Trokraka ili jednokraka u ribolovu štuke?

Započeo pikeman, 03 Januar 2009, 15:10:59

darkokm

Za vece kedere trokraku, a za manje jednokraka, probodena kroz oci kedera.

Pirke vuk s Tise

Ne probodem mu bukvalno oci, ali pored, u ocnu supljinu. Tako keder ostaje dugo ziv, mislim na belicu, a obzirom da stuka guta od glave, udica joj se obavezno zarije u usta.

Dimitrije96

Na jednokraku uvek imam vise udaraca,ali i vise promasaja.Dok na trokraku imam manje udaraca i samo 3 promasaja do sada...

slabun69

Pirke vuk s Tise

A od kada, pa do sada, samo "tri" promašaja. :cheesy:
Ja inače za štuku koristim isključivo,  S-OWNER TREBLE/1 Ne da je dobra, jednostavno ne prašta. :takoje: :takoje:

Dimitrije96

2 godine pecanja sa trokrakom (otkad sam popi.deo zbog otkidanja sa jednokrake,znaci jedno 20 do 30 izlazaka sa trokrakom ) , s' tim da korisitim savet starijeg ribolovca komsije - Za sarana nikad ne mozes poraniti, a za stuku nikad zakasniti sa kontrom,dakle pustim je dosta da dobro vuce plovak po vodi :D

Uvek trokraka i uvek ona braon kao kovana! :ok:

Ribolovac Početnik

Ranije sam koristio iskljucivo manje trokrake, sve dok nisam uzeo VMC trokrake i od 15 udaraca imao 2-3 promasaja i sve ostalo - spadanja pred nogama... NAJGORE TROKRAKE KOJE SAM IKADA IMAO, NONAME IZ FORMAXA SU NEUPOREDIVO BOLJE!!! Nekako u to vreme sam nasao MUSTAD dvokrake udice (jedna veca i duza, druga manja i kraca, pod uglom od 90 stepeni jedna u odnosu na drugu), probao ih i od tada nisam imao ni jedno jedino spadanje, vec 3-4 godine, a promasajem vrlo, vrlo retko, samo kad ja pozurim sa kontrom (kad me udari adrenalin pa ne mogu da izdrzim da cekam :)) Kedera kacim na manju udicu kroz ledja ispod samog pocetka ledjnog peraja ili u blizini repnog peraja (obavezno komad gume 5*5mm da se izbegne spadanje i skidanje) i to tako da je velika udica okrenuta ostrim krajem ka glavi kedera. Iste udice koristim i za pampur i za dubinku, i za smudja i za soma (doduse za soma malo vece, i to samo dok nisam "otkrio" circle udice, ili kad njih nemam kod sebe posto dvokrakih uvek imam :)), i za filet i za kedera i za parce... Pokazale su mi se mnogo bolje i od jednokrakih i od trokrakih, a za stuku bolje i od circle udica (one obicno zavrse jako duboko ili u skrgama, mozda samo jos nisam naucio kad da kontriram sa njima, ali ne zelim da povredjujem ribe dok naucim, zato - dvokrake), jer:
1) prakticno nema promasaja,
2) nema spadanja,
3) uvek se zakaci nege oko ivice usne (iza zuba ali tako da deo udice viri iz usta, stuka bukvalno zvace udicu, pa cesto ne koristim saljicu vec samo osnovni najlon 0,40) pa ne povredjuje mnogo ribu

macongos

Vmc je vrhunski proizvodjac udica i trokraka i koristim ih redovno za stuku i nisam imao problema.Ribolovac to sto si imao tolika spadanja je verovatno ili zbog premale velicine trokrake ili zbog premekanog stapa i slabe kontre.Kazes da nekad i pozuris sa kontrom i to je isto uzrocnik spadanja.Stuka treba da se pusti da proguta i krene da nosi a onda sledi jaka kontra i nema omasaja niti spadanja.U svakom slucaju trokraka ce bolje  zakaciti nego ta dvokraka koju pominjes.Kazes circle udice uvek zavrse jako duboko ili u skrgama ribe sto nije tacno jer zavrse u vecini slucajeva u ustima ribe i to sa strane u uglu.Na kraju kazes da ne koristis sajlicu nego osnovni najlon 0.40?Da ne povredjuje ribu mnogo??? :huh:
Bez ljutnje jedino ispravno sto si napisao je tvoj nick  :bye:

Ribolovac Početnik

Druze, nema nikakve ljutnje, samo nisi bas najbolje shvatio sta sam pisao... VMC su bile velicina 2 i 4 (kao i od svih ostalih proizvodjaca koje sam koristio), nisam izvukao ni jednu jedinu stuku, pre toga i posle toga sa istim stapovima i masinicama i drugim udicama - jesam. ne mislim da sam na dva meseca prestao da udaram kontre kao ranije pa onda opet poceo, mozda gresim, ali od kako sam promenio udice nisam imao takvih problema. Sacekam da uvuce plovak, pa da ga vuce pod vodom, pa tek kad ga odvuce toliko da ga ne mogu da ga vidim, tek onda izbrojim do 7 (ili ne ako pozurim) pa tada udaram kontru. Na isti nacin sa VMC udicama su mi sve stuke spale, a sa formaxovim noname u narednih par nedelja ni jedna, a sa dvokrakim udicama jos bolje. Moje misljenje je da je do udica, jer nista drugo nisam menjao. Circle udica zavrsava u uglu usana kod soma i kod smudja, ali kod stuke je nikad nisam dobio na tom mestu, vec uvek jako duboko, i obicno mi se zakaci za skrge sa unutrasnje strane. Tu sam napisao da ne zelim vise da pecam stuku na circle udice, jer ne zelim da ih povredjujem. Nisam primetio da si ti napisao da si probao circle udice za stuku pa ne znam da li pricas iz iskustva, mozda radis nesto drugacije nego ja a mozda samo znas da bi po teoriji trebalo da bude tako, sve jedno ja je za stuku vise necu koristiti. Drugo mesto gde sam pomenuo da izbegavam da povredjujem ribu, je to gde sam napisao da sa dvokrakim udicama stuka obicno "zvace" udicu, koja se zabada obicno oko ivice usne (a ne duboko u zdrelu), ali ne obavezno u uglu kao circle kod soma, i da zbog toga nekad i ne koristim sajlicu iz tog razloga (a ne da nebih povredjivao ribu, a jos mi se nije desilo da mi stuka pregrize najlon kad tako pecam sa dvokrakim udicama).  Nigde nisam napisao da ne povredjujem ribu zbog toga sto nekad koristim samo najlon, bez sajlice, vec zbog mesta gde se udica zabode (pogledaj moj post opet i obrati paznju na ono sto je u  zagradi i ono sto je van nje, ja definitivno treba da poradim na svojim pecaroskim vestinama, ali ti druze treba da poradis na citanju ;-)).

Napisao sam svoja ISKUSTVA, bila ona ovakva ili onakva, moja su i to sa istom opremom - stapovima (Germine 2,70m, 100-250gr), masinicama (Shimano Hyperloop 4000FB) i najlonom DAM 0,40mm, sam samo sa VMC udicama imao toliko spadanja (ni jednu stuku nisam izvukao sa njima), sa trokrakim udicama iste velicine od drugih proizvodjaca nisam imao tih problema.

Znam da to sto sam  pisao nije u skladu sa "teorijom pecanja" i bas zato sam i napisao, jer nije uvek sve onako kako nam proizvodjaci govore. Meni su se dvokrake pokazale kao najbolje, pa sam zato i napisao da ih koristim, i nastavicu sa njima, a tebi zelim puno srece i velikih stuka na trokrake udice :-D BISTRO!

macongos

Ja koristim isto vmc broj 2 i 4 za manje kedere.I obavezno 1 x strong.Spadanja nemam a retko kad omasim jedino kad je neka bas mala stuka sto mi se obicno i pokaze po plovku kako vuce.To sam napisao da ne stvaras predrasude i da budes u zabludi da su vmc mnogo lose trokrake.Ima dosta modela treba naci odgovarajucu.Za stuke nisam imao potrebe da stavljam cirkle udice jer mi trokrake uvek odrade posao i nikad ne stedim na njima.Prva ozbiljnija stuka koju uhvatis bez sajlice ce ti precvikati i odlazi sa udicom ili varalicom u ustima sto je verovatno vodi u smrt.Ja cim cujem da neko ciljano peca stuku bez sajlice na osnovni najlon znam koliko je sati i koliko je iskusan.Bistro i tebi,stavljaj udice koje mislis da su dobre ali ipak stavljaj sajlicu ili neki predvez za grabljivice otporan na zube,da ne bi izgubio vecu ribu a i da ne bi precvikala i uginula ako vec volis da ih vracas.

CitatRanije sam koristio iskljucivo manje trokrake, sve dok nisam uzeo VMC trokrake i od 15 udaraca imao 2-3 promasaja i sve ostalo - spadanja pred nogama...

Ovim ništa nisi rekao ,koristio si VMC trokraku ,koju,koji model ,koji oblik,koje oštrenje :question: VMC je najveći svetski proizvođač trokraka i jedan od retkih koji se kopira - kopira se VMC 9649 ,ali se kopija na prvi pogled propoznaje po NEkvalitetu .Ta trokraka se valja po pijacama,ispod jednog velikog mosta u Belom gradu, po tezgama u Pančevu,pijaci u NS-u poznatu po najlonu... Prodaju se i u ribolovačkim radnjama -neki ih svesno uvaljuju kao VMC ,drugi i ne znaju da to nije ta udica -i jedna i druga grupacija nije zaslužila da drže radnje.
Probaj da koristiš adekvatne trokrake VMC 7545 sa Spark Point vrhom ili 7554 -Needle Sharp oštrenjem, pa se javi sa utiscima.

macongos

Meni vise odgovara spark point 2 zbog sirine tog luka.Koristim kedere velicine dlana i trokraka treba da ima tu sirinu da prodje gde treba i da ima mesta za parce gumice.Daleko zabacujem bez problema i ne spadaju kederi.Voleo bi da vidim da stavi tu dvokraku doble rider koja ima jedan krak kratak i uzak i da zabaci babusku kao dlan daleko.

Da li sam sanjao ili sam imao  :cheesy: vmc  trokrake sa 3 zuba na jednoj udici  ali na kraju ne na vratu , brutalno su bile oštre .
Ili su  to ipak bile jednokrake , mator sam gotovo  :cheesy: