Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

U Banja Luci je bio stap, narucen za nekoga i stajao sa strane.. Zamolio sam momke da ga pogledam.. Prvo sto sam primjetio je los balans, sve ostalo mi je u drugom planu bilo.. A i nije halter puno visoko koliko je na nekim mojim stapovima .. A mislim da na bavieri pomjeranjem haltera jos prema gore, se ne bi puno dobilo... E sad, mozda bi se valjalo poigrati sa njim kao sto Pex radi..

Tako je *trim. Pri izboru bilo kojeg štapa i prilikom upoređivanja dva štapa uvek treba gledati i njihove radne dužine. Štap sa dužom drškom je ustvari radno kraći štap, pa kada je u pitanju elastični kapacitet i balans treba ga upoređivati samo sa štapom iste radne dužine.
A predugačka ili prekratka drška može i da smeta ili ne odgovara potrebi, pa nju treba posebno razmatrati.

trim

Za one koji nisu imali 6-cu treba da znaju da je nemoguće držati štap na laktu u cjelodnevnom ribolovu a ako je drška predugačka (za mene sve preko 25 cm , na ovo mislim dužina drške ispod lakta) nemoguće je držati štap na kuku.
Plovak ja zakon

StefanKv

Los balans + masa od 270 gr = bolovi u ledjima i vratu. Imao stap slicne tezine sa losim balansom i dao sam ga posto-zasto. To nije uzivanje vec mucenje.

U sustini sa sesticom stvari stoje ovako, po meni...
Ili mora biti mase do 215, 220gr i onda se i osrednji balans lako podnosi ili mora biti savrsenog balansa ako ima masu preko 240gr...
E, nijedna koju sam gledao, nova, u rangu do 170e nema odlican balans, nijedna. Ima sa podnosljivim ili losim ali sa dobrim nema.
Pex je skroz u pravu kad kaze da je sesticu najteze odabrati.
Mnogi pa i ja sam, sam gresio, kupujuci sestice ranga 150e i manje koje su otkidale plecke. Vecinu od tih sam rasprodao, kao i Stefan i mnogi, a od srednjih sam ostavio samo Speedmaster AX TE 5-600 GT koji sam premotao u Fuji. Ima podnosljiv balans ali ima druge kvalitete pa je ostao u kolekciji.
Pogotovo je tesko naci dobru sesticu za zimu i teske sisteme. Pregledao sam dosta njih, i onih od 300e i paznju mi je jedino privukao NX gen 25 gr kao rasni teskas.
Veoma je dobar i Arthemis kome ne smeta 24mm debljine i 5.70m duzine, za te novce je on i najbolji teskas na trzistu. Naravno motan u nekom servisu sa halterom na minimum 55cm (gornji vez)...

Dvoumim se izmedju ova dva stapa od 5m:
Tubertini 3400cl t.b 0-12g tezine 220g, cena 6490din
Tubertinini level team 5400ex t.b  0-15g tezine 214g, cena 8690din
Kakva su vasa mislje January?
Stap mi treba za mirne vode, najvise jezero.
Ne predstavlja mi problem 2000,3000din gore, al po specifikacijama ne vidim neku veliku razliku (nisam ih video uzivo, kupio bi preko neta)

Isa

Ja sam imao 5405ex dobar stap, kraci je nesto od dekčarisanog ali nemam pojma koliko. Fin, za lagane plovke  ne lepi najlon za blank. Nije savrseno balansiran niti ultra lagan, ali sasvim pristojan stap. Odlicno drzi ribu i prilicno je zilav. Obzirom da ti treba za jezero, mozda je bolje mec da uzmes. Taj prvi sto si naveo je dosta losiji stap od ovog.

vladimir022

A sta znam sad sam prodao tele match, ne svidjaju mi se takvi stapovi, previse malih sprovodnika , a ne bi nikako dvodelni ili trodelni..

Isa

Na ovom ih nemas previse ali su svakako mali provodnici, ne znam tacne dimenzije, ja sam moj prodao u odlicnom stanju za 5500. Obzirom da pecas na stajacici  tu mozes kakav hoces stap jer ga stavis u drzac i cekas,   a ako radi riba opet ti je ta tezina poslednja stvar sto ti pada na pamet. Hocu reci, mozda one triangle stapove da pogledas, nisu losi, probao sam takmicarac dominator, mislim da je bio 6m. Ima tih jeftinih stapova brdo, koji rade posao, mozes bar dva kupiti spram tog tubertinija. Samo obrati paznju, na nekim bolonjezima je skoro nemoguce pecati lganim plovcima jer lepe najlon za blank i ne moze se zabaciti.

vladimir022

Ma imam bas taj dominator os 6m , al sam sa takmicarcem ogranicen daljinom, a bolonjezom od 5m opet mogu malo dalje da pecam u malo plicim delovima..
Pecao bi ja feederom i bas mi se svidja tehnika, ali plovak daje mnogo bolje rezultate na Borkovcu

Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

Bolji je stap 5405 ali za jezero je ovaj 3405 meni prikladniji, meksi je, bolje ce drzati ribu,masa je ista gotovo a meni je 3405 lepsi i malo je tanji a uz to jeftiniji... Pogledaj ih negde pa odluci.

pex

Match i bolonjez na stajacoj vodi?
Neuporedivo, jedino ko nije pecao na oba pa bas ne zna.
Samo specijalizacija.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

vladimir022

Ma znam ja da je match bolji za stajace vode, ali mene ne privlaci nekako.. Ti klizni plovci i ostala cuda pogotovo, a za fiksne su mi kratki

pex

Ma match 4,5m malo kraci od 5-ometarskih bolonjeza koji su 4,7m, hehehe.
Ali dobro, ko sta voli.

Pozdrav!
Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Ako je dubina veca od dva tri metra mec je bolja varijanta.
Vegler mnogi probaju ali ga brzo ostave.Najveci problem im predstavljaju montaze.Cesto im se mrsi ,problemi pre zabacivanju itd itd.
Kod nas i dan danas mecevi,vegleri i slajderi su velika nepoznanica ali ustvari je jedno od najlepsih i naj komfornijih pecanja na stajacicama. Pex ti je dao lep predlog za neki malo duzi mec ,siguran sam da bi ti bila bolja opcija.
Zilaviji su ,svestraniji ,laksi za rukovanje.
Bolonjes je svoj na svome na rekama.
Mislim da mu je tu samo i mesto.