Odnos uloženo-dobijeno

Započeo ibanezi, 26 Novembar 2014, 23:48:23

Tema "koliko je bitan kvalitet" me je inspirisala da probam da otvorim polemiku na ovu temu. Znači pitanje je koja cenovna klasa, do koliko novaca daje najviše korisniku štapa. Pošto sam varaličar, izneću mišljenje o štapovima za tu namenu.

Ako bih delio cenovne klase to bi za varaličarce bilo otprilike ovako:

najniža do 30€
                        niža      do 60€
                        niža srednja do 100€
                        srednja   do 150+€
                        viša srednja do 250+€
                        visoka  do 350€
                        vrhunska do 500€
                        luksuzna preko 500€

Mislim da najviše daju pojedini "biseri" iz niže srednje klase 60-100€. Tu se po meni zaista može naći štap na odličnom blanku, sa odličnim karakteristikama, lak, izbalansiran. Pri praktičnom pecanju da ne zaostaju mnogo ili čak ni malo za nekim skupljim. Naravno, oprema (karike, pluta, halter...) završna obrada ne prate kvalitet blanka, ali su korektni. Tu je naravno i odsustvo famoznog "made in". U srednjoj klasi do 150€ je po meni najveći izbor dobrih štapova po još uvek iole razumnoj ceni, ali tu je i veliki broj broj onih koji ne vrede te novce. Svaka klasa iznad ovih bez obzira na osobine pojedinih modela, po meni ne vredi tu razliku u ceni između najboljih iz klase do 100€ i njih. Naročito luksuzna. Tu se svaka nijansa u stvari plaća basnoslovno. Dao sam moje mišljenje o varaličarskim, ali tema je za sve vrste štapova - za koji novac optimalan kvalitet i osobine?

Mislim da si odlicno i realno podelio cenovne klase.. :ok:
Srednja klasa(svi nivoi) svakako najvise daju i pruzaju kroz odnos ulozeno-dobijeno..Pri tom mislim generalno na sve vidove ribolova i sve vrste stapova..
U rasponu od 80-100 do 200-250 eura se moze naci vrhunski varalicarac,bolonjez,saranski stap..
Ove klase iznad srednje su precenjene i ni malo ne opravdavaju odnos ulozeno- dobijeno..Po meni,mala je razlika u kvalitetu,osobinama,karakteristikama izmedju srednje i visoke,vrhunske,luksuzne,a velika u ceni..
Kod vodecih firmi kao sto su Daiwa,Shimano,Tubertini,Maver,Trabucco.itd  u najvisim klasama se dobrim delom placa ime(brend)
Nije dzabe ona izreka"Zlatna sredina".. :smiley:

vladimirv015

Dobra tema. Mogli bi i primere da kacite, modeli koji su vas pozitivno iznenadili odnosom placeno dobijeno...

Posto najvise pecam na plovak okacicu dva primera za bolonjeze.

Falcon Cosmos bolo 5m - on je nov nekada kostao 100 evra.
Formax Power Core Proline bolo 5m - on ima i sad da se nadje i kosta 10000 dinara.

Oba stapa mnogo daju za taj novac, po meni.

Po meni od stapova do 50 evra dosta daje ET Rubin Match Feeder 3.6m Medium tezine bacanja.

Oliverikus

Cormoran BLACK BULL HC, 3m, varaličarski štap koji je ravno 50€. Početkom prošle godine sam ga kupio, po meni prilično univerzalan (leptir - kašika - vobler - džig). Upario sam ga sa mašinicom Cormoran Magnesia 10PiF 4000 (cena je bila oko 60€ kad sam je kupovao, pre 7-8 godina). Koristim samo upredenu strunu. Čak i lakše voblere zabacujem prilično daleko. Detekcija trzaja odlična, lako vođenje varalice, nije težak (samo 270g za 3m), pluta dobra, karike korektne. Za taj novac skroz korektna kombinacija.

Kod varalicaraca dajem glas za xzoge. Tu su negde u sredini po ceni, ali vrede toliko! Nisam sve probao, ali black mamba 8ft je za smudja vrh!

mi-ne

Velike trgovacke kuce sa svojim kucnim markama, za nas "no name", mogu cuda da naprave za malo para. Iako treba pripazit ima tu svasta. A posto su ljudi skepticni na "no name" imaju cesto i velike popuste (npr. Askari).
Tu se sa 50-ak € ( pa i mnogo manje) moze proc jako dobro.
Bas zbog tih "no name" je pravljenje tabela jako nezahvalno, pa i nemoguce.
Na skali ulozeno - dobijeno ja bih naveo samo prelaz od nekih ca. 150€ gde pocinju stapovi "sa neke druge planete" (ali i tu treba pripazit, ima i precenjenih).
I tu je naj izrazeniji stepen u toj podeli.
Iako su stapovi naj interesantniji kada ih gledam u trgovini.
Na pecanju moramo da obracamo paznju na mnoge stvari, pa ako se jos mrda kamenje pod nogama na kome stojimo kada bi se stap pretvorio u pritku iz baste ne bih primetio (cini mi se).
Zato opusteno. Koliko god da imamo para za stap, dovoljno je.  :thumbup:

Kao i svaka prica oko ribolovackog pribora i ova moze biti vrlo relativna i subjektivna. Pored nekih karakteristika koje stap mora da ima za odredjenu namenu (duzina, tezina, gramaza i tako to) mora i da nam se svidi estetski i da legne u ruku, onako, po nasem  ukusu, a bogami i po nasem dzepu. Ko sto neko negde rece, tih par sati varalicarenja ocu kompletno da uzivam.
Inace, dati neku egzaktnu formulu za stap koji je najbolji po sistemu " ulozeno-dobijeno" prakticno je nemoguce. To je individualna stvar. Za mene je xzoga bukvalno bila no name marka dok je nisam uzeo u ruku, prelomio neke stvari u glavi i otisao na pecanje. Dakle, apsolutno me nije impresioniralo ime ni daiwe ni shimana, koje sam imao i koje sam vrlo brzo prodao. A oni su se bas potrudili da na svoj brend posloze stapove raznih kvaliteta i cena, po sistemu "svako ce se tu negde pronaci"...
Svakako bih u nekoj jeftinoj, a dobroj klasi spomenuo i bushwackere!

koleq3

et competition feeder moze se naci za 50e
shimano catana cx za varalicarenje cena oko 4500

tomislav34

Meni je interesantno to da kada se priča na forumu o varaličarskim, bolonjez, šaranskim štapovima, normalno je da se raspravlja o štapovima od 100, 150, 200 pa i više eura.Međutim, tema feeder štapova završava tu negdje do 50 - 60 .70 eura, a ako se ne varam, feeder je najmasovnija tehnika.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Ja bih kao primer iz klasa koje sam naveo kao optimalne naveo u nižoj srednjoj Bushwhacker-e. Po težini, snazi, modernim performansama, a sad posle dugogodišnje proizvodnje i popularnosti na tržištu mogu reći i trajnosti, ne zaostaju mnogo za modelima iz viših klasa, a neke bogami i prevazilaze u svemu, osim u kvalitetu opreme i finoći završne obrade. Iz te klase me se još jako "dojmio" Nanoflex G2, koji bih sigurno kupio (2,7m 20-50 oko 80e) da nisam popunjen štapovima. Na samoj granici prelaska u klasu do 150e je opet SG biser- Titanium. Ti štapovi su već sa kvalitetnom brendiranom opremom, a po lakoći mogu da se nose sa štapovima iz najviših klasa. Samo ne znam kojoj klasi inače pripada jer on je tu cenu od 100+ neki evro imao kod nas, a u inostranstvu je oko 200e. Kod nas je to za mene bio Best buy štap godine baš iz tog razloga. U toj klasi do 150e cenim i neke modele Xzoge, ali još više ST Croix Wild river. All round motke velike žilavosti, male težine, američkog kvaliteta, rad matične fabrike u Meksiku- od početka do kraja. Takođe uz pažljivo biranu, kvaltetnu, ali ne preskupu opremu, pa još poznanstvo sa majstorom za te pare može da se sklopi izvrsni Pac. Bay Rain forest ili Tradition. Pobednik srednje klase je  ST. Croix Avid, a ako se kupi kao što je moglo po nekim sajamskim popustima za 170-80e neki od dužih Sallmon steelhead modela onda je to izvrsna kupovina. O štapovima iznad 250e nemam šta da pišem. Ko ima i može neka ga, nije da ja ne volim. Ali nije vredno odvajanja od usta- ne vraća toliko. Apsolutni pobednik za mene je SG titanium spinning sa modelima 2,75 30-80 težak 177gr i 2,9 m 12-36 težak neverovatnih 148gr ! Fuji halter, Alpss karike, AAAA pluta, 40T (Toray) karbon, dokle god ga ima po ceni od oko 14000rsd. Pa tako nešto nemaju neki od 300 +e. Ako ga više nema (vlasnik uvozničke firme je proletos dao izjavu da ne može više da ga dobija tako jeftino, pa ga neće ni uvoziti), po ceni od 200e kolika je u inostranstvu nije više moj favorit. Ali upravo cena koja je bila kod nas je dokaz koliko nas deru i koliko to može jeftinije. I na kraju, nabrojani štapovi su oni koji odgovaraju mom načinu ribolova, naravno da ću se razilaziti sa mnogim varaličarima po tom pitanju.

sicca

Apsolutno pogođena novootvorena tema i za mene preko potrebna iz razloga što sam napravio pauzu u ribolovu od oko 6-7 godina kada sam rasprodao sav pribor ali crv proradio i sada mi valja ponovo se opremiti. Samo ukratko da napomenem da sam tada pecao Sportexima i Daiwama a pre toga koristio dosta štapova ali to i nije toliko bitno.
Posle tolike pauze valja se opredeliti za neki komplet (varaličarski a i neki plovkaroški za rekreaciju) a u moru svega što se nudi, valja biti normalan. Što se tiče uvodnog posta i cenovnih razreda slažem se ali isto tako je mogao biti sveden i na 4 a i na 16 podela, to je stvarno individualno i subjektivni stav autora. Mislim da je veće pitanje, kao što je već napomenuto, šta se stvarno nudi za tu cenu. Naravno, o tome bi se moglo pisati u nedogled ali podržavam predlog da se daju primeri i ocene štapova iz različitih cenovnih razreda mada je to sada i mač sa dve oštrice pa da se ide u široke rasprave.
Obzirom da je onaj već pomenuti crv proradio a samo čeka još mesec dana da se izvadi dozvola i krene na pecanje, poslednjih nekoliko meseci sam pokušavao pronaći najoptimalnije rešenje šta od pribora nabaviti a da se ne ponavljaju greške od ranije pa da se pribor menja kao mobilni telefoni. Moram priznati da imam neke svoje favorite a izbor se sužava tako da ću rado izneti svoja zapažanja i svoje iskustvo sa istim, a to samo iz razloga što vidim po raznim forumima i sebe od ranije, kupi se deo pribora a onda se pitaju drugi šta misle o tome i može li mi koristiti za ovo ili ono...
Samo još da napomenem da sam lično gledau neke štapove uživo i to na granici niže i najniže klase koji i pre par godina bez problema po kvalitetu bili srednji razred cena.  smiley033
pubertetlija zarobljen u telu odraslog čoveka

Isa

Mozda se o fiderima tog cenovnog ranga ne polemise jer nemaju poyitivan odnos ulozeno-dobijeno. Feeder je specificna tehnika za lov sitnije ribe, gde stap niti moras drzati kao npr bolonjez, niti je potrebna snaga i grubost kao kod saranskih, sa varalicarskim necu ni porediti. Tako da sve sto je potrebno za takav jedan prosecan stap za tu namenu moze da stane u nekih max 100e. Uostalom, ja ne bih dao preko 100e za stap, sve preko toga, a vec je receno, donosi njima veci profit nego nama dobit, ibanezi je jos bolje objasnio. Sto se masina tice, ryobi, njegove kopije i okuma, naravno oni najpopularniji modeli su nekako najpametnija kupovina za PROSECNOG ribolovca.

tomislav34

Kao broj jedan feeder nije štap za sitniju ribu, zapravo jeste i za sitniju, ali i za krupnu. Kao broj dva, feeder štap itekako ima snagu i to smještenu u tanki blank. Nisam neki stručnjak za blank, ali logika govori da bi štap bio lagan i osjetljiv, a opet snažan, karbon mora biti kvalitetan. Neču previše pametovati o feeder tehnici, ali feeder štap itekako mora imati kvalitet da bi pecanje bilo ugodno! Ja sam izvlaćio šarane sa teleskopima od 30 eura, pa sigurno neću reći da ne treba uložiti u vrhunske šaranske štapove.
... smuđ, šaran, a bogami i kečiga ... :)

Slozio bih se da je sve to relatino i subjektivno!
Pre nego udjem u bilo koju robnu kucu ja vec unapred otprilike znam kakve farmerice hocu da kupim, ali, lagano zagledam i odaberem tri cetiri pet modela farmerica medju kojima se uvek nadje i to sto nisam predpostavljao da bi mi se svidelo ali mi se pri odabiru ucinilo dovoljno interesantno da bih odlucio da ih probam, . . . i sa svim tim odem lepo iza paravana pa pred ogledalom odmah resavam sta je za mene a sta nije, pa ako ima dvoje farki koje su za mene onda gledam cenu.
Ovim hocu da kazem da smo svi mi ribolovci u startu hendikepirani - u ogromnom prilivu novih i novih modela i firmi uvek se nadju dva tri cetiri stapa koje odaberem ( u svakoj boljoj prodavnici) i ostaje mi da se muchim sat-dva vremena i da po sto puta uzimam jedan po jedan pa dva po dva i poredim ih koliko mi to prostor dozvoljava a i nervoza prodavca koji vec odavno zeli da me nema samo zato sto nisam u startu poslusao njegov savet i odmah kupio to sto mi preporucuje (u velikoj vecini slucajeva je tako) . . . a kamoli da zatrazim masinicu pa da provucem najlon kroz karike oj oj oj to je nemoguca misija . . .
I onda gotovo redovno se desi da kad platim stap do 50 evra i pecam sa njim raduje me sve ono dobro sto se njime moze a ono lose se podrazumeva jer je jeftino placen pa je i normalno . . .
E, vec kad platim stap od 100+koji evric i pecam sa njim, uocim mu sve prednosti i mane i bude mi zao sto sam bas njega odabrao jer je verovatno onaj drugi treci cetvrti koji su bili u uzem izboru bili bolji od ovog mog . . . ali opet se nekako pomirim sa tim i kazem "koliko para toliko i muzike" . . .
A, kad platim stap 150+evrica onda mi svaka njegova greska (t.j. greska u mom izboru) smeta zestoko i smatram da sam ostecen da sam preplatio . . . i pecam s njim i svaki put tu neku njegovu slabost sebi prebacujem . . .
Onu kategoriju stapova od 200+ sam zaboravio da postoje davnih godinica . . . to su motkice za ljude koji su mnogo pazljiviji od mene ili hoce da cuvaju svoj pribor maximalno . . .