"Definicija" udobnosti u radu štapom silikonskim varalicama

Započeo sasabosko, 06 Januar 2019, 15:43:36

Pa jes ... i nije za ove praznične , Mir Božiji ,  dane  :cheesy:

Batica

Citat: sasabosko poslato 06 Januar 2019, 17:56:15
I opet idemo od teme, i nista ne receno... Mene zanima, kako zelis da ti se ponasa stap s najlaksom i najtezom varalicom, kako mu odredjujes limite, znaci tvoj subjektivni osecaj :question:
Kako zelim da mi se stap ponasa?
Ja se prilagodjavam stapu a ne on meni.
To je velika razlika.
Kada promenis ogroman broj stapova, a ne prodrmusao, prosao pored njih ili video u radnji.

Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka

Ako je tako kao sto kazes, da se ti prilagodjavas stapu, a ne on tebi, zasto si uopste promenio toliki broj stapova :question: Mogao si se prilagoditi bilo kome od njih. Stap se menja kad ne odgovara, il postane dosadan :lol:

Batica

Promenio jer se menjali tereni, uslovi pecnja. Nekada sa obale, sada iz camca i obale.
Krenuo sa 3m pa na 9f, pa na 8.6f i sada na 8f.
Nekada procitas sve i svasta o stapu i kupis i onda shvatis da neki nemaju pojma o pecanju i priboru i prodas.
Zelis da imas komplet do 20g, komplet do 50g, komplet do 100g varalice.
Zelis komplet za bucova.

Citat: Batica poslato 06 Januar 2019, 22:08:04
Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka
E, ovo i jeste sustina zasto i otvorih ovu temu, jer sam i sam ko zna koliko puta poveden ovim ili onim kupio pogresan stap, a od cele gomile zadrzao jako mali broj, zadnjih godina sve ostaje, jer se razvio osecaj. Pa sad trazim nacina da se drugi ne nadju u istoj situaciji, naravno da svi mastamo o stapovima koji ce savrseno odradjivati ono cemu su namenjeni, pa kroz ovu temu se moze reci dosta o tome, kako se bira stap, sta ko od njega ocekuje itd, sve u cilju pomoci novopecenim ribolovcima :thumbup:

Veliki89

I ja sam više puta promašio u kupovini samo zato sto mi je stap delovao prejako u radnji a kad sam ga izneo na vodu tuga...negde nakon 3-4štapa sam ukapirao šta tražim, sta da gledam. Delom sam zahvalan ovakvom i slicnim forumima na kojima sam mogao procitati neka iskustva o konkretnim stapovima.
Na zalost ne moze se generalizovati, treba protresti vise stapova u radnji, proguglati po forumima i suziti izbor. Uzeti stap i vezbati tehniku, osecaj... vremenim ce se kazati kakav stap je potreban za teren na kojem lovimo.
Evo ja sad tacno znam sta da gledam na stapu, ali to su neki moji detalji koji vrlo verovatno da drugom ribolovcu koji mozda lovi na identicnom terenu nece nista znaciti(nece mu odgovarati).

Bas tako, bas zbog toga i treba pisati, da ova tema bude pomocna onoj "Kupovina varalicarskog stapa" , te da oni koji preporucuju kazu nesto vise o svojim shvatanjima, kriterijumima u proceni, jer ce to biti od pomoci onima koji zele kupiti stap, saznanje kako ko gleda na to, bas kao sto je to uradio Ibanezi :clap2:

Ljusa

Kad bi ljudi pazljivo birali zenu koju ce da vencaju kao sto biraju stap koji ce da kupe, stopa razvoda bi bila 0%. :cheesy: Salim se malo, samo razmisljam na glas  smiley033

Mislim da je generalno isto u svim vidovima ribolova to da je izbor opreme pa i štapova u direktnoj vezi sa znanjem samog ribolovca o tom vidu ribolova. Početnik uči osnove i takav štap mu i treba, univerzalac za vodu na kojoj uglavnom peca. Kako napreduje ribolovac tako i počinje da shvata šta mu nedostaje kod štapa kojim peca (pošto je ovde reč o štapovima), počinje da shvata zašto jednim štapom ne može sve!
Kod varaličarenja na silikonske varalice princip je apsolutno isti. Tim pre što postoji ogroman izbor silikona kojima se može pokriti površinski ribolov, pa srednji sloj vode i pridneni ribolov. Ako na ovo dodam da se te silikonske varalice prave ciljano za svaku grabljivicu posebno a za lov u tri sloja vode (npr varaličarenje štuka na površini, štuka u srednjem sloju vode i štuka pri dnu). Zaključite da su za ova tri načina pecanja potrebni minimum dva štapa. I još kad se tome doda sama veličina silikona kojim bi pecali, pa dali je to reka, jezero, sa obale ili iz čamca . . . iiihhaaajjjj!
Pošto je sticanje znanja i iskustva toliko individualno, gotovo je nemoguće izvesti definiciju iz naslova teme. Tim pre što ovde na forumu sigurno nismo svi istog stepena ''majstorstva'' pa da se može biti siguran da će te sagovornici razumeti.
Kad ''majstor'' napiše nešto o nekom štapu, početnik ga kupi i ode na vodu i . . . kupi ga i varaličar koji već ima solidno iskustvo i . . . obojica će sud o tom štapu dati samo na osnovu onog što im njihovo lično iskustvo dozvoljava.
Varaličarski štap je logična posledica tehnike kojom želite varaličariti a njegove težine bacanja su posledica vode na kojoj se peca, vrste ribe koju želite uloviti, težini i veličini samog silikona skupa s otežanjem.

Bobiska

Ma stvar je u osnovi jednostavna. To je stap koji moze sve ono sto ja ocekujem od njega a da pritom mi ne umara ledja i ruku, pogotovu ledja.

DakiNS

He i tata bi sine. To što želiš je kao da hoćeš automobil sa kojim bi se lako parkirao u gradu (smart), pecao u nedođiji (terenac) Vozio familiju na more (karavan) i "vatao ribe" (sportski dvosed). Svi oni za sebe mogu biti udobni ali ne mogu sve da postignu što želiš iako u svojoj klasi mogu biti vrh. Takav štap jednostavno ne postoji. Neki ul varaličarac 5-10 gr za bandara neće se jednako ponašati i biti efikasan na bari i na Dunavu. kao ni 100 gramac na recimo Zvorničkom jezeru ili brzoj Drini ispod Zvornika. Po meni najsigurnije bi ti bilo popričati sa vlasnikom štapa koji peca na mestima , gde i ti pecaš a štap ti se svideo , pa još i da ti pozajmi da probaš. ovako sve je nagađanje i ne bih rekao prazna priča ali drmusanje u radnji i rad štapom na vodi je razlika kao gumena lutka i živa ženska. :rolleyes: A svaki ako ga lepo balansiraš biće udoban.
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

Masi se, masi, ali kroz ovaj post pokusacu da prevedem sebe kroz odgovor, sta sam hteo pitati i reci. Teren gde treba raditi s 20gr, glavinjarom ili glavom, moze se razlikovati samo u dubini i brzini protoka, jer ukoliko varalica propada brze ili sporije, od za nas optimalnog, promasili smo tezinu kojom treba raditi, i to s ponasanjem tog stapa nema bas ama nikakve veze, nit karakteristikama njegovim. Ono zasto zapravo otvorih ovu temu, je razlika u kriterijumima ocenjivanja udobnosti rada, te se moze cuti da je jedan stap po jednom dobar za 30gr maximalno, po drugom 50gr cak, te je na taj nacin prosto prevariti nesvesno nekog, pogotovu danas u eri narucivanja stapova preko interneta. Najgore je ako prva pomenuta osoba pita drugu za savet, onda kad se shvati greska, gube se i pare i vreme, jos pogotovu se desi razocarenje, i u stap, i u preporucioca. Ne moze se jednim stapom loviti sve, ali moze se zaokruziti ciljna grupa, pogotovu ako poznajemo uslove na vodi , znamo sta nas moze ocekivati, i varalice kojima lovimo prilagodimo uslovima na vodi, odnosno stap minimumu i maximumu pomenutih. E sad, bas minimum i maximum su vrlo diskutabilni, to je u nasim ocima i shvatanjima vrlo razlicito, a od ove teme ocekivah da ce oni koji su vec prosli neku skolu preneti svoja shvatanja na druge manje iskusne, od majstora koji znaju sam raspolozen da ucim, a ima ih ovde... Kad napisah "Definicija", bese mi jasno da se tako nesto uopsteno definisati ne moze, zato i stavih navodnike, no za sebe licno moze, a to su misljenja koja treba cuti, te na taj nacin prosiriti vidike i shvatanja, jer niko nije najpametniji, dakle sta je vasa "Definicija"...? Iz svog i drugih iskustva znam da se svakim stapom koji ima karike i halter za masinu dzigovati i glavinjarisati moze, bio on saranac, bolo, fider, match ili dubinka, moze... Ima onih koji to uspesno rade njima, no ono sto odvaja nase ljubimce varalicarce od njih je ta udobnost u radu i njima, i bolja prilagodjenost radu s varalicama. Pa zasto bi se mi prilagodjavali njima, u danasnjoj ogromnoj paleti, nije toliko tesko odabrati pravi stap oslanjajuci se na svoje vidjenje, te se po nameni i performansama datim o stapu moze pogoditi pravi stap i na nevidjeno, no za to treba da postoji vrlo jasna deklaracija, a i dobra volja nekog da vam prenese iskustva s istim, no pre toga u vasoj glavi mora postojati vasa "Definicija", sta zapravo zelite i ocekujete od tog stapa. Definicija moja za mene je vrlo prosta stvar, pod uslovom da znam podatke tog stapa, i karakteristike njegovog blanka, a u radnom rasponu koji trazim mogu biti zadovoljan s nekoliko razlicito deklarisanih stapova, odabracu onaj cije mi performanse najvise odgovaraju. Okvirno, posmatrajuci i tresuci stap na suvo mogu izvuci tezine kojima moze raditi, skoro pa sigurno, ali cu mu u glavi sigurno smanjiti radni raspon, sto je bez iznosenja na vodu skoro nemoguce zakljuciti, mada mislim da ima onih koji to mogu... Pravi test na vodi ce mi reci koliko sam bio u pravu, jer obicno stapovi prevazidju to, zasto... Jer nikada nisam optimistican, i ne verujem da se da se to moze nadomestiti. Pri ispitivanju donje granice, smatram da stap koji mi na pesku prenese kuc, najmanjom mogucom glavom, je to donji minimum njegov, a pri sporom odizanju proradi do sredine izmedju 1 i 2 karike od vrha, jer ce pri naglom proraditi svakako vise. Odavno ne gledam na to moze on vise, ili manje, gledam koliko to meni prija u radu njime, optimalnim strunama, iako znam da se i te granice mogu pomeriti i to je moja "Definicija " udobnosti...                                                                        PS: izvinjavam se na ovolikoj opsirnosti, no kad na 2-3 strane imas jedan pravi post, onda shvatis da ili lose pises, il te lose citaju, majstori opustite se i pisite, ovaj forum tome i sluzi, a duga je zima...

DakiNS

Navešću moj odabir . Imam katanu 2,70 10 gr nemenjenu basu  za bestežinske gumice, sporteks 3 m 40 gr za smuđa štuku , džig i vobler , zapco hipercast 2,70 30-60 gr za bare i naplavljeno granje  štukolov a ni smuđ nije redak , Foxov 3m 100 gr za malo ozbiljnije ribe. I na kraju sam uhvatio sebe da počesto uzmem najlakšu kombinaciju da džigujem smuđa na teškom kamenom  terenu , jer koristim glave do 10 gr i upredenu strunu , a pročitam dno skoro kao sa sonarom kojeg nisam godinama koristio. A ulov iole krupnije ribe pruži više zadovoljstva pri umaranju , nego izglisiravanje.Odabir štapova bio je prema potrebama terena i riba koje lovim i svaki sam kupio posle probe istog modela na vodi. sve štapove sam balansirao tako da je donji deo nijansu teži da bi imao što bolji balans pri povlačenju, tako da me ni jedan ne umara.
Kada budem lovio u večnim lovištima loviću sa Bretonom.

Ovde izgleda stvarno niko ne razume pitanje koje je za mene jasno postavljeno. Ne radi se o odabiru štapa, nego o mogućnostima izabranog štapa. DakiNS imao sam Z hiperkast 30 - 60. Da bi bilo jasnije šta je postavljač teme hteo da pita, napiši konkretno koliko je teška najmanja glava koju možeš da detektuješ tim štapom i kolika je maksimalno teška kojom možete da radite i ti i štap bez naprezanja i kako određuješ da je to njegov maksimum. Ja sam već na početku teme izneo kako određujem lične parametre. Dakle za mene ZH 30 - 60 je mogao da detektuje na tvrdoj podlozi 7, na pesku 8 -9. a maksimalno je mogao da povuče 20 grama. Kada je morao vukao je više, ali to nije to iako je imao prilično optimističnu deklaraciju 30 -60.  Da li se razlikujemo? Da li si detektovao lakšu? Da li si povlačio težu bez osećaja napora? I zašto se u tom slučaju razlikujemo? Po kojim ti parametrima određuješ maksimalne mogućnosti štapa. To je postavljač pitao, a ne koje si štapove odabrao! To što si ti napisao je odgovor za temu"Pribor koji koristimo" a ne ovu.
Možda je naslov teme trebao biti "Kako određujemo minimalne i maksimalne mogućnosti našeg štapa pri džigovanu?" Ovo sa "definicijom" stvarno može da zbunjuje.

Citat: sasabosko poslato 08 Januar 2019, 20:35:43
  Definicija moja za mene je vrlo prosta stvar,  Okvirno, posmatrajuci i tresuci stap na suvo mogu izvuci tezine kojima moze raditi, skoro pa sigurno, ali cu mu u glavi sigurno smanjiti radni raspon, sto je bez iznosenja na vodu skoro nemoguce zakljuciti, mada mislim da ima onih koji to mogu...
Brate , mene nisi zbunio , nego sludio ovom rečenicom  :cheesy:
Definicija /lat. definitus/ - određeno , razgovetno , jasno tumačenje nekog pojma