Akcija i/ili gramaža

Započeo balsxa, 02 Jun 2011, 18:38:50

Debljina mojo-a u butt je 14mm,ako ja dobro vidim

simpson_H

Za koju duzinu i tezinu bacanja?

Dužina 7stopa,a t.b. 3/4 oz
1stopa=30.48cm
1unca=28.35gr

simpson_H

Evo zanderkanta jednog od najvecih mocuga za sljive, a moze da posluzi i kao razanj za prasence.

2.65m 10-90g

Pa uporedi sa tvojim stapcetom od 2.1m i 21g tb

mrjr

Ne razumem zašto bi poredio. Meni MBass sasvim odgovara.

simpson_H

Ma ekstra je stap nego  kazem da je bas debeo u butt-u za svoju duzinu i tb i nista vise.

Citat: sasabosko poslato 21 Oktobar 2019, 22:44:03
Bas mi je drago sto Simpson postavi ovaj video, pogotovu zbog Ibanezija i Sloba. Kad sam objasnjavao kako stelujem drill na mrtvom teretu, i koliko mala sila na kocnici iskifli stap, umalo me ludim ne napravise. Vidite i sami kolika je muka potrebna za podizanje 3kg, dizao sam i 5, al se dobro istresem, a kocnica ihaj meko podesena. Sad neka neko prica, da je mali max drag of 10kg direktno na masini, i koliko se preko parobole povecava. Simpson s ovo stapce moze i na soma.

Ne razumem zašto me "prozivaš"  :cheesy: kada imam slično ili potpuno isto mišljenje kao što si i ti pretstavio u navedenom citatu.

Evo da citiram i samog sebe. Jedan od starih postova u vezi toga:

CitatKada će kočnica na mašinici da prokliza mnogo zavisi, osim toga koliko je pritegnuta, i od ugla strune u odnosu na štap.
Ako je struna u pravcu štapa onda se sva sila prenosi na mašinicu direktno i ukoliko je ona naštelovana na 1kg onda će je pokrenuti sila od 1kg i na struni. Štap nije ni malo opterećen dok je mašinica maksimalno.
Ako sada izdižemo štap, sve manja sila je na mašinici a sve veća na štapu i što više izdižemo štap tačka maksimalne sile na štapu se pomera prema vrhu.

Već sam opisao kako ja štelujem kočnicu. Praktično da prokliza pri opterećenju štapa od  1TC. To je za moj štap, izmereno, 1080g. Kada posle toga rukom probam da izvučem strunu kod špulne, sila je daleko manja od  1kg. Ja sam više puta štelovao kočnicu potezanjem preko štapa i zapamtio sam kolika je tada sila na kočnici, pa sad štelujem rukom napamet i otprilike. Može i malo jače ali ipak tu je negde.

Da dodam još i ovo. Sila koja deluje na ruku ribolovca zavisi i od poluge-dužine štapa. Ako se opterećeni štap savija onda se i poluga skraćuje pa na ruku deluje manja sila nego kada bi štap bio krut-nesavitljiv za opterećenje o kojem pričamo. Voleo bi da vidim tog baju koji će izvući dril podešen na mašinici na više od 10kg, a da poteže krutim štapom od 3m, koji se ne savija, u položaju iznad glave i iza leđa.  :cheesy:
Ali ako štap, naprotiv, postavi u pravcu strune onda će isti taj dril relativno lako pokrenuti.

Voleo bi da vidim Baju koji će krut nesavitljiv štap držati na drlu 10 kg iza leđa ako mu tresne som od 50kg. U desetinki sekunde pada u pravac strune. A ako je som udario malo bliže roni u vodu. I dril mora da proradi, jer ako struna nije dovoljno jaka da izdrži taj dril, puca kao paučina. Som neće ni primetiti da je bio uhvaćen.:lol: Mrtav teret po kome iznosite zaključke i praktični ribolov nemaju ama baš nikakve veze.

Ne suprostavljam se ja nikome, nit koga prodigam... Samo pominjem da smo vodili debatu oko toga u temi kako stelujete drill. Ibanezi, el stvarno verujes u to, da ce ovako postelovan drill klizati na kotri, ili da ce razdaljina i ugao bitno promeniti to..

Tačno ibanez.
Ja sam se zah.. kada sam čitao teorije šta je sve dovoljno. Pa sve neki umjereni najloni, štapovi i sl. Mašinice. I kupovao sam po savjetima takvih zagovornika.
Dok ne dođe do praktičnog, pa na sve strane zafali.
Npr. 6 kila kočnice, maksimalno zavrnute, jer više nema. Izleće kao podmazano, ničemu ne služi.

Spojene poruke: 22 Oktobar 2019, 10:58:24

Evo npr. ponovljeni zaheb. Poslušam fideraške spike kako koriste 0.25 mm najlone, za osnovni.
To jest "poslušam" pa namotam 0.40 mm. Reko` ako oni tvrde 0.25 sa 0.40 sam siguran.
Malo sutra. Pucanje fest sam doživio, sa tim promjerom.
Sada sljedeće namotavanje ide sa 0.50 mm osnovni najlon.
Fider.

glos, ako namotas 0.40 na fider masinicu to je kao da si pokusao staviti gumu 16 na felnu 14. Moze, ali nece ici.

Saša, ne verujem, nego znam. Somina mi tresnula pre nekoliko godina na pribor za smuđa - ovom slučaju bucova. Pecao sa šlepa, dakle na vodi, ali sa statičnog mesta. Tvrd dril na blu arku, odvrnut tek  koliko da ne pukne struna, pokušavao i šakom hvatajući kalem da ga zaustavim, ali onako momentalno na osećaj da ne pretegne i pukne.  Posle strahovitog udarca i kačenja krenuo nizvodno. Polako, ravnomerno, nije ni neki paničan ran bio u pitanju.   "Nije primetio" da je uhvaćen, izvukao 100m strune i odneo retlin rapa namenjenoog bucovu.  Dobro je da nije struna pukla na omči kojom je bila vezana za spulnu, nego na kopći sa varalicom. Ostao bi i bez nove strune uz varalicu. Ni pri kidanju nije zastao, samo se osetilo kako je mlatnuo glavom. Dakle, trebala mi je močuga, mašinica sa drilom od bar 20 kg, struna koja je u stanju da istrpi taj dril, a ne bi bilo loše da sam bio u čamcu da me malo još i provoza. :smiley:

Citat: Zmaj Strasni poslato 22 Oktobar 2019, 11:13:38
Ne na fider, na ove surfove, pliće špulne.
Olova 150 gr. + velika spiralna žičana hranilica, puna ošurene palente.
Puca na sve strane.

Tvrd drill na Blu arcu, maksimalan oko 5, odrziv slabiji za 30%. Izmotavali su I meni spulne, al su te masine imale mozda 2kg pravog drila. Recimo mozda znas da Daiwa Power mesh catfish ima test krive 5lb, a tb 300gr. I to je stap dorastao svakom somu. Preporuceno opterecenje je max 15lb, mislis li da masina toliko trpi, ili dosta manje... E, koliko je somova glave kostao zauber, naravno na jacem stapu, jer sto je kruci stap, manje trpi masinica.

Germina

Baš mi se pre neki dan na vodi žali kolega da mu dril na Slammeru 360 više ne funkcioniše nakon borbe sa povelikim somom čiji divlji beg ka lomu na suprotnoj obali nije uspeo da zaustavi. Dok se vrteo u njegovoj blizini kako veli imao je kontrolu sa prilično dotegnutim drilom, medjutim kada je silovito zapucao nekih 80m dalje drila kao da više nije bilo (max drag 10LB na Slammeru). U žaru borbe je krvnički dotezao dril tako da je knob drila naprsao i nije više u funkciji. Kako veli Ibanezi trebala je kočnica od bar 20kg da bi se nosila sa kapitalcem.
Da citiram i Sloba oko još jedne bitne stavke...
''Ima tu još nešto o čemu treba voditi računa. Ako je mamac zabačen daleko i špulna je poprilično izpražnjena, sila koja će pokrenuti kočnicu je tada veća nego što je podešeno sa punom špulnom.''