Favorite varaličarski štapovi

Započeo orka, 25 Novembar 2018, 11:54:35

milanstosic

Da lepše leži u ruci Creed. Bar meni.
Creed je za jig u jednakim gramažama jači, grublji, brutalniji u snazi kičme. rekao bih 5-10% najmanje.
Savijao, gledao i uzeo Creeda. Cena nije bila tema, veruj mi.

U toj 20-80gramaži nisam bio zainteresvan previše pa ti ne mogu nešto preciznije reći.
Čak i sve ovo je još uvek samo utisak na suvo.

Ima tu još jedna nekima skroz ne tako bitna stvar.
Ma Creed mi lepši u svojoj jednostavnosti i dve boje!
Skayline i Skayline TZ na slikama super, u realnosti mi malo i prešareni, jbg... ako je to uopšte nekom važno.

Copetić

Sinoć kolega Skespa i ja poneli 762H Skyline i 842SH Skyline na vodu da probamo.
Izgleda da moj inicijalni utisak da se kraći štapovi bolje ponašaju (za moj ukus), bez obzira na tb nije bio pogrešan.
762H nema nijednu manu, sa obale sam bacao i 4gr po mulju i oseća, kad tih 4gr padne na kamen zaboli mozak koliko zvoni... iz čamca bacali 30 i 35gr flexi sa 12.5cm šedom, Sava brijala, oko stubova mosta krš i panjevi, bez ikakvog problema 35gr izlazi odatle. Nisam nagurao dvocifren broj ulova još na njega i ribe nisu prelazile 1.5kg ali probadanje i ponašanje na ribi opet za moj ukus bez greške. Već sa 8gr čeburaškom i 7.5cm fat swing to leti i pada gde treba da padne, sa 2-3gr ulivenim šedovima od Kešanskog i PE 1.5 već ne može da se kaže da su srećni zabačaji.
Raduje me dalje testiranje ovog štapa, samo to mogu reći.

842SH još nisam dovoljno probao. Sa Stradicom Ci4+ 4000FB je balans gde treba i isto je i sa Stradicom 4000 FK, dakle u startu dobro izbalansiran štap gde bilo koja mašinica ne pravi razliku. Nisam bacao ništa osim 40gr flexi i tu vrh ne oseća opterećenje ali da li sam se ja odvikao od bilo čega preko 2.5m ili težeg od 180gr ili nešto treće - jednostavno posle 762Hmi je osećaj bio "s'konja na magarca", manje udobnosti naspram 762H. Voleo bih da ima priliku da ga probam na terenu gde se traže te težine preko 40gr da bih imao neki opšti utisak kompletiran.

milanstosic

Super kolega, sve lepe vesti.
Nadam se da će moj Creed biti sličnog ponašanja tom manjem Sky. Taj 842SH je celih 189g što je značajna razlika.

SlavkoR

Odlicni stapici, cim su dosli dobro sam istreskao sve serije. Za svaciji dzep i ukus ima po nesto. Sjajno osvezenje na trzistu. Creed po meni bas zasluzuje paznju za onu cenu, celoj Creed seriji bi mogao naci primenu. Za smesne pare sa 3 stapa pokrije se letnje coskarenje sa laganim glavama i vobleraj, obalski dzig kad pojaca voda i camac.

Sent from my M2007J3SG using Tapatalk

Copetić

@Milan Stošić Nema šanse, mora da je teži, bar 200+ gr.

198g.
Običan Skay.
Mislio sam da pričate o TZ!
Sad videh po EVA dršci da nije TZ.

simbadunavoplovac

Citat: Copetić poslato 17 Oktobar 2021, 14:21:00
Raduje me dalje testiranje ovog štapa, samo to mogu reći.

Raspon osetljivost/nosivost glave od 4-35g pa to je ... smiley033 veci nego sto ima Aspro? (Znam da se ne mogu porediti ipak su razlicizog cenovnog ranga ali opet za ovakav raspon jos nisam cuo, a ni osetio)

Copetić

Sličan je raspon, nisam ih nosio na vodu i probavao uporedo... mislim da bi se mnogi ljudi iznenadili rasponom svojih štapova koje već imaju kad bi koristili primerenije strune u klasi PE #1.2-1.5 - ali da je u ovoj seriji korišćen nadprosečno kvalitetan karbon tu nema dileme, plus je 762H kraći štap od Aspro 822HH. GL ipak detaljnije ili zvonkije prenosi stvari.

skespa

Posle svega napisanog, mogu samo da dodam, da uprkos kicastom dojmu sa fotki, jako lep estetski utisak ostavljaju uzivo dok se peca :)

Radije bih sada pecao drugovi!

milanstosic

Otpecah malo danas sa Creedom 842h 15-50.
Štapa radi, bez neurotične potere za ribom.
Lokacija savska, sa dubinom od 0.5m do 6m.
Tok od laganog do srednje brzog. Struna pravih 0.16, nova, neušlajfovana što bi rekao jedan moj kolega.
Japanski Momoi Ryui, 8 niti.

Počeh sa jig glavama od 14g i šedovima od 10-12cm.
Zabacih bez ekstra zamaha i odlete sve 15% više nego što sam očekivao. Štap srednje ukrućen u zabačaju, a zabačaj bez švićkanja iz vrha. Tako sam zabacio.
Sledeći zabačaj potegnem doooobroooo. Štap i dalje krutast, a jig ode u p.m. Aj što odleti sve neočekivano daleko, nego leti u tačku koju gađam, tačnije plastičnu flašu. Meni dovoljno jasno. Gde mi Pajin tjunovani Avidov uncaš blank staje, tu ovaj počinje.
Ovde mislim na namenu jer za ispod 14g koristim druge stvarčice.
Toliko o zabačaju sa 14g.
Osetljivost očekivana, mulj dole, oseti se malo, ništa specijalno, ali se oseti.
Na kamenu dobro dobuje. Pazite, kažem dobuje, ne zvekeće, a posle ćemo to još apsolvirati.

Pređem na 22g. Zabačaj isti. Ne znam gde mu je granica da znam kada će početi znatnije da se savija.
Leti predobro, precizno, ostljivost još malo bolje.

Pređem na čeburašku od 35g. Nemam toliku jig glavu...
Zamah baš jak ali ne najjači. Štap prodisa u zabačaju. Javi se da je živ.
Onda zamahnem sa 90% od najveće snage. Nema tu dileme. Možeš sa njim bacati najjače što možeš sa 35g i šedom od 12cm. Pomolim se (zbog fluorokarbonskog predveza) i bacim kao konj. Nema treme ni mučenja štapa, predvez izdržao, a sve palo u gađanu tačku.

Toliko o zabačajima sa težinama jiga od 14g do 35g + guma.

O osetljivosti ima smisla da pričam samo za 14g pošto lakše nisam bacao.
14g je jasno tupkalo na 45m daljine i 5m dubine na šljunku, a u mulju šaputalo.
Pretpostavljam da bi i ispod 10 bilo znakova života i dosta osluškivanja. Pričamo o mulju na ušću u šljunkaru.
Na kamenu i šljunku nemam šta da zaključujem. Radi štap sigurno sa 10g, možda i 8g.

Interesantno je da je u mulju signal isti i sa 14g i sa 35g (aj nek je 15-20% jasnije).

Vođenje sa 14g nije teme ali sa 35g jeste.

Pričamo o 35g:
Ruskim motanjem ne oseća. Predstave radi tok je bio takav da jedan okret ručice (101cm uvlačenje strune) pada 2-3 sekunde, 5-6m je dubina, daljina oko 50m. Malo vrh prodiše/otkloni do oko 3 sprovodnika (25-30cm). Ostatak oće li neće li... Otklon je sličan kao kad visi tih 35g na suvo. Štap držim pod takvim uglom kao da mi je vrh 20cm iznad glave. Na 22h po brojčaniku...
Povlačenje štapom već daje ples sa šmekom. Lako se trpi, ali tu je negde granica. Kad kažem trpi, to znači da nije idealno, ali je mnogo bolje nego što sam očekivao (a očekivao sam taj efekat kraja sa oko 30g). Može još malo i više od 35g ali ne treba i bilo bi na granici ukusnog (plafon oko 38g). Bar meni ne treba. Glave 35g + silikon je najviše što koristim.

Iz štosa uzmem glavinjaru lastin rep ili zmijski jezik, onu za bucove od 7cm.
Nju sa namenskim štapovima bacam u p.m. ali sa strunom 0,12 i tanjom i hoće malo da mi pravi helikopter ako nisam baš najpažljiviji. Creed je to bacao bez problema kao strela. Vibraciju joj oseća kao i Pajin supertjunovani Avid uncaš ili MC n-one nns862ml, 0-30g. Ali ne tera je u helikopter i baca je sa 0.16 na istu daljinu baš zato što ne moram da pazim nego dobro džilitnem, možda čak i dalje. Inače, konkretno na ovom Creedu 842H su provodnici za nijansu širi od svih ostalih modela.

Hvatovi su vanserijski legli. Pošto sam ih menjao, na kraju više nisam ni znao kako držim a zabačaju i vođenju nije smetalo.
Oš mali prst iza stope mašinice (tako voblerišem) ili ćeš sa 2 prsta na blanku i celom šakom ispred stuba stope (ipak malo bolje ali zbog balansa, ne zbog udobnosti)...
Razliku primetim samo kad treba da smaknem strunu sa rolera. Znači, udobnost kako treba.

Kad je bila aktuelna glava od 35g, par puta udarim kontru na prazno (jbg... nije bilo ribe).
Nema tog smuđa kojeg neće probiti i na Nijagari. To ne sumnjam.

E, sad šta je tu što mi nije jasno... Ta njegova osetljivost je u celom testiranom opsegu jig glava 14-35g nalik basu u orkestru. Nije činela. Ali je bila činela na lastinom repu i jednom vobleru. To mi nešto kontra. Možda je do mene, možda do dna, a najverovatnije do podebele strune. Ili ipak samo mene.

Videćemo još. Tek sam počeo da ga koristim, a lokacije i uslovi se moraju menjati do kompletne slike.
Za sada ima prelaznu ocenu, meni. I majte u vidu da sam 85% verziran na vobler, a jedva 15% na jig i da moji osećaji nisu za nekog prava mera. Mnogo čitam, brzo učim i sve volim ali praksa je praksa i zato ste tu vi.

Spojene poruke: 19 Oktobar 2021, 15:41:42

Ajmo sad dalje...
Pošto sam na odmoru, a vreme se prolepšalo i jutros sam bio na vodi pre Sunca.

Jedna lepa vest:

Štap je omašćen, da ne kažem osluzavljen. Izvinite na brzoj slici i lošem izboru pejzaža, žurio sam da bucka vratim u vodu.

E sad, mnogo tu šta ima da se priča.
Ovaj kilaš je izašao, lepo, bez problema. Više kao kesega nego kao bucov ali borio se pošteno i bez šanse.

Onaj od oko 4.5-5.5kg nije izašao. Dugo smo se nadvlačili, par puta pogledali iz blizine i onda me pozdravio. Inače on je bio prvi u nizu jutros u 6,30h. Srce mi ostalo na vodi. Ali pamet sam poneo.

Evo kako je to izgledalo.
Lovim bucove, krupne naročito i na njih sam izverziran.
Htedoh jutros da između ostalog štap testiram i na neke glavinjare. Uzeh neku malenu sa dve još manje trokrake. Posle par zabačaja pokupi ga torpedo u fazi dovlačenja na oko 20m od obale. A znao sam da ih tu ima. Te udice nisu dovoljno duboke, a ni jake da ga držim pod kontrolom i bez razmišljanja. Šta je tu je. Popustim malo dril, naštelujem ugao štapa da nije vrh zaključan već da može da diše na ribi, a da se srednji deo koliko toliko opire sili i da je moguće polako privlačenje.
Krene on da driluje, a moj vrh radi li radi ali najdalje do polovine. AKo nategnem štapom, sve se utamburi i izgleda prenapregnuto a ja znam šta bucovi rade sa udicama. Popustim još malo drili i krenu oscilacija vrha i ribe. Ja ga dovučem, on se odvuče. Kad priđe, obrće mi se pod nogama, glavonja trese glavom tu i tamo i razmrdava udice. Meredov na dohvat ruke, ali riba se ne smiruje i stalno fali pola metra da se upoznamo bolje. Kad god osetim da je iscimao glavom, slavim što je još tu.

Garantujem da sam više stegao dril da se ne bi smo ni videli.
Garantujem da sam promenio ugao štapa da se, takođe, ne bi smo ni videli.
Maksimum sam izvukao.

Šta se desi na kraju... U poslednjem približenju se dobro pogledamo i on mi vrati glavinjaricu sa 15% otvorena 2 kraka srednje trokrake.

Naravoučenije:
Štap koji može da (rekoh da mislim) probije najkrupnijeg smuđa, nije ni blizu dobro rešenje za bucova, naročito ako udice nisu momačke.
Nema te mere drila i ugla štapa koji će torpedo da zaustavi ako nije na kuki od 2cm tako da mu visi ko minđuša.

Prekrut je to štap za neke i ovakve stvari.
Moj egi koji je fast štap, ali duša i parabola u radu, ne bi ga ni osetio. Torpedo bi se primirio još u prvom dolasku. Kao na tregerima da je i da pokušava da potrči. I UL bi bio bolje rešenje.

Creed 842h koristite sa ozbiljnim i dovoljno velikim udicama. Inače sledi pozdrav.
Jig je jig i prokivanje tarabe je jedan zahtev, a ostalo je nešto drugo.
Kad šta treba tad se i koristi.
Ovo je ljuti jigeraš i biće za to korišćen kao što je i namenjen.
Moja zaje.ancija sa testiranjem donela mi je danas mnogo lepote ali ipak i dosta nerviranja.

Da ne stanem na ovome, tema je ipak štap...
Bacao sam svašta od voblera. Može sve. Ne treba tu ništa više reći sem da je osetljiv na vibraciji više nego prosečni vobleraški štapovi. Dobar izbačaj, dobro vođenje, dobra kontrola...

Čujemo se kasnije.

simbadunavoplovac

Kolega svaka cast na detaljnom opisu  smiley033 , sve vise mi se svidja ova Creed serija.
Bistro na vodi!

Jutros u radnji na suvo izdrmusao creed 8,4 15-50. Prvi utisak je da je odličan štap. Lagan je i lepo leži u ruci. Subjektivna mana - ne volim trn spoj. Onima koji to vole je trn subjektivna vrlina tako da sa te strane, moje mišljenje nema nikakav značaj. Lično, nemam utisak bar na suvo da može da se klasično džiguje bez problema sa 35 grama. Sava nije merilo, bar ovde kod mene. Tamo gde je dovoljno 15, max 18 gr, a Sava je sad takva, ne može se testirati 35 jer će to povlačiti i malo iznadprosečno deklarisani 30gramac. Ovo pišem jer sam iz opisa shvatio da je na istom mestu testiran i sa 14 i sa 22 isa 35grama. Ako je dohvatao dno sa 14, to što povlači i 35 uopšte nije merodavno. Moguće je da me utisak vara, ali to ćemo saznati kada Milan bude radio sa 35 tamo gde 30 ne hvata dno kako treba. Ako može da detektuje 7-8 gr, a povuče kako treba 30 u uslovima koji to zahtevaju, za mene je već to izuzetan štap. U svakom slučaju, moj prvi utisak je da vredi 14200rsd koliko košta u SM.

U pravu si. Ja sam ga onomad malo preterao. Omaklo mi se.  :smiley:   Do 30g maximum .

Ibanezi,
Sve si tačno ocenio i dobro razumeo što pisah.
Ja malo više po ruski jigujem pa mi je 35g na granici prihvatljivosti. Možda malko i više da poteram, 38g.
Klasični jig, 30g plafon. Od 25g gde je granica udobnosti do 30g ako mora, klasičnim jigom... Ako mi zatreba više, eto njega u oglase  :cheesy:
E, sad donja granica za diskusiju. Obično u tom donjem opsegu koristim lakše štapiće pa i nisam merodavan. Ovaj 842H sam probao juče sa 5g čabureškom i orka šedom, mislim 7cm... Popreko na tok, na šljunku i kamenu, na 30ak metara daljine i 2m dubine, tandrkne, oseti se. Ali tu se sve i oseti, da se razumemo. Kad ispravi u tok, nije sistem dohvatao dno pa ne znam šta bi bilo kad bi bilo. Tom štapu nije namena ni 5 ni 8g... Ali ovo što rekoh oseti se. Struna 0.16mm Momoi Ryui. Ipak daje nadu za upotrebljivost sa 8g glavama pod određenim uslovima i kome treba to sa tim štapom. Mesto na kom sam probao je lepo imalo protoka. Daleko od mrtvaje.

Samo još jednom da pomenem, u odnosu na vobleraške štapove tipa super odrađenog Avidovog blanka na 28g i MC n-one serije 10-30g, mnogo tačno prenosi vibracije voblera. Probao, nisam mogao da izdržim iako mu to nije nikako namena. Inače sam ograničen na obalsko kandžijanje, da se zna.

Ovih dana odustajem polako od voblera i polako kreće jigerana pa ćemo videti. Čekam vodu da podivlja jer za pitominu on nije u prvoj postavi.

I što ti reče vredi sigurno tih para. Ako ništa ono bar zbog lepote, a i liči na Graphiteleathera kad se malo zamašta.  :smiley:

Orka,
Opusti ruku i piši. Ti si to dealjnije probao.
Ja sam još u vobleru i glavinjarama...
Čekaju ljudi informacije, interesantan štapić je u pitanju, ali ne i svemoguć.

Pogledao sam ga ponovo u radnji, i na kratko kod kolege na vodi. Ni jedan štap nije svemoguć. Ima odličan odnos cena - kvalitet, uloženo - dobijeno . Malo se štapova pravi u dužini 2,54m , a to je neka minimalna dužina štapa koju sve više većina nas bira za obalsko pecanje. Da nije prekratak, da nije težak, da je dobrog balansa i adekvatnih karakteristika. Isti štap da je u dužini od 2,7m i duži, bio bi skroz druga priča, lošija priča . E zato nisam previše oduševljen sa istim. U toj dužini nije suviše teško napraviti dobar štap. Većina proizvođača preskače pomenutu dužinu i pravi štapove na 2,4m, takođe sa odličnim karakteristikama, ali većini nas je to već suviše kratko za obalu, pa onda na 2,6m ili najčešću dužinu od 2,7m . U svakom slučaju Creed je odličan izbor, kome naravno odgovara pomenuta dužina .