Parabolici za smuđa

Započeo KAJMAN, 04 Septembar 2016, 13:31:52

KAJMAN

Cudna tema, ali tako mu nekako dodje. Evo splasn*o Dunav siroki priobalni platoi oplicali, em nasuti... pa znas gde je smudj ali kako da ga dohvatis tamooo daleeeko od obale? Tanja struna i parabolik. Dobro, recimo Abu Conolon Clasic ufajclovan u boronsku traku je onako bas mocan za daleke izbacaje veoma laganih silikonaca rec. 10gr.
Zaista koliko nas ima koji u odredjenoj situaciji za smudjolov koriste parabolike? I da li ih uopste koristite?
Samo bilo bi dobro da izbegnemo ono, kao, ne mozes da ga ukucas na toj daljini parabolikom itd. itd.  :cool: To definitivno ne stoji jer mnogi vrsni smudjarosi love tim slinavcima samo tako, pogotovo na velikim daljinama, kada se koriste lagane glave, a smuđ nije baš raspoložen da žestoko srkne silikonca.

Mog smuđa ne može niko da ulovi.

Za to o čemu pišeš , prvo koristio isto, Conolana, pa ondak prešao  na Lesath Shore Game 20-80 na 3,30   :ok:  Inače, ne volem super oštre blankove  :no: Ali, ja sam ti mimo svijeta   :cool:

Poslednji rasni Abu evropskog izgleda, dizajniran za potrebe Kralja Gustava. Ručni rad iz Abuove fabrike u J. Koreji. Abu Suveren namenjen za lov lososa i morske pastrmke sa obale po skandinavskim fjordovima. Progresivne akcije u zavisnosti od opterećenja od vršne do parabolične koju ovih dana besramno i bezuspešno kopira CTS na modelu Rewo Salt :lol:. Baca dokle hoćeš, ubada bez greške, a umara iz drške ako riba to zahteva. 3m 15-40 (pravih) 198gr sa punom dugačkom najkvalitetnijom portugalskom plutom, zastarelim karikama i metalnom kapom. Isina duboka čežnja i tiha patnja od kako je uzeo u ruke. Moli me da mu poklonim, jer je svestan da nema para za koje bih ga prodao :lol: Neki su prodavali ženin bubreg da bi ga imali, a ja sam 2 meseca pravio džerkove sa Bertoksom za Švedsku da bi ga iskamčio i još doplatio koju desetinu E. Cena - pojavio se u sumrak marke - preko 500dm bez nabudžene Fuji opreme u inostranstvu. Kod nas niko nije imao m.... da ga uveze, pa ne verujem da ih u Srbiji ima više od 4-5 kom.

Citat: ibanezi poslato 04 Septembar 2016, 15:35:22
.......Abu Suveren namenjen za lov lososa i morske pastrmke sa obale po skandinavskim fjordovima. Progresivne akcije u zavisnosti od opterećenja od vršne do parabolične.....

Ibanezi, štap ne može da ima i vršnu i paraboličnu akciju i čak još sve to u zavisnosti od opterećenja.
Akcija, ma kako smo je nazvali, opisuje kako se neki štap savija pod opterećenjem. I kad on ima tzv. paraboličnu akciju on će se savijati po tačno određenom pravilu za štapove paraboličnih akcija. Od opterećenja će samo zavisiti koliko će se štap saviti, odnosno koliku savijenost će štap postići ali uvek po pravilu parabolične akcije, tj. od početka savijanja savijaće se ceo štap, ne samo vrh.
Parabolična akcija podrazumeva takvo savijanje da se štap savija progresivno ujednačeno. Ne savije se maksimalno prvo vrh pa tek kasnije ostatak štapa, već se ostatak štapa istovremeno savija sa vrhom, naravno u određenoj proporciji.

Parabolični štapovi, kao i štapovi svih  drugih akcija, imaju svoje prednosti i nedostatke.
Ja nemam dovoljno iskustva sa lovom smuđa, ali pri čitanju o tome primećujem da se ribolovci ponekad žale na štap u smislu kako ovaj nema dovoljno snage u vrhu da bi proboo nepce smuđu.
Po mom mišljenju, da bi vrh imao veću snagu; kod brzog štapa bi trbalo primeniti štap veće snage ili promeniti akciju štapa u pravcu sporijeg savijanja.
I jedan i drugi potez ima svoje mane i prednosti. Veća snaga podrazumeva to da će ulovljena riba lakše da spadne sa štapa a sporija akcija –sporiju kontru i manju osetljivost ali riba će biti sigurno probodena i teže će spasti sa štapa. A i postići će veći domet izbačaja, ono na šta cilja Kajman.

Kakav štap optimalno treba primeniti, a u zavisnosti od uslova ribolova, a i kako prepoznati da je dotični štap baš takav kakav je potreban je najteže odrediti i zahteva veliko znanje i iskustvo od ribolovca.
Zato ne bih o tome, samo sam hteo da ukažem na to da štap može da ima samo jednu akciju - bez obzira na njegovo opterećenje.
A možda sam i pogrešno razumeo Ibanezijev spomenuti deo teksta.

srdjanpn

Moze,i to ne mora da bude skup.Da bi uboo smudja ne treba ti motka,pusti ti ove strucnjake sto znaju i kad smudj oblaci pidzamu.
Voblere ne bacas motkom,stogramcem kojim oni dziguju,nego meksim stapom,progresivne akcije 30-40gr pa se bode.
Sto godina su pecali na germine,neki i danas,pa onda na one banane od Sportexa,sad im i dlake krive.
Moz da pecas cime oces,parabolikom,teleskopom,samo ti treba dobra volja i malo znanja.

Godinama sam koristio Sportex Kev Spin DL 3m - 35 gr. Za njega se može reći da je "glindžavac", snažan i osetljiv, sa njim nema spadanja smuđa. :ok:

Slob, nisam ni napisao da ima 2 akcije, nego jednu progresivnu. Retki su varaličarci sa takvom akcijom, više je odlika mušičarskih blankova, zato sam se i našalio sa imaocima Rewo Salt-a koji je rađen od mušičarskog blanka progresivne akcije. Sličnu akciju imaju i Daiwe AWS i Whisker spining, takođe namenjene za lov lososa. Pod malim opterećenjem početna tačka savijanja im je u prvoj trećini, pa čak i četvrtini, ali za razliku od štapova brze akcije koji i pod punim opterećenjem imaju izraženu brzu akciju i u zavisnosti od opterećenja postepeno pomeraju tačku savijanja naniže, ovi momentalno po max opterećenju vrha povlače donji deo štapa koji počinje da se savija tako reći od haltera baš kao što ti kažeš da ne može i  grade parabolu iz drške. Ti štapovi imaju takvu akciju zbog potrebe izbacivanja lakih varalica za lososa na veliku daljinu jer losos ne grabi varke za maskija nego manje voblere i spinere, ali istovremeno moraju obezbediti izvlačenje lososa od nekoliko desetina kg bez problema. Nežan, mekan vrh male tb za štap velike snage koju obezbeđuje upravo ta dugačka parabola iz skoro pa same drške. Sad sam sam kod kuće, nema ko da me slika dok natežem štap, ali sutra ću postaviti slike gde ćeš videti početnu tačku savijanja pod malim opterećenjem skoro na prvoj četvrtini od vrha iz čega bi zaključio da je u pitanju skoro EFast štap i sliku pod velikim opterećenjem gde ćeš videti parabolu od drške.

srdjanpn

Pogledaj i JanuMaisel,isto takvu akciju ima,mislim na manje gramaze,20-40 i 30-60,tanak vrh i debelo dupe.

Da, štap je kreirala sv. prvakinja u bacačkim disciplinama za lov lososa i štuke. Slična akcija, mnogo jeftiniji. Naravno samim tim je znatno teži od skupog Suverena, ali za 80 do 100tinak e jedan od najboljih univerzalaca za naše uslove i ribe koji sam probao. I lep, klasični old school evropljanin sa punom plutom,  i lepom metalnom ende kapom sa balans tegićima.

KAJMAN

Nije dobro da brkamo spin stapove sa musicarskim. Musicarci su svakako nesto drugo. Rec parabolik je kod nas ustaljen termin za "meke" stapove. Bolje da sam upotrebio A, B i C akciju spin štapova. Moja greska, daklem, radi se o spin stapovima B akcije sa progresivnim savijanjem. Ovaj Abuov Conolon je sve samo ne spor stap. Na suvo, kada ga drmas, deluje kao glindjav ali na vodi sa upredenom strunom to je sasvim drugi stap. Daleko od toga da se kod ulova krupnije ribe odmah savije i u drsci! Naprotiv ni kod smudja od 10 kg. nije se savio u drsci! Naravno u pitanju je modul elasticnosti, ali dobro.....Daklem, rec je o spin stapovima B akcije.

Jeremija

A SG Parabellum, i to ovaj od 279 10-34gr? Ima li neko iskustva sa njim za ovu temu?
Nou frks. Nou paniks.

Aman, sad mi ništa nije jasno profesore. B je B, a parabolik je parabolik.
A- EF - ekstra fast-veoma brza-početna tačka savijanja na prvoj četvrtini
B- F- fast  -brza-          poč............................na prvoj trećini
C- medium-srednja..................................na sredini oko ili na samom spoju
D-parabolična.........................................iz drške ili malo iznad
Tako su se obeležavale akcije u vreme Konolona. U novije vreme pišu se i neke "međuakcije" poput MF - moderate fast, umereno brza, nešto između brze i srednje, zatim MS- moderate slow- umereno spora - na oko pola rastojanja između spoja i haltera,  EEF ili UF - ultra brza - na petini od vrha.....
Ako je tema "Parabolici", podrazumeva se da se piše o štapovima D, eventualno da prođu Medium iliti C akcije. Krutost štapa - brzina oporavka, nema veze sa akcijom, to zavisi od drugih faktora, ima baš krutih medium , pa čak i paraboličnih štapova, i glindžavih brzih, pa čak i ekstra brzih.  Ako ćemo pisati o štapovima B akcije u temi parabolici za smuđa, možemo pomenuti i CD blu rapid 2,7 50gramca koji i praktično i kataloški ima B akciju - lepo piše F (ast) koji je sve samo ne mek i glindžav.
Ne znam koji Konolon imate. Konolon kojim sam ja davnih dana pecao - Abu Garcia Conolon classik 3m 40gr zelene boje je imao srednju - Medium akciju, a tako je i pisalo u podacima od reči do reču- Medium action. I on može da pripada naslovu teme kakav ste postavili. Iza ono vreme nimalo mek i glindžav, oštriji od mnogih štapova brze akcije.
Štap namenjen da deluje u sadejstvu sa st. mašinicom je uvek i uvek Spin štap, bez obzira da li je izveden od blanka koji se koristi i za mušičarske štapove. Oprema i namena diktira vrstu štapa, a ne karakteristike golog blanka.

KAJMAN

Da stap koji pominjem je zelene boje, Conolon Clasic 2.75m 60gr- medium action. Uzgred lep Ti onaj crni Suveren-i prepreg!  :takoje:

Savremeni stapovi vise ni nalik nisu nekadasnjim oznakama. Pogotovo sto se gornji deo pravi od drugacijeg materijal a donji opet od drugacijeg...ne samo to vec obelezene gramaze nemaju veze kao da su ofrlje napisane pa i akcija...
Ovako
Mamba pise da je 10-45 grama sa svojih 2,45m BMS 80MHF2 Hyper tuning action.
I to bi sad trebalo sve da bude jasno, ali tih 45grama u poredjenju sa nekim klasicnim 45gramce nije isto. Hyper tuning action...pa ti sad mozgaj ovo MHF. Recimo ako poredim sa CD BR 2.60m na 35gr ova mamba je go slinavac u odnosu na CD.
Na mambi sve lepo pise samo to sto pise jednostavno ne spada ni u kakvu klasicnu  numeraciju.
Nije mamba los stap, ali zaista ni sam nisam pametan sa cim da je poredim. Za sta god da se uhvatis sve je drugacije.

Citat: ibanezi poslato 07 Septembar 2016, 11:57:03
..........Uz svo uvažavanje vašeg iskustva i znanja kada je u pitanju praktični ribolov smuđa, kada počnete da pišete o štapovima, toliko izbrkate termine i napišete papazjaniju u kojoj se ne bi snašli ni svetski eksperti za varaličarske štapove.

Sve što si napisao prethodno mislim da je potpuno tačno, a sa ovim zadnjim što sam citirao si me pogodio tačno u nerv!
Koliko li sam samo vremena izgubio zbog tih papazianija, u samom početku, kada sam počeo da čitam po forumima. Toliko su me zbunili da sam morao da krenem od elementarne fizike, da bih bar nešto pohvatao i da bi teme imale koliko toliko logičan smisao.
Sada, posle mnogo muka, za divno čudo, razumem i kada neko priča nešto što nema logike. Izvežbao sam se i sada dobro znam kako je trebalo nešto reći i šta je neko hteo da kaže a nije umeo da se izrazi ili je nehajan i površan. Dakle, oni koji su znalci i iskusni nikako neće biti zbunjeni ali uvek pomišljam na one koji su u fazi saznavanja u kojoj sam ja nekada bio. Zato je veoma važno da ljudi paze šta pišu i da uvek imaju na umu da tekst čitaju i početnici.

Ali,u vezi teme; rekoh da baš i nemam iskustva sa lovom smuđa, a od teme sam očekivao da razjasni to da li su parabolici (slow action) pogodni za lov smuđa i u kakvim uslovima su eventualno bolji od štapova vršne akcije (fast action). Bilo bi dobro i da se uporede po onome gde su jedni bolji odnosno lošiji od drugih, kako bi tema bila korisna za učenje.

KAJMAN

Pa O.K. Slob evo ti podatci pa sad reci kakav je ovo stap. I gde bi ga Ti svrstao i sa cim uporedio.
Mamba pise da je 10-45 grama sa svojih 2,45m BMS 80MHF2 Hyper tuning action.