Balansiranje štapova

Započeo slawisa, 03 Novembar 2009, 19:37:13

Gagi

Ok, nisam te razumeo, video sam ovo "da je drska ''prazna'' i zato je balans katastrofalan"... To ne može da se vidi, znaš, i ako je urađeno vešto je zamaskirano, mada ne verujem. Blank je identičan i iznad i ispod... E sad, da li je tanjih zidova ?

End kapa najbolje popravlja balans,mada ima i dosta do celave drske.Moj stap na slici je bas primer svega o cemu sam pisao u ovoj temi,kupio sam ga dosta davno 5-6g,kad sam puno manje znao i lakse me je bilo prevarit,sad stoji u drzacu pa nije ni bitno :lol: i.Iako blank stvarno za mene ok,8 velikih karika 1. 14mm,zadnja 40,trn pedantno odradjen ne masivan i slicno a u drsci niz propusta.Gornja pluta 6cm,celava drska i na kraju beztezinska end kapa od plute.S tim prihvatljivih 290gr,za stap koji vodi 80gr glavu +guma, e sad da  s masinom laksom 100gr od ove balans se pogorsava 1cm uvis od prikazanog,fali mu nekih 30gr da bi bio u perfektnom balansu,al onda bi po katalogu bio nekih 330,340gr.Tacno se vidi marketinski trik,sta je proizvodjac hteo,manju tezinu ili dobro balansiran stap. Vecina  trometrasa,bi morala da ima vecu tezinu u drsci,ili duzu drsku da bi dobili dobro balansiran stap,ali cilj proizvodjaca je da napise sto manju tezinu,pa cak i u katalozima poneki pisu manje tezine od stvarnih :thumbup:

Gagi

Pazi, sad gledam ovaj Spidmaster BX, na 3m, i tb. 20-50gr, sa istih 195 gr kao i Maver (kataloška težina), i istom težinom bacanja, iste dužine kao i Maver, i jedan i drugi imaju trn...
Ali Spidmaster ima rukohvat skoro 62 cm (ukupna dužina), naspram Maverovih 50 cm, a donji deo rukohvata (do sive plastike - haltera)  44 cm i pluta je u pitanju i pokriva veću površinu od kratke eve na Maveru... Za moj ukus Spid ima malo deblji rukohvat. (a pošto je i duži sigurno je i teži od eve na Maveru)
Spid ima 11 provodnika naspram Maverovih 9 (isti Fuji ), a Maver ima izraženiji, širi konus dole od Spid-a... Oštriji je i jači od Spid-a, ali ne i brži.
Mogao sam u MG-u da pomerim halter, i stavim plutu za 35 e, ali bi štap izašao na skoro 100e, a i ko će se zezati sa tim... Mislim da je Maver loše projektovan štap.

Ma i lose projektovan,al ajde.Pa sad samo ti se kaze da pomeris halter,stavis tezu end kapu da bi ga doveo u balans koliko bi bio tezak, a kako bi se odvajao od konkurencije ako u istom cenovnom rangu nije bar laksi.U ulici gde zivim ima tri ribolovacke radnje,redovno gledam kako ljudi kupuju stapove uglavnom nize srednje klase.Dodju,uh lak,ostar niko ni ne namontira masinicu na njega, mlate  ko sa fix stapom,trgovac drzi vrh oni zamaraju...Onda posle nekoliko pecanja,kad krenu da bole ledja,ne valja stap na prodaju.Pa i sam znas da iako dobro pregledas stap,moze da se desi pored dobrog balansa i ostalih karakteristika na vodi stap moze da bude drugaciji nego na suvom,a kamoli ovako.Ja sam kroz moje ruke proterao,jedno 50-tak od njih ostalo 17,samo jedan menjan ostali ispoklanjani. Svoju skolu sam skupo platio,da bih sam shvatio sta hocu,a to ne zelim nikom.Bio sam u to vreme omiljen medju trgovcima kod nas, oni korektni me vole i dan danas,a oni drugi mi ne pricaju vise hvalospeve o stapovima jer znaju da mi nece prodati los stap, samo najbolju mogucu kupovinu :lol:

Kad čovek tako počne da posmatra drške različitih štapova, a koji su isti po deklarisanoj dužini, ne može a da ne primeti kako je onaj štap koji ima dužu dršku - ustvari kraći štap. Ima kraću aktivnu dužinu. I onda može da konstatuje da bi štapove trebalo upoređivati i po aktivnoj dužini i po dužini drške posebno. Aktivna dužina oslikava elastični kapacitet štapa ili snagu, drška balans i lakoću držanja pod opterećenjem, dok je ukupna dužina važna jedino za transport štapa.
Aktivnu dužinu bih ja računao mereći od gornjeg kraja haltera, gde se ili nalazi ili ne gornja drška ispod koje je krajnji deo elastičnog dela štapa. Po pravilu štap se drži na halteru i stopi mašinice, pa ako štap uhvatimo za gornji rukohvat onda smo ustvari skratili aktivni deo štapa, i naravno produžili dršku.

Međutim aktivnu dužinu štapa gotovo niko i ne spominje. Jedino ukupnu dužinu uz napomenu da je drška "prilično" kratka ili dugačka, bez preciznih podataka o tome.

Citat: sasabosko poslato 10 Februar 2017, 19:30:33
...Bio sam u to vreme omiljen medju trgovcima kod nas, oni korektni me vole i dan danas,a oni drugi mi ne pricaju vise hvalospeve o stapovima jer znaju da mi nece prodati los stap, samo najbolju mogucu kupovinu :lol:
Ima prodavaca koji mi više ne prilaze kad uđem u radnju. Nema onog : "Izvolite, jel mogu da pomognem, pustite ja ću, a pazite ovaj štap...". Jave mi se i ćute ostatak vremena. U stanju su da zalude i iskusnije, a sve znaju, čudo jedno.   :smiley:
Inače, Maver mi je poslat u nekoj kompenzaciji, bez ulaženja u detalje, kakva je akcija, balans, znao sam samo tb i njegovu dužinu, težinu, i video slike (i ono što sam našao na netu o njemu). Sada je daleko.   :wink:

mrjr
CitatVaraličarski štap mora da "vuče unapred" ,ali nećemo da kvarimo temu.

Neko tvrdi da balans štapa treba da bude takav da ovaj vuče u napred, neko da je u nultom balansu, a ima i onih retkih koji čak  tvrde da je dobro kada vuče u nazad. Ove stavove izgleda nije moguće pomiriti.

Zato mislim da su u pravu oni koji tvrde da je idealan balans kada je on na polovini gornjeg rukohvata, ili tu negde. Zašto? Zato što onda svako može da izabere gde će držati. Ako smatra da štap treba da vuče u napred, držaće ga na stopi mašinice ako smatra da je najbolje da je u balansu, pomeriće šaku prema gornjem rukohvatu.  Nije dobro da balans bude na blanku, van drške, jer nije udobno držati za blank, ako hoćeš da si u balansu.
Takav balans je vrlo često moguće ostvariti težinom  mašinice, koja je po snazi uparena sa štapom, pa nije potrebno dodavati teret u end kapu.

Ima štapova koji i nemaju gornji rukohvat, ali to su obično kratki i lagani štapovi, za laki ili ultra laki ribolov, gde balans nije od naročitog značaja.

mrjr

Nema dobre i pravovremene kontre kod džigovanja,ako štap ne vuče unapred.

Sklon sam da ti poverujem, jer ti, koliko sam shvatio prateći tvoje postove, jedino to i radiš. Džiguješ. I sigurno imaš mnogo iskustva na tu temu.

mrjr

Kontra pri džigu se sastoji iz dve mini faze,posle udarca.Prva mini faza je vreme koje protekne od trenutka registracije udarca preko popuštanja,pri kome vrh štapa ide do nekog donjeg krajnjeg položaja(balans!) a struna se neznatno olabavi,a druga faza počinje u trenutku odizanja vrha (sa donjeg krajnjeg položaja) štapa , ubadanja ribe, pa do dostizanja gornjeg krajnjeg položaja vrha štapa.Ako nam je štap "u nuli" prva faza kasni,a ako je u "kontra balansu" padamo na ledja u kontri, što je čest prizor  :wink:  :cheesy:

Idealan balans,je dva,tri prsta iznad stope masinice,otprilike na polovini gornjeg rukohvata koji obicno bude dug 8-10cm.Takav stap najmanje umara ruku ribolovca mada opet vuce blago napred.Vuca varalice sama vraca stap prema vodi,ne umara drzanje debalansiranog stapa nego zabacivanje istim,pisao sam o tome vec,lako se da zakljuciti iz prakse.Kod balansa par cm iznad stope, dobro je sto se moze manipulisati drzanjem istog,sto je kad je stap u 0tom balansu neizvodjivo :ok:

Analizirajući problematiku balansa štapova, moram da kažem da sam došao do nekih svojih definicija njihovih osnovnih karakteristika;  težine i dužine.
Po mom mišljenju, prava težina štapa je ustvari težina izbalansiranog štapa, a prava dužina je njegova aktivna-radna dužina.
Dužina drške je važna za vrstu ribolova kojem je štap namenjen, a ukupna dužina je važna za transport, ona koja se jedina deklariše u podacima o štapu.

Šta je izbalansirani štap? To je štap izbalansiran na halteru, a pomoću tega na end kapi. Takav štap uključuje delovanje težine samog blanka, opreme kao i debalansa koji zavisi od rasporeda masa duž štapa kao i samu dršku i njenu dužinu, odnosno sve elemente koji utiču na to koliki će biti osećaj težine štapa u ruci ribolovca.

Dakle, ja podrazumevam da svaki štap, koji se duže vremena drži u ruci, treba da bude izbalansiran, pošto je on onda najlakši za držanje u ruci.
Između ostalog, takvi izbalansirani štapovi mogu međusobno mnogo lakše da se upoređuju.

Ok kolega,slazem se sa svime  sto si napisao,fali samo jedna tacka,a to je tacka balansa stapa,moje pitanje gde ona treba da se nalazi?

sta kazes na ovakav balans

Tu treba da se nalazi.
Jer tu ćeš da ga držiš, ako hoćeš da ga držiš u balans tački, a ako hoćeš da "vuče" malo prema napred -  šaku pomeriš prema halteru.
Najverovatnije si takav balans postigao samo sa postojećom mašinicom, bez tega na end kapi.
Teg u end kapi koji sam spominjao u prethodnom postu je međutim važan za merenje i upoređivanje štapova. A ako želiš da ti štap bude izbalansiran na stopi mašinice onda možeš i da ga ostaviš na end kapi.

Sad ovako,stapu je dodata end kapa jer sam nije imao istu,nego samo ravno zatvorenu plutu,cini mi se 28gr,mozda i manje nisam siguran.Preko ove tacke mislim da ne treba ici,jer to povlaci da se mora anulirati tezina rotora i spulne kod masinice da bi balans bio na stopi,sto znaci jos tezine.Poenta je da kad drzis stap bilo sa dva ili tri prsta iznad stope,ja uglavnom radim iz zgloba ,da je klackalica upravo na prvom prstu,a stap je da kazemo podnosljivo debalansiran(ako idealnu tacku posmatramo na stopi masinice),da umara sto je moguce manje,a opet nema problem sa obaranjem vrha pri vodjenju varalice.Da je stap balansiran na stopi,pri obaranju vrha vukao bi uvis,da se vrati u 180 cime bi bilo ugrozeno vucenje lakih voblera koji prave mali otpor,zamara i da vuce unazad.Posebno se odnosi na paralelu sa obalom :ok: