Jedan za sve

Započeo bobanchek, 07 Avgust 2020, 21:19:09

bobanchek

:cheesy: и намеравао сам када одем до радње да прво узмем сеахантера у руке из разлога што бих покушао да избегнем напуштање начина на који сам до сада ловио и који много волим ( варалица које имам, и које су потребне за то), што је телескопско решење са више врхова, и одговара ми транспортна дужина. Деловао ми је овако као дудуку за новитете у риболову, читајући карактеристике да је можда мало грубљи за ово остало, што наравно нећу знати док га не узмем у руке.
Код фидер штапова ми је проблем што већи избор јачина и грамажа имам тек у дужинама од 3.3м, због потребне транспортне дужина од једног метра, а ја бих са њим и мало махао мувама, стримерима по Сави, Дунаву, што сам превидео дужину штапа потребну за то и што то већ све само по себи делује сулудо.
А опет толико ме је одушевила финоћа фидер штапова са истим могућностима да сам можда спреман и да пређем на још лакше вараличарење и склоним у страну много од овога што сам користио за неки циљни риболов, и направим своју нову колекцију (  а и имам већ доста тога ) и отворим себи неки нови живот када сам поред воде.
Као што видите а и ја сам то знао од почетка , сама идеја је скроз луда и произишла је из потребе да се не одрекнем и напустим остале видове риболова као до сада, да када скокнем до воде, у зависности од тренутног стања, доба дана, ноћи, расположења одаберем начин на који ћу ловити рибу, изато што је живот кратак, а ја нисам тренутно, тј. годинама у могућности да чешће, и дуже пецам, и на неким егзотичнијим и даљим дестинацијама. Није да ја баш нигде не идем, купићу конкретне штапове који ми недостају, и неке сам већ навео, болоњез, мушичарац, за јачи џиг, међутим ја ћу њих ретко користити ба у догледно врем. А пошто сам иначе на води добар ловац али и велико дете, мени је сам лов увек био важнији од улова и поготово у овом случају сам спреман да се прилагодим и одрекнем много тога на уштрб улова. И што ћете ме можда гурнути у реку  :lol: :lol: :lol: ако случајно видите моје глупости на води  :rlol: :rlol: :rlol:
Јуче сам цео дан провео виртуелно по свим нашим радњама , упоређивао, гледао, шта би коме недостајало, чак сам ишао до тога да неке штапове скратим, некима да  променим све проводнике, на неким рукохвате, итд. Налетео сам и на један фидер што га ме направио неко сличан мени  :lol: од 3м  до 3.9, из баш много делова, итд. Знам за оно: сто баба килава деца, итд   :cheesy:

Имам довољно искуства, што се каже од рођења сам пецао свим и свачим, имао и медаљу са такмичења на пловак као омладинац спортско риболовног уџружења галовица  (и на истоименом каналу девојчица са правим штапом такмичарцем и свом пратећом опремом је одвалила мене и садашњег кума, кум је имао штап са неком машиницом и могао је да пребаци траву,  а ја сам пецао у трави јер нисам могао ни то  :cheesy: , и иначе нас је било само троје па је свако морао добити медаљу  :rlol: :rlol: :rlol:, ово сам вам навео да одавно знам шта значи добар штап за одређену врсту риболова.

Хвала вам још једном свима пуно на помоћи  :tongue: , отворили сте ми очи  :eek: за начин како да дођем до  потпуно другачијег живота када сам поред воде и који сам замислио. Имам довољно искуства да све то колико толико уклопим.
Време је за праксу, креш тест комшиног штапа, одлазак у радњу, ако евентуално још будем имао неких недоумица око мог лудила, још један тест, ако издржи први  :lol: :lol: :lol: да ми остане пара за мог новог љубимца  :cheesy: и онда следи куповина моје нове играчке и сапутника, позз

пс: ово сам већ све писао у прекидима на послу много краће и на самом крају стиснуо погрешно дугме  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: и морао све испочетка  :rlol: :rlol: :rlol:

Kao što je normalno da se ima rezervna ili čak i više, špulni.
Tako će u budućnosti biti izbora vrhova za varaličarske štapove, a ne samo fidere.
Imaš npr. oštru smuđarošku motku za džig, pa očas posla stavivši mekši vrh bacaš i voblere.

Ne znam što toga već nema, ali sam siguran da će biti.
kao i u dominaciju teleskopa.
Ja ne bi više vukao dva metra štapa u rasklopljenom stanju pa da mi to garantuje ne znam kakve ale.

A i trodjelni su muka živa za sklapanje i rasklapanje, montiranje. Još gori nego dvodjelni.

A zamisli glupe amere, oni čak koriste i jednodjelne !!

mi-ne

Balzer ima vec odavno varalicarac sa dva vrsna dela, a prica ide i mnogo dalje.
Neznam iz kog razloga nas je neko naucio da su izmenjivi vrhovi karakteristika feeder stapova.

Nekoliko puta sam pokusao da varalicarim sa stapom tipa feeder  :rolleyes: i moj savet je da tako nesto obavezno prvo isprobate sa posudjenim stapom, pa onda kupovina. Eventualno.

Prvo sam to video ko Tubertinija, sad imas i Korum, donjiste jedno, i dva vrsna dela po zelji. S moje tacke gledista, polovican stap, ne moze biti dobar :huh: Zasto, stap je celina, najprirodnije se savija jednodelac, sad ce mnogi reci, zavisno od koje firme. Od iste, bolje se savija jednodelac od dvodelca, i tako. Ako mogu birati, uvek cu birati stap sa sto manje spojeva.

bobanchek

Цд ме цд  smiley136 smiley136 smiley136 Баш сам синоћ хтео да вас питам како да исечем рукохват и направим га на шрафљене, да не бих поломио лакат када машем  :lol:  а да не уништим потпуно нови штап  :rolleyes: Али сам одустао јер покушавам да напишем први кратак пост, и да ме не схватите погрешно  smiley169 smiley029 , па вежбам, рекли су ми да је моја тема и да смем  :lol:

Spojene poruke: 13 Avgust 2020, 11:21:09

и одмах погрешим у правопису, хтео сам да напишем "Цд је цд", крива је ова глупа тастатура на телефону и моје писање у покрету. Па сада морам да додам, цд је цд и увек ће то бити, као што и ово што ја хоћу, никада неће бити грејс мушичарац од само сто грама тежине.

Imao sam Garbolino precision feeder 3.3m 20-75g. To je jedini štap da sam kupio neplanski i pošto pecam mnogo jačim štapovima na 3.9m on mi je stajao godinu-dve u ćošku.  Malo iz znatiželje, malo iz želje da mu nadjem neku namenu skratim mu najjači vrh za nekih 10-15ak cm, a srednji vrh za nekih 6-7cm (do prvog  sledećeg provodnika) a najslabiji vrh ostavim u originalnoj verziji.  Bio je te godine početkom leta malo viši vodostaj i ima jedno mesto gde je dubina malo ispod 2m i tu sam ga upisao na plovak sa prvom ribom, skobaljom oko 700g. Pošto se pecalo blizu obale a okolo je dosta zaraslo i iznad glave su grane taj štapiš malo duži od 3m mi je bio idealan za tako nešto.  Zatim sam počeo da bacam sa njim glavinjare i voblere koristeći najjači vrh. Štap koji je težio manje od 180g sa izvanrednim bacackim sposobnostima je bacao glavinjare (20 do 50g) na velike daljine i zahvaljujući karakteristikama blanka lepo amortizovao ribu. Naravno nije za baš krupnu ribu što se I pokazalo kada mi je na jednom naperu glavinjaru pokupio som. Ali za smudja, bucova, protfisa skroz zadovoljavajuć. Onda sam počeo da ga testiram pa sam bacao hranilice do 100g težine sa njim do  30-40m, kao I olova od 50-60g na skoro 100m. Pecao nekoliko puta na kotrljanje sa njim, olovima oko 60-80g, uhvativši par mrena. NIsam ga probao na kedera, ali bi i to odlično odradio u to sam sasvim siguran. Razmišljao da ga opremim I kvalitetnijim provodnicima ali onda sam počeo da maštam o nekom sličnom štapu-univerzalcu, ali skupljem, boljem, lakšem, jačem...  Krenuo da gledam razne štapove, od pastrmskih do branciskih, morskih I ko zna kojih još. Na kraju završio na CTSu gde sam bio možda blizu da dodjem do rešenja. Na kraju sam se osvestio i shvatio da imam druge prioritete I da pošto iz godine u godinu sam sve manje na vodi, da mi jednostavno ne treba da zarobim (za mene) solidan novac u štap.  Medjutim, u medjuvremenu sam Garbolina prodao (sad mi je žao).  Ali defiitivno, feeder štap 3.3m odgovarajućeg blanka I kvalitetnih karbonskih vrhova korigovanih u dužini može da pruži dosta.  Naravno, ima i svojih mana, ali zato i postoje specijalizovani štapovi.

bobanchek

Гледајући виртуелно понуду код нас после ваше помоћи, једине две опције за мене су сеахантер и можда баш тај фидер, сећам се такве грамаже и дужине, али ми је кући забележен, да не гледам сада и да не испадне да се правим паметан. Не знам зашто произвођачи мало масовније не праве сличне и у мањим дужинама и са различитим тежинама бацања. јер универзалан штап ће увек бити универзалан, што неко рече низашта довољно добар, што због чисте физике, математике, врсте материјала, тежине штапа, дужине, самих услова на води, саме воде, итд, итд. Никада не можеш забацити више варалица одједном ма колико врхова да имаш и никада такав штап не може бити компактан, довољно добар, балансиран, оштар, итд са свим врховима, можда евентуално са једним, поготово за вараличарца. Чак и да је физички могуће тако нешто, на пример овај цд који је колега навео, он мора бити скуп...или фидер који сам ја гледао 3-3.9м, он је исто скупљи и ако ти баш треба један, купиш њега. Такве би штапове куповали људи који су принуђени на то и немају много времена. Што се тиче да је профит могућ разлог тога, мислим да је много већи проблем у нашој земљи што деца вероватно у животу неће забацити пловак а не ставити црвића на удицу, него ретки ће можда на телефону упецати неки фрејм, тј. виртуелну рибу што колега рече и ускоро неће имати ко да купује у тим продавницама. Бар ми тако изгледа у овоме беломе граду, што Цане рече "дођем кад морам".

Ово моја идеја је зезање, произишла је из љубави према риболову и преке потребе. И ја је можда могу уклопити са што мање компромиса комбинујући и прилагођавајући сав могућ прибор и опрему која иде уз то, са условима на води, углом штапа или струне у односу на ток, итд. а не тражења које не постоји.

Тему сам ставио у штапове зато што ми је он био највећа недоумица и била ми је потребна помоћ коју сам и добио. А уствари је и замишљена овако, да кроз зезање и љубав према риболову, дајемо примере из искуства, ко је шта радио на ту фору, како се ко довијао и да створимо слику у глави о сасвим другачијем начину пецања и приступу истом. smiley361

Опет предугачак пост  smiley169 smiley136 време је да се админ реагује  :cheesy:  smiley139

Spojene poruke: 13 Avgust 2020, 23:52:39

Пред почетак "Ово не покушавајте код куће"...  :no: и креш тест  :smiley:

Питао сам данас мајстора да ли је уопште могуће исећи рукохват штапа и направити га на навртање а да се не уништи штап. Рекао сам му зашто ми треба, али сам искусно био брз па није имао времена да ми каже да нисам нормалан  :cheesy:  него да је можда могуће али не на навртање, него на конус и да треба бити јако прецизан. Па ми ту исто треба ваша помоћ и савет, да ли је то могуће, шта могу да очекујем од тога и да ли знате некога ко то може да уради. У том случају бих купио и мушичарски чекрк, поред штапа, две машинице, мушичарске струне и других ђаконија...

Spojene poruke: 05 Septembar 2020, 00:09:56

Свратио сам јуче до "оног чиме се име  не говори"  :no: ( учим правила форума  :cheesy: полако ). Рекао сам успут у другој теми, него треба да буде и овде, ако некоме слична лудост падне на памет.

1. Сеахантер на сајту се води као дубинац, телескопски, јако квалитетно урађен, буквално све, са измењивим врховима. Прави "морски" штап, мало је тежи, доста јачи и оштрији за оно што мени треба и да ми треба само јачи вараличарац и дубињак одмах би га узео и због транспортне дужине.
2. фидер 3.3м 3+3 чини ми се 120-то грамац, претпостављам због дужине мало глинџавији, доообар али ми се у радњи чини да је много дугачак, јер ја волим да се завлачим, провлачим, пентрам свуда  у потрази за рибом, узео бих га исто да није тако и да пецам само на "отвореном"
3. "јутрос" ми комша послао пола слике у поруци аватар нг фидер 3м, 50-180гр, нисам ни размишљао из колико је делова, одушевио се да ћу решити коначно ово моје лудило. Прво сам отишао да купим патике пошто су моје "бушне", које сам "нашао на нету" у једној радњи...кажу немају. Скокнуо опет по штап, рекао за овај од 3м 50-180, погледао момак каже има два. Велико олакшање, рекао му купујем, идем на степенице да запалим пљугу док га не нађеш. Излази каже нема, звао је момак и Ниш, и ваљда Суботицу, итд дао је све од себе, али нема. Кажем да ли може да се поручи, да се направи, платићу више, дупло...не вреди. Онда сам звао за исти  неку радњу у  Зрењанину, где је био такав, нема. А и он је дводелац, прелази 1м транспортне тако да сам се "сморио"   :cheesy:
4. Данас сам успео да купим само краш експрес и цедевиту   :rlol: :rlol: :rlol:

Дигао сам руке од овога...из "протеста" према произвођачима  :cheesy: зашто не направе једну машину само за мене и мој штап  :cheesy: Шалим се  :rlol: :rlol: :rlol:

Тераћу ја зандера за ову моју луду идеју, довољно је глинџав и оштар за све помало...а и емотивно сам јако везан за њега...прошли смо много, а и видим да се не праве више, што је штета. Нећу му сећи рукохват одмах, него ћу купити један, два јефтина са плутом па да на њима прво вежбам.
Чак ћу све ово урадити са само две шпулне са овим старим проспидом док врти, а после ћу купити две нове исте машинице.

Чуо сам да има неко код "нас" ко прави штапове по поруџбини, па ћу отићи када будем имао времена и сазнао ко је то и где се налази. До тада узећу један оштрији од 2.4, 2.7м на 40-80 или 30-70гр за ово моје са обале што ми је много пута недостајало. Мада бих још мало одморио са зандером, поготово зато што нисам приметио, потрудио или сам превидео да продају троделне вараличарце код нас, због тог фамозне ("до 1м") транспортне дужине.

Хвала вам пуно Вукови  :tongue: Знао сам да такву глупост могу пробати са било којим штапом, али сам хтео да што више ублажим компромисе и ви сте ми много помогли smiley139 Све од себе сте дали  :tongue: као и ја...чекаће овакав штап следећу годину, сада га из "принципа" не бих узео и да га нађем  :rlol: :rlol: :rlol:

Salke

Zdravo svima. Tema univerzalnog stapa je uvek aktuelna. Iznecu moje vidjenje, jer sam godina razmisljao o tako necem.
Prvo, zivim u Beogradu i izlazim na vodu cele godine u proseku jedanput nedeljno na 2,3 sata.
Imao sam ranije 13 stapova i 8 masinica, sveo sam na:
1 stap za varalicu (smudj, stuka, bucov, moze i bandar),
1 bolonjez za plovak
2 teleskopa za dubinsko pecanje smudja, krypnija bela i šaran, moze i za stuku na malu balerinu
Tako da mi to pokriva to neko beogradsko pecanje, mada u 90% bacam samo varalicu

obradovicsrdjan

Slicnih sam potreba samo sto pecam na V.Moravi:) Izmenjah 3-4 i dosao do nekog resenja. Lepo se kategorija zove M (medium), znaci srednje. Meni zavrsava posao FillFishing Maverick 7-35gr 265cm. Bacam Mepps 0 (malo se pomucim), 1, 2, 3, voblere 5,7,10cm, silikonce sa glavama do 20gr i kasike i glavinjare do iste tezine. Ne džigujem soma i smudja. Ovaj stap nosim svuda a pogotovu kad idem na vodu a ne znam kakav ce biti vodostaj, zamucenost i ostalo, a to se cesto desava kad ides jednom nedeljno na reku. Njime mogu da jurim klenčiće po plićaku, bucka daleko od obale, a i štuku po šljunkarama. Kad izadjes na 2-3 sata nedeljno moras biti spreman za svaku situaciju sa sto manje opreme, pa mislim da je stapovog tipa "univerzalan". Pored ovog stapa imam jos samo For.Tornado 183cm 0.5-5gr, e on je za uzivanje:)

Sent from my SM-A217F using Tapatalk

E o izvestaja o mom univerzalcu FillFishing Maverick 265cm 7-35gr. Posle otprilike godinu dana FillFishing krenuo da seraspada:) Na jednom pecanju spali prstenovi sa vršne, druge i cetvrte vodjice gledano od vrha. Realno sa njim sam imao 10-15 izlazaka. Sve u svemu mislim da je Fill Fishing koji se sada forsira po radnjama ipak malo precenjen. Mislim da je i Ron Thompson i F.max iznad njega po kvalitetu. Blankovi su im ok. Ovaj je kategorisan na 7-35 gr i stvarno je univerzalan za sve osim za neki heavy jig. E sad ostali delovi stapa deluju bas jeftino i verovatno sam trebao povesti racuna tokom pecanja, ne smeta mi da zalepim, ali jednostavno nisam primetio i pri jednom zabacaju upredenica samo puče i prstenova nema. Pecacu i dalje sa njim, zamenio sam vršnu vodjicu, a ostale dve sam skinuo.

Послато са SM-A217F помоћу Тапатока

milanstosic

Shimano Lunamis 2,59m i 7g-35g.

Za mene postao univerzalac i to vrhunski za više tehnika.

Jedan za sve, svi za jednoga..Vrhunsko štapče .. :ok:

milanstosic

Nisam verovao dok ga nisam opipao, a pretpostavljao sam da jeste.
Od na suvo do na vodi, postadosmo poprilično nerazdvojni za sve i svašta.