Robinson Sashima

Započeo ibanezi, 05 Maj 2017, 18:52:10

Dođoh iz Pro Fiša gde sam izmaltretirao 2 prekrasna štapa. Zaista, sve je lakše naći štap modernih osobina i dizajna za povoljnu cenu naspram cene koju su imali štapovi ovih karakteristika ne tako davno.
Radi se o štapovima iz naslova u verziji Pike Spin 2,51m 7-32gr i Zander Spin 2,59m 10-40 gr. Na prvo uzimanje u ruku dobija se prijatan osećaj lakoće i zbog ukupne težine i zbog zaista dobrog balansa ovih štapića. Upadaju u oči i moderne karike sa ultratankim laganim ramom koje štapovima daju izgled ekskluzive. Pri tome vršne karike nisu preuske, nego baš onako kako treba, kako ja volim i koje omogućavaju zimi mnogo udobnije pecanje od onih sasvim uzanih koje se često viđaju na savremenim štapovima.
Oba štapa imaju deklarisanu radnu težinu bar onako na suvo, jer ih je teže saviti od štapova tih deklaracija na kakve sam u prošlosti navikao. Sviđa mi se taj trend koji sve više proizvođača usvaja. Uostalom, nije Robinson tek tako na "štapić" 7-32 gr stavio oznaku Pike Spin. Pri tome su toliko brzi i oštri da se pri snažnim zamasima vrh jedva pomera i momentalno smiruje po zaustavljanju. Osobina nekad skupih štapova. Na osnovu ovih osobina, mislim da je i Pajk Spin-u i Zander Spin-u namena lov navedenih vrsta džigovanjem i tvičovanjem. Rekoh, težina i balans daju prijatan osećaj lakoće u ruci. Pa eto, nađoh podatak - Zander Spin 2,59 10-40 je težak 172gr, a malo kraći brat 166gr. Za štapove ovih karakteristika lepi podaci, još kad uzmemo i stvarno dobar balans na i ovako nešto kraćim štapovima, imam utisak da bi bila milina raditi njima. Da, umalo da zaboravim cena Zander-a je 6050 RSD, a Pike-a nekih 5800+ koliko sam video na sajtu PKVM-a koji je direktni uvoznik, a tu cenu ima i Pro Fiš gde sam drmusao ove slatkiše.
Iako stalno mlatam novitet štapove koji stižu u SM dućane, retko otvaram nove teme. Tek kada me nešto zaista oduševi za male pare. U zadnjih godinu dana recimo Bokor Spin ili nedavno Maver Creek. Pošto su u pitanju štapovi različite dužine, snage, cene i karakteristika nisu konkurencija. Ipak, oni su mi bili super za traženu cenu, a ovo mi deluje onako baš :ok: bez obzira na cenu. Ko voli štapove ovih modernih dužina - 8,3' i 8,6' a ne želi jake novce da daje, mislim da ne bi pogrešio kada bi nabavio neku Sašimicu :cheesy:. Ja bih na prvu, pre uzeo ovo nego recimo superpopularnog Buša ili Okumu CX, o kojima sam afirmativno pisao pre neku godinu. Pojavili su se bolji i lakši, a znatno jeftiniji. Pri tom od poznate firme koja ne uživa neku veliku popularnost kod nas, a začudo uvek su imali dobre štapove i minimum reklamacija na njih i u Evropi u svojoj klasi spadaju među najcenjenije. Oba ova štapa se prave i u verziji 9', ali nisam ih video.

Sashima Zander, a vizuelno se ni Pike ništa ne razlikuje.

nikolas

Da malo osvezimo temu! Ima li neko od kolega da koristi ovaj stap i da napise utiske o njemu?!

d2d

Na zalost nisam imao priliku da ih probam na vodi ali utisci iz prodavnice "na suvo" su odlicni.
Imam utisak da kada bih drmusao ove stapove vezanih očiju nikada ne bih poverovao da se radi o Robinsonu.

nikolas

Posto sam u potrazi za prvim varalicarskim stapom,isao sam i ja,posle ovakvog Ibanezi-evog predstavljanja u pkvm da ga vidim...  :thumbup: Pa reko mozda ga neko od iskusnijih koristi!

Spojene poruke: 15 Jun 2017, 14:45:22

Posle ovakvog predstavljanja resio da ga uzmem!

Jos da skinem foliju i na vodu!  :lol:  :cool:

Spojene poruke: 15 Jun 2017, 14:48:31

Za sada sa spro passion 740

Evo stigla u SM sašimica zander 2,59 10-40 za Vučinu Slavena. Preuzeo sam ga pa ću u subotu izvršiti svečanu primopredaju. Naravno, tad ću iskoristiti priliku i da ga testiram na vodi i ispitam detekciju od minimalnih do maksimalnih mogućnosti.

Tačka balansa je još bliže sa Blu arkom 940 sa punom spulnom strune

Početna tačka savijanja potvrđuje  fast akciju, a pod velikim opterećenjem štap pravi pravilnu parabolu

Razmišljao sam da istrčim na Savu odmah na ga iztestiram, ali ipak, možda je bolje da predam potpuno nov, nevin štap koji nije video vodu, pa ćemo sačekati subotu.

Verujem da je bas onakav kakvog ga je Ibanezi opisao i zamalo ga ne kupih oma. Po meni ima samo jednu manu, a to je ako mi se slucajno ne svidi iz bilo kog razloga ne znam ko bi kupio Robinsona.

Štap izmaltretiran na Dunavu i utisci su više nego povoljni. Takođe, nisam ga samo ja probao, nego i Ivan 87. Najveću glavu koju sam imao od 28gr (zaboravio da stavim kutiju sa težim glavama koje na Savu ne nosim za obalsko pecanje) sa šedom od 10cm (handmade by Mangup) Sašima vuče bez ikakvog napora dajući do znanja da može više i to znatno više, možda i do svih 35 gr. Test izvršen izbačajima pod svim mogućim uglovima u lepezi. Moram da pohvalim i Mangupov šed koji ima izvanrednu vibraciju koja se odlično prenosi na ovaj štap.  Sledio je test sa 10 gr. Uspeo sam izbačajem uzvodno  pod uglom oko 70 stepeni sa obalskom pravom, da omogućim konakt varalice sa dnom na jakom Dunavu na dubini od oko 8 -9m. Daljina izbačaja negde između 35 i 40m, a daljina između 25 i 30m gledajući rastojanje od obale je maksimala na koju je džig mogao da se spusti do dna. Dno tvrdo, kamenito sa sedrom. Konakt sa dnom se baš lepo registruje. Ivan je došao do istih rezultata. Pri džiguljanju bliže obali na kraćoj distanci ( ono priobalno cinculiranje po povišenom vodostaju uz samu strmu podlokanu obalu i sl. stvari koje se neretko upražnjavaju sigurno će detektovati i sa manjom glavom). Test izvršen sa Ivanovom Daivom BG na kojoj je bila struna 0,12. Nešto deblja struna bi sigurno malo uticala na rezultate, ali ne verujem, ni blizu u toj meri, da bi pokvarila grneralni utisak. Radi se o zaista odličnom džig štapu za malo novaca. Ako uračunamo bacačke mogućnosti lakog tereta, to jest daljinu na koju je štap izbacivao ovaj lakši teret, štap može biti vrlo upotrebljiv i za voblere i ostalu galanteriju, naravno sa nešto mekšim drilom zbog oštrine štapa. Za površince za štuku i tvič voblere savršen. Uz težinu od 172gr, dobar balans i najmodernije provodnike (Isti oblik i debljina nosača ramova kao kod Fuji torzite na Mihinom CTS-u), uz to ne preuske vršnu i sledeće 3 (Fuji koncept). Ja zaista u ovom trenutku ne vidim bolji štap za smuđa za glave do 30+ gr od ove Sašime u ovom pa i u nešto skupljem cen rangu. U poređenju sa najpoznatijim konkurentom, priznatom Okumom CX spin 15 -40 iste dužine, koncepta, mogućnosti, akcije, snage, dizajna (čak i boje :cheesy:), ali znatno skupljim (2500 -3000rsd) ogromna prednost Sašime je što je celih 28gr lakša!  Rekao bih da je Robinsonova Sašima "bezobrazno" dobar štap koji je osetno smanjio razliku između jeftinog i skupog štapa.

Gagi

Ibanezi, zaista izvanredno, uživao sam čitajući. Tekst za magazin o ribolovu i opremi, pravi profi "review" ovog modela.  :ok:  Tema lepo zaokružena, od uvodnog dela do izveštaja sa terena odn. realnog testa. Sve pohvale   :thumbup:

lider

Citat: djmisha77 poslato 17 Jun 2017, 23:44:04

Prike moj, smederevski vrh džig majstori od kojih sam učio zanat, sa eeexstra platicama i priborom uh, eh, vaao, imaju Robinsonove štapove koji odišu elegancijom i snagom. Uglavnom dijaflex jiging, zander tako nešto i stavljaju ga ispred sportexsa, daiva, šimana.....Prošle godine lik radi sa glavom od 6 gr i izvadi 3 smuđa, a mi blenemo, gledao sam ga i sa teškim glavama u matici samo tako. Da im cena u to vreme nije bila malo jača (preko 100€) posedovao bi ih.
Inače češke štapove od pre 20 i kusur godina i dalje koristim i obožavam ih, a mašina Robinson dakota mi je osnovna za džig, laka, besprekoran rad, slaže strunu  perfektno, dril 10+, ribe do 5 kg sam sa njom vadio samo tako, maltretiram je i glavinjarama, ponekad bucovskim varkama exstra brzo, džigovima od 7 do 21 gr ( ne koristim teže) i nikad ni šušanj, zastoj, mršenje...a cena bruuuka.
Predpostavljam da su i ovi štapovi exstra i dajem im glas na neviđeno jer je opisani dijaflex posvim merilima već raritet.

Ivanb87

Malo je reci odlican stap! Svaka preporuka!
Zao mi je sto nismo imali uslove i za manju glavu da testiramo, ali moze sigurno.

Послато са Lenovo K53a48 уз помоћ Тапатока

stefan258

Pozdrav,

Da li bi mogao neko ko koristi ovaj stap da kaze kakav bi bio za voblerisanje.
Kupujem prvi varalicarski stap, koristio bih ga za srednje varalicarenje belun-smudj-stuka.
Varalicario bih sa obale, uglavnom na Moravama. I za pocetak bih bacao voblere.

Malo sam iscitavao forum u poslednje vreme. I primetio da se u ovoj cenovnoj klasi hvali i Rubin Spin, pa ako neko moze da uporedi i ova dva.
I neki novi predlog bi dobro dosao. Duzine oko 2.7m i ove ili bliske tezine bacanja.

Hvala svima unapred.

pexon

Mislim da je Ibanez napisao gore da je to pravi džigeraški štap koji može da baca i voblere. Ako ti je vobleraj samo trenutna preokupacija, dok ne uđeš u svet džigovanja, kupuj ga. Ako će ti vobler biti glavna preokupacija, mislim da je bolje da pogledaš neki univerzalniji, mekši štap.  smiley033
p.s. Ovo je mišljenje varaličara početnika.  :cheesy:

Jeremija

+1, zameniće ET SB Elite 270 30-80, biće uparen sa Ryobi Applause 4000.  smiley033
Nou frks. Nou paniks.

Stefane, Sašima i Rubin su štapovi skroz suprotnog koncepta. Lider ima Rubin, obožava ga, taličan mu je i sentimentalno je kako sam kaže vezan za njega. Sašima je brza, oštra, pravi džigeraški štap koji ima namenu i da moderno vobleriše -tvičuje, džerkuje, pljuska...uglavnom tehnike koje zahtevaju brzinu i oštrinu. Rubin spin koji je bar po oznakama pandan ovome, dakle verzija koju sam probao, 3m 10 -40 je klasičan mekani parabolik koji je dobar za izbačaj lakih tereta. Vobleri, kašike, leptiri uz ravnomerno pravolinijsko povlačenje. Pri svakom naglom pokušaju promene brzine, smera, načina, štap jednostavno kasni. Samim tim nije ni za džigovanje, a ne odlikuje se nekom detekcijom. Opet za lov Moravskog bucova, brzim ravnomernim povlačenjem, on je odličan. Smuđ već i pri vobleraju traži suptilnije povlačenje, a o lovu štuke savremenim i meni najlepšim metodama, pljuskavcima i džerkovima, takođe i velikim gumama daleko zaostaje za štapovima modernog koncepta. Probao sam i verziju 2,4m iste tb, ništa se ne razlikuje s tim da je daleko slabija, nema veze sa 40gramcem po meni. Mislim da Lider ima verziju 3m 30 -60 i možda je malo drugačija, ali generalno ne verujem mnogo. Trebalo bi da je koncept isti za celu seriju, ali o tome ti Lider može više reći. Pre bih ti preporučio Maver Creek 2,.7 do 35 gr (5900rsd) koji je nijansu nežniji i nijansu sporiji i mekši od Sašime. Prava mera za voblerisanje smuđa i bucova na Moravi, a opet itekako upotrebljiv za džig do oko 20gr + silikon jer i ne verujem da na Moravi često treba teže sa obale. Malo problematičan za veće varalice za štuku, ali jbg....ne može sve. Pišem o njemu jer je i on u tom cen rangu oko 6000rsd kao i Sašima. Čuo sam lepih stvari za Rapture Slasher 2,70  10 - 35 gr koji po opisu vlasnika imaju sve tebi potrebne karakteristike, takođe su u istom cen rangu (6100rsd), ali lično ga nisam probao, pa nije preporuka, ali  ako imaš priliku pogledaj. Znam još za neke štapove koji bi ti bili odlični, ali su malo skuplji.

stefan258

pexon, hvala.

ibanezi, hvala puno na ovako detaljnom odgovoru. Nazalost nisam u mogucnosti da pogledam nijedan od ovih stapova, moracu da narucim na slepo.
Za sada na osnovu Vasih komentara prva opcija mi je ovaj Maver.
Sada sam pokusao da ga potrazim, i nasao jedino u prodavnici Vodomar http://vodomar.rs/maver-stap-creek-spin-2-70m-15-35gr
Ali izgleda da ga nema na lageru.
Da li mozda znate jos neku radnju gde bi mogao da se poruci ovaj stap?