Dužina varaličarskog štapa

Započeo pikeman, 06 Decembar 2014, 15:02:48

Koje štapove najčešće koristite?

1,8 m
2,1 m
2,4 m
2,58 m
2,7 m
3 m
3,3 m

Mislim da je ribolovačka industrija isforsirala modu kraćih štapova jer je programiranje i dizajniranje kraćeg štapa mnogo jednostavnije i jeftinije. Teško je napraviti štap od 3 m koji bi zadovoljio sve moderne zahteve koje danas postavljaju ribolovci. Brz, oštar, lagan, balansiran....Pogotovo za modernu i najzastupljeniju tehniku - lov gumarabikama. Isprogramiraju dobar štap od 2,7 ili 2.6 a onda celu seriju skrate u nekoliko dužina i puste u proizvodnju. Za 3 metraš bi moralo novo programiranje, drugi materijali, skupo i odudara od sreije. Zato je sve više odličnih kraćih štapova i u nižim klasama od današnjih mejnstrim materijala za te klase. Ali 3 metraša nema ni u jednoj seriji!Od toga jednostavno ne može da se napravi 3 metraš koji bi imao bar slične osobine. Odlični 3 metraši se na prste mogu izbrojati, pravi ih par firmi i uglavnom nisu za ono što mi želimo, recimo još ih ima među Salmonstilhed i Sea bass štapovima. Ali ni njih nema među cenovno svima pristupačnim štapovima.
Isti problem koliko čitam na forumu imaju bolonjez majstori. Odličnu 5icu prave svi i ima ih za vrlo pristupačne novce. 6 icu prave skoro svi, ali odličnih je malo i več mora i pažljivo da se bira i plati poprilično. 7 i 8 m pravi malo firmi, malo ih ima i koštaju koliko solidan polovni auto.
Zato pecam kraćim, ali pošto sam par decenija pecao sa 3m, nikada me niko neće ubediti da je sa obale bolji kraći.

Vlajko 1

Citat: ibanezi poslato 07 Oktobar 2021, 10:32:14

............Zato mislim da su ribolovački menadžeri koncenzusom doneli odluku - Ako nisam u stanju ili mi se ne isplati da ribolovcima pravim štapove kakvi im trebaju, ubediću ih da im takvi i ne trabaju i prodavati ono što mi je lako i jeftino da sklepam..........

Hahaha... Tako je. Pravo u metu!

DDj

Ima istine u tome sto pise ibanezi ali opet...nisam bas siguran da li je samo industrija isforsirala kratke stapove ili je i slusala i zelje ribolovaca koji zele sve komforniji ribolov i sve lakse i krace stapove.

Ima tih dobrih dugih stapova koliko hoces u duzinama 10', 11', 11'-6 i 12' ali ne na nasem trzistu, ali ih ima, recimo u Severnoj Americi. Izvanredni stapovi. Ko bi to ovde kupio? Nasi ribolovci ih ne zele, ne zele vise ni one od 10', a i netrebaju im. Nezamisliv je salmon i steelhead ribolov bez njih, pa surf...Dovoljno je pogledati asortiman G Loomisa, Sagea (najbolji ali ih nema na njihovom sajtu, da ne objasnjavam zasto), pa i St Croix...

I jos nesto. Nasi ljudi cesto misle da se ti najbolji stapovi projektuju uz pomoc kompjutera, programa i ne znam cega sve ne. Najcesce to nije slucaj.

Recimo, dva ubedljivo najbolja majstora koji projektuju i prave musicarske i spey stapove u Severnoj Americi su Burkheimer i Bob Meiser. Imaju svoje modele ali ih prave po narudzbini, ili veoma male serije, treba li uopste reci da su preskupi. Licno sam sreo i upoznao obojicu jer sam kupovao njihove stapove. Burki sam rola blankove u svojoj radionici,a Bobu sada rola CTS po njegovoj specifikaciji, ali obojica sami dizajniraju stapove i tejpere na vodi. Burki sam a Bob sa par prijatelja - ekstremno dobrih pasioniranh ribolovaca (znam ko su). Prave stapove i od 15-16', a i one od 7'...

I sad, stvarno nije lepo reci jer ih mnogo postujem kao vrhunske strucnjake, ali obojica su polupismeni ljudi. Ma kakvi crni kompjuteri! Stapovi su proizvod visedecenijskog iskustva na vodi, rolanja i isprobavanja...

Slicno tome, Winston je pojam u svetu musicarskog ribolova. Njihovih par vodecih dizajnera do skoro (sada u penziji) nije znalo ni da ukljuci kompjuter. A njihovi stapovi nizih AFTM klasa su po meni ubedljivo najbolji na svetu. Srecan sam da imam i koristim nekoliko njihovih modela. Takodje dizajnirani na vodi, sami su ih do skoro rolali, sada neznam...

Ljudi Sage-a koji su dizajnirali salmon klasicne stapove isto tako (od 9' do 12'). Dizajnirani su i pravljeni u njihovom sedistu, na Bainbridge Island-u u Americi, prakticno u komsiluku gde sam ziveo. Stapovi su jos uvek najbolji na svetu za tu namenu po mnogima, a dizajnirani su na vodi, znam sigurno, kompjutera nisu ni videli.

Mada, da ne nabrajam dalje. Mozda se kompjuteri i programi i koriste negde i za nesto, sasvim moguce, tehnologija ide napred, ali vrhunski stapovi se ne prave bez vrhunskih dizajnera i probe na vodi, bez mnogo eksperimentisanja i mnogo prakticnog iskustva u tome.

U tome i lezi dobar deo cene za vrhunsku robu, jeftiniji i losiji stapovi se lako prave.

stefan89

Kada bi me neko naterao da pecam sa stapom od 3m odustao bih od ribolova. Toliko o modi :cheesy:

pkv-pecaroš

Ja pecam sa bušvakerom 240 i koji cm,pajdo neki jel Šimano nemam pojma al od 3 metra sastavlja kraj mene. Ovo moje ko igračka kraj njegovog štapa. Pitam ga jel mu nije to malo nezgodno. Kaže njemu taj taman,dakle svatko se negdje tu nađe i za sve postoji izbor pa tko šta voli.

Poslano sa mog POT-LX1 koristeći Tapatalk

Svaka dužina štapa ima svoje pluseve i minuse. Najbolje je upotrebiti onu koja je optimalno usklađena sa svim uslovima ribolova. U njih naravno spadaju i lični afiniteti ribolovca.

Ali usklađenost i ne mora da bude stoposto. Ako imaš u rukama nešto što baš i nije optimalno za datu situaciju, snalaziš se kako znaš. Ako su takve situacije retke i ne isplati se ni nabavljati bolji, odgovarajući.

Ja naprimer, u 99% situacija za varaličarenje koristim 2,7m, ali imam i 3,3m, 2,1m i 1,9m. Oni uglavnom skupljaju prašinu. Retko ih koristim.

Međutim tema je takva da bi bilo praktično najbolje to da se istaknu prednosti pojedinih dužina za različite uslove; obala-čamac, vrsta obale, vrsta varalice, vrsta tehnike. Mada, mislim da je to već istaknuto u odgovarajućim temama, a po pitanju određene tehnike ribolova.

obradovicsrdjan

Ibanezi brate Njegoše!!! Ima tu dosta i navike. Ako sam navikao da na jednoj vodi pecam sa 210cm pa uzme 3m, nezgodno je i ubrnuto. Ali zato kad uzmem petljas ili bolo od 5m nema problema.

Sent from my moto e(6) plus using Tapatalk

Citat: stefan89 poslato 07 Oktobar 2021, 17:52:27
Koje si godište? Po niknejmu bih rekao da si 24 godine mlađi od mene. Ako sam u pravu, to znači da kada bi bio moje godište -  1965 ili bi pecao minimum 20 godina 3 metrašem i znao koje su prednosti ili ne bi nikada ni bio ribolovac - varaličar pošto te "niko ne bi mogao ubediti da pecaš 3metrašem". Kada sam imao godina kao ti cela Evropa je pecala sa obale 3 metrašima na velikim rekama. I to nije bila moda nego potreba, a sad je nametnuta  nova moda jer niko neće da pravi dobre trometraše i prodaje po razumnim cenama.
Sad je moda čamca, sonara i kratkog štapa. To sve treba uvaliti ribolovcu sa velike reke preko kreditne kartice. Za svaku generaciju je napravljena moda prema onome što je u tom trenutku bilo dostupno. Zato su shvatanja uživanja u ribolovu različita. Kao što bi ti odustao od ribolova kada bi te terali da pecaš 3metrašem, tako bih i ja odustao od ribolova ako bi me neko terao da pecam iz čamca sa sonarom. smiley033

milanstosic

Ja lično ne razumem naslov gornje teme.
Sem ako neko nije mislio da izazove opštu konfuziju.

Naslov je ekvivalentan pitanju: koje je najbolje prevozno sredstvo do Beograda?

Može čamac, može, autobus, može avion, bicikl, a i kola ili voz.
Pa onda detalji: WV, mercedes, Puntić, Pajper, Boing 777...
Sve zavisi ko odakle ide, zašto i sa kojim ciljem i prtljagom.

stefan89

Ibanezi to je to za godiste, ti si godiste mog oca.

Ipak pecam dugo bas, varalicarim vec 21 godinu, pa sam pecao dugo sa 3m cak i sa 3,3m. Obalski sam ribolovac 90% pecanja, jednostavno mnogo bolje otpecam sa kracim stapovima, udobnost je tek prednost.
Posebno sam se odmorio od kada sam za najteze pecanje poceo da koristim 240cm, iako se baca 60-70m daleko i glavinjare su od 45 - 70gr.
Komplet sam sveo na prihvatljivih 715gr i uzivam u pecanju bez zamora. Lakat mi je kao nov :cheesy:

Dobro, za tako teška pecanja sa takvim mamcima i takvim kompletom ja i nemam hrabrosti, pa potpuno razumem. Jednom sam u životu uzeo kultni mladičarski komplet, HM 9ku sa Sigma visker titan 6000 i bacio kašiketinu i to u Savu, ne u Drinu. Kolega je inače mačvanski zet iz Bajine bašte  pa kad je dolazio u tazbinu pecao je soma i štuku tim kompletom. Vratio sam komplet kolegi koji čak i nije bio krupmiji i snažniji od mene i zadivljen rekao - svaka čast. To je bilo davnih dana i ja nikada nisam posle toga dobio želju za teškim varaličarenjem soma. Možda bi danas sa novim konceptom kratkih i lakih štapova i  lakših mašinica i probao, ali zakasnio sam. 9ka i Sigma su bili bar kilogram uz poslovični sporteksovski debalans. Nažalost kolega se kasnije razveo, ne dolazi u Mačvansku Mitrovicu i nemam pojma da li je još u stanju da pojuri mladicu ili pecka skobalje i klenove.

stefan89

Kada se lepo uklopi komplet za soma nema prevelikog zamora ni sa teskim glavinjarama. Komplet ne mora biti ni skup, cak i ako je stap 275cm.

A ti mladicarski kompleti za Drinu :eek: Stvarno je monstrum ko ima ruku za komplet od kilo i stap od 3m. Takođe samo mogu da cestitam.

obradovicsrdjan

Citat: stefan89 poslato 09 Oktobar 2021, 20:45:43
Ibanezi to je to za godiste, ti si godiste mog oca.

Moj ćale je '57 godiste i prestao je da peca pre 15-ak godina, a do tada je godinama mepsičario sa Silstar kompletom, stap 3 metra i masinica 3000, a teča sa 3.5m. Nije im bilo jasno sta ja radim sa malim teleskopskim Silstarom od 180cm 5-20gr. U to vreme kad bi oni uzeli neciji kraci stap u ruke ne bi ni zabacivaoli, tipa pita kako mozete da zabacujete sa ovim, pecate ispred nogu itd. A ja sam poceo sa 180cm i sada pecam sa 240 cele godine ali i dalje mi je najkomotniji 180 i nekako najvise volim kratke stapove.

Sent from my moto e(6) plus using Tapatalk

Citat: stefan89 poslato 07 Oktobar 2021, 17:52:27
Verovao ili ne, ali i dan danas lovim ponekad s stapom od 3,6m tezine 400gr najbalansiranijim 2delcem koji sam ikada video na toj duzini. A opet i s 2,92. U planu mi je jedan blank od 310cm, i tezine ispod 130gr na 120gr bacanja, opet leti kad gazim po maloj vodi dovoljno i 2,6 na 40gr.
Citat: stefan89 poslato 09 Oktobar 2021, 23:31:10

U ovome se potpuno slazem, jer znam da se takav komplet na 275cm u perfect balansu moze spakovati u 800gr, sto smatram da nije mnogo kad stap moze da iznese i 150gr bez problema, glavinjare, dziga i vise. Medjutim, s 2,75 se ne prebaca nasa morava, s 3,6 opusteno. Taj od 3,1 ce ostati samo ako moze da pomiri ove 3,6 i 2,92, pri tome da bude laksi i konforniji za rad, ako ne moze nije vredan price. Kako se ja izolujem samo na dobre bacace, jer s pogresne strane lovim :lol: