Strune...

Započeo pikeman, 01 Avgust 2008, 13:32:24

Jeste drug, ali nije primeren komplet velicini ribe, stap dugacke parabole, samo otezava, masina slaba. Ne moze da izvrsi pritisak na ribu i normalno je da nema kontrolu, ne verujem da bi se ti sa sportexom i penom nasao u slicnoj situaciji. Ja sam se nalazio u slicnim kao ovaj decko, ali nije bio pravi pribor u pitanju, mnogo bih voleo da mi se zalomi dobar som na stap 2,6 8oz spro blue arc 7500, i lav dinemu 110m 0,37, ako izvuce sve sa spulne, na poklon mu kanap, nek pocisti Moravu :lol: :lol: :lol: Slob , upravo je meni takva akcija otezavala nekoliko puta, nije to za soma, velika parabola slabiji drill, ovaj moj gore pomenuti kad se drzi na kraj drske, otpilike deo koji je savijen poluga je duplo duza od drske, pozeljno je jos i manje, skoro nadjoh temu na forumu "stap za pecanje ili drska od metle" puno toga objasnjenog :thumbup:

srdjanpn

Masinu od 20kg drila jos nisam video,a i dzaba ti,neko pametan je merio i kaze da procecan covek moze stapom i masinom da nategne max.15kg,tako da som 20-30kg ako ti ne radi dril ima da te udavi.Za izvlacenje kapitalnog soma treba jak pribor slazem se ali i mnogo srece.
Zasto mislis da bi ti sa Blu 7500 bilo lakse.

Srdjane, imam masinu od 30kg drila, a isto tako smatram da je vise od 10kg koliko ima taj Spro nepotrebno, som nije mrtav teret koji pada na dno, da je tako, niko i nikada ne bi izvadio one od 50-60kg. Lakse bi mi bilo kompletom koji mogu opteretiti do te granice da ce na suvo podizati teg od 6kg, ako riba to konstantno izvlaci vise ce se umoriti, nego na 3kg. Probaj podici stapom 100gr bacanja flasu vode od 2l, sve ce ti se samo reci, koliko je to opterecenje za njega. Struna pozeljno sto deblja, zbog krzanja, no istu ma koliko debela bila neces opteretiti sa vise od 10kg, sto znaci da je visoka nosivost potrebna, samo jer se krzanjem smanjuje snaga iste, pa blago povecava sanse. Skoro videh na netu neku Black Cat strunu, cini mi se 0,90 oko 200kg nosivosti, prosto ne poverovah da neko toliko daleko ide :no:

srdjanpn

To pise 30kg,da vidim da nece da pusti na somu od 15-20kg.Ako Blu ima 10kg drag a som 30,cime ces da ga stopas,u jednoj drugoj temi kolega iskreno rece da mu se na somu od 10-20kg rotor toliko savio da je vodjica kacila po spulni,doduse kompozitni,metalni bi sigurno malo bolje prosao.Naravno da se pecaju kapitalci ali ne svi,vecina ode bez zbogom.Vec sam pisao da je letos kod mene pao 40-50kg na plasticnu Okumu Ceymar40,ali posle 2 sata trcanja po cistom sprudu i mnogo,mnoogo srece.

Drug, ti na 10kg pravog drila ne mozes drzati stap u rukama, ako Alan Havk kaze da ima, ja mu verujem. Covek je Daiwi Saltigi Expedition, nasao manu jer ima drag 32,8 kg koji isti smatra nepotrebnim, jer se u realnom ribolovu ne moze iskoristiti ni pola toga. Uzmi slobodno, arca 7500, vezi strunu za drvo, pa probaj stegnut drill blizu kraja da nateras da prokliza, onako kako drzis u ribolovu, da ne pricam o drilu vecem od 10kg. Ako se ne snadjes, ponecu pomenuti kompet kad dolazim u Paracin, posto mi je svastika udata u istom, pa cemo snimiti video i kacimo ovde, moze :question: Ko izgubi vodi na rucak :thumbup: Na 10kg drila, som ce ti istrgnuti stap iz ruku, ili stati, naravno ako struna i ostale komponente prate sve ovo, a na 6kg drilace neki metar dok se ne umori, ima snimak kako decko za 6min vadi soma 2+ iz najace matice, komplet u rukama cini mi se Zenaq Foketo Tuna i Saltiga Dogfight. Kucaj na You Tube Zenaq Rod vs Catfish :takoje:

srdjanpn

Pecao sam ja godinama Bluarcom 7500(Aplause 6000).O tome ti i pricam, ako nemozes da drzis 20-30kg u rukama a nisi u camcu i nemas prostora za trcanje za njim,sta ce ti 32,8kg dril i 037,on ode u drugu obalu u panj i kraj.

Izvinjavam se moderatorima za off neka prebace u odgovarajucu temu. Srki, ako nosis dzak od 50kg, neko rastojanje, 25kg ces vise od duplo duze, isto je tako je i s drilom. Na soma primeniti maximalan odrziv drill , brze ce se isti zamoriti. Naravno izvodjlivo uz pomoc sto jace masinice, i stapa koji skracuje polugu na strani ribe, i ostalih komponenti koje sve to prate. Kontra produktivni su jaki stapovi, koji su kruti, stap da bi se savio u 90, bi trebalo opteretiti sa 16 tezina bacanja, koliko ce kratiti polugu zavisi od akcije, nacina savijanja istog. Koliko snage treba da se savije stap tb 1kg, koliko 200gramac, moderate akcije u 90, ne bi alasi cupali soma rukama kod bucke, da ih duzi krak poluge ne umara, to je za nas sportske ribolovce. Na soma se mora primeniti maximalan odrziv dril, za to se mora znati mogucnost kompleta, i fizicke mogucnosti nas samih, neko ima snage da soma stopa sa 1kg stapom, ja i vecina "normalnih" taman koliko treba za 200gramac :takoje: Iako poredite mrtav teret sa somom, nije isto, jer specificna tezina mesa ribe je oko specificne tezine vode, problemi s uzvodnim vucenjem soma, nastaju sto zbog polozaja tela koji zauzima, sto zbog povrsine tela na koje deluje vodeni tok, a on jadnik ispliva na povrsinu ne tone kao olovo :takoje:

Zamorim komad od 10kg (voda brije),  na 40tak metara i podignem na površinu, (vreme ne bitno, nekad očas posla ) u 99% slučajeva otvori usta i oklembesi se  a onda se otelim dok ga privučem do čamca  . Kao da vučem kantu 25kg od poludisperzije zakačenu za dršku . Ako uspem tokom borbe da ga bliže privučem čamcu , milina  :cheesy:
Pa sam provalio da ne valja uvek ni siliti ni čupati .

Spojene poruke: 15 Januar 2018, 02:11:19

Da potsetim na ono da je svaka sitnica bitna a između ostalog mislio sam i na stvari  u čamcu a obično su pored tebe mobilni , udice , olova, voda , hrana , kutija sa priborom još po koji štap , a kada dođe "pravi" gaziš sve to i lomiš kao da je tuđe jel nemaš pojma šta te snašlo .
Ne pecamo krupne ribe svaki dan pa i kad dođu nemaš pojma ni šta ti možeš a još manje šta ti može štap ili mašinica i uglavnom ti se čini da je sve veće opterećeno mnogo više nego što bi trebalo  ne znaš ni gde si pošao ni gde si došao . Sa svakim sledećim sve je već lakše .
Molim nadležne da popakuju ovo gde treba , zapričasmo se  :tongue:

Da, kad zamaras ribu iz usidrenog camca, pa je onda drzis pravoliniski nizvodno usred najjace matice, pa onda teglis uzvodno soma koji otvori usta i savije rep u potkovicu skoro uvek, pri tome jos pojaca uticaj vodenog toka na njegovo telo :takoje: Da ga pratis camcem, bio bi uvek blizu njega, pa bi onda sve bilo lakse, samo ga pokupis kad se pojavi na povrsini. Sa obale, sam ce ga tok, kad se zamori, priterati uz obalu, ko plovak :lol: Samo treba imati prostora za manevar, imati adekvatan pribor i naravno kolegu. Da ga na mom terenu i zamorim ne pomerajuci se s mesta, ipak treba da ga nizvodno neko prihvati, jer se obalom ne mogu kretati, zbog rastinja, a izvuci ga uzvodno sigurno na toj matici ne mogu, tako da mi ni komplet, ni 500m strune tu ne mogu pomoci :no: Jedina sansa je kad krene uzvodno, pa nizvodno, privuci ga blizu i tu umoriti, na 10tak metara, ako je 50 daleko pisi propalo :bye:

Germina

Kad nemas kud, skidaj gaće i uskaci u hladnu Moravu  :cheesy:

Iz ovog snimka se bas puno moze nauciti. Prvo kako je lepo u patikicama i belim carapama otisao na pecanje a onda koje su trokrake najpodesnije za grabuljanje. Na kraju deo o samoj tehnici ribolova,namenjem onim manje iskusnima, kako dovesti stap u mrtav ugao i test da li blank puca malo iznad haltera ili na spoju.  :bye:

srdjanpn

To je upravo ono sto je Marina napisao,pazi ovo je teren prilicno lagan,nema panjeva,stenja,krupna riba,adrenalin radi i zaboravis sve sto pises zimi ovde,i ugao i dril,sve.Ovo je vise nego adekvatan pribor za Moravu,moj imenjak je momak u punoj snazi,kakvo stopovanje i silovanje,samo molis boga da te ne udavi.
Da se ne lazemo polovina somova je legalno ili ne zagrabuljana sto voblerom,dzigom najvise glavinjarom.

Nisam video ama baš ništa od lepote ribolova u ovom klipu, riba za leđa,silovanje i Tarzaniranje...mislim da je za osudu!

E, sad, iako mi se nikad nije dopadala ova Mastery, zelim samo da ukazem pogledajte koliku parabolu pravi, i koliko ostavlja dugacku polugu, nije to stap za soma :takoje: Stap za soma mora da se pod opterecenjem savija vise u donjem delu, da se poluga sto vise skrati, time nama olaksa borbu. Marince, ja u zadnje vreme kad idem na soma nosim pederusu, jer sve sto treba za jedan takav ribolov staje u istu, zajedno s cigaretama i mobilnim telefonom. Sto vise stvari nosis, vise komplikujes sebi, kad bi pecao na mom mestu, da od auta moras da dzidzis 500m kroz vrbake, pri tome nosis najmanje tri stapa,  tri dzaca, plus vodu, mamce, vrlo brzo bi krenuo da se olaksavas :takoje: Sve ovo sto pisemo, pise se da bi se nesto naucilo, i da u datoj situaciji covek ostane pribran i dosledan situaciji. Secam se pisao sam vec negde, bila su na jednom mestu 3 krupna soma, najveci je na kraju izboden vilom 59kg, a drugima se od poplave gubi trag. Taj od 59kg je imao, jedno 30tak udica u vilici, od toga par mojih, imao sam ga na raznim ne pravim stapovima u to vreme, ali mi je bas na beloj germini 3m 100-200gr ostala urezana secanja. Dobijem ribu, krece u dril, dotezem kocnicu na masini ide i dalje, stezem skoro do kraja usporava, krecem da pumpam najvise sto mogu, ne vredi stap se razglindzavi u drsci i masina pusta, nemam cim da napadnem. Pokusavam da zamaram sedeci najlon 0,45, kad krene dize me s mesta, leze negde na 70-80m, napinjem, cimam, puce najlon, preriban. Masina je otisla u djubre jer je stradao rotor, i osovina, gresku sam pripisao i stapu, a nije trebalo, te  su on i slicni, u kratkom roku otisli. Sta sam hteo reci, krupne ribe ne dolaze cesto, ali dolaze, to su momenti koje svi mi prizeljkujemo i pamtimo celi zivot, zasto ih ne bi smo ovekovecili nekom slikom , zato sto se igramo priborom, i propustamo neku kariku u lancu. Ultimativan komplet se na danasnje vreme moze spakovati u 1kg, ne vise, a da je opet dorastao nama samima, jer mi limit sopstvene snage ne mozemo probiti, to, hladna glava, i sreca naravno je tanka nit uspeha :thumbup:

Huuhh, momka sa videa ne poznajem, a negde u potaji priželjkujem da će se postaviti i onaj drugi deo ove ''priče'' tj puštanje podkačene ribe  :smiley:
A ako tog ''drugog'' dela nema . . . ni ovom ''prvom'' nije mesto na ovom forumu  :takoje: