Dužina varaličarskog štapa

Započeo pikeman, 06 Decembar 2014, 15:02:48

Koje štapove najčešće koristite?

1,8 m
2,1 m
2,4 m
2,58 m
2,7 m
3 m
3,3 m

nesobn

Sve zavisi gdje se peca,koja riba i kakve se varke koriste.Neko npr. za bucova na Savi i Dunavu koristi 40-50 gramce od 3 m il 3,3 m pa čak  i 3.6 m al baca manje glavinjare,kastere i razne pilkere.Ovakvi štapovi ove varke katapultiraju u tri lijepe ... Međutim,za neke lakše voblere od 6-8 cm su "mrtvi" skroz.

ivkeks

Slob, da sve si lepo objasnio profesorski naklon, ko peca bucova naravno sto duzi, za sve ostalo je indivudualna stvar samog ribolovca i iskustva, ne pljujem ni po jednim ni po druguma, ja lično sam za 240cm, za moje vode zapadna i juzna sa okolnim barama, pisebno mesta obrasla gde sam često, otvorena i ne volim a i nema ih puno... A pritom uništene ribljim svetom... no to je moje mišljenje koje iznosim bez ubedjivanja drugih, a svako zabsebe bira stap, ja sam za kraći lakši udobniji, lakse se krećem po šiblju, a brzim stapim bacam skoro sve sto volim... A bucaroši, kolege na velikim otvorenim vodama naravno duze...

Spojene poruke: 27 Avgust 2020, 12:56:46

Citat: ivkeks poslato 27 Avgust 2020, 12:52:34

..........Ps a posebno i da pecam sa stapom 4m,uvek če negde da se riba izbaci gde je nemoguće zabaciti, tako lično ja se preorjentipem na obalu i blizu nje...
Hahaha! Baš tako.
Ja sam uvek za to da udobnost kod pecanja treba staviti ako ne na prvo onda na visoko mesto. To podrazumeva kraće i lakše štapove, što je uostalom danas, obzirom na tehnologiju i povoljne cene, trend.

Saša

I ja sam nekad pecao bassa sa obale štapom od 3.60m. Mladost - ludost. :D
Bass mi je opsesija...

ivkeks

obradovicsrdjan

Pecao sam na 3m, 270, 240, 210 i 180. Za bucova je tacno, trebaju daleki zabacaji, ali i teske varalice. Ako stavim kasiku od 10gr leti kao luda i sa 210, ali mene uvek vuku male varalice. I uvek su me vukli kraci stapovi. 240 sam prodao jer mi je ni tamo ni ovamo. 3m mi odgovara samo po sprudovima i otvorenim terenima. Negde sam se nasao na 210M i 180UL i ponekad taj 3m. Mada je kod nas mislim najpopularnija duzina 270cm.

Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk

Cuprijanac Moravac

Na malu rečicu izlazim sa parabolikom 1.8 UL
Neverovatno je teško da se prebacuje trska i travuljina, a kontrola varke iza krivine ili neke prepreke je 0
Ali baš zato i izlazim sa njim, neki kao čelendž, sto bi rekli oni tamo sa ostrva.. Imam kombinezon, pa gazim potok.
Više puta sam upao u rečicu  sa neke strme obale, trudeći se da zaobiđem trsku i sl.
Za V. Moravu te igračkice ne piju vodu. 3m rulez

Spojene poruke: 28 Avgust 2020, 13:17:52

Ako je imperativ da se pretraži svaki pedalj reke tj poteza na reci i da u pravom trenutku ne bude kompromisa i nedostižnog mesta, zapitaću se dobro kojom alatkom ću postići to.

stefan89

Ove godine sam video 3 stapa od tri metra, sa jednim je pecao moj drug do pre 3 meseca kada je kupio laksi i osetljiviji stap na 270cm, nekim cudom sada manje kida i moze da peca ceo dan :lol:

Drugi sam video u Kraljevu, tu je i imalo neke logike jer je veliki odsek blizu obale, ali i to je upitno sta se dobije sa 15-20cm razlike u radnoj duzini.
I treci na Velikoj Moravi, bacalo se 10m od obale bez ikakvih prepreka pod nogama.

Zanimljivo je da u Beogradu i Novom Sadu za 15 dana pecanja nisam video stap od 3m, a u NS ribolovaca bude stvarno mnogo.

Retki su tereni koji traze duze stapove od 270cm, a gde treba duzi tu obicno ni 3m ne pomaze.

Moj savet je da cuvate laktove, oporavak je jako spor.
Na primer super jak somaroski komplet sa obale, za sve Morave se moze sastaviti u 750gr ukupne tezine.

Germina

U pravu si Stefane, moze da se napakuje koplet za 750-800g. Što se tiče tog terena sa velikim odsekom u Kraljevu, nas nekoliko varaličara koristi štapove od 3m jer smo već u ozbiljnim godinama kada leđa zezaju i obično sedimo na stolici jer umemo da bacamo po 8 sati sa kratkim pauzama za kafu pa nam štap te dužine ili čak duži (jedan kolega uspešno varaličari sa 3.6m) omogućava da sa manje muke prevučemo varku preko povelikog grebena a i ribolovci starije garde su nekako puni predrasuda pa su im trometraši zakon mada i oni ne znaju tačno zašto...jedini im je argument daljina izbačaja u šta sam ih par puta razuverio al ne vredi :lol: Ja na Ibru recimo varaličarim soma sa štapom od 2.4m i ne vidim nikakav hendikep zbog njegove dužine a takođe satima sedim na stolici...

Najprimjetniju prednos` duži štap ima kada je varalica a i riba baš pri obali, kod nogu.
Na Dunavu, kamenu - nasipu.
Stefane u NS-u nikad ništa ne upecaju pa zato ladno sa kratežima bacakaju.

stefan89

Pecam i ja tako cesto. Na primer u Novom Sadu, guzva je i kad zauzmes mesto tu si. Dobra stolica je zakon.

Verujem da je lepota pecati na Ibru sa takvim stapom. I kod mene je Morava mala, stap od 240cm je dovoljan. Sa 270cm pecam jer sam popecao lepe ribe sa njim, pa mi je zao da ga promenim.

Spojene poruke: 10 Decembar 2020, 12:11:11

Hvatao se solidno smuđ kad sam bio. Komadi od 2-4 kg, a bila su i dva spadanja kapitalnog soma.

Sumnjam. Pošto sam proveo aktivnih godinu dana varaličarenja u gradskoj zoni, pri čemu niko a da sam to vidio nije izvadio ribu, a kamoli smuđa od 2 kile.
Uglavnom, onaj momenat teške obale i razloga za štap od 3.3 metra stoji.

savagear

Otkako sam sa 270cm prešao na 220cm za lov silikoncima i ponekad voblerima po barama, nikakvog interesa nemam za kupovinu dužeg štapa. Čak bih i kraći uzeo em zbog balansa em zbog težine. Realizacija mi se popravila za 100%. 270cm sad koristim na rijeci i tu duži štap stvarno pomaže da se vobler može vući paralelno s obalom i da ga struja ne stisne u samo kamenje. Za bassa, klena i pastrvu koristim 198cm i to mi je ok. Baitcast 220cm mi je već predug, dok je sa 205cm puno ljepši osjećaj barem što se tiče bočnog zabacivanja, onako kako to rade pro bassolovci iz čamca.  :cheesy:
C&R

stefan89

U Novom Sadu na onu veliku vodu po kojoj sam bio, opusteno se peca i sa 240cm, baca se max 15-20m, prelak je teren. Zanimljivo je da su toliki stapovi retki, 90% su 2,7m, a 3m ne postoji.
Na somovskom mestu se baca dalje, ali naravno da niko ne peca stapom od 3m. Ko da vitla sa 150 gramcem od 3m.

Koristim 2,40 sto smatram kao i vecina da je dovoljno gramszu biramo sami. smiley033