Balansiranje štapova

Započeo slawisa, 03 Novembar 2009, 19:37:13

srdjanpn

Ne branim ja tebe al mi ta vasa konverzacija zazvucala malo bezveze,siguran sam sa da su Ibanez i Simpson vise zaboravili o dzigovanju nego sto ja i ti znamo,pa im nasa pitanja zvuce glupo,a i ti si malo detaljista.
Ako vec insistiras na tome slikaj to sto pricas na svojim stapovima i postavi ovde pa da nastavimo diskusiju.

E pa Slob, mislio sam da više ništa ne pišem, ali moram! Ne podsmeva se niko tebi! Decenije smo ja, Simpson, Orka, toliki drugi, sad i Isa utrošili na ogledima, eksperimentisanju sa štapovima, blankovima, opremama, rasporedima, ovom - onom tražeći idealnu kombinaciju koja nam odgovara. Možemo da se složimo, možemo da se ne složimo, da raspravljamo...jer stoji iza nas brdo pritki za paradajz kojima smo pecali, koje smo menjali, probavali... neko manje neko više. I svako može da ima svoje argumente za i protiv! Ja i Simpson se ne slažemo nimalo oko Hardi fejvorita. Ali obojica smo DOŽIVELI taj štap. Meni je za Savu CTS revo  nešto divno. Simpsonu jedan veliki za.eb. Ali obojica imamo i minutažu i kilometražu koliku toliku sa tim štapom. I svako svoj ugao posmatranja. I svako svoj osećaj za ono što mu treba. Ali ti nama sve vreme suprostavljaš tvoju teoriju baziranu na "Ja mislim"i nečijem piskaranju na guglu. Nijedno lično iskustvo sa novim savremenim modernim štapovima, sa modernim konceptom, opremom, materijalima. Tražiš od nas da tebi za ljubav po ko zna koji put skidamo i stavljamo kapu i prenesemo ti doživljaj? Pa ceo život skidamo i stavljamo kape, ove one provodnike, ove one haltere, ove one drške i sve vreme i pišemo naša lična zapažanja, naša iskustva i naš osećaj. A ti se suprostavljaš teorijom "Ja mislim" ili "onaj tamo je napisao". Ja sam pop..dio jer imam užasan osećaj da se ti nama podsmevaš, a ne mi tebi. Tolika tvoja radoznalost i znatiželja je morala da rezultira nekim novim ličnim iskustvima, novim štapovima, sopstvenim eksperimentisanjem, traženjem. Ali nije! Zato imam utisak da ti uopšte nisi ni radoznao ni znatiželjan, nego da uživaš da nas zaj...vaš i da se u stvari ti nama podsmevaš. Baš si mi bio simpatičan lik, ali ovo je prevršilo svaku meru. :veryangry:

ibanezi,
Da li si ti ikada stavio balans teg na end kapu bilo kojeg štapa pa uporedio njegovu osetljivost u odnosu na isti štap u istim uslovima a bez balans tega?
Ako nisi, a nisi jer bi nešto napisao o tome, onda su sve tvoje priče na tu temu -prazne priče. I ko koga onda tu za..bava? :grin:

Citat: ibanezi poslato 08 Decembar 2018, 13:11:40

Svojevremeno sam imao Zebco Hyper cast 3m 30 -60. Model iz 94e, prvi štap koji je neka američka kompanija napravila za evropske ribolovce. Za ono vreme sjajan štap i skup ko đavo. Preko 200DM u vreme Avrama i prosečne plate 40 -50 dinara - maraka. Imao je samo tanki gumeni čepić na kraju plute. Ne znajući ništa o materiji, posle x godina (koristio sam ga 15ak godina jer je zaista bio sjajan u to vreme, meni bolji, lakši, balansiraniji i osetljiviji od Sporteksa, pa i koju marku skuplji od HM 2jke koju sam prvobitno planirao da kupim u to vreme), ja sam kada se taj čep potpuno "olizao", a nikada mi se nije sviđao, stavio metalnu balans kapu Pac bej i vršnu pečurku. Tad to nešto bilo u modi sa pečurkama (Jovanov i Trofej), a svi štapovi od"renomea" pa i ispod su imali tu kapu. Dobio sam nažalost drugi štap! Nije mi bilo jasno zašto i kako, ali štap je bio i gluvlji i naravno teži i nije mi više onako lepo ležao u ruci. Na sreću, to je već bilo u vreme kada sam rešio da ga konačno smenim "sa položaja udarnog štapa", pa ga nisam ponovo nosio kod Ljubiše na povratak na staro rešenje,
Pa juče sam ovo napisao! Da li si čitaš moje postove, onako pažljivo ili samo preletiš ovlaš jer imaš svoje "ja mislim" pa te mnogo i ne zanima šta drugi "prđekaju"! Dakle nisam stavljao otežanje na end kapu, nego umesto beztežinskog, tj par grama  tankog gumenog čepića koji je godinama bio na štapu, stavio Ende kapu od 35 grama! Nije mi bolje ležao u ruci, a detekcija na najlakše glave je bila slabija!

Istina, propustio sam taj tvoj post. Ne znam kako.

Tvoj zaključak je dakle da balansiranjem nisi dobio nikakve pozitivne efekate. Naprotiv.

Pošto si istovremeno postavio i pečurku vrh, moguće je da ti je ona ustvari pokvarila ceo utisak jer ona ima dosta veću težinu a nalazi se naravno na samom vrhu štapa i time maksimalno utiče na osećaj. Da li je ona pokvarila osetljivost ili balans? Ko će ga znati Obzirom da su istovremeno dodata oba elementa. Bar tako sam shvatio.

Ali sve jedno. Najvažniji je na kraju subjektivni osećaj.

Germina

Manje je vukao napred ortakov  Zebco Hyper cast 3.3m 40-80g bez end kape no moj Sportex HM4 75g sa njom...čak se i Zepco Trophi Pilk 3m 80-200g bolje ponašao no Sportex HM5 i HM6 (100/150g)....sjajni su to štapovi bili u svoje vreme  :ok:

mrjr

He,he, Slob, ti lagano na finjaka troluješ temu,a neki izlizaše tastaturu objašnjavajući. Što se tiče jačine kontre, uzmi čekić u ruke i uhvati ga u tački balansa pa udari o nešto,a zatim uhvati taj isti čekić za kraj drške pa udari ponovo,...

Pa dobro, ako smatrate da trolujem, iako nemam te namere, ja više neću da se javljam.
Jedino što ću samo još da dodam kolegi mrjr je -uhvati onda štap za kraj drške pa pokušaj da zakucaš kontru :huh:

mrjr

Nikakav problem.Samo će mi trebati više snage,naravno. I čekićem kad rukuješ teže je podići ga kad uhvatiš za kraj drške,ali je udarac jači.

Slažem se da štapovi dužine do 2,7m i težine do 200g,kakav god balans da imaju,ne treba ih dodatno otežavati sa kapom ili tegićima..Uglavnom takvi štapovi već imaju dobar ili solidan balans,a zbog svoje težine,odnosno lakoće ne umaraju ribolovca..Spominjete lakšu i bržu kontru,veću ili manju osetljivost sa otežanjem pozadi i bez istog..Sve je to prilično diskutabilno i relativno.To su sve toliko male nijanse koje mali broj ljudi može da primeti i oseti i skoro da su nebitne za krajnji ishod ribolova..I svako će drugačije da ih oseti,pa je moje mišljenje da im ne treba pridavati toliko značaja..Ja nisam perfekcionista i ne zalazim u sitna crevca kada su u pitanju stvari koje nisu mnogo bitne..Sve zavisi i iz kog se ugla gleda..Sa godinama je svaki komplet sve teži,pa gledamo na svaki mogući način da sebi olakšamo..Jedan moj drugar koji je visok 1,90m i težak 115kg,kada mu dam da peca sa mojim pacifikom,kaže da on štap ne oseća u ruci,kao da nema ništa..Može da mlati sa njim nekoliko sati neprekidno bez ikakvog napora i zamora..Mislite li da će on da oseti nešto kada skinem kapu od 20g..Neće,njemu će biti isto..
Ima veliki broj kolega koji uopšte ne shvataju o čemu mi ovde pričamo..
Svojevremeno sam jedno kratko vreme imao štap Spro Henk Simonc 3m tb 35-75g..Nije bio pretežak,ali je baš mnogo vukao napred..Kada sam mu pozadi u kapu stavio olovo od 60-70g odahnuo sam..Nije više vukao napred,ali sam veću težinu kao težinu osećao u rukama..Nije bila dobra ni jedna ni druga opcija,pa sam ga zato prodao,ali je svakako bilo bolje kada sam ga izbalansirao.Takođe sam imao Sportex Carat spin 3m tb 100g..
E tek me je on namučio.Nisam ni pokušao da ga izbalansiram,odmah sam ga prodao..Sva sreća pa danas postoji veliki broj laganih i brzih varaličaraca koji ne zahtevaju nikakvo balansiranje.. :ok:

simpson_H

Kad pricamo o umaranju ruke ili bolu ramena ili plecke, nije samo do balansa stapa. Ima mnogo i do neadekvatnog ponasanja stapa, njegove akcije, savijanja. To je ono sto moze vise da umori nego balans ili sama tezina stapa. Da ne bude sve na teoriji, probajte da vodite 40g sa Zanderkantom  pa istu tu gramazu sa recimo PB 1-4oz. Prvi stap 230g i nije nesto u idealnom balansu, drugi stap oko 200g i perfektnog balansa kad ga napravi dobar majstor.
A good gamefish is too valuable to be caught only once"- Lee Wulff 1938.

Germina

Naravno, mene više smori lakši štap  sporije akcije prilikom vodjenja glavinjare od 40g nego oštriji i teži štap sa istim teretom. Još kad se u priču oko idealnog balansa štapa i ostalih bitnih performansi štapa umešaju broj, veličina, težina i raspored karika  :help:

Spojene poruke: 10 Decembar 2018, 12:23:40

Evo i jednog interesantnog i jednostavnog testa na temu osetljivosti  pa vredi probati sa štapom sa i bez dodatnog balansa  :wink:

Germina,
Svaka čast.  smiley033 Gde isčačka ovaj video. Prava stvar! Objektivna procena osetljivosti koja ne uzima u obzir osetljivost šake ribolovca, što je subjektivno i razlikuje se od individue do individue.
Pošto ne znam engleski mogu samo da nagađam o čemu se tačno radi i kako se radi.
Ali kako vidim, ono što je sigurno, moguće je merenje kojim će da se utvrdi razlika između osetljivosti dva štapa, pa  tako je i idealno za upoređivanje osetljivosti jednog te istog štapa, sa i bez balans tega.
Nadam se da će se neko od Vukova angažovati i ovakvim merenjem razrešiti aktuelnu dilemu oko balansa i osetljivosti.
Zima je tek počela a ova merenja su u toplim sobnim uslovima :cheesy:

Germina

Ma Slob, lupali su glavu ribolovci na tu temu i vodili žustre polemike oduvek...prvenstveno USA varaličari koji traže odgovore na sva moguća i nemoguća pitanja.Prštali su meci na sve strane O.K. Corrala :lol:
Pre štosa sa mobilnim telefonom, pojedini su koristili i RPM Tahografe sa kojima su uspevali da daju objektivnu procenu osetljivosti različitih štapova.
Kako veliš zima je počela i som ne jede pa sam zabacio udicu i upecao moj moby, onda sam bez ikakve Vibration Meter aplikacije  zamarao isti tako što sam menjao sve moguće vibracije telefona dostupne u meniju sa i bez balans kape od 40g na štapcu.
Ja nisam osetio nikakvu bitnu promenu u osetljivosti ali moj pribor je težak i prilagodjen varaličarenju soma pa bi neko od kolega smudjaroša možda mogao da nam da precizniji odgovor na temu ''Ko je ubio osetljivost Lore Palmer''  smiley033

mrjr

..."To su sve toliko male nijanse koje mali broj ljudi može da primeti i oseti i skoro da su nebitne za krajnji ishod ribolova..I svako će drugačije da ih oseti,pa je moje mišljenje da im ne treba pridavati toliko značaja.."

Često se djavo krije u nijansama,kad je uspešnost pecanja u pitanju. Za nijansu tuplja udica,za nijansu slabija struna, za nijansu mekši štap ,i ode riba života,recimo
Pogotovo kad se te nijanse skupe na gomilu. E,sad kod osetljivosti štapova, može se reći da nijanse nisu presudne,već zavisi dosta i od osetljivosti ruke ribolovca i njegovog iskustva.Ovo sa merenjem vibracija je simpatična zabava u dokolici. Instalirao sam pa ću probam  :cool: