Kupovina meč štapa

Započeo drmrspec, 18 Oktobar 2010, 19:15:26

Nisam ja neki poznavalac mec stapova, imam svega jedan i kupljen je namenski za ribolov krupne mrene na Drini fiksnim plovcima, iskreno na vagler nisam nikad ni zabacio. zaista ne poznajem tehniku ali cu da je upoznam. :cheesy: Znam samo da je ovaj stap koji je Pex preporucio sam vrh, krem... Ta Garbolino G serija je i u bolonjezima opasno dobra... S njim nikako neces pogresiti, mislim da je i cena pristojna jer je moj ortak kupio takav mec stap od 5.20m i platio ga 300 evra.
Ja sam pecao na mec Speedmaster od 4.5m i zaista nisam bio odusevljen, u prilicnom je debalansu.
Ja posedujem Tica Majesty Match 4.5m stvarnih 4.58m i mnogo je bolji izbor od ovog Speedmastera... Verovatno je Speedmaster 4.2m dosta bolji... Ogradjujem se jer ja mec stap koristim za ono sto mu nije namena, pecam fiksnim plovcima...

pdavor

Hvala svim kolegama na pomoci   :tongue:

Dobio sam ponude i predloge za sjajne stapove..

Cuo sam se sa covekom za taj Garbolino i pogledacu taj stap sigurno , pogotovo zato sto mi je u komsiluku...

Pozdravljam kolege i javim sta sam ucinio

Ali mislim da ce to biti prava stvar za moje pecanje na DTD-u

ZIVI BILI  smiley033

neske

Citat: no names poslato 12 Februar 2017, 17:41:24
Šta mislite o dodatnom ubacivanju prolunge na meč štap zbog nekih specifičnih situacija kada je presudna dužina štapa? Nesto se razmišljam da jednom 3,9m dugom štapu ubacim mogućnost da može da bude i 4,5m...hteo sam da prolungu namestim tako da se ubacuje na delu iznad haltera i dodao bih mozda i jednu kariku na taj deo većeg promera. E,sad koliko bi to bila isplativa investicija veliko je pitanje, sta Vi mislite o ovoj ideji?

Ovako, da se prvo ogradim. Dugo sam bio meč zaluđenik ali za PLOVKARENJE! I to sa (uglavnom) fiksnim montažama. Ova  priča sa produžetkom nije od juče. Prvi put sam ovo video u davma pradavna vremena (pre više od 20 godina), ali (bar u ono vreme, i ono što sam ja video) ljudi nisu sekli štapove već su produžetak (tako smo mi ovo tada nazivali) stavljali između dva segmenta. Većina je veoma brzo odustala od ovih akrobacije jer se nisu baš pokazale na vodi. Kasnije je počelo "čerečenje" štapova, kada sam već napustio meč avanture i prešao na tele-meč.
"Čerečio" sam i ja, ubacivao pune vrhove i slične gluposti, ali nikada produžetak.

Druga priča je stara neku godinu. Tražio sam da kupim neku peticu i prijatelji su mi predložili nekog Engleza (da me ubiješ ne mogu da se setim naziva marke), koji nije bio ni tako jeftin. Veoma daleko od one priče o 5-6-7 hiljada dinara.
Glavna karakteristika ovog meča je bila to da dolazi u varijanti sa tri dužine u jednom štapu. Najveća dužina je bila preko 5, mislim oko 5.5m (ukoliko ne grešim.... jbg. bilo pre par godina). Na papiru ovo je bila idealna varijanta za mene, i baš sam se zagrejao za ovaj štap. Trebalo je da odem u Čačak da protresem motku.
Srećom imao sam priliku da na vodi probam ovaj štap. Još jedna srećna okolnost (za mene) bila je to da je vlasnik namontirao štap u maksimalnoj dužini, i da je stao ispod vrbe gde mu ova dužina pravi značajan problem.
Dakle, prvo sam probao štap u maksimalnoj dužini (što je mene najviše interesovalo). Kakvo razočarenje. Balans je očajan (blago rečeno), ali nije samo balans problem - samo ponašanje štapa je bilo ispod svakog mog očekivanja. Imao sam utisak da u ruci držim mnogo jeftiniji štap. Loš balans u kombinaciji sa... ne znam kako bi to opisao... jednostavno "ne leži" kako treba.
Kada je štap premontiran (skraćen) opet sam zabacivao. Ovo je bila neka sasvim petnaesta priča. Štap se mnogo, mnogo bolje ponaša - balans je besmislemo čak porediti.
Što se tiče samog ponašanja ovo su dva potpuno različita štapa. Oni imaju istu opremu, ali su ovo dva potpuno različita blanka. Iskreno (ma kako ovo suludo zvučalo) ne bi me začudilo da imaju različite težine bacanja, razlika je tako velika. Estetski to je isti štap, ali kada ga uzmeš u ruku to su dve potpuno različite priče.

E sad, kada je ozbiljna firma napravila ovo što je napravila... veliko je pitanje kako će ovo rešiti neki priučeni majstor sa brdovitog Balkana. Ne kažem da nema šanse  da reši. Šansa uvek postoji... samo je pitanje verovatnoće.

Ukoliko je u pitanju neka motka ili jeftiniji štap, ja bih se upustio u ovu avanturu samo zbog pozicije gde planiraš da postaviš produžetak, jer po nekoj logicio ovo bi trevalo da najmanje ugrozi ponašaje štapa (ukoliko si baš zapeo da sečeš štap). Ne znam koji štap poseduješ ali mislim da ćeš teško naći blank istih karakteristika za produžetak, posebno ukoliko je to neki kvalitetniji (skuplji) štap.
Cela priča ima neke logike ukoliko planiraš da produžetak koristiš s' vremena na vreme... kada imaš situaciju da ti je veća dužina baš neophodna. Ali ako ti je veća dužina često potrebna, moj ti je predlog da kupiš nov štap veće dužine.
Ovo je nešto slično krpljenju. Imam iskustva sa krpljenjem i veruj mi posle krpljenje to nije to.

Pazi ovako, ova priča o produžetku je stara više decenija. Posle ovoliko vremena, oni nisu baš toliko česta pojava.... bar tamo gde ja pecam.

Nekada se znalo sta je mec stap i za cega sluzi...
Bili su u duzinama 3.9 ili 4.2 , treca varijanta nije postojala..
Danas retko ko na nasim vodama peca wegler plovkom nego svi na fiksu montazu, sto je po meni izbor pojedinca..
Bitno je da uzivas na stapu i da ti radi posao na vodi na kojoj pecas..
Takodje sam misljenja da je nemoguce napraviti stap sa mogucnoscu tri duzine i da bude dobar stap, to je cisto markentinski trik da prodaju nesto novo..
Ne mozes ocekivati od meca 5 - 5.5m da bude extra stapic i da njime zadrzavas plovak na reci jer nije zato ni predvidjen

Bas zbog ovakvog koleginog odgovora,sam i ja bio skeptican po pitanju produzetka.Jedno je napraviti deo,a sasvim druga prica uklopiti ga sa ostalim karakteristikama stapa,mnoge stvari moraju da se pogode.Balans se ne moze ocekivati, mora se pogoditi konus, isti karbon se ne moze naci,nesto slicno ce samo na izgled biti slicno,sto posto remeti akciju.Najgora je stvar, sto taj stap uopste nije konstruisan za tako nesto.Nemam iskustva,u ovom pravcu produzivanja,ali sam zato imao prepravke kod varalicarskih.Neko mi precvika vratima od auta varalicarski stap ispod vrsne karike,uvezana nova i to vise nije isti stap iako je 3cm kraci,jednostavno nisam mogao da ga gledam i radim sa njim.Drugi varalicarac,nekako napuko na spoju put on,skracen stavljen trn,posle dva pecanja poklonio drugaru koji ide tri puta godisnje na pecanje, nisam hteo da poklonim nekom ko peca stalno,toliko je bio dobar.Polomi mi drugar Tubertini Areu pf,original italijansku, oci su mi ispale da nadjem original deo, stavljao sam sa novijih Area, iako odgovaraju delovi, stap jednostavno se ne ponasa isto.Vidi se da segment nije njegov,iako se savrseno uklapa iste je duzine,mase,drugi je karbon,savija se drugacije,posle dve godine nasao sam original deo i progledao.Imam jos primera,ali da ne duzim,sve radio najbolji majstor kod nas, cijih uradaka custom stapova ima po celoj Srbiji,ali jednostavno covek nije svemoguc :lol:  Moje misljenje bolje jos malo para i nov stap,nego sto kaze kolega krpljenje kojim ako ne budes zadovoljan kupovina drugog je zagarantovana,ovo su moja iskustva,mozda se kolegi i posreci :thumbup:

neske

Za Dril Junkie.
Što se tiče markentiškog trika, ovo je i moje mišljenje. Što se tiče dužine (bez produžetaka) ovde se ne mogu složiti. Pecao sam sa Tubertinijevim mečom 4.8 (ili možda 4.9) - onaj crni bez plute i sa "zlatnim" karikama. Ovaj štap je odličan za plovkarenje - jedna od boljih varijanti za ovu vrstu pecanja. Ovaj štap možeš da skratiš.... ali samo ukoliko ga polomiš.
Pored 3.9 i 4.20 imao si i 4.50 koji se davno pojavio - ima tu više decenija. Ja sam ih uveliko zakačio, iako sam davno prešao na bolonjez i tele-meč. Jesu bili značajno skuplji od 4.20, ali su bili prisutni i to ne u tako zanemarljivom broju. Većina je preferirala 4.20 zbog balansa i posebno zbog cene.
U jednoj stvari si u pravu. U početku, izuzev izvikanih marki, ostali skoro da nisu ni proizvodili 4.50 - naravno zbog cene.
Davno smo razgovarali sa zastupnikom (koliko se sećam ) za Cormoran i pitali ga zašto je tako velika razlika u ceni za tih 30cm. On nam je odgovorio da (u to vreme) svako može da napravi 4.20 meč prihvatljivog kvaliteta i cene, a da za 4.50 ovo može da uradi samo nekoliko. Čitaj - bila je velika potražnja i moglo im se.

Za sasabosko.
Što se tiče krpljenja polomljenog štapa, ovde se potpuno slažemo. Ili nađi orginalni deo ili penzioniši štap. Pecanje sa krpljenim lomatinama je pravo mučenje, posebno ukoliko ti se baš dopao štap koji si polomio.
Ili orginalan deo ili nov štap - ili kidanje živaca... biraj :)

Ma ja sam ovo napisao kolegi koji zeli da napravi prolungu za mec,kad meni smetaju takve sitnije stvari,razmisljam koliko bi mi smetalo tako nesto.Ja sve svoje stapove koji su ostali kod mene volim,i maksimalno uzivam u njima.Kad im se desi neka promena,jednostavno vise nije to to :ok:  :thumbup:Inace od krpljenih,prepravljanih stapova nemam vise ni jedan,i ne zelim da ih imam,mogu samo da istolerisem promenu sprovodnika,haltera,plute ili eve inace nikakvu promenu na blanku stapa

Citat: pdavor poslato 15 Februar 2017, 11:45:23

Po mom misljenju Garbolino Super G je jedan od najboljih stapova ikada napravljenih. Imam ga u duzini od 3,9m tezine bacanja 2-8 grama.
Pecao sam na mnoge match stapove i probao ih jos vise. Bilo je tu svega a samo neki su se zadrzali.
Trenutno su tu:
1. Gore pomenuti Garbolino Super G 3,9m made in France
2. Hardy Favourite Graphite match 4,57m made in England
3. Daiwa Connoisseur Z match 4,27m  made in UK
4. Tubertini KMR 930-4     4,5m - 5,1m (na probi, ne volim slidere)
5. Shimano Antares Multimatch 4,27m - 4,57m

Mogu vam reci da su moji parametri za vrhunski stap sledeci:
- Da ima dovoljno snage za ono sto su napisali i da se nosi i sa po kojim ulovom koji prevazilazi ono za sta je namenjen
- Da je blank trajan i kvalitetno uradjen
- Da je oprema u dobrom kvalitetu i da se ne haba (krive karike na jaci vetar, ispadaju prstenovi iz provodnika...)
- Da je vrhunski balansiran i udoban za rukovanje
Ako sve ovo ispunjava onda ja kazem da je stap definitivno vrhunski i top po mom misljenju.
Svi gore nabrojani stapovi su doradjivani sem jednog a to je Super G, sve je namesteno tako reci idealno (za mene) i to sa sve vrh balansom.
Ostali ili je balansiran ili menjani provodnici ili dodavana balans kapa. Svi blankovi su savrseni ali koncept stapa nedorecen.
Sto se tice Daiwe vrhunski blank sa nevidjenom snagom i najbolji provodnici ali balans ne bas (doradjeno).

Imao i pecao na Preston Innovations Sentient 3,90m nekoliko godina, nosac masinice jedva dobar, balans katastrofa (160 grama, a kad sam ga balansirao 220 grama), blank savrsen.
I tako samo Garbolino Super G sve u jednom sa 156 grama mereno. Izvadjen tolstolobik 8 kg koji je slucajno naisao, posle 100m izvucenog najlona. Za mene ipak vrh.
Drzao sam i modele od 4,20; 4,50; 4,80m. Svi extra ali 4,80m vec gubi balans.
Eto samo zasto mislim da je Garbo vrh

Spojene poruke: 15 Februar 2017, 16:46:48

Sto se tice Multi stapova, uvek je problem na full duzini te ga ja balansiram u 0, na kracoj duzini i onda na punoj bude prihvatljiv. To je jedini razlog zbog koje ga je ostao Antares 4,27-4,57m kod mene trajno. A dok ga nisam balansirao umalo da ga prodam.
Balansirao sam i mog novog Tubertinija 4,5 - 5,1m e sada cekam da ga probam na vodi. Javljam rezultate.

pdavor

CitatGarbolino super G match je dobar štap, ali da je sam vreh ili krem u meč štapovima to nije tačno to je prosečan štap a za cenu koliko košta vredi i više po svom kvalitetu. Ali da je vrh veruj mi druže da nije ni blizu, daiwa MK 3 je za njega deset u čelo preston  sa garbolinom je ne uporediv po kvalitetu ali i ceni skuplji je triput.
Citat

Stojim iza onoga što sam napisao u postu zato što sam imao u ruci pomenuti garbolino i meni se nije svideo . Za halter na prestonu nemam nikakvu zamerku za sve ovo vreme koliko ga koristim nije bila ni jedna jedina greška (nek tako i ostane da se ne izmaleriše nešto) blank,sprovodnici,lakiranje,pluta itd su daleko ispred garbolina to je moje mišljenje bez ikakve uvrede.

Ono što bih ja ipak da pitam. Preston je kuća koja radi štapove od više srednje klase do ekskluzive i to u par segmenata. Predpostavljam da je Preston naručilac komponenti, a ne proizvođač istih. Samim tim posvećeni su vrhunskoj izradi preciznoj do bola i visokom "umetničkom dojmu". A Garbolino ima ponudu u svim segmentima. Proizvođač je blankova što je još važnije. I proizvođač čak i vrhunskih blankova, što je  najvažnije. Na veliko i za sebe i za druge. Pa zato možda i nije posvećen ekskluzivi i vrhunskoj završnoj obradi kao Preston. Ali me ne bi čudilo da Preston svoju vrhunsku izvedbu radi na Garbolinovom blanku. U tom slučaju, ja sam za Garbolino po 3x manjoj ceni, pa makar ga malo i dorađivao. Ako neko zna više, neka napiše. Jako me interesuje da li Preston samo sklapa štapove ili i proizvodi blankove.

pdavor

Iskren da budem na to pitanje ne znam odgovor, da li sami izrađuju blankove ili ne, a da nešto pišem u šta nisam siguran ne bi imalo smisla. Hajde da se potrudimo pa da saznamo ideja za pet.

pex

Kao prvo ne vredjam se zbog razlicitog vidjenja stvari.
Drugo samo sam naveo razloge zbog kojih ja licno smatram da je Garbolino Super G vrhunski stap Made in France.
Ovo Made in ne mora da znaci mnogo ali Garbolino izmislio cuveni Viper proces pravljenja blankova koji je jedan od najboljih na svetu sto je doprinelo da proizvedu i neke od najboljih stek stapova na svetu.
Sto se tice cena ne bih bas tako komentarisao jer sam nov Garbolino platio vise nego mog Preston Sentient Match, tako da se i tu nazire neka klasa.
Sve u svemu samo sam naveo zasto mislim da je Garbolino Super G vrhunski stap u koju klasu naravno spada i Daiwa i Preston, kao i Hardy neki modeli Shimana itd...
Garbolino je blankove pravio u Francuskoj a Preston to ne radi jer izostaje ono Made in UK, sto ne znaci nista jer su blankovi vrhunski ali eto.

Toliko od mene i Pozdrav!

pdavor

Pex može li jedna molba ali drugarska, ako hoćeš i imaš vremena naslikaj koju sliku garbolina molim te da vidim jer taj model sam držao u ruci ima ga moj drugar pa da vidim da li je to isti štap koji sam gledao .

pex

Naravno, ali na zalost ja radim u Bosni pa ne znam kada cu biti kuci i slikati ga.
Cim budem u mogucnosti saljem slike.
A posto vidim da si bas ljubitelj match ribolova moglo bi se nekad i otpecati da se vide stapovi u akciji.