Varalica ili živi mamac?

Započeo pikeman, 10 Avgust 2008, 23:39:10

Na koji način češće lovite štuku:

varalicom
130 (61%)
živim mamcem
83 (39%)

Ukupno glasova: 209

Wrangler

Štuku na živi mamac nisam probao nikada već isključivo varalica ali sam smuđa probao sa obe metode i neuporedivo bolji osjećaj je sa varalicom. Meni je nekad dovoljno da izađem na vodu i da bacam varalicu pa makar ništa neuhvatio meni je dan bio ispunjen. Nije sva ni u ribi, ponekad mi je dovoljno što sam proveo dan na rijeci.
.. i tako na kraju godine u kojoj sam potrosio 365 kondoma,ja ih sve sakupim,istopim i od njih napravim gumu na kojoj pise "GOOD YEAR !!!

Ne tako davno na jednoj vodi je odrzano takmicenje u lovu stuke na ziv mamac. Od 20ak takmicara niko nista nije imao. Kasnije je navratio i jedan varalicar sa svojim klincem, i koji je uhvato ravno 40kom :rolleyes: Pecao je samo na mestima do kojih je mogao da se probije od gomile pampurasa :rolleyes:

Wrangler

A ja sam cijeli jedan dan na jezeru Bočcu kod B.L. bacao varalicu i imao tri smuđa dok je neki lik (isto iz čamca) koristio živi mamac i uhvatio punu čuvarku, znači nema pravila ali logičnije je da će veći uspjeh postići živi mamac.

Zavisi o cijoj se logici radi :takoje: Uvek bilo, i bice. Naravno ima i izuzetaka, ali ravnomerno. Nekada bolje jedno a nekada drugo :takoje:
Uvek bolje jedno, ne postoji :takoje:

vvukovo1

Ma jučer sam bio u ribama i imao sam zabačeno dva štapa na živo i sa jednim sam blinkao u limanu . kada sam ušao sa čamcem  vidio sam štuku i rekao super još samo da ulovim kedera. kolega je imao u polteru sve veliko kleniči od pola kile a ništa zabacio sam na njega jedan u liman a drugi štap je bio na ulaz u liman bacio sam kruh za očkice da ih probam uloviti i blinkao sam cijelo verijeme i ništa a na klena oba dva sam imao griz ali su bili malo preveliki pa sam samo izvukao poderane klenove nije ga htijela zgutati. tako da za sada na plovak vodi 1:0 blinko sam sa svim živim i žlicom i rapala i jerk monarh...( nada umire zadnja ali ja je još imam )

DV

u 99% slučajeva varalica, nekad ali retko na balerinu.

Mangup

i ja isto u 99 posto na varalicu sem muvanja ali ni to vise ne praktikujem zbog nosenja kedera i ostalih cuda dosta mi 3kg olovnih glava i tvistera jos mi samo to fali  :lol:  :rolleyes:
Zver udara kad srce spava!

segamega

svaka riba se hrani onim sto ima u svojoj vodi, pa je logicno da ce na ziv mamac vise gristi. moje iskustvo nije nista drugacije. mada se sa varalicama pretrazi veci teren, dubina i slicno. cini mi se da je za stajace vode, kao i one plice, varalica mnogo bolji izbor. a jos ako je voda puna stuke, onda sigurno mnogo bolji od zivog mamca. jer se veca povrsina pretrazi i udarac je skoro neminovan. sto se tice balerina, cesto sam gledao da ljudi stavljaju velike plovke i verujem da je tu ogromna greska. istina, godinama se tako pecalo, ali ja sam imao dosta uspeha upravo sa malim plovcima 7 do 10 grama maksimum. nedavno sam video i jedan sjajan 10 gramac koji ima ugradjenu mini hranilicu. rekli su mi da moze da se koristi za stuku. fora je da se hranilica napuni a na udicu se stavi mali keder. na hranu se skupljaju drugi kederi koji krenu da jedu dok onaj nas visi i krece se. kederi idu za hranom, a stuka kada opazi krene u jato. obicno se svi razbeze, sem onog naseg koji visi, i stuka napadne upravo njega jer ostane sam i laka meta. ovaj sistem se moze i napraviti.
dakle, na velikim rekama uz obalu bolje zivi mamac, na stajacicama i malim vodama varalica. naravno, to ne znaci da necete dobiti stuku na voblera ili shada na Savi, Dunavu... naprotiv, samo imam utisak da je ona efikasnija na sporijim vodama i manjim vodama.

kaLu89

Forsiram vise zivi mamac , tj pampur :D Svako pecanje sto odem , zabacim uvek jedan pampur , i mora doci jedna stuka , minimalno. Kad idem varalicariti , ponesem samo varalicu i varalicarim celi dan. Bolji je osecaj uhvatiti ribu na varalicu :D

Zoran1979

Kad je varalicarim-nosim samo stap. Kad pecam na plovak-nosim 2 plovka i varalicarac  :cheesy:

dravski pecaros

osobno bilnkam od  8-11 mjeseca a kad bas jako zahladi onda na zivi mamac i do sada mi se pokazalo kao dobitna kombinacija.. :ok:
samo uz pametan ribolov cemo u buducnosti imati sta loviti..

Tito

Ne spadam u preterano senzibilne ljude, ali meni žao kedera. Ultimativno mrcvarenje životinje. Ne kritikujem kolege pampuraše, ali nekako mi sve teže objasniti sebi "kako je to samo keder"... Zato forsiram varalicu.
"We must become the change we want to see in the world." - Gandhi

Amater84

Bez obzira šta pecam, ja nosim i varaličarac u torbi  :smiley:

Ako idem baš na štuku onda zabacim balerine, pa ako sam pošao sa nekim drugarom ostavim ga da mi pripazi na štapove, a ja sa varalicom češljam gde god mogu  :takoje:
Volim da pecam, a teraju me da radim!

Milos 212

mislim da u svakom slucaju treba razmisliti,nesto je uvek bolje..a pitanje je sta  :takoje: :wink: