Kako lomimo štapove?

Započeo sinhron, 02 Januar 2010, 21:33:58

Hahaha...pa nisam mislio baš na takvo-američko uputstvo, već npr -ne navlači štap iza leđa dok je vrh opterećen jer može doći do loma, ne kamdžijaj vrhom štapa prilikom zabacivanja......ili posle određenoh broja sati rada mašinice ili perioda od .... obavezno odradi servis zamene maziva, ne zateži kočnicu motorcangama...itd.

Naravno da većina kolega nije najvna, ali se dosta njih pravi najvnim kada dođe do reklamacije. A ima onih brate koji i ne znaju pa ih treba upozoriti, a i izlapelih- pa ih treba potsetiti  :cheesy:

simpson_H

Citat: slob poslato 08 Septembar 2020, 12:43:41

To ni proizvodjac nije napisao a ne trgovac. Podmazivanje masinice svake godine je Balkanski izum i tradicija. Ja moje Certate podmazem jednom u 6god u proseku.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Saša

Takva uputstva niko ne radi pa ni mi. Problem je u tome što dobar deo ribolovaca jednostavno nije prošao sve "etape" ribolova, recimo od laganog plovka sa nekim štapom bez provodnika pa na dalje jer bi onda sigurno imali mnogo bolji osećaj za takve stvari. Znam dosta ribolovaca kojima je recimo prvi štap u rukama bio šaranski parabolik, a sigurno ih ima i mnogo kojima je feeder štap prvi put u rukama i nemaju jednostavno osećaja (pa im nažalost proizvođač praktično plaća školu ribolova preko tih ostvarenih reklamacija - kada skrljaju par štapova nauče se se valjda konačno). Ja i sa najskupljim i najkvalitetnijim štapovima u početku baratam vrlo oprezno i nežno pa vremenom "pojačavam" sve dok se ne uverim i osetim šta i koliko mogu. I nikada ne prelazim tu granicu već po potrebi uzmem nešto drugo jače. Neko ko nema takav osećaj i iskustvo lomi svaki štap kao čačkalicu. To što mu ti napišeš "nemoj ovo ili ono" se zaboravlja u deliću sekunde. :)
Bass mi je opsesija...

Ma ribolovačka oprema je potrošna roba kao i sve drugo svuda sem kod nas jer smo mi narod koji kad nešto kupi hoće da mu traje 'iljadu godina i da ima sve bezuslovne garancije. Pukao štap, skrljala se mašinica, truo najlon, tupi se udica, mali crvići, prevelike gliste, neko uvalio kopiju, za Srbiju se šalje škart roba,struna mi pojela kariku, pretvrd silikon, cepa se silikon, skupo, prejeftino.....sve ovo je svakodnevnica kod nas koju slušamo ili čitamo. Lepo kaže moj prijatelj Vunjak (Saša zna ko je i tu parolu) "Bacaj i vjeruj"....dodao bih samo...."Pecaj i ne kenjaj mnogo" (izvinjavam se nije neka psovka)  smiley033
PS: Puko štap pa puko ko ga hebe biće drugi, puko je i meni pa ga poslah na opravku dok ne dodje zamena. Toga je bilo i biće uvek....čuvajte živce za bitnije stvari. Aj uzdravlje odoh na vodu  smiley033

Sve se slazem osim onoga "struna mi pojela karike".

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Citat: Saša poslato 08 Septembar 2020, 12:58:20

Ovo si Sasa sve lepo napisao....
Mora da se prodje kroz neko iskustvo da bi se znale granice i mogucnosti opreme i da se oprema napreze postepeno dok se ne vidi sta se moze njom a ne odjednom.

StokaNenormalna

Zato i treba sve to pokusati u radnji, pre kupovine! Savijes stap u perecu, napravis osmicu, opteretis vrh sa 4-5kg, pa lupis jacu kontru, savijes vrh do rukohvata...pa kad prodje sve te testove, platis i nosis. Prosto.

Da, a ako ne prođe pa pukne, onda isto platiš, pa nosiš višedelni štap.. :lol:

Svaki štap ako ima neku skrivenu manu iliti fabričku grešku, ona će se brzo pokazati, već posle 2-3 pecanja.
Svaki lom posle toga je greška ribolovca prilikom rukovanja ili neki viđeni ili neviđeni udarac ili nagnječenje.

Makar ja nisam bio te srece u poslednjih 20g da mi stap lomi riba, ili ga slomim pravilnim rukovanjem, a pokusavao sam s jacim stapovima od 50gr ohoo puta. Lomio sam neke slucajno u transportu, ali sam uvek postovao ono sto na stapu pise. Trenutno imam stapove deklarisane 40-120gr, s vrhom od smesnih 2,1mm za tu gramazu, i punim zamahom i bez bojazni sam bacao njima 120gr olova, cisto u testu te ih ne polomih, i da sam polomio uopste mi ne bi bilo krivo, jer sam navikao da placam greske. Moja bi u tome bila u neadekvatnom izboru, i rukovanju. Ne bih dramio za tim, jer uopste na stapove gledam ( mozda nisam u pravu) kao na komad odece, obuce, koja sluzi svrsi neko vreme. Ne mogu da shvatim ljude poput nekog cileta s kim razgovarah pre neki dan koji mi iznabraja stapove koje ima od pre 20g i koji su u ono vreme bili stvarno odlicni stapovi, a u danasnje slabo cemu vrede, ko sto ce i nasi za 20g, da je ubedjen i tvrdi da od toga nema dalje. Uvek ce izaci bolje i bolje, jer niko nece kupovati gore od onog sto vec ima, i to je nacin kojim se krece svet, i svaki ribolovac koji cesto ide na vodu, koji svraca u prodavnicu, uvek ce videti nesto novo, sto ce mu se vise svideti od onog sto vec ima, neminovno. Ja licno nisam naisao na stap s kojim zelim da ostarim, nit alatku, nit zenu, uvek postoji bolje smiley136 Prema tome opustite se, uzivajte u stapovima dok traju, kad ne traju doci ce drugi na red drugi, to je eliksir vecne mladosti smiley092 Slomis stap, pa hebaj ga, ni mi nismo vecni, da me sad neko pita koji od svojih stapova najvise volim, pa ni jedan, svi su mi isti, za pravu situaciju pravi za pogresnu pogresni, i uvek ce postojati i bolji i gori. Opustite se bre, menjajte stapove, a i zene, stap je mnogo bezazlena stvar koja nije vredna sekiracije uopste, kad neki pukne, mozda bi i drugi, ali to saznati necemo, jer ceo je zivot stvar trenutka :wink:

Ja otkad citam tvoje postove, prebrojah otprilike, do sada si razgovarao sa barem 50-ak penzosa... :cheesy:
Elem, ko radi, taj i gresi, tako da... rileks...

Sasa Bosko sad daj svojoj zeni da procita ovaj tvoj post .  :lol: :rolleyes:
ps. Moj ti je savet da stavis serpu na glavi, ima da radi oklagija   :lol: :lol: :lol:
A sta cemo mi emotivci ko ja i Grof koji se emotivno vezujemo za stapove?
Ima li za nas leka?  smiley033

Ma kakih 50, makar 150, u poslednjih par godina sto pamtim  :lol: :lol: Pre par dana mi jedan pokazuje 1000 plovaka, to mu je valjda zivotna ustedjevina :lol: Ja mozda imam 10-20, pa kad budem imao vremena da ih pokidam, imacu i da opet kupim :lol: Ko i uostalom ovi do 30g, kod zagrizenih je retko sresti stap ispod 100e, a i retko je prosek veci od 3 ciljane ribe preko mere u sezoni :lol: E sad, ma svaki penzos krljpljen, prepravljan, kracen stap ima po neki, lovi njime i drugim, ko peca i lomi stapove, ja sam svestan da neke svoje polomiti necu, makar do penzije, ako se desi nece mi biti zao :lol: Jamal moj dobri, uvek moze da se desi da se stap polomi, zena te ostavi, sve je to ribolov :lol: Treba biti spreman, staviti kacigu na glavu, mozda prodjes pored stare zgrade, pa nesto padne na pamet :lol: :lol:

Zoran

Izgleda da već više od 120 dana niko nije sloomio štap ...
Elem, ja ga salomih juče, tek toliko da ne zastari tema načisto  :wink:  Puče mi Maverčić ko ništa, i to pri izbačaju. Naprslina je uzdužna, nisam primetio poprečnu, i to skroz do prvog provodnika. A daljina tek nešto veća od 30m uz hranilicu od 40gr + hrana. I to ona mikro, sa 4 polja. Što bi rekli, nikakav izazov za štap.

Inače, štap je Maver Genesis Black Ice 12ft, i mislim da je 90gr TB ali se oznaka prilično oštetila pa se ne vidi uopšte. Puno sam ga koristio, pa sam tako izlomio najosetljiviji vrh a malo kasnije i najjači vrh za koji sam našao adekvatnu zamenu, ili makar skoro adekvatnu. Kada sve uzmem u obzir, čini mi se da je jedini uzrok pucanja taj što nisam taj prvi segment, na kome je mašinica, dovoljno utakao u drugi segmet koji je potpuno neoštećen. Ili da sam ga negde slučajno nagnječio, što je gotovo nemoguće ili barem to nisam primetio. Kako god, puče ... i sad tražim alternativu za njega, jer sumnjam da se to isplati popravljati, mada mi je štapić izuzetno drag a i lepo sam se napecao na njega. Jedino ako je neko ima višak baš taj prvi segment pa da ga oslobodim balasta  :wink:

vladimir022

Da ne bude da se nije lomilo
Puce u zabacaju sreca sto podlakticu nisam osakatio..

Sent from my RMX3370 using Tapatalk

To je dobro mesto pucanja. Ilepo puko, čini mi se ko presečen. Trnovanje i krpljenje na tom mestu ne utiče na akciju, a utiče povoljno na balans. Ako je iole dobar štap, isplati se. Još ako staviš punu dršku ispašće ko kastom kakav si namerno 'teo. :cheesy: