Kupovina meč štapa

Započeo drmrspec, 18 Oktobar 2010, 19:15:26

Coda88

Da li je neko kupio Tubertini Xeniu ili koristio pa da podeli utiske sa nama, ima nas jos zainteresovanih...   :smiley:

alehandro

Ja kupio pre dve nedelje od 4,2 metra tb. 4-15 grama. Nisam ga jos koristio, a da bude jos gore nikad nisam ni pecao mec stapom. Deluje mi korektno odradjeno, onako na suvo malo meksi. Akcija mislim da je progresivna, pocinje da se savija od vrha a sa daljim natezanjem prelazi u parabolu. Malo vuce napred, ali mislim da nije mnogo s obzirom na duzinu. Mislim da ce biti ok za pecanje bele, pa cak i krupnijih komada. Probacu da ga uslikam danas pa da postavim slike.

Sent from my E2003 using Tapatalk

Coda88

Hvala na odgovoru. Ni ja nikad nisam pecao sa match stapovima  :cheesy: . Uglavnom sam pecao amure i sarane. Sa match-om bi pecao na jezeru sarancice 400g-1.5kg, ima i po koji komad 2-3 kg. Prosecna dubina jezera je oko 1m-1.5m. Ponekad bi ga koristio i za pecanje na VBK i DTD kanalu. Ja sam gledao Xeniu 4.2m medium 6-20gr stap je tezak 222gr, cena na KP je 60e. Neznam da li bi stap tih karakteristika zadovoljavao moje potrebe? Ili ako ima neko neki predlog za stap u tom cenovnom rangu. Pozdrav

sta ce ti 4,2m na taj plicak?

Coda88

Mozda je univerzalniji radi duzine,  i nekad bi kacio fiksni plovak(dtd kanal...). Vise me brine akcija, dal je slab za sarancice do 2 kg.

ja na 3.9 mec pecam na 3 pa i vise metara dubine fixnim plovkom i na taj isti mec bolje da ne pricam sta je sve izaslo napolje :D

Coda88

Kolika vam je akcija na stapu? Prosle godine sam pecao tamo na bolonjez ET Blade bolo 5m  imo sam komade 400gr-1.5kg  i polomio sam vrh stapa u donjoj zoni. Stap je imao max 5-6 pecanja do tad na kanalu, i uzitak u vadjenju ribe je bio extra. Vrh stapa je bio falican, nije bio jednako izliven, jedna strana nije imala zida skoro nista. Iz tog razloga sam resio da potrazim neki match stap. Sad sam malo otiso van teme..

15gramac na 4.2 je  :ok:

Ne moze nikako biti slab za tu ribu
Vadi to mnogo, mnogo vece komade

Coda88

Kolika je razlika izmedju 4-16gr i 6-20gr na 4.2m . Sta dobijam a sta gubim sa 6-20gr?

alehandro

Tubertini xenia match 4,2 od 4-15 gr.

Izvinjavam se zbog kvaliteta fotografija, slikao na brzaka. Inace masinica je neka stara teska koja mi se nasla pri ruci. Ne znam da li treba da bude uzi blank kod haltera? U svakom slucaju mi je prvi mec stap i svidja mi se, jos samo neki slobodan dan oko Uskrsa pa da se proba i nadam se overi!

Sent from my E2003 using Tapatalk

Nemoj da vas brine tezina bacanja kod meceva.
Svi oni imaju mnogo rezerve snage u bazi i izvadice ogromne ribe.Ja sam svojim Foxom pecao nekoliko godina na jednoj Uk komercijali skoro svaki vikend. Bio sam  clan jednog kluba tako da sam mogao da idem koliko god hocu. Uglavnom sam hvatao sarane od 3 do 8 kila.Najveci kojeg sam uspeo da izvadim ali na jednom divljem jezeru je bio deset kila.Iksreno dobro me je pomucio ali je na kraju zavrsio napolje.
Sve to ne bi bilo cudno da taj Fox nema bacanje od 1-8 grama.
Mozete zamisliti koliko je osetljiv i tanak taj stap.Mislim da nije vise od 10mm u bazi.
Tako nemorate da brinete.
Pazite stapove od udaraca i kidanja. Nikad ne kidajte najlon od masinice.Vec ostavite stap otvorite masinicu i uhvatite najlon ispred stapa pa pokidajte.Licno sam imao priliku da taj isti mec polomim tako sto mi je vegler od nekih pet grama toliko jakoi brzo izleteo iz vode da je udario tacno u vrh.
Na moju srecu moglo je da se naryuci rezervni tako da sam isti i kupio.

Italijanski mecevi su po nekom nepisanom pravilu ostriji i kruci  malo od engleskih.Engleski su malo meksiji i parabolicnije akcije.Mada kao sto rekoh ne mora biti pravilo.Sve zavisi od modela do modela.
Slobodno se opustite i na komercijali ili jezeru gde pecate i  nema mnogo prepreka slobodno jurite sarana mecevima.
Prilagodite samo najlone i predveze .Gledajte da osnovnim najlonom ne idete preko 22-ojke ili 20ice, naravno sa brojem ili dva tanjim predvezom i nista ne brinite.
To su cudovista od stapova.

Milan Veličković

Pozdrav svima,

Što se tiče težine bacanja, istina je da ona opisuje snagu štapa, ali ne bi trebalo da se težina bacanja poistoveti sa veličinom ribe koju može da izvadi.
Težina bacanja prvenstvaeno određuje ko što sama reč kaže, koliko težak sistem možeš da bacaš da ne strada štap a da imaš najbolje bacačke performanse, da ne komplikujem sa terminom balističke karakteristike  :smiley:
Imam mečeve:
3,90m Daiwa Aqua Light tb.10-40g (koristim za šarana)
4,20m Michell MAG-PRO Elite tb. 5-20g (koristim za belu ribu)
4,50m Milo Match Carp tb. 8-25g (koristim za krupniju belu ribu i šarana)

Na primer: Kada bih namontirao sistem od recimo 15g imam dalji zabačaj sa slabijim štapom tb. 5-20g nego sa jačim štapom tb 10-40g. Zašto? pa zato što lakši sistem ne može prilkom zabačaja da optereti jači štap da ovaj dobije onaj potreban efekat praćke već se zabačaj svodi na silovanje i zamahivanje do iznemoglosti, ali zato kada hoću da zabacim na velike daljine onda stavim sistem od 25g ili 30g i jačim štapom zabacim daleko da jedva vidim plovak  :lol:
Dužina štapa ima uticaja na daljinu zabačaja ali ako ti kompletna težina sistema nije izbalansirana sa jačinom štapa tj. težinom bacanja neće ti mnogo pomoći dužina štapa.

Sa prvim štapom Daiwa sa najlonom 0,22mm sam pecao na komercijali na Kasapskoj Adi šarane i od 10kg i nisam imao nikakvih problema. Upecam šarana blizu obale a on obzirom da nema gde da beži nego prema sredini, silovito povuče kompletan sistem pogotovo kad ga upecam blizu obale jer nema amortizacije preko dužine najlona. Prilikom tog prvog jakog bega bitno je da dril bude dobro podešen jer u suprotnom puca sistem a možda i štap ako je najlon prejak. Vidim da retko ko pominje drill prilikom pecanja... Podešavanje drila ne sme biti odokativnim ručnim povlačenjem najlona kod mašinice, već se podešavanje drila mora raditi dok je najlon provučen kroz sprovodnike. Ja ga podešavam tako što namontiran sistem zakačim na obali za neki teret i povlačim štap simulirajući opterećenje prilikom borbe sa ribom dok ne osetim momenat kada bi trebalo dril da proradi tj. momenat kada je oprema pred kraj svojih mogućnosti, onda pri toj napetosti okrećem točkić za dril dok ne počne polako da proklizava kočnica drila. Na ovaj način se dril pravilno podešava jer su u ukupnu silu uračunati i svi otpori trenja najlona o sve sprovodnike plus sila kočnice na drilu mašinice.
Obavezno se podesi drill u zavisnosti kakvu ribu očekuješ i od debljine najlona. Debljina najlona takođe treba da bude u srazmeri sa tb. štapa jer tanak najlon može da pukne kod zabačaja težih sistema a debljim najlonom ne zabacuješ daleko lakše sisteme. Dakle sve je u tome da bude izbalansiran najlon i težina sistema sa težinom bacanja štapa, a sve to zajedno na kraju i sa ciljanom ribom koju hoćeš da loviš.
Svaki meč štap ako je dobro izbalansiran sa težinom sistema koji se zabacuje, sa debljinom najlona, sa pravilno podešenim drilom može izvaditi skoro svaku ribu koju na meč možeš da upecaš, samo je pitanje vremena tj. strpljenja kada će riba biti na obali. Naravno ne govorim o slučajevima ako ima granja i krša gde se peca gde drill nije poželjan kad treba šarana da što pre podignaš i izvučeš na bezbedno da se ne upetlja u granje... Ali u tim uslovima ne treba ni pecati mečom ako očekuješ krupne i jake ribe...

Eto nadam se da se kolege koje imaju iskustva sa meč tehnikom slažu sa napisanim, a da ovaj post može da pomogne oko kupovine meč štapa.
Glavni faktor treba biti ciljana riba koju žališ da pecaš,a ako se uhvati i neka koja nije bila ciljana nije problem da se izvadi samo uz dobar dril.

Pozdrav,

To sto Jamal pise, ja sam shvatio kad uzeh trout 3-6gr bacanja, na prvu imah utisak da stap moze drzati 200gr drila, nije mi jasno kako se riba moze otkaciti sa takvog stapa kad je i 0,10 za njega jaka struna, no natezuci i testirajuci shvatih da stap stvarno ima moci u donjistu, uz pruzanje vremena istom moze i dobra riba napolje, no bice pukni zoro necu kuci skoro :lol: A inace koliko je moguce saviti i nategnuti taj  stap, skoro pa nestvarno :takoje:

deyan

Ja sam kupio "TF Gear Classic Nan-Tec 13' " pa cemo videti kako ce se pokazati ovaj "englez" na terenu, nadam se za neki dan.
A sto se tice match ribolova, vec nekoliko godina pecam i prezadovoljan sam.Voda na kojoj pecam nije velika tako je wagler, slajder  u malim gramazama  u upotrebi.Sa osetljivim sistemom i riba od 300/400 gr je  fantazija na udici.Treba probati i nema nazad.

Podrzavam stav, najvece uzivanje u ribolovu bele ribe, pogotovu na vecim distancama, cak ni ribolov petljasima ne moze da to pruzi zbog radijusa kretanja. Iako sam poslednjih godina skoro zabatalio ribolov bele ribe, tj. pecao sam samo kad mi trebaju kederi, navukoh se na match opet kad lovih jedan dan kedere varalicarcem 2,7 3-18gr, kad kazem kedere mislim na sve do 0,5kg :lol: