DAM Nanoflex

Započeo klinac iz parka, 19 Februar 2010, 17:27:22

Ibanezi,
Kada spominješ prednosti duže drške - u pravu si. I nije jedino bacačka prednost na strani duže drške već je prednost i pri zamaranju veće ribe.
I u pravu si kada kažeš da postoji Optimum. I istina je da je kod dužih štapova primerenija i duža drška. Ali postoje i razne potrebe i razni ukusi.
Zapravo, i duža i kraća drška imaju svoje prednosti i nedostatke. To smo već na nekoj temi apsolvirali, pobrojali i ocenili.
Ono što je bitno odnosno ono što bih hteo da naglasim je ustvari to da bi proizvođači uvek trebalo da daju, osim dužine štapa i dužinu drške. Svaki pojedinac bi onda mogao da proceni da li mu takva drška više ili manje odgovara, zavisno od toga šta traži od štapa.
Ima mnogo onih proizvođača koji to ne daju. Ali ima još i ono što zavisi samo od nas, odnosno to da ni kolege koje kupe štap i žele da ga opišu ne sete se da izmere dršku i kažu kolika je. A to je lako izmeriti.
Pa kada već štap imaju u rukama, i hoće da ga nam predstave, nek izmere i tačku balansa praznog štapa ili još bolje, težinu balans tega na end kapi da bi se balans tačka doterala na halter. Sve je to vrlo jednostavno a i korisno. Umesto toga kolegama je lakše a i osećaju se važnije ako kažu autoritativno: Ma sve je to optimalno i super (kad ja kažem)!
Radni utisci o štapu su već nešto drugo. Tu se u komentarima ne štedi. A to je dobro.

Vidis, OLM ZA 4000RSD, ili  SG Mpp za 5500 din na osnovu vecine misljenja sa foruma mogu da se uzmu na nevidjeno. Jednostavno za te novce se ne ocekuje previse i oni sigurno daju ono sto treba za ulozeno, a po meni i nijansu vise od toga. Ovaj Nanoflex je vec stap od oko 10000rsd.  Na osnovu slike se moze stvoriti predstava o duzini drske i ostali vizuelni utisci. A ako ja napisem da mi se stap svideo, to za ljude koji uvazavaju moje misljenje moze da znaci samo-vredi pogledati. Nikako ne uzimati naslepo.  Siguran sam da je Nanoflex 2,7 20-50 dobro balansiran. Lepo mi lezi u ruci prazan, ne poteze dole jako, i sa laksom masinicom bi sigurno dobio meni potreban balans oko polovine inace kratkog gornjeg rukohvata. 3m 30-80 pada dole, nije bas idealno, za savremenog 80gramca je i potezak-260gr ali posto sam siguran da se radi o stapu bas velike snage (moj utisak je da se ladno moze ciljno na soma sto govori i oznaka pored TB -XH-ekstra tesko varalicarenje) moja ocena i o balansu i tezini se menja. Onaj ko bi hteo pravog 80gramca i narucio ovo na nevidjeno bi se bas zezn'o.  Osetno je jaci od Speedmastera 50-100,  Prema duzini, za tu snagu niti je tezak, niti mnogo debalansiran i verujem da bi sa njemu primerenom masinicom (4000 po Daiwi, 5000 po Shimanu) lepo legao onome kome treba takva mocuga.

Ibanezi,
Što bi rekli u mom kraju; ,,ti nisi kuče od juče". Očigledno je da imaš veliko iskustvo sa priborom, posebno štapovima. I jesi jedan od autoriteta na tom planu. Uvek sa pažnjom pročitam tvoje komentare. Ama ja, ipak volim i cifre. Santimetar je santimetar, gram je gram a 2+2= uvek 4, za mene, tebe ili bilo koga.
Cifre naravno nisu dovoljne. A ni komentari autoriteta takođe. I jedno i drugo samo  sužava izbor, što je baš potrebno u nepreglednoj šumi štapova koji se nude na tržištu.
Neću više da dužim, otišao sam mnogo van teme, nadam se da mi neće zameriti.

Evo još malo detalja...

Isa

I ja sam gledao taj stap skoro u Mitrovici, verovatno gde i Ibanezi.  Onaj model 2.7m duzine tb. 20-50. Malo sam ga drmusao i zagledao, izuzetno lepo lezi u ruci, bas mi se svideo, zadovoljavajuca zavrsna obrada koliko se secam. Neko od iskusnijih ko ga je probao, sta misli koja mu je realna tb.? Meni deluje da je negde do 25-30gr. Moze li neko da nam prenese iskustva sa vode u vezi ovog stapa?
Po malo stidljivo i ovo pisem, ako me osecaj ne vara drzao sam taj dan i speedmaster  u toj duzini ne secam se koje gramaze, a ovaj Dam me bas podseca na njega.

bulmil

Ne kontam što je na casting modelu duži gornji deo rukohvata nego spining modelu.
ko još casting štap drži iznad multiplikatora?
Džamajka

Kasting štap sa slike ima dugačaku i donju dršku, što mislim da je neuobičajeno za te štapove, pa postoji mogućnost da se kod zamaranja krupnije ribe end kapa osloni na telo a desna ruka da prihvati štap iznad mašinice, što olakšava napor ribolovcu.

DDj

Na slici je klasican tezak casting salmon stap. Sasvim je uobicajeno da takvi stapovi imaju dugacak gornji rukohvat za drzanje stapa oslonjenog na telo pri zamaranju krupnog lososa. Bio sam bezbroj puta u takvoj situaciji.

Tako je DDJ! Štap sa slike je super snažni, dugački Nanoflex G2 Sallmon ace. 3,6m 50-150. Gledano sa aspekta dužine štapa, donji deo drške uopšte nije ekstremno dugačak, a produženi ergonomski oblikovan gornji rukohvat je takav upravo iz razloga koji ste ti i Slob naveli.

Da, tako je, izgubio sam iz vida da se na slici radi o štapu velike dužine i snage pa je ovako dugačka drška ustvari primerena i neophodna a ne neuobičajena kako sam naveo u prethodnom postu.

bulmil

jbg,kad ne pecaš salmone ni ne razmišljaš u tom pravcu :sad:
Džamajka

Svima koji su pročitali šta sam napisao o Nanoflexu 3m 30-80 dugujem "big sorry"! Danas sam ponovo bio u prodavnici i stigla je nova tura Nanoflexa i još po nešto. Nisam odoleo da ih ponovo pogledam. Kada sam uzeo 30-80 skamenio sam se. Pa to nije ono što sam držao i mlatarao prošli put? Zar je moguče da sam toliko promašio. A onda sam pogledao prema mestu u stalku odakle mi je drugar prošli put izvadio štap. Tamo je stajao deblji Nanoflex koga mi je drugar dodao prošli put. Ja nisam proveravao podatke tada, nego ispitivao, savijao tresao.... I opisao štap 30-80 kao snažnog 100gramca, u stvari i držeći Nanoflex 3m 50-100. Tada u prodavnici nije ni bilo 3m 30-80, a moj drug Minja mi je mahinalno dodao ovog 100gramca. Šta će te, ko radi taj i greši, pa tako i Minja i ja :sad:
Dakle 30-80 je znatno nežniji, tek neku nijansu jači od modela 20-50. Ne znam da li bih se usudio reći i da je pravi rasni 80gramac. Lepo leži u ruci. Oštar je i na prazno deluje dobro balansiran. Trebalo bi da je odličan za silikon. Akcija mu je po mojoj proceni medium uz priličnu  krutost vrha koju obezbeđuje verovatno ta Nano-tehnologija. Još jednom-izvinjavam seeeee!! :smiley:

Isa

Uf definitivno ovo menja neke stvari, posto sam  na neki nacin razmisljao da li da porucim tu gramazu, pa da natenane oba pogledam i uzmem jedan. Al prvobitno kad procitah dooobro sam se premisljao da li da mucim coveka da porucuje oba, jer mi bas realan stogramac i ne treba. Hvala ibanezi na izdasnim opisima i misljenjima o proizvodu.  :ok:

Spojene poruke: 29 Novembar 2014, 19:40:37

Evo kolege, da vas obavestim da sam od danas i ja ponosni vlasnik ovog sjajnog stapa. Postavicu nekoliko slika, kolega ibanezi ce Vam reci o karakteristikama nesto vise, posto sam ga pozvao da kao iskusniji i kompetentniji iznese svoja zapazanja. Evo par slicica, sa danasnjeg testiranja. Inace kolega  je imao udarac na praznu jig glavu.  :eek:

Štap mi se na suvo svideo što sam već napisao. Utisci sa vode su fenomenalni. Prvo sam pokušao da spustim glavu od 8gr, međutim nisam imao teren za to. Na najsporijem mestu, voda prejaka za to. Pa 9 gr... Uspeo sam tek sa 11gr. Pri dodiru sa dnom oseti se škripanje glave po kamenu. Siguran sam da je minimalna osetljivost najmanje od 7gr. Prešao sam odmah na 14gr. Potpuno isto, a pri povlačenju vrh je samo igrao u maloj amplitudi. Zato sam odmah stavio 18gr. Jednostavno nema razloga dangubiti sa 15 ili 16. Osetljivost fantastična uz malo savijanje vrha. U kutiji koju sam na brzaka uzeo, kada me je Isa pozvao nisam imao teže, ali u štapu se oseti snaga za dosta više. Siguran sam da moze udobno dobro preko 20, mozda čak i svih 25gr, a kada mora -i više. Da napomenem da sam poneo rez. spulnu sa Zaubera sa strunom 0,18, jer Isa na novom Blu Arku nije imao namotanu strunu. Sa primerenijom tanjom strunom osetljivost na lake glave se sigurno još koju nijansu povećava. Tanak blank mi se u prodavnici učinio nežnim. Na vodi se stiče drugi utisak. Vrlo je snažan i daje osećaj pouzdanosti. Verovatno zato ovaj štap nije šampion lakoće.  Kada me je Isa pitao da li će moći da baca lagane leptire, skinuo sam glavu od 18 sa montiranim šedom i stavio golu glavicu od 5 gr i zabacio. Odletela je prilično daleko tako da za lagane varalice nema zime. Pri izvlačenju sam imao udarac, verovatno omanjeg bucova, jer sam izvlačio brzo i pri samoj površini. Jedino još ne znamo kako se ponaša pri zamaranju, ali danas nismo imali ni vremena ni mesto za tako nešto. Biti uporan na Mitrovačkom keju po ovom vodostaju je uzaludan posao (nije da ne moze, ali treba vreme i da se mesto dobro "prihrani" silikonom). A mi smo imali još svako svojih obaveza. Tačka balansa se vidi. Verovatno bi sa punom spulnom (nisam se setio da tako slikamo) bila pomerena još koji mm na sam kraj kratkog gornjeg rukohvata. S obzirom da je rukohvat kratak (on je i stezač mašinice, što je detalj koji mi se ne sviđa), balans bi mogao nazvati zadovoljavajućim, a pošto je štap 2,7m i krak poluge je kraći i lakši  nego kod 3metraša, ovaj Nanoflex jako lepo leži, a pri džigovanju uz držanje iznad mašinice, štap se maltene i ne oseti u ruci. Skoro kao da držim golu mašinicu. Mislim da je ovaj štap odlična kupovina za nešto malo preko 9000rsd. U paru sa SPRO Blu Arkom 9400 baš ozbiljna kombinacuja. Iso srećna kupovina!

Isa

Hvala Ibanezi, kad ga overim ima ce se slika i o zamaranju, mada ce to pocekati. Inace i meni je taj stezac trn u oku, ne svidja mi se navoj, moglo je to malo kvalitetnije. Sve ukupno gledano, stapic je prva liga.  :ok: