Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

StefanKv

To je Pex stavio fuji torsite. Alconite je skroz ok ali torsite je prica za sebe vrh vrhova ali i dosta skupo.

Veliki89

Hvala na info.
Takav stap se jednom "pravi". Gledam ovu moju supremu, pa taj stap ima 10+godina i jos uvek lovim na njega. A da ne kazem da taj stap i dalje "tuče" mnoge bolonjeze danasnjice.

StefanKv

Ja pecam skoro pola godine sa maver eroicom od 6m, stap je bruka, osecam kako riba dise na stapu. Spadanja su bas retka ali nije snazan bas kao superpotente.

trim

Što se tiče supreme od 7m ove godine sam popravio 3 komada pucali segmenti 2 i 3 sve na zabačaju. Muka nabaviti dijelove a i skupi , što se tiče štapa nikad za nikad nebi mlatio sa 7-com čitav dan i 6-ca otkida plećke ma kakva god kvalitetna bila.
Plovak ja zakon

Ja sam stavio Fuji Alconite, poceo od BYAG 20, 16, preskocio 12 i presao na BMYAG 10 i zavrsio 4.kom, i vrsna. Halter Fuji NS 6, silver na 58cm od dna, gornji vez. Set provodnika ina 6, 7gr, halter je 15 do 20gr Fujijev, ostalo je konac i smola. Bolonjezu ne trebaju bolji privodnici od Alconite, bukvalno idy kao meso i nokat. MG motao, majstori svog zanata. Uradio distancer za provodnike od eva pene i tankog karbon segmenta, sa njim stap 234gr.
Stapom pecam 8, 9 sati bez naslanjanja na pojas, u kombinaciji je najcesce sa Stradicom 2500 FK HG. Oseca drinskog skobalja od 400gr samo tako a ima snage i za mrene od 5kg i vece ribe, i za plovke od 15gr.
U poslednje vreme dosta koristim i Fiume XXT 250 6m, premotan u Fuji, takodje je odlican stap, samo slabiji.
Od odavno i Corvette 6m, takodje u Fuji...
Da imam vodu za sedmicu, rado bih kupio neku vraski dobru, upario sa 4000 nekim Vanquishom i uzivao.

Forshlag04

Da li je baš potrebno imati i petice i šestice i sedmice, ako uglavnom izlazimo na teren gdje dubina nije veća od tri metra. Ako su dubine vode 4 i više metara, onda je logično koristiti 6 ili 7 metara. Ali, ako se radi o većim daljinama, a manjim dubinama, onda je štap od 5 metara ili telemach, bolji izbor zato što se na većim daljinama ionako ne može ostvariti direktan kontakt sa plovkom. Naime, uvijek će u tim situacijama silk biti na vodi. Na primjer, uzmimo da lovimo ploticu na travu, a jato je daleko od obale, na dubini od nekih tri metra. Sa jačom peticom ili telematchom, možemo zamahnuti iz sve snage, dok lakoća takvog štapa čini i kontru bržom i jačom. Kao rezultat imamo bolji rezultat i ugodjaj. Mnogo puta sam gledao ribolovce sa kraćim štapovima, ali munjevitim kontrama. Dok se sedmica pokrene iz umorne ruke i reaguje vrh štapa, pobježe plotica. Kada sam na terenu gdje je škobalj podaleko, veći mi je problem baciti rukom kugle hljeba za primamu nego zabaciti plovak. Sa peticom Daiwa Bolo X, ja frljacnem bez problema plovak od 7 grama skoro na drugu obalu Drine. Čak mi to uspijeva i sa plovkom od 6 grama i silkom 0.14mm.
Ovo govorim zato što se na Drini, a pogotovo na bosanskim rijekama, škobalj nalazi po pravilu na dubinama od 1.5, 2 ili najviše tri metra. Sava, Dunav i slične rijeke, to je druga priča i tu su sedmice poželjne.

Mlinka

Nije potrebno imati, ja plovčam več 25 godina i još nisam imao potrebu za peticom, możda jednom na uskom kanalu, ali sa šeaticom se bez problema to odradi...sedmica, osmica za velike daljine, po meni se pogrešno tumači da ako je mala dubina ne treba dug štap. Kod mene su kad ssm bio klinac plovčali teleskopima 3-4 metra i silkovim 0,25-0,30.. ali duga puštanja plovka i čim veća udaljenost linije potrebuju dugačka štapovima, cilj je da silk-monofil cijelo vrijeme lagano napet iznad vode, inaće ga lovi vodena struja- tok i zanosi sa il bez vjetra te su tad potrebne žestoke kontre... kada se cijeli sistem kontrolira i lagano je napet iznad vode potrebne su puno blaže kontre, odabir veličine i modela udice, vrste i rasporeda olova također može regulirati  jačinu kontre, pa se uskladenjem može poštelati da uopće nisu potrebne jake kontre. Nasuprot toga sa dužim štapom na večoj daljini je lakše pokupiti višak silka koji leži na vodi. Udobnije je razbijat beton malim batom, i cepat drva laganom sjekirom, no kolika je efikasnost, koliko odstupamo od same tehnike, odnosno da li uopće to je tehnika...i da li je bitnije imat kontrolu plovka ili lakoću u ruci, te da li se neko živcira radi loše kontrole ili bola u leđima...neopisiva je razlika kontrole plovka sa 6 ili sa 7 metara, a da se usporedi 5 i 8, nisam probao, ali vjerojatno je razlika ko brza reka  i jezero... sama dubina lova  je sporedna stvar, ovisi o terenu iza a onda i o mogućnosti štapa. Po meni barem 2-2,5metra duži štap nego je dubina omogućuje komotno zabacivanje...

Spojene poruke: 09 Septembar 2018, 21:39:05

Nasuprot navedenom, danas sam isprobao nešto sasvim suprotno od jake kontre i oštrog štapa, i pokazalo se učinkovitije, odnosno sa puno manje otpale ribe nakon kontre...
Zamjenio sam neki pribor i ubo štap, totalno drugačiji od mojih dosadašnjih uvjerenja...i krstio ga u prvom prolazu plovka

...štap za guštanje u drilu...isproban i na plotici 2,3 kg, perverzija...
" ...Ala je divan taj podravski kraj; ko u njemu živi, svakome je raj; vino se pije, dobra rakija,
           u svakoj kući bije tambura..."

Kao neko ko je dugo pecao peticama na vodi gde se daleko baca a dubina je do 2m a plovci najcesce 8 do 12gr video sam koliku razliku pravi duzi stap. Sve je do toga kakav ko ima stap, imao sam sestice loseg balansa, teze i mrsko mi je bilo pecati takvim stapovima... Kada sam nabavio neke top sestice i isprobao ih video sam koja je prava prednost. Nezavisno od dubine, bas ovo sto Mlinka kaze, kontrola plovka, skupljanje najlona i slicno... Slazem se u svemu.

Forshlag04

Ne predajem se tako lako. Ispada da bolonjez nije uživanje nego fizički rad. Bolonjez od 6 metara, potpuno opremljen i  koji nema više od 200 gr, mora biti vrlo skup. Osim toga, meredov je obavezan, a kod petice nije. Na kraju, sa šesticama i sedmicama treba imati jaku ruku, a nemamo je svi. Ja sam cijeli radni vijek bio u kancelariji pa mi ruka nije baš za sedmice. smiley145

pavlovskig

Pecam vec 10 godina sa bolonjez od 6 metara I po ceo dan (colmic corvette 228g i colmic royal 227g) I nit me lega bole I nit ruka. A kad uzmem peticu ko da drzim olovku u ruci I na kontri sve umrsim na vrhu

Sent from my C5303 using Tapatalk

elvis

Citat: Forshlag04 poslato 11 Septembar 2018, 12:08:17
Slazem se u potpunosti... Bolonjez 5 m je za uzivanje, 6 m za nuzdu kada se lovi na dubini vecoj od 4 m ali samo pod uslovom da je 6-tica vrhunska i skupa, a kada je rijec o 7 m to ni u snu ne bih koristio jer ne postoji bolonjez cak ni najskuplji od 7 m sa kojim se moze pecati i podjednako uzivati, to je fizicki posao...Stap od 7 m moze dati dobre rezultate na velikoj dubini ali radije cu izbjeci takva mjesta nego "kopati kanal" cijeli dan za 7-micom...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Za sedmicu se slazem, za 6m i ne. Nije sestica samo za dubine preko 4m, itekako znaci kada se peca daleko i meni nije problem da je drzim 5, 6 sati, isto kao sto drzim petice...
Jeste da je kad uzmes peticu posle sestice kao da drzis cackalicu ali neke daljine i na dubini di 2m su mucenje jer se mnogo najlona vuce na vodi, veliki je stomak, nije to to.
Ali i dalje ima mnogo mesta gde pecam peticama, samo sto sada neka mesta na kojima sam pre pecao peticom, iz nuzde jer nisam imao dobre sestice pa mi je to bila muka, sad odradjujem sesticama i uzivam u tome.

Jes da nije bolonjez, al danas sam pecao na trout 3,8 3-6gr, 160gr+ masina, sve zajedno oko 400gr, ma boli plecka, nije da nije,a pribor u dobrom balansu :takoje: Uzivanje s nosarama i mrenama 0,5kg fantasticno, al ne bih pecao duzim od 6m, da znam da cu da vadim 20kilase :no:

Forshlag04

Taman sam mislio da kapituliram, kad stiže pomoć. Na rijekama kao što su Lim, Krivaja, Bosna, Vrbas, gornji tok Drine i sl., ne treba ništa više od petice, a ponegdje može proći i četvrtica. Stariji ribolovci će se sjetiti da je nekad trica bila standard i da su tone škobalja i plotica završile na obali sa tim štapovima. Neki će reći da to nije bolonjez. Ali, tehnika je uvijek bila ista, samo što nismo znali da se tako zove. Prije nekih 40 godina, ja sam kao početnik na poklon dobio neki teleskop dužine 2.70, vjerovatno za pastrmku. Pitao sam jednog ribolovca može li se na njaga uloviti škobalj. I on uze iz moje ruke taj štap, namontira sistem, zafrljaci plovak i stiže škobalja podaleko od obale. Kaže, "eto vidiš da može".
Na dubokim, mirnim rijekama, šestice i sedmice su standard, ali na ovim koje sam naveo, ne treba brate ništa više od petice. Dakle, nisam imao namjeru da osporavam šestice ili sedmice, nego da ukažem na izvjesnu dozu pomodarstva. Neki "autoritet" odredi da je šestica standard i proglasi petice nevažećim za bolonjeze tehniku. Tako su "neki" svojevremeno tvrdili da su obavezne mašinice za bolonjez tzv. match mašinice sa zadnjom borbenom kočnicom. A one su bile teške i nikakav balans nisu pravile nego samo činile komplet teškim. Ako hoćemo uživanje, komplet mora biti lagan.

Ti znas kakva je Drina i da je leti 90% mesta sa dubinom od 1-2m... Koliko god da se baca daleko nigde ne pise da treba sestica, ja sam 7, 8 godina pecao samo peticama, i sada ih imam i koristim, samo sto za neka mesta gde sam pre bas daleko bacao i vodio plovak peticom, sada koristim sesticu. nema tu pomodarstva, svako peca onim sto ima i sto mu najbolje legne. Nekom je to falcon Majestic, nekom Cosmos, ukusi su raziciti. Ja imam petce koje su neke srednje klase i prezadovoljan sam njima...