Kupovina varaličarskog štapa

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:10:13

sta znam, ja sam svastar pa ne pridajem bas toliko paznje detaljima, ali nisam primetio da savijenost stapa pri vodjenju glavinjare smeta u ciljanom lovu bucova (jer smo o njemu i pricali).  Takodje, tu nema kontre kao kod soma ili lova smudja na dzig.

Spojene poruke: 05 Maj 2018, 10:05:54

a za carboflex....   sad ispade on kao hidra, a uospte mi se ne svidja kako ona radi, barem ovo sto sam video na snimku. Ja sam mislio da je carbofelx stap koji radi celim blankom....   Videcemo vec kada ga neko bude kupio, sta ce da kaze...

za.iggy

Štap koji sam trazio i na kraju nisam kupio jer se prodao zadnji komad u Mađarskoj dok sam ja našao nekoga da mi donese. Shimano Aerocast ima oval blank i mozda je baš to ono što traziš, moze da vodi i lakše voblere i glavinjare bez problema. Jedinu manu po meni koju ima je što iz tri dela, mada to moze da bude i prednost za nekog.

ja trodelac vec imam  :lol:.  Duzina oko 3.20, laksi od 180g.  Skracen Garbolino precizion feeder 3.3, 75 gramac. Bacam sam njim voblere i glavinjare. Super baca i odlicno drzi ribu zbog blanka koncipiranog za feeder ribolov. Inace stap nije glindzav, za feeder pojam je "ostar" ali je lepe akcije.  Na zimu cu da mu zamenim provodnike sa Fuji K alkonite jednostopalnim i pomericu mu halter za 7cm na više, e onda će da bude bombona.

A ovaj Sportex carboflex 80g sam planirao za soma i za dubinku sa sarana i kada pecam pod odsecenim obalama u panjevima gde je prostor skucen.  Sacekacu da vidim sta ljudi kazu za ovaj novi model, kakve je akcije, jer ne bih zeleo stap koji ne radi u drugoj polovini stapa.

Germina

Sudeći po dijagramu koji sam postavio Carboflex se najverovatnije savija kao Black Pearl...meni to lično odgovara na pojedinim terenima na kojima varaličarim soma.

Šta meni nije jasno kod ovog dijagrama. Zašto su svi ovi štapovi deklarisani sa istom CW (40gr)?

Ako su iste CW (a inače su iste dužine 2,7m), onda bi obzirom da su opterećeni istim teretom 500g, trebalo da se u istoj meri i savijeni.
Oblik savijanja je druga stvar, a određen je akcijom štapa. Što je i cilj pretstavljanja ovim dijagramom.
Ali štapovi se po akciji mogu međusobno upoređivati samo ako su savijeni na istu meru (isti otklon vrha od horizontale, bez obzira na njihovu CW.). Pri tom će se štap brže akcije pretežno saviti vršnim delom a parabolične celom dužinom. Razlika će biti uočljiva i kod ugla vrha prema horizontali. Kod brze akcije će biti veći a kod spore manji.

Gledajući dijagram, mi ne znamo kako bi izgledao npr. Stix B, ako bi ga savili još, da bi dostigao savijenost Tiborona. Možda čak isto?
Ali da bi se još savio potreban je i veći teret od 500g, što ga onda deklariše i većim CW.

Isa

Ni meni nije jasan sasabosko, cemu te osobine za stap kojim peca bucova. Voleo bih da se sretnemo na vodi da vidim uzivo to o cemu pise.

Ono što je meni poznato u vezi štapova koji su pogodni za bucova je to da je poželjno da nisu brze akcije, već malo sporije. Zato što bucov udara silovito. Hoće štap da istrgne iz ruke ako se opustiš. Pogotovo ako pecaš pletenicom koja je neistegljiva za razliku od monofila. Sporiji štap to bolje amortizuje.
Mada i sa štapom brze akcije i pletenicom možeš da se snađeš tako što malo olabaviš dril.

Takođe, štap treba da bude dobar bacač, jer bucov je plašljiva riba pa i kada možeš da mu priđeš bliže ipak ga treba pecati poizdalje.
Duži štapovi su po pravilu bolji bacači ali ne mora da znači. Mislim da je 270 svakako dobar i sa obale i iz čamca. Baca dovoljno daleko a ne smara mnogo.

Ad, napisah ti ovde u predhodnom postu, da se Hydra savija do nalepnice, ovaj snimak ni smudj nisu ni naceli moc ovog 80gr, mazi ga ovaj rodja, kod mene to ide na pun gas, maksimalan pritisak, tako da u pravom smislu osetis moc stapa. Nemoj smatrati ovaj snimak uopste kompetentnim, dok ne pogledas stap. Carboflex i pearl su mislim isti blankovi, bilo ih je u Pkvm sistemima, mislim da se taj blank zvao Sportex Clasic spin. Jeste carboflex takvog savijanja, ali u oba snimka se maze stapovi, tek napet stap i dobro opterecen pokazuje rad i moc donjista, on nije mrtav u donjistu, kao recimo stix i absolut, ove snimke uzmite s rezervom. Slob, u ovom dijagramu se mesa jos uz akciju i snaga kicme i krutoca blanka od srednjeg dela nanize, zato dijagram i izgleda ovako, razlicitih su namena stapovi i od razlicitih materjala napravljeni, te im se konstrukcija u donjem i srednjem delu razlikuje. otklon vrha zavisi i od srednjeg i donjeg dela. Iso, drage volje, ako bude prilike. Vidi drug, ja odavno ne posmatram stap na nacin moze on vise ili jos, gledam koliko to meni prija u radu njim. Moze i bolonjez ili Mec da vodi tu glavinjaru, pitanje je koliko je to udobno meni. Ja uzivam u ribolovu stapom, on meni sluzi, te kao takav ako mi pruza to sto zelim pruza, ako ne nista od nas dvojice :lol: Davno sam pricao, najlepse sam lovio do nekih svojih 18g, nisam znao ni za tb, ni za balans, ni za vodljivost, znao sam da su teleskopi za belu ribu, dvodelci za varalicu i dubinku i to mi je bilo dosta, al se lepo lovilo. Skoro napisa jedan ribolovacki autoritet, da je testirao Mpp120gr i po njegovim kritrijumima vodi 80gr glavu :question: Znaci toliko nam se vidjenja razlikuju. Po meni, stap treba imati performanse da zadovolji mene, ne da ja cinim utupke njemu :lol: Da ja glupan, nisam recimo patio, od nabavke stapova pre jedno 10g, nisam se izlecio ni dan danas, jednostavno mi mnogo toga ne bi bilo bitno, sto sam ih vise gledao, vise sam im mana nalazio, i sad kad gledam stap, kupicu samo ono za mene najbolje za taj nacin ribolova koji mu je namena za tu cenu, tako i savetujem druge :takoje: Trenutno, imam 5 varalicarskih stapova kojim pecam, od njih ce neki u penziju cim se uzme drugi, ironicno nalazio sam njih po 2 i 3 u nekom drugom :takoje:

alehandro

Ljudi hvala vam svima, čuo sam još i za neki balzer mk adventure da je isto dobar, a i tu ne znam koji bi odgovarao, u svakom slučaju krećem u razmatranje stavku po stavku. Kako doći do štapa ( na pr. Avid uncaš), koje su težine (na pr. CD orka), šta može da se vidi uživo, bogami ima tu dosta toga za razmatranje. Hvala vam u svakom slučaju.

Isa

Prvi Lav MD, a CD u PKVM-u i MG-servisu.  smiley033

Citat: slob poslato 05 Maj 2018, 15:17:35

Slob, nemoj misliti da smuđ ili štuka kada uzmu plitkoroneći vobler ispod same površine ne "izbijaju štap iz ruku" pri pecanju brzim štapom. Kao što i bucova kada uzme džig ili glavinjaru na velikoj dubini na dnu često možemo promašiti sporim štapom. Pri povlačenju voblera pod površinom nema stomaka koji pravi struna i zato su udarci siloviti i bolji je sporiji štap da amortizuje udarac bez obzira na vrstu ribe, kao što je pri pecanju na dnu stomak koji pravi struna, pogotovu u jakom toku ogroman i treba nam što brži štap da bi smanjio tu preveliku amortizaciju koju pravi stomak, bez obzira na vrstu ribe koju pecamo. Od načina na koji pecamo zavisi nam i izbor štapa, a ne od ciljane ribe. U ovom slučaju je naveden vobler koji ne zahteva brz štap, ali i glavinjara, pa se podrazumeva da će biti spuštana na dno u jakom toku što je tipično za letnji lov bucova. E tu se već sve menja i štap ne sme biti spor. Nije imperativ ekstremno brz štap kao što preferiraju džigeraši specijalisti za smuđa, ali brz mora biti. Pa što ti kažeš, malo izregulisati dril kad je vobler na struni.

Tako je. Slažem se. Ja sam istina imao u vidu samo površinsko pecanje bucova, jer na mom terenu se sa obale on samo tako i peca. Trebalo je to i da napomenem.

alehandro

I kod mene se peca isključivo na površini najbržim mogućim povlačenjem glavinjare od 20 gr. u jakom toku. Zato i tražim neki štap da može da baca voblere a da ne ode u kiflu kod takvog povlačenja sa 60-70 metara.

Spojene poruke: 05 Maj 2018, 20:26:08

p.s. Hvala Orka, hvala Isa.

Germina

Citat: Ad fines poslato 05 Maj 2018, 10:55:31
Verovatno radi u donjem delu kao i Black Pearl 80g al mu treba som od 2m i kusur da bi se savio  :cheesy: