Koji keder vam se najbolje pokazao u lovu štuke?

Započeo Vladimir, 14 Mart 2010, 18:14:38

Bandara je isto staviti za mamac na stuku kao i malu stuku po meni.
Bandar treba da poraste , em je dobar i zahebani predator em je lep ko ja.

tonyboy

Evo da podijelim i svoja iskustva...pecam tek 20 god. a najčešće na rijeci Bosut, i nikad na pecanje ne idem bez jedne štukare ( tako me djed naučio ) odabir živog mamca ovisi o godišnjem dobu, i veličini štuke koje ima u blizini...

U proljeće nakon mrijesta, štuka je ostala u plićim dijelovima, gdje je toplija voda, kako bi povratila snagu mora jesti, a taman u to vrijeme ( evo ovo sad npr. prošo lovostaj ) se dižu jata crvenperki i žutooki ( bodorke )tako da su mi to najbolji mamci za proljeće

U ljeto se štuke polako povlače malo dublje ili vrebaju u ladovini i čuvaju svoj teritorij...to isto rade i jata babuški i deverika, pa mi je za ljeto nekako najbolji mamac deverika, ne veća od dlana ( kao kutija cigara je idealna)a često stavljam i žabu ( predveče kad se sve smiri )

U jesen kada se voda počne hladiti a štuka osjeti da je vrijeme za sakupljanje zaliha, samo jedna riba je najbolji mamac a to je sunčica. Zašto ? Zato što štuka ulazi u sjevernu obalu koja veći dio dana osunčana i tu je toplija voda, sunčica u tim plićim dijelovima stoji kao hipnotizirana i predstavlja najlakši plijen, jer zbog povećanog apetita štuka može za najmanje vremena pojesti najviše upravo sunčica. Jesenas sam ulovio štuku koja je u sebi imala doslovce 7 sunčica ( od poluraspadnute do skoro žive) i još se  hranila.

U zimu kada nema kedera najbolji mamac je onaj koji je živ i proizvodi vibraciju u vodi. Meni je pogađate, babuška. Najizdržljiviji keder koji stalno neumorno pliva i doziva štuku.

Sve ovo nabrojano je moj zaključak sa rijeke Bosut( stajačica u kojoj ima najviše malih ribica po kubnom metru ) Iako pravila nema u ribolovu, lovio sam i na bandare i na plaviše ( gavčica ili pupar ) au želucima štuka sam nalazio i cverglane i miševe, žabe i svašta. Na male mamce sam dobijao manje štuke a na velike malo veće štuke.

Također je bitna pozicija, bolje pozicije će zauzeti veće štuke a one nevole jurcanje za malim kederčićima, zato ja volim imati pri ruci kojeg većeg kedera, za mame od 5 kg nadalje. Također volim imati raznih vrsta kedera pa kombiniram. Ima jedan čovjek u Vinkovcima koji ima svih vrsta kedeera i preko zime, odem kod njega i nabiram si 3-4 vrste i različite veličine  i na pecanje.

Jesenas sam počeo češće ići na savu i prvi dan smuđ na ukliju, a druga dva dana po štuka, isto na ukliju...tamo je uklija mamac br.1 Čučnite u sumrak kraj vode i promatrajte kako uklije piče uz rub, kao na autoputu

BORKO.hr

Ne biste vjerovali, ali mala ribica, sunčanica, izvrstan je mamac za grabežljivce, jer joj ne opraštaju. Na nju sam isti dan, na istoj vodi ("mali" bajer Vladislavci) ulovio soma, smuđa, štuku i na repić, bandara cca 0,25 kg.

Tokom zime sam ih u kantici nosio na Dravu i imao nevjerojatne rezultate; ljudi su pecali na babuškice i ako su imali sajlu, slabo lovili, a bez sajle im je štuka odgrizala najlon. Ja sam međutim imao na 6 komada sunčanica, 6 štuka, sve na sajlu.

Doduše, kad sam ih "pripremao" za mamčenje, davno prije,  smatram ih korovom, obično sam odrezao leđne bodlje, odnosno peraju, a ako je pri tome malo i zakrvarila, - odlično...
Na mirnijim vodam sam znao, osim rezanje leđne peraje, slomiti im rep i ostaviti u kantici da se nalije krv, a potom oštrim nožićem, ogulio kožicu , da bi rep ostao proziran i krvav..

Netko će reći: "nehuman postupak", ali ništa manje humano nije nabadanje na udicu, kad se kači babuška ili drugi živi keder. Kako obje pomenute ribice, mogu dugo biti vrlo dugo aktivne, a "uljezi" su iz Amerike i čine štetu (kao i am. somić, pastat, terpan, kucin...), predstavljaju odličan mamac...

Probajte...napunite si akvarije pa na zimu, opleti...
Tko pjeva, zlo ne misli !

STUKOLOVAC

Citat: Acika poslato 15 Mart 2010, 22:46:44
Citat: STUKOLOVAC poslato 15 Mart 2010, 16:20:36
bandar ima minimalnu meru 10cm ali cisto sumnjam da tolike ili vece koristite za mamac,nemojte ljudi ako boga znate...znam da zna biti dosadan ali je ipak to lepa i borbena riba...ovde se isto ponavlja ona prica o sapaci kao mamcu...  :no: :grin:

Samo da ispravim:15 cm  :ok: A sto se tice kedera svako ima svoje favorite(ja sam samo par puta probao ali vise volim varalicu)  :takoje: .Inace,cuo sam da je bandar fantastican mamac i da ga mnogi stavljaju na prvo mesto kada je keder za stuku u pitanju  smiley033
po RSV,minimalna mera za Bandara je 10cm,mada bih ja voleo da si ti u pravu druze,pa i to je malo...inace,ne poznajem nikoga da mu je ovaj lepotan prvi mamac za mammu...   smiley033

Kićo

jedino ak imam samo njega za mamac onda je na udici,al to je jako rjetko smiley033

masinac

Suncica je odlican mamac za stuku-provereno smiley033
Regensburg-Sulina

acasim75

ma samo nek se ona krece i hrani,svaki keder joj je plen tada...
od mene uvek mozete dobiti bezplatne i bezkorisne savete  :rolleyes: :lol:

Kićo

STUKOLOVAC

zato i kazem,batalite se malih bandara,bucova,sapaca,itd...  :tongue: :tongue: :tongue:

Mali bucov brzo crkne. Nije bas za mamac na udici. Kod bandara je problem sto je previse zivahan u pocetku a posle nekog vremena zna da se umiri pa ne mrda. Male crvenperke su se odlicno pokazale. One plivaju i stvaraju vibracije do poslednjeg atoma snage.

acasim75

bandar i suncanica na krace staze,gde nema granja i trave gde ne moze da naprave neku glupost ali zato meni se kesega najbolje pokazala,ujednacen tempo po ceo dan isti rad...
od mene uvek mozete dobiti bezplatne i bezkorisne savete  :rolleyes: :lol:

meni se najbolje pokazao krupan beli keder,ili ti kaugler,beovica...ima jos mnogo naziva,ali na rekama,na tisi,tamisu,dunavu.sto veci to bolje,dodje krupnija stuka.u letnjem periodu,ima momenata kada se samo na njega dobija.imao sam licno to iskustvo nekoliko puta,tj sezona na tamisu.

MIF

Moje iskustvo je malo drugačije.Najbolji keder za štuki meni je bez premca krupna babuška na postavi bez plovka,klasičnoj,kao za šarana.Samo ju na par mjesta zarežem nožem.Tako "obradjena" ne radi,nego samo leži uz dno i miruje.Na Savi,uz štuku čest gost je i smudj,i to vrlo često krupan,te najčešće som.Svih veličina :thumbup:
Kad je struju izmišljao Tesla, Ameriko sisala si vesla.

nesto mislim uz kahvu , ne verujem da sam vishe od 20 %  ulovio na baburu , samo na ribu-kedera koja je u arealu u kom se stuka hrani.Ali na muvanje na baburu sam imao dobre rezultate jer sam je shio pod kozu a ona ziva i pliva i nakon 30 zabacaja..

Nebo

Babura, je.ga ko da zivi do veka, mada keder ako se pažljivo kači je sasvim ok.menio dugo izdrži, he he do udarca... i definitivno malo veći keder po meni :takoje:
Ko jamu drugom kopa ne čini proleće