Karakteristike blankova

Započeo pikeman, 16 Januar 2011, 03:02:29

mrjr

Ako pretpostavimo da zabacuju teret u okviru deklarisanog opsega, onda štapovi nižeg modula bacaju dalje,a štapovi višeg modula preciznije.Po mom mišljenju to je,izmedju ostalog(materijal,veština onog koji zabacuje,najlon ili struna,...) zbog putanje tereta koji se zabacuje,jer sa štapom nižeg modula ima pravilniju parabolu.

simpson_H

Ma daljina i preciznost zabacivanje nemaju previse veze sa modulom karbona vec sa konstrukcijom blanka i stapa.

mrjr

Ali ovde razmatramo isključivo uticaj modula elastičnosti na daljinu zabačaja.Ne uzimamo u obzir konstrukcione parametre,dužinu štapa,visinu bacača,vetar,sunce,mesec,godišnje doba,...

Citat: mrjr poslato 13 Jul 2018, 09:32:46

Za daljinu izbačaja merodavne su dve činjenice: početna brzina projektila i ugao u odnosu na horizontalu (poznata stvar iz artiljeriske balistike). Tako da se ta pravilna parabola svodi na izbačaj pod uglom od 45 stepeni, a što ne zavisi od modulusa već od veštine bacača.
Ali nekako bih se složio sa: "štapovi nižeg modula bacaju dalje,a štapovi višeg modula preciznije".  I možda je to pravi odgovor na ovo pitanje.

Citat: mrjr poslato 13 Jul 2018, 09:54:40

Upravo to hocu da kazem, gubite vreme i rasipate energiju nepotrebno. Jos kad bi mogli da budete sigurni koji modul karbona je u vasem stapu bilo bi super, ovako ostaje da verujete proizvodjacu kome je jedini cilj da robu proda sto skuplje i vise zaradi. Ja njima ne verujem previse a imao sam direktne kontakte sa dosta njih. Ne zanima me od kog je karbona moj stap, ne zanima me ni koliko kosta. U svakom slucaju nije to nov auto ili stan pa da ne mogu da ga priustim, dakle mogu da uzmem stap koji pozelim sa manje ili vise odricanja ali mogu, sto verujem da moze i vecina onih koji ovo cita. Ali stap kao prut od grafita koji deluje tako prosto a zapravo je vrlo kompleksan, ima svoje karakteristike na koje posebno obracam paznju i prema njima se i ja uklapam. Dakle, kazu savrsena parabola drzi ribu fenomenalno, ja imam stap koji i ne moze da ode u parabolu a ni jednu ribu ne izgubih dok su sa onih sa savrsenom parabolom spadale kao iz probusenog dzaka sa peskom. Kazu krut stap lose baca, ja sa mojim lansiram varalice nikad dalje, kazu debeo vrh nije osetljiv, a osetim promenu struje na 70m od camca. Kazu stap od 220g tezak za ceo dan a nikad se odmorniji vracao sa pecanja nisam, daleko odmorniji nego kad pecam nekim stapovima od 150g. Kazu dobar stap mora da bude skup, ni to nije istina ako gledas namenu i karakteristike koje su ti neophodne. Mnogo toga iz teorije padne u praksi.

U jednom trenutku u plakaru sam imao Avid 2oz, Revo salt 18, elite sd 75g, elite sd 45g, BR 50g, Fox Rage shad jigger, PB 1-4oz i Lion Force 50g i nisam mogao da izvucem dva stapa koji bi mi pokrili svo moje pecanje. To je 1500+e i svaki je imao odredjene mane za mene neprihvatljive i neoprostive. Nirvanu sam nasao sa dva stapa koji zajedno kostaju kao najeftiniji iz gornje palete, ali takvu nirvanu da o stapovima uopste vise ne razmisljam niti gledam druge. Samo razmisljam da ponovo kupim iste za stek kao ako im se nesto desi mojom nepaznjom.

Zato moram da vam ponovim, ne trosite energiju na nepotrebne price o osobinama blankova sa papira, modulima elasticnosti, vrstama pletenja i nacinima postavljanja vlakana, gledajte samo finalni proizvod (stap) i budite maksimalno kriticni i objektivni prema njemu. Samo na taj nacin ne dovodite u zabludu ni sebe ni druge, onda tesko da bi bilo prica kako je recimo "BR super za dzigovanje sa glavama od 40-50g jer eto ja drzim stap horizontalno, dzigujem na masinu i nemam ni jedan panj u blizini vec jurim smudja na pesku ili livadi". Stvarno je za 50g :cheesy:
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Citatne trosite energiju na nepotrebne price o osobinama blankova sa papira, modulima elasticnosti, vrstama pletenja i nacinima postavljanja vlakana, gledajte samo finalni proizvod (stap) i budite maksimalno kriticni i objektivni prema njemu.

Sve što si napisao ima smisla, ali "gledanjem u štap"  :cheesy: teško da ćeš nešto da zaključiš. Samo  kroz više proba na terenu gde pecaš. A za to treba i da ga imaš. A onda imaš i pun plakar štapova odnosno evra, kao što si i sam rekao.
Smatram da će biti manje u plakaru ako imaš neke teoretske pretstave o tome šta ti treba i šta proizvođači nude. Neću da kažem da ćeš 100% da ubodeš odmah pravi, daleko od toga, ali ipak tako drastično smanjuješ procenat greški i imaš više slobodnog prostora u plakaru.
Iskustvo kolega je dragoceno ali ono je ponekad previše subjektivno, pa i tu treba biti kritičan i ništa ne prihvatiti -zdravo, za gotovo-.

mrjr

Ja sam svaki svoj štap kupio samo na osnovu pisanija,marketinga i probe na suvo u prodavnici.Nisam imao ni vremena ni prilike da ga probam na vodi.Zaebo sam se sa avidom,recimo, koji je odličan štap,ali nije za džig, iako je od visokomodularnog grafita.Niko mi nije objasnio da salmon&steelhead štapovi nisu najbolje rešenje za džig.Svejedno, st.croix imam još dva,koja sam kupio na nevidjeno(eyecon i mojo bass) i ne da se nisam zaebo,nego sam baš zadovoljan.Tako isto sam uzeo i ovaj sg finezze ,kojim sad pecam najviše i sa njim sam takodje veoma zadovoljan.Hoću da kažem da teoretska potkovanost ipak može da olakša izbor štapa,iako svaki štap traži i prilagodjvanje.

Citat: slob poslato 13 Jul 2018, 12:54:21

E bre Slob sad ga pretera, nisam mislio bukvalno da gledas nego da smanjis dozivljaje sa materijalima i vise paznje posvetis gotovom proizvodu, tj. stapu. Niti mi stapovi stoje u plakaru vec se skoro svakodnevno koriste. O Boze zasta si se ti uhvatio.

Iskustvo kolega je dragoceno samo u smislu da posebnu paznju obratis na neke stapove o kojima se "prica", a iskustvo mi govori, sto vise hvaljenja istog po forumima, to veca sansa da se zaje.es :cheesy:. Mozda poznajem 1-2 ribolovca koji su kriticni kao ja prema svom priboru, njih mozda i mogu da poslusam, ostale nikad vise.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Zar nisi video smajlija iza. Hteo sam samo malo humora da unesem. Naravno da nisam mislio ozbiljno da je samo potrebno gledati u štap :cheesy:

Neke dileme se ipak rasvetle kroz teoretsku diskusiju. Tako da ona ne bi trebalo nikako da škodi. Mada i to ne treba baš preozbiljno shvatiti.
Ja sam sad ipak zadovoljan zbog jedne stvari, koja je nadam se rasvetljena kroz pretodne diskusije, a to je mit o karbonima IM6. 7, 8........ Pa i to da generalno marketingu nikako ne treba verovati na prvu loptu. A i to da poznate i priznate firme ipak znatno manje lažu nego ostale.

A ne znam kako da budeš kritičan prema priboru ako ne znaš baš ništa o teoriji? U suprotnom sve se svede na emocije  a one su baš baš individualna stvar i onda ono što je dobro za mene nije i za tebe.

srdjanpn

Svaki stap je dobar pogotovo kad ima ribe i kada jede.Na praznoj vodi ne pomazu ni kozne gace.Posle poplave ko nije bacio voblera,tvistera na Moravi nije upecao smudja,navukli se iz Dunava,prosek 4-5kg,ja tad pecao Janom Maisel,3m 30-60,stap koji nema veze svezom,narocito sa smudjem,al to preteklo od poplave,napecao se smudjeva ko nikad u zivotu,od tada promenio gomilu,nekoliko mi jos stoje u cosku,sto skupih sto jeftinih,svakom sam naso manu,a smudja vise ni od korova,neke sam uzimao napamet,neke sam probao od drugara na vodi,,,,za sve znam IM,i ostale podatke napamet,jedino jos ribu nisu videli.Za Janu znam da je teska,debalansirana motka,kojom mozes da mlatis oraje al znam i da se napecala smudjeva za sve pare.

simpson_H

To su vec neke sasvim druge stvari. Kakvo nam je stanje sa ribom ne zasluzujemo vise od leskovog stapa ili germine kao top ponude.
A sta ja da kazem, u zadnjih 8 meseci uzeh camac, motor, gumica mereno u desetinama kilograma, japanskih pletenica gomilu i jos ne uhvatih smudja od kilo za to vreme. A o kolicini da ne pricam, svega 5-6 i svi vraceni jer ne zasluzuju ni da se pojedu.
A kurcim se da poznajem pribor  i napecam se jedino na you tube. :cheesy: :cheesy: Cak sam sad uzeo i dubince da makar ganjam ovu somovsku nejac sto kao radi. Tuga!

Citat: slob poslato 13 Jul 2018, 13:59:16

Pa stap i jeste individualna stvar, zato ih i postoji mali milion. Izaberes sebi ono sto odgovara tvom stilu, onome sto bacas, terenu na kom pecas i ribi koju lovis a onda uzivas. Naravno da ono sto se svidja meni ne znaci da ce se svideti tebi. Bas zato neko stvarno baca 50g sa BR ili 35 sa Avidom i bas zato ne treba previse slusati kolege ribolovce. Neko peca smudja pod nogama, neko na 70m daljine i 12m dubine. Obojica varalicarimo smudja a odgovaraju nam dijametralno suprotni stapovi? Za to ti ne treba stvarno nikakva teorija. Ni tip grafita, ni pletenje ni moduli elasticnosti, ni procenat grafita u blanku, ama bas nista.

Citat: slob poslato 12 Jul 2018, 21:50:51
Poučan tekst.
Hvala na prevodu.
Jedino mi nije jasna Garijeva izreka: "Težina je odvraćanje od performansi"?
Na šta se tu misli?
Tu Geri misli na ono što ti je i Simpson na drugačiji način rekao. Ne mora da znači da izrazito lagan i jak  štap od hm karbona  ima dobre performanse za tvoj način pecanja , kao što može da se desi da teži štap poseduje baš to  :takoje: U celom svetu je trend "Lagano a jako" pa se priča automatski prenosi na HM karbon . Performanse nemaju uvek veze samo sa karbonom .Seti se Tenryu-a  :wink: Performanse blanka mogu u potpunosti da se utvrde samo upotrebom , pa ti je jalov posao da pokušavaš da dođeš do nekog matematičkog zaključka šta je dobar štap  :cool: Sve i da imaš opšte smernice , sledeće pitanje je za čega je dobar , pa sledeće na kom terenu i vodi se koristi , pa sledeće koliko je subjektivan onaj ko piše o štapu .... etc.etc.etc. smiley033

Germina

Ko peca o lomu ne misli  :cheesy:

Dobar video Germina , uživao sam  :ok: Izgleda da za štuju ipak treba zeru duži štap sa nešto malo moderate akcije . Odoh da pecam bandare , napalio si me  :cheesy:

Ti  ako odeš  sad da pecaš bandare ja ću skočim u ladnu Moravu i nikad da ne isplivam. Neka te tu popričaj oko tih karakteristika vidiš da ti ide  :cheesy: