Dužina drške varaličarskog štapa

Započeo slob, 13 Jun 2014, 20:17:33

Ja i dalje koristim Sashimu za to sto sam trazio i kao sto rekoh za to je odlicna. Kada sam isao kod Marine uzeo sam od Ise malo ozbiljniju motku jer sam znao sta me ceka. Pecao sa njom jesam iz ciste radoznalosti i video da moze ali ja ne mogu.
Zamenih Fortisa sa Arcom i balans se moze videti na slici. Da bih je drzao onako kako si rekao, da sklizne saka i ode u neki ugao od oko 70° kojim dzigujem, morao bih je drzati za blank iznad gornjeg haltera. Moguce da (u ovoj prepisci koja po meni ode u neku drugu stranu) nisam dobro razumeo pa cu je poneti prilikom prvog naseg susreta.

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

U 45% slučajeva štap držimo vrhom prema dole, a u 45% vrhom prema gore (jer varaličarenje nije samo džig velikim glavama) u 10% štap držimo vodoravno. Traženje balansa u vodoravnom delu meni (meni) nema nikakvog velikog značaja dok recimo dužina drške ima velikog....dugačka drška koja prelazi dužinu podlaktice je više smetnja nego korist jer zapinje, a kraća drška ne smeta kod dziga recimo jer se drži naslonjena na podlakticu. Nisam ekspert varaličarenja i iznosim samo sopstvena neka zapažanja i iskustva. Varaličarim i na Dunavu i na kanalima, dzigujem, flipujem, bacam voblere, zare, popere, spinerbejte, neotezane gume, no akcion gume i svašta nešto gde je pokretom štapa potrebno dati živost varalici i u takvim situacijama balans u vodoravnom položaju i dugačka drška meni (opet meni) ne igraju nikakvu ulogu dok recimo lakoća kompleta znači mnogo. Kod recimo "ruskog džiga) gde se sve radi mašinicom je opet nešto drugačiji položaj štapa pa se taj balans može favorizovati. Na fotkama su najčešći položaji štapa dok varaličarim i na njima se vidi da je dužina drške jako bitna za "rad oko lakta"

Sashima po nekom mom kratkom iskustvu iz varaličarnja nema kratku dršku jer takva drška omogućava svestraniju upotrebu različitih tehnika varaličarenja od raznog vodjenja varalica do različitih tehnika zabačaja.

Aj da se ponovim jos jednom pa ko razume shvatice . Nijednog trenutka nisam rekao da je sasima losa bas naprotiv da lepo nosi i teze glave samo bi ZA MOJ ukus bila udobnija za iste da je drska malo duza  I NISTA VISE OD TOGA.
A to dal je drska malo iza zgloba ili skoro do kraja lakta NE DUZE ama bas nikakav problem mi ne pravi kod zabacaja odozgo odozdo sa strane kakvog god  moza jedino kroz noge ako hocu da bacim to jos nisam probao .
Slikom sam hteo da prikazem da stap sa opterecenjem blize gornjoj granici u opste ne ide u prtlu ili mu se vrh vezuje u cvor kako to vec Ibanezi rece i kako to lepo nosi za razliku od vecine stapova obelezeni gornjom granicom npr 100gr a umiru i sa 40 i idu u to sto Ibanezi prica e takve ni ja ne volim.
Copeticu, neznam sta si hteo da prikazes tom slikom ako si vec hteo onda si trebao u vodoravnom polozaju ne vertikalnom.
Germina , bice da je Ibanezi to tako zamisljao samo pomesao duzine drski

jiggybaw

Svi majstori jiga, koje sam imao priliku da vidim, drze stap iznad masinice. Ne namestaju balans u saku vec je saka je tamo gde je balans,... koliko god visoko da treba.
Rukohvat, uglavnom, duz podlaktice, dal masinicom, zglobom ili laktom i ramenom odredjuje trenutna situacija kojoj se prilagodjavaju u svakom skoku.
... pa im 4000 idealno pase i na Sashimu i na Graphcast i na sve izmedju.

Boga ti, prihvatljiv je balans i kod prve karike  :lol: Ti recimo imas Zendercant, pa znas kolika je drska na tom stapu. Zasto su ga tako predvideli... Duga drska je klatno pri dzigu, poluga kojom se lakse odize teret. Naravno i ostatak stapa mora da isprati to, dzabe mu poluga ako vrh klone i nejak je za odizanje. Stap kad mu kacis na suvo otezanje, gde krece da se savija, od toga oduzmi slobodno 30% i tu mu je negde realna nosivost. Debalansiran stap pri dzigovanju umara, cim  nije u 90, polako krece da raste sila kojom pada, s obaranjem vrha. Ovaj sa slike ce izneti i polovinu deklarisanog, i njegove tezine, nije ni predvidjen da se drzi iznad, gornja pluta je 3cm. Duga drska, bas za odizanje i naslanjanje pri borbi na kuk. Nije ko i drugi namenji tom ribolovu, s drugim prednjim rukohvatom, jer je napravljen da se drzi tu gde treba. Lagan stap, nije za tezak dzig, nit masina. Otpor koji pravi varalica, vise se prenosi na lak, nego tezi komplet iste nosivosti, protivteza. Neko zeli da peca necim i necim, po svaku cenu, pri tome mane ne vidi. Meni to nije merilo, ni vodic nikakav.

jiggybaw

"Boga ti, prihvatljiv je balans i kod prve karike  :lol:"
... ako treba i kod prve karike:
  7:20, 22:13 itd

Aman ljudi, tema je o Sašimi. Kada se drži u položaju horizontalno, pa još i za halter, neću čak ni da komentarišem držanje za gornji rukohvat gde je mašinica iza,  činjenica je da vrh pada dole. Koliki je taj osećaj težine koji pravi debalans tih 50 - 60 grama tanke cevčice dužine nešto malo preko 2m od haltera do vrha? Koji je uz to redukovan i sa tom kratkom drškom u kojoj je bar 40 % ukupne težine blanka jer tu je prečnik i utrošak materijala najveći Sledeći težinski deo je sam halter koji niti pomaže niti odmaže debalansu ako se drži za njega. Ja tu težinu koju pravi debalans čak i kada držim štap u horizontali i za halter ne osećam, meni je zanemarljiva. A dok sam pecao trometrašima bio sam najveća picajzla kada je balans u pitanju! Džigujem u vertikalu sa šakom iznad mašinice ne da bih popravio balans štapa, nego da bi pomoću štapa i mašinice redukovao debalans koji pravi varalica u vodi. Da bi ta redukcija bila efikasna, vrh ne sme ostati povijen pri podizanju džiga. Štap zato mora biti dovoljno snažan da se sam ispravi i povuče džig. To je moja mera udobnosti džigovanja i mogućnosti štapa. Tačno Marina, da džigujem sa 50 grama glavama u jakom toku pa još iz čamca, radio bih to 150gramcem od 2m i to iz zgloba naravno. Zglob da pomera štap, štap sam da vuče džig. Ali neću to da radim, neću 150 gramcem na smuđeve kilaše. Gde je potrebno, dovijam se, primenjujem drugačije tehnike, uglove, načine povlačenja.  Ne pada mi na pamet da bacam nizvodno, povlačim uzvodno teške okrugle glavudže. Više mi se sviđa da na skrivenoj montaži matica valja moj silikon i kotrlja  po dnu, da ga sama zanosi, diže i spušta a ja samo da upravljam štapom kao džojstikom. Joj kako leluja soft minou silikonac na karolini...Dobro odmerena mnogo lakša olovna kapa čuda čini i lovi bolje i više. Da ne pričam i pri povlačenju kad baciš nizvodno, a povlačiš uzvodno koliko brže propada i koliko je lakše povlačiti olovno tanko tirolsko drvce sa dropšot montažom koje bukvalno menja duplo težu okruglu glavudžu. Tamo gde ti treba 40, sa ovim otežanjem radiš sa 20. Izveo si me iz takta :lol: inače u ova škrta vremena sa sve manje smuđa nisam raspoložen da delim ovakve stvari po forumima.  Inače retko kad, čak i tamo  gde je potrebna laka glava bacam nizvodno, povlačim uzvodno okruglu glavu na klasičnoj džig udici. Dosadno, jednolično, bez finesa, bez baleta u vodi. Zato sam i radio ovaj nežniji CD da imam punu detekciju sa 6 - 7 gr kapama i cevčicama. tamo gde džigeraši klasičari rade sa 15 - 16, pa i 20gr. Ako se pri džigovanju vrh ne ispravlja skroz sam, onda se povlači i štap i varalica i onda je teško. Nema veze što vrh nije u kifli, što je ostala puna snaga za kontru, vrh ako se nije sam potpuno i brzo ispravio, ne igra nikakvu ulogu i ne pruža nikakvu pomoć pri povlačenju i možeš imati štap u nuli i metar drške iza sebe, sve je džabe, boli i štap i mašinica i lakat i podlaktica i plećke..... Ili drugi štap ili taktike i tehnike koje ne traže ta opterećenja. Jedva čekam da se nađemo na tim tvojim mestima. Poneću nežniji CD, neću jači. Iz inata! I ko manje upeca plaća pivo. I ko se više umori plaća pivo. I ko pobedi plaća pivo, naravno. Jel važi? smiley296

simpson_H

Istini za volju, jedino gore sto postoji od predugacke drske stapa je prekratka drska. Sa Copeticem vec tradicionalno imam spor na tu temu. A to je i jedan od razloga sto vise ne koristim Akilas 60g. Meni je to kratka drska.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Ibanezi brate moj rodjeni, ma nema potrebe da dolazis ti kod mene da krvaris i nabijas zuljeve za smudjeve kilase nego cu ja kod tebe na 5 do 7 dana da facamo te od 5 pa na gore.

Copetić

Citat: marina1983 poslato 08 Decembar 2019, 20:22:46

Htedoh da ti prikažem da to što si hteo da ilustruješ fotografijom ne pije vodu kao indikator nosivosti, iz mnogo razloga. Evo, nije me mrzelo:

Isti taj prutić sa istom glavom od 35gr, u horizontali. I ko sad laže od nas dvojice? Nijedan. Poenta je da takve ilustracije manje iskusnom mogu da odmognu u odabiru štapa na suvo.

Na nekoj tepsiji verovatno bi i mogao da vodiš sa oba štapa iste glave, i tvojim i mojim. Na ugaone pozicije ja znam da ne bih mogao ništa precizno da odradim sa bilo čim preko 18gr.
No sikiriki, svako peca na pribor koji mu odgovara na terenima na kojim peca.

Spojene poruke: 09 Decembar 2019, 00:01:11

Citat: simpson_H poslato 08 Decembar 2019, 23:28:44
Sa Copeticem vec tradicionalno imam spor na tu temu.

Pa evo napisaše ti ljudi trik - samo uhvatiš ispod prve vođice štap dok radiš i dobio si o'ma' duži rukohvat.

Germina

Sigurno je da bi jedne iste patike zuljale jednog od nas.
Stilovi tehnike nacini pribor su individualne stvari i suludo je svoj stil nametati drugome i vikati da je njegov los i pogresan .
Mesto i znanje peca ribu a pribor tu samo odradjuje posao .
Skupo balansirano lako , idealno niukom slucaju nije garant za uspesan ribolov . Tako da svo to natezanje i sitnicarenje oko najmanje gluposti ne pije vodu nikako , no da se vratim na temu.
Evo jednog klipa gde komsija pretpostavljam zemunac ( znamo se iz vidjenja ali ne i licno)  peca na potpuno istim lokacijama gde i ja .
Obratite paznju na duzinu drske na stapovima koje koristi pa iznesite vas komentar.

Brate Marina, mo'š kod mene na fider, veći se u januaru kad sam na odmoru pecaju prosečni skobalji i plotice nego sad prosečni smuđevi. A i poželio sam vas. Smuđ je toliko opustošen da je upecati smuđa kilaša magistratura ribolova na Savi u SM, a uloviti smuđa preko 2kg je doktorat.  :no:

Copetić

Citat: marina1983 poslato 09 Decembar 2019, 00:11:52

Kontra iz lakta i lupim sebi prstenac svaki put, opušteno.

nesobn

Auh al ste se raspisali ... A ja sam samo pitao za dužinu drške Sashime jer mi se,u tom cjenovnom rangu (oko 50 eura) štap baš dopao a sve u potrazi za novim štapom,koji želim da kupim bratancu. Elem,ne bude mi mrsko i odem 25 km do druga da se provozam i vidim štap.Kupovina istog i bilo kog drugog sa kraćom drškom od 45 cm definitivno otpada.Lijep je,moderan,elegantan al kraća drška koja je oko 40 cm,nikako ne ide ribolovcu dužih ruku,da ne kažem "krakatom" ribolovcu,košarkaške visine.Bezmalo da kraj drške dođe između šake i lakta,podlaktice,što nimalo nije naivno.Gubi čovjek osjećaj pri samom ribolovu a iznad svega u zabacaju,pri kome se stiče utisak da se zabacuje nekim dječijim štapićem od metar i kusur cm.Pri kupovini štapa o tome čovjek baš treba da povede računa.Nekako nezgrapno djeluje osim samo u slučaju da je u pitanju neki kratež za džerk ili tvič.Shodno tome,ostaću na potrazi za štapom na 2.7 m što sam već i naveo u temi "Savjet za kupovinu štapa".