Univerzalni štap za blinkerisanje

Započeo Lesinar, 13 Mart 2010, 14:35:29

Grbo

'Ajde da malo osvežim temu.

30 godina pecam kao fanatik (sezona mi počinje 1. aprila a završava 28. februara) od toga 99% vremena varaličarim, a volim da pecam podjednako sve što živi Dunavu i njegovim rukavcima i barama, a da u isto vreme jede drugu ribu. To znači da nisam ograničen samo na džig već bacam i voblere, popere, glajdere, kašike, leptire, sinnerbaite, chaterbaite, buzzbaite, wormove, glavinjare i sve ostalo što je čovek izmislio, sa svim tehnikama prezentacije koje uz to idu.

E sad, sa druge strane trudim se da ne gomilam previše nepotrebnog pribora tako da sam uvek tražio nekog dobrog univerzalca. Pri tome univerzalac, za sve ovo što sam naveo, ne postoji. U tom smislu "univerzalac" bi bio nešto što pokriva bar 30% od nabrojanog.

Jedan od tih "univerzalaca" koji samo do odredjene granice zadovoljava nešto tipa vobleraj + džigovanje + gvoždje, na samo određenim terenima i za samo određene vrste (dakle ne može da pokrije sve) bi bio na primer sportexov black arrow - 60 gramac tolerancije 18-72, ali realno za 250 evrića koliko to košta može da se kupi 5 solidnih štapova pa da se ima za svaku priliku tačno ono što ti treba, bez potrebe da se prave kompromisi u gramaži, brzini, oštrini, dužini i snazi štapa:
- jedna kratka šiba male gramaže za lagane varke za ganjanje basa po kanalima
- jedan ultra brz i oštar za džig smudja
- jedan srednje brzi za vobleraj smudja, štuke, bucova na tekućoj vodi
- jedan srednje mekani za štuju po barama i kanalima
- jedan kolac za soma

vladeta krstic

drage kolege,previse smo ribolov koji je pre svega strast i ljubav komercijalizovali i tehnicki preopteretili.Zaboravili smo osnovne postulate ribljeg opstanka.Sta to ribe jedu?Planktone,male vodene racice,nimfe,kedercice.Pa ponudimo im to.JEDAN STAP,Tb.10 do 40 gr je dovoljan za sve ribe osim soma.Univerzalan mamac je silikonska varalica koja imitira gore navedenu riblju hranu i poneki vobler,mada i nije potreban.Ribolovac daje zivot varalici,od naseg vodjenja varalice zavisi uspeh.Ja jednim stapom i sa desetak silikonskih varalica lovim sve zivo u nasim vodama.Ribolov je uzivanje a ne fizikalisanje.Razmislite o tome.

Grbo

Citat: sasabosko poslato 02 Mart 2022, 18:03:43Imas pravo kolega, samo onda treba da nosis 5 stapova u ribolov :lol: Jer ce ti svaka predpostavka od kuce biti podlozna promasaju. E, tu se namece pitanje duzine, koja negde treba da je ovakva ili onakva. Samim tim, camac jedino moze uciniti stap univerzalnim smiley033

Ma kada krenem na pecanje onda prvo skontam na koji teren idem i šta ću da pecam taj dan, tako da nikada nemam zabunu oko toga šta mi treba od pribora za taj izlazak na vodu, nikada ne nosim puno pribora - samo ono što stane u prsluk i jedan štap u ruku i to je to.

Citat: vladeta krstic poslato 03 Mart 2022, 07:41:15JEDAN STAP,Tb.10 do 40 gr je dovoljan za sve ribe osim soma.Univerzalan mamac je silikonska varalica koja imitira gore navedenu riblju hranu i poneki vobler,mada i nije potreban.

U principu da, kao klinac sam imao bambus za plovkarenje i jednu jedinu germinu za sve vrste varaličarenja koja je ujedno služila i kao dubinka. Samo, sa druge strane, kao klinac sam puno smudjeva izgubio zbog premekanog štapa kojim nisam mogao da mu probijem čeljust u kontri, ili sam gledao kako drugi klepaju štuku jednu za drugom jer štapom mogu da dobace do lokvanja sa druge strane kanala a ja sa svojim nisam mogao ni do pola, ili sam gubio varke jer štap nije bio dovoljno dugačak da preskočim prepreku ili dovoljno osetljiv da detektujem kamenjar na vreme, ili sam gubio dobre primerke zbog slabog pribora itd itd.

Bilo je daleko više ribe pa se moglo upecati svaki dan koliko hoćeš na bilo šta, a ako riba ode, doći će sto drugih.  Ali toga više nema, vode su nam uništene. Sada se dogadja to da ima dana kada imaš samo jedan dobar potez u toku celog izlaska na vodu i ako ga fulaš to ti je to. E kada se to dogodi, ne promašujem baš zato što imam u rukama ono što mi je potrebno da uradim to što sam zamislio.

O raznovrsnosti varalica, to bi bila druga tema ali se svodi na isto - nekada je moglo i sa tvisterom bez repa, jer od sto riba koncentrisanih na jednom mestu jedna će i njega da smaže. Sad imaš jednu ribu na sto metara obale pa moraš pogoditi x faktora da je isprovociraš. Ali i nije fora upecati ribu onda kada može svako da je uhvati, fora je upecati i kada ne ide, te su mi najdraže, a za to treba potrefiti nijanse  :ok:

simbadunavoplovac

Po mom nekom misljenju izbor pribora prvenstveno zavisi od terena na kom se peca. Izbor terena i vrsta ribe koja se peca najvise uticu na izbor vrste varalice, a samim tim i na izbor stapa. Svaka reka, jezero, kanal su drugaciji.
Po meni treba popuniti svaku kategoriju stapova od UL do XH:

UL i L - za pecanje bandara i bucova (pastrmke)
M - za pecanje smudja i stuke nekim laksim varalicama i bucova sa nekim srednjim varalicama
H - za pecanje smudja i stuke sa malo ozbiljnijim varkama i dzig glavama
XH - za pecanje soma sa tezim kasikama, vecim voblerima i tezim dzig glavama

Nemoguce je strpati sve u jedan jedini stap. Mozemo pecati sve sa jednim stapom ali to je vise mucenje nego pecanje. Moderni ribolov podrazumeva "specijalizovane" stapove.

Sami stapovi iz navedenih kategorija mogu se preklapati tj nema striktne podele svaki malo zalazi u kategoriju ispod i u kategoriju iznad.
Sto se tice akcije po meni moderni Ex  Fast stapovi (koji rade samo vrhom, ali isti je veoma senzitivan, i imaju lepo otvaranje na ribi) u odredjenim kategorijan odradju sav posao sto se tice prezentacija varalica.

Za mene licno, nesto najuniverzalnije sto sam probo na vodi, za pecanje smudja, stuke i bucova sa obale je Favorite Creed 842H (mada verujem da bi odradio i dobar deo pecanja iz camca sa odgovarajucim varkama). U smislu da pokriva dosta veliki broj razlicitih terena na nasim vodama, solidan raspon varki koje se mogu sa "lakocom" koristiti (zabacivati, voditi i prezentovati na odgovarajuci nacin) i ima snage i za one najvece primerke navedenih ribljih vrsta (smudja, stuke i bucova).
Ali sigurno taj stap nije za pecanje sa tezim varalicama 30+grama kao ni sa onim najlaksim varalicama.

Kod mene na reci, prva stvar koja se namece pri izboru stapa je vodostaj. U prolece zna da bude zapreminski vise od 2x veci nego leti, a tako i protok. Druga stvar je sirina reke, koja se isto tako razlikuje u x2. Vec o plilascima i obalama, zoni u kojoj mozes da ocekujes udarac, tezinama varalica :huh: Ima i sljunkara oko nje, gde mozes da pokusas da izvadis skor, ako te nije htelo. I eto, o nekoj univerzalnosti, nema ni govora. Za prolece treba dug i snazan stap, koji moze da oseti gornju granicu ovog slabijeg, posle lovostaja kad mozes da gazis, kraci laksi, sto osetljiviji. Nije problem toliki pomiriti riblje vrste, koliki je zapravo problem pomiriti uslove u kojima se nalazis, cak ce ti taj prolecni, zatrebati leti mnogo puta, ko i ovaj letnji u prolece smiley033

Grbo

To je to, mora više, ne može sve jedan da pokrije.

simbadunavoplovac

Sale zato sam napisao da teren najvise utice na izbor stapa (pod terenom ne podrazumevam samo poziciju na kojoj se peca, vec sve uslove na vodi, od vodostja, protoka, prepreka, obale, pristupa vodi itd).

vladeta krstic

ja sam obalski ribolovac.Lovim daiwinim stapom lateo seatrout od 2,85 m t.b 7 do 35 gr.Masinica je stradic fk 2500.PLETENICA KAIRIKI 0,10.Lovim bucova,bandara,smudja i stuku sa njim.Vaznije su tehnike ribolova od arsenala stapova.Biram ona mesta koja odgovaraju karakteristikama mog pribora.Lovim na Moravi, jezerima i barama tim jednim stapom.Ali koristim texas,carolinu,jiga rig i widles prezentacije i sve to uz dobar odabir mesta daje odlicne rezultate.Da treba da nosim gomilu stapova ostavio bih ribolov.Uzivanje na prvom mestu.

Sve razumem, tim stapom svakako neces bacati kasike i glavinjare 30-45gr, niti pecati u jakom protoku. Moj pojam je da ako se priklanjam karakteristikama stapa, prica o univerzalnosti tu prestaje. Moze ovo, ne moze ono, moze ovde ne moze tamo. Sad, gde ces naci ribu, nece ona gde ja hocu, a s takvim pristupom nadjes se u hendikepu, da bas tu gde je izgledno mesto, ili bas tehniku koja bi dala ribu ne mozes odraditi. Naravno da prvi ja ne volim gomilu stapova, i kad bih mogao, pecao bih s dva ista sve, sve trazi svoje. Isto i ja volim, ma nema mi lepseg kad od kuce ponesem jedan stap i torbicu. Na zalost tu se onda vidi sve ono sto pisem, negde moze, a nekad ni tu smiley033

nikola_krstic

Citat: Grbo poslato 02 Mart 2022, 13:59:08'Ajde da malo osvežim temu.

- jedna kratka šiba male gramaže za lagane varke za ganjanje basa po kanalima
- jedan ultra brz i oštar za džig smudja
- jedan srednje brzi za vobleraj smudja, štuke, bucova na tekućoj vodi
- jedan srednje mekani za štuju po barama i kanalima
- jedan kolac za soma

Imam taj sportex black arrow, to ti je sjajan štap, pecam sa njime i klena od 200 grama do soma, prošle godine bio jedan oko 7 kila na njega, to sam i ja mislio da je mnogo 250e, ali kad pogledaš i nije toliko

CostaK

Evo ja se lomim oko istog pitanja, imam SG Titanium Spin 275cm 30-80gr, ovde gde ja pecam su iskljucivo jezera i peca se 80% stuka. E sad moja ideja je bila da uzmem nesto 10-40gm 3m za obalu i 240-260cm TB oko 150gr za bacanje iz camca...
Sto vise idem cini mi se da mi moj sadasnji stap pokriva 90% potreba. Sve sitnije varalice koje koristim baca jako lepo I daleko I sjajno prenosi a iz camca kada idemo izbegavam da bacam varalice teze od 65gr mada mi to malo suzava izbor.
Ovde se iz camca uglavnom bacaju bas teske varijante jer su ciljane stuke velicine oko 1m i sto vise gledam varalice I smisljam sta i kako vidim da mogu da se uklopim i za te 20+cm varalice da budu do 50ak gr...
Probao sam bacati teze od 60-70gr sa mojim stapom ali to je bas osetno mucenje...
Cini mi se da cu za sada nastaviti sve to sa jednim stapom pa bez zurbe ako naidje neki od 150gr da ispunjava sve sto trazim mozda I pazarim...
A Bad Day of Fishing is Better Than a Good Day of Work.

Da ja lovim na takvim terenima, gledao bih isključivo kasting komplet za čamac sa štapom od 2 do 2,2m.