RIBOLOV PRIRODNIM MAMCIMA => Štuka => Temu započeo: novii poslato 27 Februar 2011, 22:10:09

Naslov: Lov štuke u proleće
Poruka od: novii poslato 27 Februar 2011, 22:10:09
Kada i kako kako krećete sa lovom štuke u proleće. Lovostaj (http://vukovisadunava.com/ekologija-zastita-voda/lovostaj/) ističe sa Martom mesecom, pa se postavi pitanje kako početi.

Sad ovo pitanje se više odnosi na one koji kombinovano love štuku, pošto oni koji samo praktikuju lov štuke na živi mamac ili na varalicu znaju kako će potražiti štuku (http://vukovisadunava.com/stuka-82/).
Poruka od: z@ks poslato 28 Februar 2011, 13:28:13
Ja mislim da je u rano prolece najbolji mamac bar za Sefkerin i Opovo gde pecam keder-crvemperka i mala babuskica.Naravno moze se probati i sa varalicema ali ovo je sigurnija metoda.

I treba je traziti u plicim vodama jel tu lovi kedere koji su poceli da budu aktivni.
Poruka od: Pecaros poslato 13 Novembar 2011, 20:45:24
Pazi ovako,najbolje ti je da pripremis kedere pre pecanja jer tad jos je hladna voda i nisi siguran da ces uhvatiti.Ja kad krenem u martu uvek krenem sa fiksnom montazom jer mi se ta pokazala najbolje.Kedera probodes iza zadnjek peraja da bi bio zivahniji,a i duze ziveo.
Sto se tice kedera zadnjih godina primetio sam da je najbolje na male kuglice hleba ili crve(ali po 1) na glistu ces se u vecini slucajeva nacekati i docice ti malo krupnije nego sto zelis...
A sto se tice montaze zavisi gde pecas...
Nadam se da sam pomogao.Pozz
Poruka od: mbranko poslato 31 Mart 2012, 09:33:39
Ja sam sve pripremio imam kedera vise nego dovoljno babuške, bandara i crvenperke dok sunčari nisu preživjeli, sutra se spremam u cijelodnevni izlet ali iskreno neznam kako odabrati lokaciju. bajer (šljunčara) na koju idem se sastoji od dva dijela starijeg koji je plici sad je do 1 m i novog koji dublji tj. od 3 pa d 5 m. ljeti sam lovio na tom dubljem dijelu i bilo je vise nego dobro a ujesen sam se preselio na prelaz izmedju plićeg i dubljeg dijela jer je ovaj plići dio bio prekriven lopočem i tko je pokušavao loviti imao je grizeve ali nije mogao izvući van dok sam ja lovio bez problema. logički bi bilo bolje loviti na plicem dijelu jer se voda prije zagrijala i jos uvijek nema lopoca ali je taj dio u šumi i sunce vrlo malo dolazi na njega i koliko sam vidio proslu nedjelju keder je opet najaktivniji na tom prelazu i na jednom sprudu (30 cm vode) gdje se povremeno zaleti štuka.

ako tko od iskusnijih štukaroša ima kakve savjete u vezi izbora lokacije za proljetni lov molio bih ga da podijeli s nama manje iskusnima.
Poruka od: genjura poslato 01 April 2012, 09:03:11
pa eto dočekali smo i taj dan i ko uz ku.ac klinka mi se  razbole :sad: i za sada naja od pecanja ,a naoštrio sam se ko budala smiley325
Poruka od: Zmaj Strasni poslato 01 April 2012, 11:24:51
Kod mene bas jako duva vetar, pa cu danas preskociti i iskoristiti vreme za spremanje pribora
Poruka od: Nebo poslato 01 April 2012, 11:43:01
Ako vukovi štukaroši nisu baš skroz zagoreli pa moraju na vodu pothitno, moj savet je sačekati da prodje uskrs i onda iz sve snage i to u popodnevnim terminima  :bye:
Poruka od: djole_dalj poslato 01 April 2012, 12:58:24
Ja nisam mogao izdržati da ne odem iako piri vetar kao lud... Bio sam u Poriću u Dalj-planini, voda je ušla u većinu bara :thumbup
Jedino što nisam vidio ni kedera, sve deluje tako mrtvo da je to za nepoverovati... :grin: Sreo sam i neku dvojicu koji pecaju babušku na feeder i kod njih isto ništa, kao da je neko ispraznio sve iz bare
Poruka od: srdjan72 poslato 01 April 2012, 17:52:00
Nebo zasto popodne?
Poruka od: mbranko poslato 01 April 2012, 19:38:43
ja sam bio ali mozda bolje da nisam. prvo sam jednu promasio, stavim drugog kedera i zabacim a najlon mi izleti cijeli smotuljak, kako zbog toga nisam bacio na željeno mjesto vučem natrag i osjetim malo otpor pa malo ne, izvucem van bez kedera izgleda da se ta ista ili druga zaletavala u njega i skinula ga. kako na tom dubljem dijelu nisam bio zadovoljan otisao sam u plicak, tamo je štuka bolje radila ali izgleda samo male. zbog mnoštva korjenja od lopoča nisam zabacivao daleko do 8 max. vidio sam svako malo kako penkalice ganjaju kedera ali bezuspješno. ova me zezala vise od pola sata

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi225.photobucket.com%2Falbums%2Fdd254%2Ffrabrne%2F27433c4a.jpg&hash=f4e38fde6db9d83b4313abc2d2eb7befd9c61214)

keder je bio bandar cca 12 cm duzine i stalno mu se prikradala , pokusala par puta sve dok mi nije dosadila pa sam bacio malog suncara samo na plovak i njega je odprve progutala. sva sreca da sam imao svjedoka jer kad bi nekome pricao kako se prikradala kederu malo s jedne strane pa s druge a on joj pokusava pobjeci  i tako dobrih pola sata ako ne i duze jer sam popusio tri cigarete prje nego je ulovljena. sistem je bio površinski s dva plovka na cca 70cm cjevčici.  duzina 45 cm i 70 dkg.

i za kraj

(https://vukovisadunava.com/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi225.photobucket.com%2Falbums%2Fdd254%2Ffrabrne%2F6f028449.jpg&hash=a111de1c4e5b6faf7b4633864eb52125a6b37a18)

pustio sam je pod uvjetom da posalje mamu ali zahebala me ili nema mamu  :cheesy: :cheesy:
Poruka od: tonyboy poslato 01 April 2012, 20:25:03
Sada u proljeće, štuka na stajaćicama najbolje radi između 10 ujutro i 4 popodne, manje štuke su u plićacima i idu za kederima, a mamike su u malo dubljoj vodi, tj. na prijelazima iz dubljeg u pliće, oporavljaju se od mrijesta jer su izgubile na težini i ne mogu jurcati za kederima... Favorit među kederima je naravno žutoka-bodorka i to malo veće...
Poruka od: srdjan72 poslato 01 April 2012, 20:27:46
Sablon moglo bi se reci.
Poruka od: mbranko poslato 01 April 2012, 20:44:13
tony izgleda da je tako. samo sam ja bio od pola sedam ujutro pa do dva sata baš na takvom mjestu tj. prelazu ali bezuspjesno ona promasena i izvučen jedan ogroman korijen od lopoča a na njemu tri trohaklerice s sajlicama jedan veliki idrin miš, jedan veliki idrin leptiric, bezimena žlica i jedan bezimeni silikonac  :cool:  tad sam otisao na sjevernu stranu plicaka i tamo je barem nesto.
Poruka od: Nebo poslato 01 April 2012, 22:03:51
Srdjan  smiley033, čista statistika, u proleće najviše sam štuke upecao u popodnevnim časovima, ujutro i prepodne u proleće redje sam je dobijao, odatle i preporuka za taj deo dana.
Poruka od: srdjan72 poslato 01 April 2012, 22:30:51
E to se vec ceni ko zna sta je iskustvo.  smiley033
Poruka od: Zmaj Strasni poslato 04 April 2012, 07:16:42
Juce sam imao 2 glodalice na jednom kanalu na plovak. Trava se jos nije digla, ima dosta aktivnosti u vodi, ali samo sitne se javljale. Mamice jos miruju
Poruka od: željkosom poslato 04 April 2012, 21:10:47
Kod mene se još nije omrestila jučer pala dva komada preko dvije kile pune ikre.
Poruka od: dcarp poslato 05 April 2012, 23:12:35
... Favorit među kederima je naravno žutoka-bodorka i to malo veće...
[/quote]
prethodni vikend sam čekao šarana i izmedju dubinaca da malo aktiviram sedenje i proverim aktivnos bele ribe pecao sam na plovak.bilo je crvenperki,krupatice i bodorki.kod bodorki svaka 2-3 je napadnuta a crvenperka i krupatica nijedna.imale su tragove bliže repu popreko i po dijagonali širine 2-3mm.ne verujem da je od granja jer ga nema,dole je žuta zemlja i uz obalu trska.ono što me muči je dal je štuka u pitanju obzirom da je hranjeno mesto?
Poruka od: mbranko poslato 07 April 2012, 22:01:34
danas sam uhvatio jednu štuku  cca 95 dkg, izgledala je kao da je prosla kroz kombajn, sva izgrebana tj. tragovi zubiju vjerojatno vece stuke jer krokodila na ovom bajeru nema barem ga ja nisam vidio  :cheesy: , prednja lijeva peraja se drzala samo malo na kozi i nedostajalo joj je pola repne peraje
Poruka od: srdjan72 poslato 08 April 2012, 00:52:17
Danas na Savi izmenjao vise vrsta kedera i ni cvak.
Poruka od: mbranko poslato 16 April 2012, 22:26:43
Ja sam jucer uhvatio tri komada,ali nijedna vrijedna spomena (najveca 0,75 kg) .
Ali sam od toga dvije uhvatio na zanimljiv nacin,(bilo mi je pomalo dosadno pa sam eksperimentirao) dva stapa sam imao na klasicni tj. fiksni paternoster,dok sam treci malo modificirao dodavsi jos jedan plovak pola metra od kedera ,tako da mi nije bila bitna razlika u dubini,pa mi je glavni plovak sluzio samo za signalizaciju griza.
Bacao sam najdalje sto sam mogao,te lagano povlacio po pola metra i cekao tridesetak sekundi,pa opet pomaknuo za pola metra i tako dok nisam dosao do obale.
U pola sata eksperimenta uhvatio sam dvije polkilašice,ali je problem sto keder ne izdrzi vise od tri maksimalno četiri zabacivanja, tako da sam odustao o daljnjeg testiranja.
Kederi su bile babuške kacene iza glave.
Poruka od: Wrangler poslato 17 April 2012, 13:49:41
Blago vama, ja ove godine još nisam bio na vodi, prvo nisam imao vremena a sad kad ga imam vrijeme očaj, kiša i 5-10 stepeni,  :sad:  a tako bi volio izaći malo na Savu i poganjati štuku.
Poruka od: željkosom poslato 17 April 2012, 22:42:12
Neki dan došla jedna mama od 4 kg pipala i pipala kad je napokon progutala i došla u ruke vidio sam da na donjoj čeljusti imala samo dva tvrda zuba svi ostali pali i rastu novi koji su još isbod mesa ili klimavi.
Poruka od: srdjan72 poslato 18 April 2012, 00:37:03
San mnogih:Stuka bez zuba!  :rolleyes:
Poruka od: vvukovo1 poslato 17 Februar 2013, 21:51:00
Ja se pripremam tako da skupljam starog kruha i pocnem sa hranjenjem  smiley033 tako par dana  za redom ako   je moguće i to kod limana   na  vodi  dubini oko1,5 m . Onda zabacim štapove na hranilište u dublju vodu, ispred limana .pokazalo mi se da sam uvijek dobivao vece
Poruka od: Aleksandar31 poslato 17 Februar 2013, 22:47:44
Ja ne idem na stuju pre 15 aprila,da dam sansu i onim mamama sto se nisu izmrestile a kad krenem jao kao kad pustis psa sa lanca ali dodajem po 5cm za svaki slucaj i samo jednu nosim kuci posle sve pustam sta ce mi 5 komada mora nesto da ostane i za drugio pecanje
Poruka od: Marko. poslato 05 April 2013, 22:35:22
Kolika temperatura vode treba da bude da bi stuka poceka aktivno da se krece?
Poruka od: milos92 poslato 06 April 2013, 02:01:16
danas mi se bratili drugovi sa joce imali su jednu osmicu, seticu i desetak dvojcica, krenula je :D nazalost nisam uspeo i ja da odem jbg neko mora i da sljaka :(
Poruka od: Executor poslato 12 April 2013, 00:40:49
Danas dva udarca na balerinu,ali ni jedan realizovan jbg!
Mislim da se stuka do sada izmrestila na vecini voda i da je pocela da jede lepo.
Poruka od: pikeman poslato 16 April 2022, 10:58:50
Poruka od: slob poslato 14 Maj 2023, 20:55:15
Na Savi, tokom zadnje dve nedelje nekoliko puta sam varaličario i nekoliko puta lovio dubinski na kedera u pokušaju da ulovim štuku, ali rezultat je bio nula.
Na varalicu sam imao nekoliko kolaterala u vidu sitnijeg bucova koji su naravno vraćeni u vodu.
Na dubinjaka, gde je olovo metar ispod kedera, od tri štapa bar na dva su uvek kederi bili izgriženi. Valjda rakovi, verovatno neka nova vrsta koja je izuzetno agresivna, a možda i sitan bandar, ne znam.

Inače, kad god kažem da sam bio na Savi moram da se izvinjavam jednom mom kolegi koji se zove Sava –izvini Savo, nisam mislio na tebe! :lol: