Suzuki štapovi

Započeo orka, 18 Mart 2020, 19:33:32

Suzuki blanks je porodična kompanija koja proizvodi visoko kvalitetne blankove više od 60 godina. Blankove ručno izrađuju najbolji japanski stručnjaci.
Isti se mogu uzeti u MG servisu... http://mgservis.com/product-category/blankovi/suzuki-blanks/

Model na 7,6ft tb 5 -18g u borbi sa somom od 25kg...

Ja sam video 2 do sada, i cekam da naplatim neke dugove i onaj najaci je moj. Video sam 8`6" 11-21gr i ul najslabiji model.
Nesto najsavrsenije sto sam imao u ruci, fast, non taper grip, mnogo se lepo savija. Cuva snagu u donjistu, a opet vitkog donjista, solidne debljine vrha spram gramaze bacanja. Kad bi ga Akiro Suzuki konstruisao takvog u 80-100gr i u vecim duzinama, mislim da bi bio savrsen stap za soma na vecim rekama. Ovaj 14-41, je za moju Moravu izmisljen stap za leto, lovis od bucova do soma, do glavinjare 25gr, i ne sekiras se sta ce naleteti. Radi time sto je deklarisan, vrh 2,3mm blank 90gr, sto znaci da se moze spakovati u 155-170gr stap.

Taj na 8,6ft tb 14 - 41g i mene interesuje. Ako u MG servisu imaju spakovan, idem odmah da pogledam.  :ok:

Trebalo bi da imaju, kad smo pisali u temi o somovskim stapovima, ja sam odavno zagovarao taj blank, samo mi se ne sklapaju kockice. I uopste ne moram da lovim njime vece somove od ovog :lol: Mnogo mi je gadniji problem, s kojom masinom upariti takav stap. Da je snazna, do 300gr, da je ne razbijaju glavinjare, somovski vobleri od 20gr, i da traje, inace je stap koji je minijatura somovskih Zenaqa, Tenrey, Daiko, oni u toj gramazi nemaju takav stap, vec mnogo teze, i pri tome jeftiniji :ok: Inace je Salmon Stillhead blank, ovaj sto ja hocu radi bez problema 5-25gr dzig, ovaj na 21gr, 15gr+sed. E, to je stap, za redovnu velicinu soma, manje reke i jezera. Zivotinja s 41gr bacanja, samo da mi padne saka, uz Hydru i njega, idem u penziju :lol:

Copetić

Poznanik je imao soma od oko 8kg na 8'6" 42gramcu. Kukao mi kako se mnoooogo savija na takvoj ribi, verovatno da je bilo strukturi okolo bi ga izduvao. Kaže da mu je baš falilo kičme da u svakom trenutku bude siguran.
Lično nisam probao na vodi, na suvo mi deluju kao preozbiljni univerzalci, 8ft 42gr me kopkao neko vreme ali nađoh baš predobar štap u sličnim merama.

Mozda se nisi zapitao cime je tvoj poznanik lovio pre tog stapa? Da me ne shvatis pogresno, vecina nas zasniva misljenje na osnovu predhodnog iskustva, po onome cime je pecao, navikao. Te onda izgradi neku svoju sliku do koje mere sa stapom treba ici, pa onda stapu i ne nacinje moci, bojeci se. Licno sam dugo bio (mozda i predugo) pod takvim utiskom, jer mi je najslabiji stap do sinovljevog rodjenja pre 3,5g bio 60gramac koji vodi 40gr glavu bez problema. Zbog toga mislim da neki ljudi, gde do skora ubrajam i sebe, podcenjuju stapove i njihove moci. Naravno da ovaj stap nije za lov kapitalnog soma, ali mislim da s ovima od 15kg ne bi trebalo biti problema, stapa za lov kapitalnog soma nema ni u 100gramcu, 200gramac ce imati prednost nad njim. Al treba loviti 200gramcem godinama, po izlasku s 1000 zabacaja, pa onda desilo se ili ne :smiley:

simpson_H

Moze to za soma ako lovis na tepsija dnu. Na iole tezem terenu svaki sedmi je tvoj.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

pkv-pecaroš

Čovjek je lane uzeo jedan blank rxf-20lb-802. Dužina štapa je 244cm a težina bacanja 14-41. Kaže brz na vrhu a pod opterećenjem se savija u parabolu  gotovo do plute. Namjenio ga je za jig i vobleraj smuđa na Dunavu. Dobro se slaže sa mašinicom 3 000 po daiwi. Baca uredno voblere namjenjene smuđu i fino radi glavama do 25 grama,teže valjda nije imao potrebe bacati pa podatak o vođenju težih glava nemam. Izvadio je dosta smuđeva iz Dunava i somova kako sam vidio ali kako sam čovjek kaže za ciljani lov soma nije,bar ne ovaj model. Uglavnom čovjek za štap ima samo riječi hvale a isprobao je štapova dovoljno da mu se vjeruje na riječ.  smiley033

Citat: sasabosko poslato 19 Mart 2020, 00:37:27
Mozda se nisi zapitao cime je tvoj poznanik lovio pre tog stapa?

Nisam se zapitao jer znam dobro da 99% vremena peca na BR 8'3" 8-32gr, mislim da je najveći som koga je imao bio oko 15kg na njega.

Spojene poruke: 19 Mart 2020, 08:09:22

Pritom, tereni na kojima peca jesu uglavnom tepsije i peca se iz čamca 99.9% vremena, ribi iznad glave. Neka ozbiljnija riba da udari a ti stojiš na obali i pokušavaš da je okreneš od strukture, iz matice... pa ne znam, verovatno bi mogao samo da "uživa u borbi" i tome "kako se štap savija na ribi".

Da ponovim, to nije moje iskustvo već samo prenosim tuđe utiske.

Ako se treba uzdati u Suzukijev zvaničan grafik ovde priložen, teško da će bilo koja morska riba udariti u tok i dole u strukturu u preporučljivom opsegu.

Kao da ne citate sta pisem, meni takav stap treba kao univerzalac, jer mi moze pokriti mnogo situacija na vodi. Pogotovu imam problem po niskom vodostaju kad mi trebaju glave 8-12gr, a somici retko do 10kg. Zasto bih se ja ubijao tezinom pribora, kad na terenu znam gde moze biti krupniji som, i bas ako to hocu, imam kod sebe drugi stap za to. Ne pisem ja o lovu kapitalnog soma na velikim rekama, to je druga sfera, pa ni kod mene o lovu kapitalnog soma. Ovo je stap, koji treba da uvek bude kod mene, pokrije situacije na vodi, koji ide, ide. Gubio sam velike ribe mnogo mocnijim stapovima od njega, i znam sta je doobar som, ali ovo nije za to. Stap za uzivanje u ribolovu, i ako dodje dobar, tu je presudna nit i udica, a daj sebi vremena mozda i izadje. A da cupam te ribice, ko Hydrom 60gr za minut, prosla me je volja za tim. Vi s Dunava, ovo mozete posmatrati po tezini kao ribolov smudja, samo eto drugacijim stapom. Nista me eto ne cudi, sto tvoj poznanik loveci  B.R, ima takav pogled na to, jer bi isti pre pukao nego da se savija ko ovaj stap, njemu je onda normalno-mnogo.

dravski pecaros

evo recenzije jednog ribolovca koji ga koristi dosta dugo  :bye:

Model o kojem se govori nosi tacnu oznaku RXF- 20lb-802, gramaze 14-41 pravilno i tačno obeležene, dužine 244cm

Svaka nova upecana riba na ovaj štap, samo potvrdjuje ono sto sam napisao. Ima tu još dosta rezervne snage... Štap za ozbiljan smudjolov, bez nekog posebnog uzbudjivanja od nekih "redovnih" somica, recimo figurativno do L veličine... Naravno, za xl i xxl komade treba ozbiljna motka, nije namenjen za to..
samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

I to pricah sve vreme, hvala iako znam cija je recenzija :thumbup:

Citat: sasabosko poslato 19 Mart 2020, 16:53:31

Ma savija se BR itekako kad naleti na pravi otpor tj ribu. Ja sam na Moravu ranije nosio 50gr a zadnjih par izlazaka BR 7-28gr, za moje pecanje pokriva skoro sve. I da mi dođe XXL neka ode, mučenje je ionako.
Probaj Akilas stari 8ft 45gr, iznenadio bi se kojim brzinom prodiše na svakoj ribi iako deluje kao metla, i iznenadio bi se kojom se brzinom vraća u svoje mirno stanje. EXfast ali ne po akciji vrha nego ponašanju blanka.

Vidi drug, neko voli plavo, neko crno, smedje, ridje. Nit Akilas, nit Br, ne ostavlja na mene utisak, kupio ih ne bih... Svako ima neki tip stapa koji voli, moj je fast progresive. Sad shvatas zasto mi se svidja takav stap, ja jednostavno volim to "morsko" savijanje, stapova mrtvih u donjistu se uzasavam, a mator sam da ucim i prilagodjavam se... Za mene je to, sve sto sam mogao zamisliti, u krajnje light somolovu, jer mi tako diktiraju uslovi. Odavno mi nije bitno da ulovim sto veceg soma, bitno mi je da uzivam u svemu tome. Da gadjam kapitalce, jos bih lovio s  onim sto imam, i znam da je sigurno, al nisam to sad, bio sam... Zivi se svaki dan, i uziva u svakom izlasku na vodu, a ja bih pitao tebe, cime bi lovio kad zaredjas 10 izlazaka bez kontakta. I onda dobijes ribu na surovom stapu, i to te ne zadovolji, onda si protracio to vreme. Nije meni bitan siguran ulov, jer se zadnjih godina secam samo borbi na trout 3-6gr bacanja. Kad varalicarim na tom terenu, obicno i presrecem soma kederom, ispod zone varalicarenja, 300gramcem i odgovarajucom opremom, ako kapitalac promasi, ma nek ide i s ovog. Sve situacije u lovu imam poklopljene, samo mi ovaj zabavljac fali...

simpson_H

Akilas je sve samo ne mrtav u donjistu. Samo iz ovog izlaganja mogu da procenim da Akilasa nisi probao.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.