Kupovina varaličarskog štapa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:10:13

Citat: slob poslato 06 Oktobar 2019, 14:25:16

Simpson_H,
koji je to tvoj štap za džigovanje napravljen od fiberglasa? Koliko ja znam izmenjao si ih bar 30 kom (i još uvek nezadovoljan. :cheesy:).

Pobogu Slob, ja promenim 30 stapova za 5 sezona ali nisam nezadovoljan njima. Kapiras da je meni to hobi, zanimacija, predmet interesovanja. Ja to bre radim rekreativno i stalno sam u potrazi za ovim ili onim. Covek kad je zadovoljan ne napreduje. Osim toga, dosadi brate jedno te isto, sve predvidivo. Nekad sam se baktao skupim stapovima ali ne zato sto su skupi vec oni jeftini nisu bili ni za qrac, sad me interesuje kategorija do 150e a danas more dobrih stapova u toj kategoriji.

Stap za dzigovanje od fibeglasa nemam jer je svaki dovoljno dugacak pretezak a i zato sto me ne zanimaju a ne zato sto nisu osetljivi jer to nije istina.

Citat: simpson_H poslato 06 Oktobar 2019, 13:37:02

Hardy Favourite pojam osetljivosti za 90% danasnjih (Ibanezi ti da cutis :cheesy:).
:rolleyes: :lol: Pa ja k'o i ti. Kad mi nešto ne odgovara........Super kvalitet, umetnička izrada, ali...O osetljivosti ne mogu ništa da napišem jer nisam probao takve stvari na vodi. Dakle, nemam razloga da ti ne verujem da se radi o štapu odlične detekcije, valjda ti znaš šta je dobar štap što se toga tiče. Sanjao sam taj štap zbog slika i hvalospeva u časopisima, bez da ga ikad vidim uživo, a kamoli probam. I kada je konačno trebalo da ga kupim (sestra da mi ga pokloni kada sam joj prvi put otišao u Englesku), samo što se nisam rasplakao u sred Nidermajera. Za mene najneudobniji i nadebalansiraniji štap iz boljih klasa koji sam držao. Dovoljno da ga nikada više ne poželim, pa čak ni da ga probam na vodi iako sam kasnije imao više prilika za to. To je ono "iz ljubavi do mržnje" kad te neko (nešto) žestoko razočara.  Nekom kao tebi to ne smeta, tebi smeta nešto sasvim drugo i to baš izgleda ono što ja volim - snažna konstrukcija celog štapa uz kako kažeš, malo "pi...st vrh" :cheesy: Ali ne smem da se usudim da pišem o osetlivosti, akciji, svim pozitivnim stvarima koje imaoci navode, a ako su to ljudi od iskustva i autoriteta, nemam razlog ni da ne verujem. Jedino baš ono što si pisao o 3gr, ali kad bolje razmislim, verovatno, na rastojanju koje ta motka u sadejstvu sa Mičel 300 može da dobaci sa 3 gr + neko tanko tvisterče, možda je i moguće ostvariti detekciju smiley :lol:
Slob, stvarno je Pacific bay Tradition II  štap odlične detekcije iako je urađen od verovatno kvalitetnog ali "psima" za današnje pojmove sasvim skromnog IM6 karbona. Osetljiviji od mnogih vrhunskih štapova od materijala nabijenih tim "džukcima", ali kojima konstrukcijska namena nije džig i nije im dat akcenat na tu disciplinu. Ispecao se sa Isinim 8'6'' 3/4 - 3 oz koji je baš jaka močuga sa baš dobrom detekcijom i lakših otežanja, a imao 9' 1 -3 oz koji je jedan jak štap, ali sa najpi...stijim pi...stim vrhom spram snage, koji ima problem sa malo težim glavama, ali sa lakim broji kamenčiće u šljunku. Divan štap za lov većih riba na terenima koji traže malu glavu, recimo 7 -8 do 17 -18gr. Pišem o optimumu, može par grama +-. Pravi izbor za jezerskog smuđa gde može da rokne i jezersko solidno somče i naravno za vobleraj na sve i svašta. Prodao jer su moja pecanja na jezerima u nivou statističke greške, kao što sad ne znam šta ću sa meč štapom za šarana i kapitalnu mrenu. Napali se čovek na nešto, pa nabavi, a posle ne bude ništa od toga. Na osnovu toga apsolutno verujem da je i model 9' 1-4 oz baš sa takvom detekcijom kakvu opisuju vlasnici, iako nisam probao nikad.

Citat: slob poslato 06 Oktobar 2019, 14:25:16
Moguće je da su pojedini ljudi osetljiviji na više a drugi na niže frekvencije koje produkuje blank pobuđen preko strune. Pa im više odgovaraju ovi ili oni blankovi. Ovo kažem na osnovu onoga što sam na brzaka pročitao na sajtu Olympica čiji je link postavio Germina. Tamo kažu da svaki blank ima svoju prirodnu rezonantnu frekvenciju. Neki nižu a neki višu. Takođe imaju i propusni opseg pa nešto više prigušuju a nešto manje. Posledica toga može da bude to da neki štapovi zvone a neki bruje. Pa šta više odgovara pojedincu.
Naravno sve ovo su samo moje pretpostavke. Ali potrudiću se da Olimpic Sesnsitiv Sistem detaljno pročitam.
E, to je lako moguće ... ovi što su postali od šišmiša bolje reaguju na niže frekvencije , a ovi od zmije na visoke  :takoje: lično mislim da su Ibanezi i Simpson postali od zvečarke  :cheesy:

Copetić

Da ima nekog smisla teorija rekao bih da gabaritniji i elegantnije prepunjeni naginju basovima a kikirezi visokotoncima.

Jeste, očigledan primer su Monserat Kabalje i rahmetli Pavaroti. Sopran i tenor, dakle najviši ženski i muški glas i oboje su sićuravi i mršavi kao da su iz Aušvica izašli. :lol: :lol: :lol: :lol:

Copetić

Ma mislio sam na čistu fiziku tj veličinu rezonantne kutije u odnosu na opseg preferirane frekvencije, ali da, eto ima i piccolo baseva na tržištu veličine ukulelela pa ko voli...

Citat: simpson_H poslato 06 Oktobar 2019, 15:08:41

Skoro nekim poslom svratih do jednog prekaljenog smudjarosa sa jezera kod nas. Uz pivo zapocesmo temu, buduci da ja o jezerskom smuđolovu ne znam nista, radoznalo ga ispitah, koje se glave koriste 8-15gr, te za gramazu stapova i ostalo. Isti mi rece da je polomio zimi par starijih Sportexa, i nekih drugih stapova, te peca rucno uvezanim stapom od fiberglassa 15tak godina, i prezadovoljan cini mi se 60gr. Ja o fiberasima ne znam, prve korake u varalicarenju sam nacinio karboncem, jedino sam imao germine. Kupovina varalicarca je radost, budi ono decije u nama, velika vecina nas ce uvek naci razlog da kupi novi, a i to je razvojni put jednog ribolovca  :takoje:

simpson_H

Glass stapovi se polako vracaju i treba ih posmatrati kao modni trend. Prvo u musicarenje i UL varalicarenje pa onda i dalje. Iz teskog morskog ribolova se nikad nisu ni povlacili.

Evo moj drugar nas covek iz USA inace vrsni samograditelj-carobnjak za stapove da svojom kolekcijom s-glass stapova

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Problem sa fiberašima možda nije ostljivost, ali jeste kontra. U vreme kada sam svoje prve smuđeve lovio sa fiberglas teleskopima Silstar ET 2,7 30 -40 i Kormoran korsar C 3m 20 -50 silikonci kod nas nisu postojali ili ako jesu, niko ih kod mene nije koristio niti je bilo u Mitrovici da se kupi. Znalo se, štuka na Meps i kašiku, smuđ na Rapalu šelou i dip raner i original. Ni njih drugih nije bilo da se kupi  u Srni i Lovcu - lovotursovim prodavnicama. Šuplji teleskopi nisu bili teški kao puni štapovi pa je zato bila moda teleskopskh varaličaraca. I onda se nekako u to vreme na mitrovačkom keju redovno svakog vikenda počeo pojavljivati Branko Vuković koji će ubrzo pokrenuti prvi jugoslovenski ribolovni časopis "Bistro". Bio je mitrovački zet, pa je počeo svaki vikend dolaziti u SM dovodeći suprugu jer joj je valjda majka bila bolesna i večeri provoditi na keju za koga je ubrzo počeo tvrditi da je smuđaroški El Dorado. Eh kakva lepa vremena....Uglavnom prvo veče kada smo se sreli, ja sam bezuspešno pokušavao da izvoblerišem nekog smuđa koji baš nije hteo da izađe na površinu, dok ih je on vadio "ko na traci" tvisterima sa dna. I naravno, prvo sam posmatrao majstora, pa prišao, upoznali se....Divan je čovek bio Bog da mu dušu prosti. Nesebično mi je sve ispričao, objasnio i još pošto nisam imao novaca kod sebe ponudio da mi "od Vuka" donese gomilu belih, žutih i providnozelenih tvistera i krš glava koje mi trebaju za kej, a da mu ih sledećeg petka kad donesm platim. Naravno, nisam mogao dočekati sledeći petak.
Nadam se da nisam udavio, jer mi je ovo jedno od najlepših sećanja, ali sad prelazim na ....
Stigao Branko, stigli tvisteri, počesmo pecati. Ja 4 -5 zabačaja i 4-5 tvistera sa udicama uzastopce progutalo kamenito dno. Sećam se, Kormoranovim teleskopom (zamisli, pisalo carbon composite, ali s obzirom da uznutra nije bio crn nego narandžast, verovatno je karbona bilo na nivou statističke greške) sa monofilom sam imao jasnu detekciju, ali nikako nisam uspevao da dignem na vreme jer je vrh kasnio ko SFRJ vozovi. Tada prvi put u životu postanem zainteresovan za štap. Dotle mi svi bili isti, samo sam ih delio na jače i slabije i nisam kapirao zašto je neki kraći i slabiji bio skuplji od dužeg i jačeg :lol: Branko je takođe pecao teleskopom od 3m, koji nije bio ništa deblji od moga  i nisam uopšte obraćao pažnju. ALI ON NE GUBI!!! Uzeh u ruke, jbteeeee, lepše leži, lakši, a 3x jači. Karbonski Bajron spiral pauer 3m 40 -80!!!! Ko juče da je bilo! U momentu mi je sve bilo jasno, a još kad zabacih par puta :eek: Vidim u čemu je kvaka, žrtvujem još jedan tvister uz brojanje i počeh pecati bez kontakta sa dnom, ali na osnovu brojanja valjda jako blizu njega. Počeše udarci. Od 7 -8 to veče, realizujem samo jednog jadnog okomeraša kome se valjda još nije dovoljno stvrdnula čeona kost. Sve ostalo nisam zakačio. Sutradan sam kupio jedini karbonski trometraš koji je bio u Mitrovici, koji je tu stajao mesecima i nisam znao zašto je tako skup kada je bio "običan štap za pecanje" kao i svi ostali. Doduše, malo lepši,  crn sa pletenom teksturom koja se presijavala ispod laka, ali za mene a i ostale mitrovčane to nije bilo dovoljno da bi platili 3x veću cenu od najskupljeg sledećeg u dućanu :lol:  Jedan jedini i baš ono što ima i Branko po snazi i dužini. Idealno, kakva sreća da je baš to što mi treba! Samo firma druga. Silstar Xciter 3m 40 -80. Jooooj, šta je taj nalovio smuđa na tvister za par godina što je bio kod mene, a pogotovo kod komšije kome sam ga prodao i koji je još sigurno 10ak godina lovio njim. Razlog prodaje - počeo izlaziti "Bistro" i u kome sam ubrzo postao i stalni saradnik sa svoje teritorije i bio do Brankove iznenadne smrti koju sam odbolovao..da ne pričam. Tako da uskoro pročitah da su karbonski šuplji dvodelci bolji čak i od karbonskih teleskopa. Ostalo je istorija.... smiley033

Ivanb87

Lepa prica ibanezi, samo se javih to da kazem.

Poslato sa ANE-LX1 pomoću Tapatoka

A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Znam, al šta'š, ko radi, taj i greši. :lol:

Simpsone jesi gledao  ovu okumu u nekoj vecoj gramazi ja nisam imao priliku ali je i ova prilicno kruta . Ako kuca soma u cetku onda bi jaca trebalo da smudju cupa glavu.

komša015

Ne loži narod.. tog si izvadio na taj dam-ov arsenal.