Kako lomimo štapove?

Započeo sinhron, 02 Januar 2010, 21:33:58

simpson_H

Ma Goran je pametan i vredan pre svega. Osluskuje trziste, prilagodjava se brzo. Sasvim dovoljno, tamo svako moze da nadje stap za sebe, apsolutno svako. I hvala Bogu da imamo mg servis.
Elite MG ili pojacani SD 45g pun pogodak i odlican stap za dzigovanje sa obale umerenim glavama.
Ja ne kapiram da se neki jos uvek loze na borbu sa smudjem od 1-2kg laganim stapicima kao "da osete car borbe sa krpom". A svaki takav ide napolje za najvise 10sec glisiranjem pun gas. :)

Citat: simpson_H poslato 02 Novembar 2017, 18:03:34
Pa pazi Cd pravi BR mnogo pre "proboja" na Rusko trziste, CTS sve svoje modele pravi onako kako oni misle da treba, Goran iz MG ima jednu viziju stapa za smudja a ja mozda sasvim drugu? Ili ces MG servis da proglasis za ideoskog vodju i ujedinitelja svih smudjarosa? Pobogu bre dosta nametanja misljenja, u fazonu "ovo valja a ovo qrcu ne vredi". Evo ja narucih stap za koji si ti rekao da ga u zivotu ne bi uzeo iako ga nikad u ruci drzao nisi, i sta sad? Meni odgovara bas takav, hoces sad da me ubedis da ti bolje znas sta meni treba?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Da, ali se serija BR promenila. Pogledaj početne modele iz serije, a pogledaj i novitete, a vidi i koji fale u odnosu na startnu ponudu. Ma nije važno, svako ima pravo na svoje mišljenje i svoje informacije. Što se tiče štapa koji si naručio, ne znam koji je u pitanju i naravno da ti znaš da li ti treba. Za štap za koji kažem da meni ne treba iako ga u životu nisam uzeo u ruku dovoljan je kataloški podatak o težini i težini bacanja. Znam da mi ne treba štap koji je meni lično pretežak ili prejak i za to su mi dovoljni kataloški podaci, ne treba da ga uzmem u ruku. Takođe ne volim štapove sa trn spojem i više nikada ih ne bi kupio. To ne znači da je loš štap, ako meni ne treba takav ili ne volim način spajanja ili neke druge detalje na njemu. Mnogim drugima je potreban baš takav. Nikad nisam oblatio na neviđeno nijedan štap, ali na osnovu nekih kataloških podataka mogu da zaključim da li je meni lično interesantan ili ne i da li bih ga uzeo u ruke ili ne. Ma nikad nisam napljuvo ni na viđeno nijedan štap, jer čak i ako mislim najstrašnije o njemu, neću da povredim vlasnika. Osim naravno H. fejvorita. :lol:

simpson_H

To mozes da povredis nekog bolida kome je stap preci i od porodice. Mada si u pravu, ljudi se vezuju tako za mrtve stvari, tuzno ali istinito.
Ono sto sam hteo da kazem i verujem da se odlicno razumemo, svako ima pravo na svoj izbor. Bezbroj stvari za ribolov za koje ti smatras da su neophodne, nekom drugom nisu bitne. Tako i za stapove, zato ih i ima ovoliko da im ne znamo broja. I da se razumemo, definitivno ne postoji stap koji ce da zadovolji sve ukuse.
A to sto se lome i pucaju jbg. Ni jedan nije idiot proof.

nenadbeograd

primetio sam, da sam najviše lomio vrhove štapa kada čekam da se ispišem, na kraju pecanja. spakujem sve i meredov i stolicu i sedim na kutiji i onda baš udari nešto veće, dovučem do obale i mrzi me da raspakujem meredov i kao ja ću da izvučem. naravno vrh samo kvrcne. sreća da fider vrhovi nisu skupi, ali opet počeo sam da pazim.

Kad je fabricki feler,ili ostecenje tu pomoci nema,sve ostalo je pitanje kad i kako,svoj prvi karbonski varalicarac sam lomio 4 puta uvek mojom nepaznjom i losim rukovanjem,sta ocekivati od klinca pecao sam njim od  9 do 15god.Kasnje slomih samo jedan teleskop od 6m pri sklapanju,zapredanjem u stranu.Igfa preporucuje liniju nosivosti za stap 2,5 x tc,u prevodu to bi znacilo 40 puta od tezine bacanja,koju stap moze podneti bez bojazni po blank,taj broj po nekima ide i do 5x tc.Narvno ima tu dosta od stapa do stapa,naravno da ce kruti,nesavitljivi ex fast  stap biti blizi broju 2,5 x tc, a elasticni musicarac broju 5.Samim tim,dril masinice treba biti tako nastelovan da prokliza pre maksimalnog operecenja kompleta,u protivnom popusta najslabija karika.Dril o recimo 3kg,nije uopste bezazlen za dobar 80gr stap,ko ne veruje neka proba da stapom podigne taj teret.Upariti kompet masinicu 10kg draga,strunu 30lb, 100gr stap opteretiti komplet maximno bez prepreke u vodi koja ce rezultirati pucanjem strune,pogodite te sta ce prvo popustiti  :takoje: Kod kontriranja isto,mora da postoji ventil :takoje:

Batica

Ja sam jednom svoj Rhino 180g 285 natezao. Probao sa Blue Arkom 9400. Stegao dril do kraja i nategao, masinica svira a stap mozda opterecen nekih 60-70%. Tako nategnu stap ne mozes da drzis duze od 2-3min. Pocnes sa se treses kao prut. Ja sam 192 i 100kg i to u treningu. Moras da oslonis stap na kuk.
Na pairu Ark ima 7kg. Mozda nova, ova moja ima 5kg u vrh glave. Nema sta nije prezivela i sigurno se potrosili diskovi.

Poslato sa Dunava uz pomoć Tapatoka

Arc  i zauber 40 veličine  imaju 5kg na papiru ,a taj rhino minimum 7kg vucne sile, a to si u pravu da štap ne može da se drži u rukama na tom drilu, ja sam pokušao štapom 5-8oz,i arcom  750 da razvijemo blizu kraja on ima 10kg na papiru, nudio dečku štap i mašinu da nosi ako razvije, misliš da je od nas 4ce neko mogao.

Citat: simpson_H poslato 02 Novembar 2017, 18:03:34
Pa pazi Cd pravi BR mnogo pre "proboja" na Rusko trziste,

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Ono što ni ja nisam znao, i što sam mislio da je usledilo mnogo kasnije sam upravo pročitao. Naima u istorijatu CD piše da je firma osnovana 1981. Vlasnik Marty johanson, sedište NZ.  U startu  radi  mušičarske blankove za za poznate firme,  Orvis,  Redington i Cortland. Zatim razvija morski program I tako bla, bla.....a onda šok i za mene, a ti ćeš se zaprepastiti.. Početkom 21veka razvija svoje prve frešvot'a varaličarske blankove u 2 serije čiji je puni naziv Dimitry Sunrise (44mil msi) i Dimitry Blue Rapid (57mil msi). Serije su ime dobile po ruskom fizičaru i ribolovcu Dimitriju Šabalinu koji ih je osmislio... i dalje opet bla, bla bla - nevažno za našu raspravu....
I ja sam mislio da su te serije urađene pre prodora na rusko tržište, da u startu nije bilo te ambicije, a  kasnije menjane i proširivane po zahtevima ruskog tržišta, Šabalina i njegovog tima, a u stvari početna ideja je bila rusko tržište i smuđ i u samom startu je to štap za smuđa i njihove velike reke, urađen po zahtevima rusa. Ja sam bio delimično neobavešten, a ti potpuno. Dakle to jeste usput i štap za balkanskog smuđa, ma koliko ti pisao da ga niko ne pravi.

simpson_H

Ne ja sam odlicno obavesten o istorijatu firme CD daleko pre nego sto si uopste cuo za njih ali nema veze. Pravi proboj na Rusko trziste usledio je tek posle prebacivanja proizvodnje u Kinu i odvajanja CTS-a od "maticne firme". No potpuno nebitno, ako ti igra budi u pravu.

I na kraju Rusija nije Balkan niti ce ikada biti. Dunav je za Volgu ono sto je Topciderka za Savu a potrosnja stapova na Balkanu verovatno je manja nego u predgradju Moskve.

A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Ako isključimo trapavost i nepažnju ribolovca kod transporta i odlaganja štapa, kao i prethodna neprimetna oštećenja, mislim da je glavni uzrok lomova prikazan na sledećem crtežu, pa da se potsetimo:

Crvene tačke pokazuju mesta na štapu koja su maksimalno opterećena a u zavisnosti od toga kako držimo opterećeni štap. Lepo se vidi da se smanjenjem ugla između pravca strune i pravca drške, opterećenje pomera sve blliže vrhu. Odnosno tačkama gde je štap sve tanji i tanji, gde je štap sve lakše i lakše slomiti. I što je najveća nezgodacija lom dolazi bez ikakvog prethodnog upozorenja.
Znači, pri istom optrećenju štapa ako ga izdižemo sve više i više naćićemo tačku gde bilo koji štap više ne može da izdrži. Pogotovo ako je štap izrađen od karbona visokog modula, a još i ekstrafast akcije.

mrjr

Ovo je dril

a kad ovde ne pukne štap ,neće nigde.

Batica

Nije to dril.
To je muzika za usi, leci svaki ranu.

Poslato sa Dunava uz pomoć Tapatoka

trim

Jutros prvi izlazak na vodu sa Maver Superlitium 6m pokušaj PRVOG zabačaja plovak 6g i štap puče na spoju 3-4 sekcije. Pokušao sam da lagano zabacim na nekih 10-tak metara pošto sam htio da provjerim opterećenje plovka a štap se samo sklopi. Prokletinja je pukla unutar sekcije ne na samom spoju. Blank je tragikomično tanak bukvalno debljine papira. Nazovem prodavca i kreće standardna priča da je štap uvezen od Travara  i da tu niko ništa ne može,kao počeće priča kako sam nestručno rukovao sa štapom. Štap nije oštećen prilikom tranporta i moja malenkost je naučila za ovih 40 godina ribolova da rukuje štapom ali od reklamacije nema ništa. Evo par fotografija loma , na jednoj fotografiji je udica gamakacu 3610 br 11 čisto radi uporede debljine blanka. Jbga kome god sam preporučio Mvera  nek zaboravi. :grin:

Plovak ja zakon

StefanKv

Strasno ali strasno. Kolega koji je superlithium u pitanju ? Das za stap 300 evra i to u drzavi gde je plata 200 evra i tako nesto da te snadje pa bez razmisljanja bi bombu u radnju bacio  :veryangry: :veryangry: :veryangry: