ET Benzar Concourse Feeder

Započeo ibanezi, 04 Januar 2021, 15:55:15

Ovo što si napisao i opisao je medium štap, veze nema sa light varijantom.
Nemoj zbunjivati ljude, 3X čitam...

komša015

Dragane....Opisivao sam po fabričkoj deklaraciji lajt 60gramac. Ja sam ga i kupio zato što sam osetio da je iznad toga. Klasičan lajt 60gramac čiji je max   hranilica + hrana = 60 gama mi ne treba.  Zaista ne znam šta nije jasno da 3x čitaš. Ako sam tačno opisao mogućnosti štapa, mo'š ga zvati kako hoćeš. I lajt i hevi i ekstrahevi što se mene tiče. On može ono što može, a ti ga  svrstaj gde god hoćeš.

Fidernezi, nemam ja nameru ništa da svrstavam. Totalno mi nebitno, samo si me brate zbunio pa mora 3x da čitam da bih shvatio šta želiš da kažeš. Koliko sam skapirao, cela ta serija je daleko preko deklarisanog.

Citat: komša015 poslato 18 Januar 2021, 20:27:07
Zar medium-i nisu 100gr-ci?

To bi valjda trebalo da je medium-heavy... Eee moji fideraši, medium je do 80.

Pravo da ti kažem, ne samo Benzar, nego mi se čini da su svi štapovi mađarskog porekla koje sam video uglavnom iznad bacačke deklaracije. Verovatno zato što je tamo dominantno pecanje na velikim vodama. Samim tim može biti i da je realno deklarisan za te uslove. Bez obzira što može lako da baci preko 60gr + hrana, pitanje je da li može sa tim težinama preko deklaracije lepo da stoji recimo na Dunavu u toku koji to zahteva. Ako ne može, onda je ipak pravi rečni 60gramac. Ako mu deklaraciju određuje i namena, a ne samo puka bacačka moć, sve može da se posmatra i iz drugog ugla. A to je još nepoznanica.  Neki dan na Savi su trebale te hranilice, ali ne računajući test izbačaje bez klipovanja gde smo posmatrali isključivo bacačku moć i dovlačili odmah po izbačaju, pravo pecanje smo vršili na maloj distanci, dakle sa malim pritiskom na strunu. Tako stoji rigidno. Ali je nepoznanica kako će sa tim istim hranilicama stajati u toku na 40 - 50m daljine kada tok gura strunu po mnogo većoj dužini. Baca znatno više od napisanog, koliko je u stanju i da održi, videćemo.

Citat: dragan2006 poslato 18 Januar 2021, 21:11:52

To bi valjda trebalo da je medium-heavy... Eee moji fideraši, medium je do 80.
Sportex-u su je medium-heavy 100-190gr

Te klasifikacije štapova po težini bacanja na Lajt, Medium, Hevi i Ekstra hevi su prvi orjentiri za predpostavljene težine hranilica kojima imamo na umu da radimo.
Neka najprihvaćenija klasifikacija je:
- Lajt <40gr
- Medium/lajt 40-60gr
- Medium <80gr
- Medium/hevi 80-100gr
- Hevi <150gr
- Ekstra hevi sve preko 150gr težine bacanja
Kad imamo na umu veličinu ribe koju želimo pecati onda se biraju štapovi po njihovoj akciji tj krivoj savijanja blanka pod opterećenjem:
- sitna riba = brza akcija štapa
- riba do 3-5kg = medium i tzv progresivna akcija
- riba preko 5kg = parabolična akcija
Ovo se ne odnosi samo na fider štapove već i na bolonjeze, meč štapove i tzv direktaše bez karika.
Tako dobijamo da se:
- sitna riba najefikasnije lovi Lajtovima brze akcije
- ribe 3-5kg Mediumima medium ili progresivne akcije
- ribe preko 5kg Hevi i Ekstra hevi štapovima parabolične akcije.
Najefikasnije!
Ima podela i prema uslovima i kakvoj vodi pecamo, podela prema specijalnim uslovima kao što su ekstremne daljine, ali to sve ide na uštrb efikasnosti jer smo prinudjeni da koristimo jače štapove za sitniju ribu.
Nema štapova za jezera i štapova za reke!

Poslato sa FIG-LX1 uz pomoć Tapatoka

Pa dobro...ali zašto onda imamo modele - rivercraft, rivermonster, riverpower, bigriver, big river pelet..... a sa druge strane recimo comercial,  lake feeder, ....

Čiča Mića 83

Sitan šaran krupno zrno traži! :D

Citat: ibanezi poslato 19 Januar 2021, 23:36:08
Druže valjda i sam znaš da što je ime zvučnije to više mašte budi kod kupca - znači čist marketing!
Moj gornji post i takva podela ni meni odmah nije bila jasna pa sam imao hiljadu pitanja i neslaganja s navedenim. Ali nisam zaboravio i vremenom kroz pecanje i probavanje i tih bubica iz moje glave (štap ovakav štap onakav za ovu ili onu ribu) ipak morao priznati da je to u stvari ispravno i potpuno dobro opredeljeno.

Poslato sa FIG-LX1 uz pomoć Tapatoka

E, paaa....posle svih  mojih hvalospeca, da napišem i manu. Nekom beznačajnu, a meni neoprostivu. Da sam znao, ne bih ga kupio. Preksinoć sam ovim štapom pecao sitniju do prosečnu deveriku (300 - 350 gr). Kao što sam pisao, vizuelna indikacija je savršena, pravi takmičarski štap. Ali ja po mraku ne volim i nikada ih i nemam da se bakćem sa lepljenjem svetlećih ampula. Kao stari džigeraš obožavam da stavim štap na držač ispred i preko desne noge i da osetim udarac u šaci koju nonšalantno - opušteno držim na blanku. Štap je GLUV kao top. Uopšte ne prenosi ni jači udarac do šake. Monofil 020, hranilica 50gr na daljini od nekih 40ak m. Morao sam da ga držim u položaju kada najbolje prihvata svetlost koja dolazi od osvetljenja na suprotnoj strani Save umesto udobno na držaču. Sreća, pa lagan i lepo balansiran štapić.
Sinoć sam pecao sa konkurs metodom 3,9 30 -120 na drugom mestu, izvan grada po potpunom mraku. Daljina 80akm, monofil 0,25, hranilica 70gr. Dakle vuše nego duplo jačim štapom ( složili smo se imaoci da je reč o pravom 150gramcu) na duploj daljini, sa debljim monofilom, istu ribu (nadao sam se mreni, ali ipak ista riba na toliko različitom odstojanju i drugačijoj konfiguraciji dna)  i svaki ugriz sam osetio kao strujni udar, a sve vreme pre ugriza sam pod prstima osećao lagano strujanje kroz blank koje je pravio tihi noćni povetarac. Dakle nebo- zemlja razlika!
Naravno, Benzar konkurs metod je daleko kvalitetniji, skuplji štap, ali opet, ovaj je duplo nežniji i nema logike. Ipak, mislim da je odlučujuća građa - koncepcija štapova a ne kvalitet. Oba su od tzv IM12 karbona, ali je metod od karbona sa poreklom - Torai, a mali brat od NN IM12. Međutim metod je fast taper, sa ujednačenom debljinom relativno tankih zidova svakog nastavka kome potrebnu snagu daje taj pravilan izraženi konus. Nema nikakvih zastoja u prolasku vibracije. Mali Benzar je slim taper, tanak kao šibica u donjem delu. Neki to obožavaju, stvarno su takvi štapovi najelegantniji. Ali!!!!!! Potrebna snaga i akcija se dobijaju različitom debljinom zidova. Donji deo je baš debelozid, mesnat, srednji malo redukovaniji, a gornji nastavak je naravno tankozid. Vibraciju koju šalje tankozidi gornji nastavak redukuje srednji sa podebljanim zidim, a na ulasku u donji deo debele zidine je potpuno zaustavljaju. Kao džigeraš sam uvek izbegavao slim blankove varaličarskih štapova, uvek mi se činilo da su štapovi brzih tapera bolji detektori, ali nikada to nije bilo toliko - do zaprepašćenja izraženo kao u ovom slučaju.
Napominjem, oni koji se oslanjaju isključivo na vizuelni kontakt, Benzaru concourse 20 - 60 teško će naći manu. Izuzetno osetljivi kvajveri u velikom opsegu daju fenomenalnu indikaciju. Oni koji kao i ja vole da izađu noću na reku i pri tom se oslone na fizički kontakt sa štapom umesto da lepe ampule ili troše baterije na lampi  koju ne skidaju sa glave (ne volim taj stalni osećaj nečega preko čela) moja preporuka je - izbeći ovaj štap. Treba biti objektivan i u hvalospevima, ali i u manama. Što rek'o veliki Njegoš - Valja mreti al istinu zboriti. :bye:

komša015

I bree.. pa moj drug ( inače plovkaroš ) kada počne da "maša" kontrom, peca iz ruke na riverkraft power 160gr   :rolleyes:

I sta kaze lekar? Koja je dijagnoza?.... :lol: :cheesy: :rolleyes:

E da, detekcija kod fidera. Igra ulogu ne samo kod noćnog nego i kod dnevnog pecanja jer usljed ogromnog broja titraja ponekad prevagne ta taktilna varijanta umjesto vizuelnog kontakta. Ukoliko je to moguće kod korištenog štapa.
Ja sam opisivao to kod pecanja ( Fostoria ) surf štapom, koji je nakon skraćivanja vrha ionako krutog štapa, postao po svemu nakaradan sem u tim momentima prenošenja kako sam ja to nazvao "strujnog udara" i kod najmanjeg udarca.
Kod senka se ta pojava nije razmatrala jer se uvjek radilo o manje brojnim i odsječnijim trzajevima, prije kontriranja.
Dakle nije zgorega da počne da se traži i spominje i takva varijanta, kod fider štapa. Jer će samo tako da odreaguje i istih industrija.