Okuma 8K Feeder

Započeo salesale, 25 Decembar 2020, 23:19:14

Sine , Salesale@  dobar ti pravac razmisljanja .
Ma naravno da si u pravu , a ostalo je ko se kako tripuje da je naucnik.
Ja kao amater i bolesnik losih navika, kapiram da je neko stavio  na .... , ili bar na ruku kako treba nesto.
Iskreno, tema je je "Okuma 8k"  i ja je nahvalim koliko smem , a onda neki brat krene po objasnjavanju sta je ovo ili ono. Usput stavi i sam reklamira (ko ga uopste tera)  , ili poredi sa nekim " Rive" , koji je u valutnu duzinu ipo skuplji.
Da sam pristrasan , a nisam, rekao bih ... Rive LC seriju jos niko nije prevazisao , da u jednoj seriji stapova  imas od 6 , bar 4 da kazes "ALAL TI CUFTE" i bez mnogo sosa pride..
Posto nisam pristrasan toliko, rekoh da je ovaj stap odlican i upotrebjiv.
A kome je ostar , ili mekan, sta on vidi na vodi , a sta moj kolega... je vec druga prica.
Ne pali se, evo ja odgovorno tvrdim da je to univerzalac koji mozes da upotrebis za sve sto naumis... uglavnom .
Ovi koji pricaju o 150g+ hrana , ja ih znam par koji to koriste... Ostali i dalje pricaju i pisu.
Ta Okuma i tih 150+ hrana moze da otpeca , i tu je sustina. Ne na 60m , ali ni to se ne peca tako cesto tim tezinama i ne juris takav stap za to.
Tako da... U skladu sa Tvojim zahtevima i iskustvom koje si predstavuo da imas, to je vise nego jedan "univerzalac"  od koga neces ni da cvikas (strah da ce nesto da mu bude ) , ni da se libis da ga upotrebis u raznim uslovima.

E ovaj zadnji deo opisa stapa, mislim da je konkretniji i upotrebljiviji od poredjenja "sta sam ja probao"

SlavkoR

DDJ, pojednostavio si objasnjenje gledano kroz prizmu projektovanja konstrukcija i cevovoda i osnovnim proracunima opterecenja. Apsolutno se slazem sa tobom da se vecim precnikom sa manjom debljinkm zida ali taj kompromis u jednom trenutku prestaje bar sto se stapova za ribolov tice. To se moze videti i po konstrukciji stapova za najteze vidove ribolova da ne pominjem razlicita pletenja koja proizvodjaci upravo koriste za ojacanja na blankovima manjih precnika. Igrice sa konstrukcijom idu do u nedogled. Konus su zadrzali jos samo Ameri sa Salmon Steelhead stapovima

Inace imam ovu Okumu 3.9m, pristojan stapic malog konusa prilicno ukrucen dole, a gornji deo prilicno lepo radi, ima solidno brz odziv odnosno smirivanje vrha kad se treska blank. Jedino sto sam primetio da kad riba jede agresivno na kratkom predvezu gubim po neku ribu u vadjenju bez obzira na velicinu i oblik udice. Malo se to kompenzovalo upotrebom feeder gume al se desava. Pricam o ribolovu sa strunom naravno. Generalno gledajuci stap je skroz solidna kupovina, jedina zamerka je sto su mogli da mu smotaju neke lepe jednostopalne K provodnike cime bi dobio na eleganciji i malo da mu produze i usklade snagu vrhova. Beli vrh ko da je od drugog stapa i ubacen u komplet....i da opusteno sam sa njim pecao sa 100g hranilicom bez ustezanja ako nekom znaci.

I slozicu se sa Mihom za Rive. Po onome sto sam ja video kad sam treskao te stapove niko ga nije dobacio ni u cemu bar od onoga sto se kod nas prodaje.

Sent from my SM-A605FN using Tapatalk

Sad stigli sa Dunava i pošto nije radila riba, ali baš smo izmaltretirali štapove. Okuma nema slim blank u pravom smislu te reči. Iznad same gornje drške nije šampion malog prečnika. Klasičan fast taper mu daje punu eleganciju jer je velika je tenzija sužavanja, a to je ono što ja volim i svi štapovi su mi takvi. Volim taj taper jer su dobro urađeni štapovi takvog tapera po pravilu najbolje samobalansirani upravo zato što što mu težina raste većom progresijom prema but-u. Slim taper koji iako kombinacijom i podebljavanjem u donjem delu može u današnje vreme da bude i brze akcije jednostavno ne može da takvom progresijom smešta težinu u donji deo i nikada nije tako dobro balansiran bez dodatnih otežavanja koji ga onda dodatno opterećuju i dajuu na ukupnoj težini. Nekada je slim bio rezervisan isključivo za parabolične štapove jer se upravo sporim - slim taperom jedino i mogla dobiti parabolična akcija. Okuma je moderate fast akcije po meni, početna tačka je iznad ukupne  polovne štapa.  Ako ne računamo kvajver, koji  naravno gradi svoju posebnu parabolu od svoje  polovine, onada je između moderate fast i fast akcije. Sa povećanjem opterećenja je naravno progresivna, ne zaključava se . Moć štapa je posle današnjeg nadugačko i naširoko ispitivanja na Dunavu u Ledincima na snažnom toku deklarisana realno, da realnije ne može biti. Optimalni power štapa je oko 100gr + hrana.  Ali 'ladno, bez grčenja i zatezanja do kraja, bez silovitih zamaha,  preko 70, a možda i blizu 80 metara daljine sam postizao. Bolji majstor od mene sigurno će postići više. Naravno, 100 gramska hranilica se ne može držati u Dunavu na toj daljini. Na toku koju tu hranilicu kotrlja par puta pre zaustavljanja, na oko 35 - 40m Okuma stoji skoro rigidno. Kvajver naravno ne računam, ali od početne tačke koju sam opisao savijanje štapa je u jako maloj amplitudi. Max rod power je 120 gr + hrana. Dakle to je granica mog dobrog i preciznog izbačaja na oko 55 - 60m. I opet onako iz poluge, bez naprezanja i siline. I tu bi neki naš fider - master sigurno više. Sebe smatram dobrim bacačem sa fider priborom, ali poznajem bolje među nama. Na toj daljini ni 120gr ne može da stoji. Na daljini gde se postiže zaustavljanje Okuma i dalje stoji odlično. Ne dobija nešto na  amplitudi, samo malo spusti tačku savijanja. Izbacivanje ovih hranilica sa dna na površinu je lako, bez nekog napora po štap, mašinicu i ribolovca. Ja zaista nisam zaljubljenik u Okumu ni u jednom segmentu, pamtim i neka teža razočarenja, ali ovaj štap je zaista pun pogodak. Sa odličnim balansom i težinom od 220ak grama uz ovakvu moć  zaista vredi svaku paricu. Uz to je lep i elegantan na način kroz koji ja posmatram eleganciju. Crn, ozbiljan bez imalo kičeraja uz taper kakav ja najviše volim i to ne samo zato što mi je lep nego i zbog karakteristika. Moram da opet poredim sa štapom sa kojim sam i juče poredio ovaj put samo zbog tapera. Rive 3,9 120gr je pojam slim blanka. Na izlazu iz drške je jedva malo deblji od vrha bez kvajvera. Kao čačkalica naspram Okume. Ipak, pri istoj deklaraciji i sličnoj snazi je naravno sporije akcije što nije mana jer je to sigurno bila želja konstruktora prema nameni, ali je i teži iako vizuelno deluje duplo lakši! DDj je u pravu. :bye:

:cheesy: Mogu da zamislim Peksonu facu , dok je Ibanezi nastojao da dokaže svoje .  smiley136 Ja iz ovog teksta mogu da zaključim samo da postoji još jedna podela štapova - na ozbiljne (crne) i neozbiljne (bele valjda)  :lol: Pobratime , men' se čini da sam ja tebi poklonio šubler zbog ovakijeh stvari. Rive  3,9 120gr ima 13 mm u butu , a 4 mm  na ulazu kvivera.  Valjda veruješ Dva vuka , da ne slikavam sad. :wink: I DDJ nije u pravu , nego u off-topicu , isto kao i ja.

Havarija.... Stapin i teraj u nauku dok ne bude
Da ostanem u temi... Okuma 8k i bez tapera, trapera, dabrova, slina , slima itd. je samo stap ... i nije bitno sta ja volim .

Pričam o vizuelnom utisku pobratime, ne moraš sve bukvalno. Znam i ja da je razlika taman 3struka na skoro 4 m dužine što dokazuje da je u pitanju apsolutni primer slim blanka. CD Esn na samo 2,6 ima 15mm u butu, 1,9mm u vrhu što je 7:1 na tako malo dužine i klasičan primer nečega što nije slim. E  da, beli, roze, narandžasti i uopšte šareni nakinđureni štapovi mi baš deluju neozbiljno.  Nekako kao da nisu za prave ribe nego za peševe i bandare. Kada sam napisao da je za mene Rive 90gramac nešto najbolje prema mojim afinitetima i zašto je takav, a što je i dan danas, niko se nije upeo da kaže suprotno. Tada sam znao da procenim štap. Niko ne napisa da sam neobjektivan, pijan ili da pojma nemam. Sad kada kažem da mi je 120gramac drugačiji, da nije isti iako je iz iste serije i iste cene, da ga osim vizuelnog izgleda meni ništa ne izdvaja od drugih štapova pa makar i skromnije cene sad sam neobjektivan, pijan ili pojma nemam....Pa kako sam napisao ono prvo tako ću i ovo. Ako sam i po vama znao da procenim onaj, verujem u sebe da mogu i ovaj drugi. :bye:

pexon

Nisam se ja Ljubane moj smrzavao kad je Ibanezi mlatio. Nije riba radila, pa sam ja mlatio još više. A mlatio sam i njegovog Banzaija, al to u drugoj temi.
Evo par sličica, hrandža 120gr na 40m u jakom toku. Znači tri - četiri puta zakotrlja, pa tek onda stane.

8K je dobar stap, veoma dobar i ako sto smo na pocetku teme rekli, tj. ja sam rekao, veoma dobar recni univerzalac za terete do 100gr+hrana. Za razne reke. U seriji Rive LC njemu je konkurent onaj 3.9m 90gr i on je neuporedivo bolji stap od Okume, jedan od najboljih na trzistu i on komotno baca 90, 100gr+hrana.
Ono sto je prednost 8K je samo cena tj. njegova dostupnost nasem dzepu. Kada su vrhovi u pitanju, ja sam stap opisivao sa najjacim vrhom.

pexon

Ko je bio na zadnjem okupljanju čopora, to je mesto na kome je Marina pecao.  Jedino u toj tački sam mogao da kako tako zaustavim hrandžu 120 gr + hrana u koritu. Na ostalim mestima na tom potezu je korito dalje i nije bilo šaje da se zaustavi hrandža a da se peca u toku. smiley033
Odnosno jeste, al jedinu 150 gr sam dao Ibaneziju, pošto je on imao motku za te težine, ja nisam.  :rolleyes:

Kakve ovo veze ima sa stapom ?
Marina ne markira, njemu fider zaje.ancija usput... A opet, pa valjda upoznavanjem terena (markiranjem) neko okaci 250g a neko 100.
Tako da, ako krenemo gde zaustavljamo.... Stap nije ni bitan.

salesale

Ljudi svaka cast! Ibanezi ojasnjenje level pro! Hvala svima  :tongue:
Ja cijeli zivot sanjam kako odlazim uz reku starim parobrodom koji vozi sol

mi-ne

40T, fuji, sic, 208g tezina stapa (3,90m, 120tb), 134€. Nekakav litvanski sajt.
Na zapadnoj hemisferi ga nisam pronasao. :huh:
Ako neko zna o cemu se radi bilo bi lepo da to sa nama podeli.
Po nekom okuminom katalogu za ovu godinu, ako sam dobro gledao, 8k stapova vise nema, a nema ni naslednika. Nikakav feeder sa 40T  karbonom.
Ne uzimajte navedeno zdravo za gotovo. U slucaju da neko panicno zgrabi tastaturu i misa da ugrabi zadnji primerak stapa neka jos jednom sve proveri.

Sta ti to menja, koga briga gde ga ima.
Ima ga ovde, za 100e i fantasticna je kupovina.
Odlican stap.

mi-ne

Kada bismo poznavali odgovor mozda bi tek tada postalo interesantno.
Cista radoznalost. smiley033

pex

Citat: ibanezi poslato 02 Januar 2021, 18:57:40
Kod Rive Long Distance 90gr se slažem i dobro si procenio.
A kod Rive 120gr apsolutno ne.
On se izdvaja apsolutno od svih rečnih štapova te snage.
Veoma oštar, odmah se smiruje u zabačaju, stoji kao ekser na toku, pri zamaranju čuva ribu. U fullu baca 120gr ili 50-60m 120 plus hrana, lagan, balansiran do bola, ogromni bacački provodnici, extra vrhovi...
Imao sam preko 60 feedera, ostalo 11. On ne izlazi iz ergele za reku niti pomišljam.
Pecam sa njim nekoliko godina i pišem iz iskustva sa pecanja i iz poređenja sa mnogo feedera.
On je apsolutni br 1 za recni feeder ribolov. Eto.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe