cim.

Ko varalicari a ne oseti cim bolje da menja tehniku ribolova. Cim bre prepozna mrtav konj, sustina je u drugim stvarima poput vodenih struja, detekcije prepreka, konfiguracije dna, podloge, sustina je da u muljevitom dnu osetis kad glava prodje kroz retku vegetaciju, da napipas gde mulj prelazi u pesak i slicne stvari. A cim  je smesan problem.