Jedan za sve

Započeo bobanchek, 07 Avgust 2020, 21:19:09

Dobra tema, ali malo je kasno za vecinu nas... :cheesy:

bobanchek

Фора је што сам у овом случају покушао да избегнем, да ми штап виси иза леђа као катана  :cheesy: тј. да много вири. И овако превише тражим од самог штапа,  а хоћу да буде што краћи у транспорту, што је скоро па немогуће., па ћу одустати од тога (ићи ћу до један метар транспортне дужине, због гепека и качења на леђа)

Никада нисам обратио пажњу на фидер штапове, прво ћу комши да мазнем његов, да се поиграм мало, можда и скокнем до воде. Делује ми интересантна могућност измене врха, да не млатим људима по радњи предуго  :cheesy:.
Када сам овде читао о штапу за пловак и разлику између болоњеза и меча, овако из текстова ми сада делује да би меч штап можда био идеалан, иако га никада нисам видео, што ћу исправити.
И Јамал ме је подсетио на грејс штапове, сећам се да су имали малу транспортну дужину, били прелепи и предобри, али су били мушичарци.  Са њима сам мушичарио једини пут у животу на Рибнику и Пливи.

Хвала вам пуунннноооооо свима на смерницама, таква помоћ ми је требала,  јер пре него што сам поставио питање, нису ми ни пали на памет меч и фидер, нити грејс за овај мој проблем. Треба ми нешто много боље, оштрије и финије за ово од овог мог зандера, новац није никакав проблем за такав штап и то што ја желим.

Пажљиво ћу прочитати сваки пост у овој теми када будем могао и ознаке штапова, па ћу полако...
Читао сам у правилнику форума, и није ми јасно да ли смем више пута да пишем, и да се захваљујем свима који су издвојили време да ми помогну.
Па  бих затворио тему и захвалио се свима још једном пуно  :tongue:  smiley139

Даље ћу морати сам, јер док не узмеш штап у руке, не вреди. Овде ћу јавити само шта сам урадио када се будем одлучио и купио штап.

Не гине ми формакс, мислим да они имају највећи избор, па полако...поздрав

Bobančiću,ti si urednik ove teme i mož' po njoj da pišeš šta oš'i kolko oš'(skoro  :cheesy: )
Čak je poželjno da je razvlačiš do u besvest , a najbolje bi bilo da izazoveš žustru polemiku  smiley194

Temu ne možeš, a i ne treba da se zatvara.  Može biti mnogima zanimljiva i neki će pisati o svojim iskustvima i razmišljanjima, neki će hteti da pročitaju i da se informišu kao i ti u eventualnoj potrazi za "nemogućim" :lol:.

Nema potrebe da se zahvaljujes ti nama, vec mi tebi na odlicnoj temi :thumbup: Ovakva tema natera pecarosa da se zapita sta u stvari zeli. Zagrizeniji koji imaju po vise kompleta, i stapove za svaku situaciju u kojoj se na vodi nadju, da se sete kako je nekada sve bilo jednostavno, i koliko je bilo lepse imati samo par stapova i njima loviti u svim situacijama, jer je vecina krenula od fiberasa i germina. Kad lovis s nekoliko kompleta, redovno se desava da poneses pogresni ako ne znas trenutno vodostanje :lol: , a ovako je puno lakse, odaberes proletni, letnji, ko peca zimi i zimski, pecas na jednom mestu i uzivas za sve pare smiley033 Apropo price pogresnog kompleta, znajuci vodostanje, visoka voda i mutna ponesem samo 1 stap 3m 40-120gr, i odem da probam da na plovak prevarim nesto na gliste, mogu i varalicariti ako uztreba. Samo sto sam stigao po otoci setam plovak 10gr, 2min po zabacaju po uzima mi riba, kontra bam, osecam dobra sigurno preko 2kg i spada. Saran verovatno, kanap i varalicarac, da je bio nezniji stap, moja  riba, i onda ono sto najvise mrzim do veceri nista. Ja sam u jedno siguran, da se u danasnje vreme oprema moze svesti na mali broj pazljivo izabranih stapova ko je svestran, ko lovi samo jednu vrstu ribe varalicarenjem, ne menja terene cesto, stap moze biti samo jedan. Nego nama uvek nesto smeta i fali, sto nije ovako, sto nije onako :lol:

komša015

Citat: sasabosko poslato 08 Avgust 2020, 13:20:20
.. Kad lovis s nekoliko kompleta, redovno se desava da poneses pogresni ako ne znas trenutno vodostanje :lol: , ..
Dok ovako, uvek pecaš sa pogrešnim..

Citat: bobanchek poslato 08 Avgust 2020, 12:47:09

Evo kako izgleda tuba metar transportne duzine na rancu kad se prikaci.

Na isto ti dodje, sto manje znas, manje patis, otkud znas da pecas pogresnim :lol: Meni su kad god krecem od kuce svi pravi, pa se na vodi ispostavi drugacije :lol: Trazis uslove prema stapu na vodi, i pecas gde mozes, ulov ti nigde nije garantovan. U ribolovu je sve relativno, pa te onda mnogo puta iznenadi rezultat, kad mislis da ces loviti tu i tu, a ono lovis na sasvim neplaniranom mestu. Poenta je pokriti sto vise mogucnosti, sa sto manje komada pribora, jer nije poenta nositi 20 stapova na vodu, ako ne znas sta te ceka. Ok je imati pribor za razne situacije i ribolove, ali nije merilo uspeha. Skoro sam bio kod cilca od preko 70g, koji je vek ostavio na mojoj vodi, pokaza mi 40 stapova, a nije ulovio sarana veceg od 5kg i soma od 7kg, hebes ti to. Dok su neki ceo zivot lovili sa 2-3, a rezultat da se smrznes, koliko njih znam jedan stap i udri sve, love i oni, nemaju potrebe za drugim stapovima, jer o mnogo stvari o kojima se ovde pise i nemaju pojma smiley033 U sustini, od stapova za pecanje se napravila mnogo velika matematika, sto mnoge ljude i ne zanima, nalazio sam ljude da bolonjezom bacaju dubinku, da varalicare parabolikom za sarana, metchom, pecaju na hranilicu metchom, direktasem s privezanim karikama i halterom. A ne kao mi ovde, poklopljena svaka situacija, a rezultati nista bitno bolji od takvih, odo da pecam :thumbup:

bobanchek

То око правила форума и теме нисам био сигуран како функционише, пошто ми је прва. Али пошто је тема специфична, није ми циљ а ни жеља да се тема закува и да дође до расправе међу члановима а још најмање да ја будем покретач тога. Мада сам прочитао расправа на форуму доста, и из њих исто може доста да се научи  :lol: али овде не знам никога лично, сем виртуелно што сам вас упознао кроз читање, и није у реду да учествујем у томе. То ви вукови који се знате, роштиљате и пецате заједно, наравно да је расправа чак и пожељна  smiley032 а за шалу сам увек   :rlol: :rlol: :rlol: .

Међутим ја сам стварно принуђен да пецам на блиц и водим се тиме, боље и на пола сата, сат бити поред воде него никако...украдем понекад и мало дуже времена. До сада сам на тај начин само вараличарио, али сам на овај начин пожелео да обухватим све у једном, и да имам могућност на самој води да бирам. Отуда и тема, за коју бих највише волео да је већ постојала, или да је неко преузме, а ја да читам као до сада и да  smiley361

obradovicsrdjan

Citat: bobanchek poslato 08 Avgust 2020, 16:37:14
   Међутим ја сам стварно принуђен да пецам на блиц и водим се тиме, боље и на пола сата, сат бити поред воде него никако...украдем понекад и мало дуже времена. До сада сам на тај начин само вараличарио, али сам на овај начин пожелео да обухватим све у једном, и да имам могућност на самој води да бирам.  smiley361

E vidiš i ja sam u slicnoj situaciji i zato sam presao samo na varalicarenje. Bio sam zagrizeni plovkaros i ponekad dubinka. Svuda sam pecao samo na plovak. Međutim posao, porodica...nema se vremena. A pecati sat vremena na plovak je nista jer treba se pripremiti, mamci, držači, pa raspakivanje, pa onda mi udica prevelika, vezuj manju, pa primamadok se umesi, pa dok proradi, pa na kraju sve to ponovo spakovati. Meni oprema stoji u autu kompletno, vozim Yaris Verso i bogami sve sam strpao u jedan ranac i puno je to opreme. Zato sam presao samo na varalicarenje, stap od 210, tb 7-22grama, dve masinice (kanap i najlon) i jedna torbica sa varalicama se skoro i ne vide u gepeku. Kad krenem ponesem flasicu vode i spreman sam, za tih pola sat dva na vodi i dve ribe upecam i prezadovoljan sam:)

Sent from my Moto E (4) Plus using Tapatalk

Ja se licno, sem takmicenja, ne secam kad sam na vodi proveo vise od 4h, zbog stvari koje navodite. S izuzetkom neke nedelje, kad su mi dobri uslovi za varalicarenje, ili prolecnjeg i jesenjeg dana, mada ni tu nema neke svrhe biti na vodi recimo od 10-17h. No ja tu vidim samo dobre stvari, trudis se da na brzinu prevaris ribu, i tu se razvija ribolovacka intuicija. Cak i na takmicenju, kad su mi stapovi 13h u vodi, zavisno od noci, obicno prespavam od 00-4h, jer je to po pravilu gluvo doba. Nije bitno koliko vremena provedes, vec koliko kvalitetno iskoristis to vreme. Kad bi se recimo bavio neorjentisanim ribolovom, po sistemu sta naidje, licno obicno pecam s 2 ista stapa, mislim da za taj teren bih komotno mogao da odaberem neke, koji bi mi zavrsavali posao na tom terenu, i njima lovim od bele do recimo soma do 10kg kakvog ima tu, samo sto bih recimo morao da se prilagodjavam trenutnoj situaciji, pa recimo pecam gde mogu tim stapovima, a ne gde ja u tom trenutku hocu, znaci neki trenutni hendikep kad su promenjeni uslovi na vodi, sto uopste ne znaci da bi se odrazilo nesto bitno na krajnji rezultat, tako da mogu samo da podrzim ideju naslova teme, i vazno je biti na vodi makar koliko :thumbup:

bobanchek

Хвала вам свима на одговорима, да данас узимам вараличарац послушао бих глоса и узео сеахантера теле са  2.70м 30-110гр или 3.00 50-150гр, и сигурно ћу га пробати у формаксу, бар на сајту тренутно пише да имају само у дужини 2.7 али то није ни битно, нашао бих га и од три метра ако ми се овај свиди, изгледа прелепо решење са промењивим врховима за овакве као ја који скокну до воде и сигурно би покрио много више од мог зандера. Међутим, чини ми се да би вероватно био грубљи за нежније ствари које бих у овом случају исто хтео да покријем. Моје решење што се дужине штапа тиче  замишљам ту негде од 3 - 3.3м, и одлучио бих се вероватно за фидер пошто исто имају промењиве врхове, делује ми интересантно а истовремено бих желео нешто ново да научим и пробам.

Међутим само што сам прочитао тему фидер врхови од осам страница, већ сам се збунио због разлике између ознака штапова и ознака врхова, материјала, ветра, воде, укапирам на кратко али ми се све помеша  :wink: а тек када сам отворио тему фидер штапови од 400 страница  :eek:, прочитао пет и схватио да ћу се само дубље заглибити пошто никада нисам имао контакт са истим, а још када је споменут метод фидер  :lol: ја готов...а још када ми је овај мој комша рекао да његов није фидер него пикер...онда шок... :help:

Замолио бих Јамала и Но Нејмса ако могу да ми помогну, који су ознаке штапа и врхова које имају, Но Нејмс је споменуо мх, х и знам шта значи, међутим буне ме те одвојене грамаже штапова и врхова. Схватио сам да морам брзо купити један и пробати га на води да бих нешто укапирао па тек онда читао у учио кроз искуство, знам да је све већ објашњено на форуму и не треба опет. Видим да имају у формаксу и троделне фидере од 3.3...али џабе гледам и читам...када основе не разумем...ако будете имали времена и за неки конкретан предлог за један квалитетнији  и један фидер штап средње класе који може да се купи код нас, за ово моје, па да одем кажем дај да видим тај и тај, да их узмем у руке и упоредим...био бих вам захвалан  :tongue:

Јер ако овакав уђем у радњу, и још их питам ово што сам вас...биће за руке и ноге...и кроз стаклена врата...или бела кошуља.

Spojene poruke: 10 Avgust 2020, 02:44:02

Или је и овај Глосов предлог фидер па је још и телескоп smiley197 и те велике грамаже исто немају везе са врховима  smiley153 smiley169

Spojene poruke: 10 Avgust 2020, 19:14:19

Продрмао сам у рукама комшин "formax thunder picker 2.7, 20-55g" уз замену оба врха у гаражи. Одушевио сам се, лаган, са потпуно различитим осећајем при промени врхова што ме је одушевило. Када сам ставио црвени делује ми доста оштро за такву грамажу и дужину. Такав би био идеалан да је 3м - 3.3м и да је јачи због реке и варалица али да ипак не изгубим осећај са тањим врхом са нежније ствари. Тек када сам га узео у руке, продрмао, прочитао шта пише на њему сам неке ствари укапирао и вратило се оно што сам овде прочитао. Нисам лењ да скокнем до радње, али мислио сам да прво прочитам све овде па тек онда, да не одем ко потпуни дудук. Али када сам схватио колико је теорија опширна, одустао па опет потражио помоћ. Проверио опет Глосов предлог и прочитао да није фидер, помислио сам да јесте због више врхова. Нема шта...предуго сам овим мојим зандером и тотално сам заостао у вези прибора и много бољих решења.

Vrhovi ti služe samo kao indikator trzaja i rade se od karbona i fiberglasa i njih razlikuješ po boji na dnu tj delu koji ide u štap....karbonski su crni dok su drugi beli. Razlika u njima je osteljivosti i krutosti gde su karbonski krući, a fiberglas mekiši. Gde je voda brža idu karbonski i obratno. Obično se označavaju u Oz-ima i u zavisnosti od jačine štapa idu od npr 0,5 do 5Oz. Neki da kažemo standard su vrhovi 1,2 i 3oz. Deluje komplikovano ali kad vidiš prvi put biće ti jasno odmah

bobanchek

Хвала ти пуно  :cheesy:  биће све у реду већ после овог комшиног пикера кога сам јуче продрмао на кратко, прочитао овде да је то уствари фидер у краћој и нежнијој варијанти  :clap2:  smiley169  данас сам га и усвојио  :lol:  на пар дана, и придружио мојој стандардној вараличарској колекцији неке малецне пачиће, лептире, стримере, нека лајт чудеса из лепе прошлости. Мораћу још неке ситнице да покупујем сутра ( хранилице, пловке, оловца, удице, итд) и у петак или суботу идем на воду бар на два сата. Идеја ми је да полако кренем од нежнијих варијанти свега па полако ка грубљим, да видим шта и докле може овај штапић на самој води, чисто да створим мало бољу слику о оваквим штаповима и уопште највише о овој мојој сулудој идеји у глави.

Када сте ми Јамал, Глос и ти предложили да штапови са могућношћу замене врхова могу бити решење, пошто сам предуго само вараличарио и стварно сам остао у далекој прошлости што се тиче прибора за остале видове риболова и толико сам био срећан да сам претрчао преко осталих предлога који нису слични и пропустио да се захвалим и осталим колегама и за предлоге о телескопима, и извињавам се због тога. Такви штапови вероватно и јесу најједноставније и најбоље решење, што због транспортне дужине скоро "па невезане" са дужином штапа, што због очигледних компромиса које ћу морати да правим. Ту бих већ био на "свом" терену, отишао у радњу (сада вероватно има бољих телескопа него оних пре 20 година) , пробао пет, шест, седам комада,  одлучио на чему ћу да закинем, и пресекао.

Међутим, оно што ја хоћу није нормално, а са могућношћу промене врхова, лудило се још проширило... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: и нико ми ту више не може помоћи   :lol: :lol: :lol:

Данас сам и претресао све радње код нас виртуелно више пута, нашао нека могућа решења, упоређивао...па ћу после креш теста комшиног штапа  :lol: :lol: :lol: и онако морати да скокнем до радње.
Хвала вам свима пуно још једном  :tongue:

Moja ti je filozofija, ako ne znaš šta je dobro, gledaj šta je morsko.
U stvari uvjek gledaj šta je morsko, i to uzmi.
Ali od ozbiljnih firmi, jer ovi ostali napišu svašta za sve, bez neke stvarne veze.

Što se tiče kvivera, fidera, metod fidera i posljedičnih vrhova ne bih znao kako to sve razlikovati, ali na osnovu nosivosti baze štapa i činjenice da ima dodatnih 3 ili koliko već vrhova, možeš se snaći.
Kviver je nešto suptilnija varijanta. Bliže ( akcijom ) šaranskom paraboliku, valjda.

Teleskopi danas su po meni svakako jedina razumna opcija, posebno jer ih prave i sa vezanim karikama i zaštitnim obručima od smole, ispod svake karike.
Siguran sam da im zidovi u slučaju da su za more nisu ništa tanji od dvodjelnih i trodjelnih, a laganih, slatkovodnih štapova.