Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

StefanKv

Imam amicu vec 7 godina, jako zahvalan stap, lagan i elegantan (nije za krljanje). Bacam sa njom plovke do 6 grama na Ibru i Zapadnoj Moravi. Vadio sam mrene do 2,5 kg bez problema. Moj drug vec dugo peca sa majesticom isto dobar stap ali kao sto rece vradojicic jako brz i krut ali veoma dobar stap. Sve zavisi sta i gde pecas i na osnovu toga biras stap. pozzz

Draško

Juče popodne isprobana nova Amika 500, zadovoljan, lagan, odličan balans, amortizuje udarce ribe perfektno, čekam one 2+ pa da upotpunim utisak...

Majstore, neka te dugo i dobro sluzu Amica, to je veoma dobar stap.

Evo da i ja iznesem utiske o nekim stapovima posle sest celodnevnih pecanja u gornjem toku Drine. Pecao sam izmedju Okletca i Gvozdca, ciljana riba skobalj, mamac alga. Pre svega ribolovom sam prezadovoljan, ribu sam trazio, nasao i uspesno lovio. Ako neko ne zna gore su vecinom ribe od 1.5 pa do 2.5gr uz ponekog kilasa a licno sam video i skobalja od 3+kg.
  U subotu sam poceo ribolov Tubertini Level Tech 7705 stapom, plovkom od 10gr i pecao sam nekoliko sati (dok nisam otkinuo plovak) njim. Pecao je nekoliko sati i u utorak, kao i u cetvrtak i petak. Izvadio 5, 6 krupnih skobalja. Sta da kazem za stap. Definitivno ima snagu i ostrinu da baca i kontrira sa desetkama i ima snagu za ribe od 2+kg mada sam ovo za ribe znao i pre jer sam nekoiliko puta hvatao mrene oko 3kg na njega. Stoji da skobalj nije borac kao mrena ali se onaj od 2kg u brzoj Drini na predvez od 0.12mm bori odlicno, otresa glavom za sve pare. Ja sam svoj Level Tech premotao zimus (ne u Fuji nego u opremu sa Speedmastera TE 5 - mislim da je to Sea Guide duga stopa). Ostajem misljenja da je ovo jedan od najboljih stapova srednje klase, cena 100 evra za univerzalno pecanje. Ko hoce stap kojim ce pecati i sa gram i sa 10 ovo je taj. Fabricka oprema mu je najjeftinija moguca, tesko je naci goru ali i ona radi posao ali to mene ne zadovoljava. Smatrao sam da to nije stap za Fuji opremu ali kad se sada osvrnem mozda sam mu trebao uraditi Alconite. Ima dobar balans, rukohvat ispod 20mm, ali blago podizanje haltera to jos poboljsava a premotavanje mu daje drugu dimenziju. Dobar stap.
  Ostatak dana u subotu sam pecao na motan Shimano Technium CX TE 5-500. Namotan je pre 2, 3 godine u Fuji Alconite i to sa 9 provodnika (ima klizni i na trecem segmentu). Kacio sam ga na oglas, hteo da ga dam skoro u bescenje ali me subota odogvorila od toga. 7, 8 sati drzanja u ruci, dva spadanja i 3 krupna skobalja na algu su me od toga odgovorila. Da dam za 90 evra stap sa Fuji koji baca i 10 i 12gr, kontrira na 50m, vuce ribu od 2.5kg kroz brzu vodu, ima 495cm, bio bih lud. Sreca pa nije bilo mnogo zainteresovanih pa ga nisam dao u tih par dana sopstvene onesvescenosti i zelje za Arthemisom. Ovaj stap ima promenjen originalni vrh (originalni stoji u rezervi), stavio sam mu vrh sa Shimano Speedmaster-a AX TE-5 700 GT koji sam imao i to ga je dodatno poboljsalo. Ima 180gr, 21mm rukohvat, dobar balans. Kada sam ga motao pre par godina stavio sam najobicniji halter koji je bio prilicno nisko. I takav je imao solidan balans. Posle te subote je isao na unapredjenje, podignut je i promenjen halter (sada je gornji vez na 56cm od dna a stavljen je ALPS) i juce je zavrsen, sada lebdi u ruci. Sa Pexom sam se konsultovao, hteo sam da stavim Fuji NS-6 ali na kraju nisam jer je bila nedelja pa MG nije radio, cele prosle nedelje sam bio na Drini a imao sam nov ALPS halter takodje iz MG pa je sada on na njemu. Njim sam vadio i dobre mrene na Savi i Drini, protfise, skobalje, plotice. Ostace u radnoj kolekciji kao prvi izbor za gornji tok Drine i plovke 8-12gr.
  Posto je prosle nedelje on bio na premotavanju haltera, u utorak sam poceo pecanje Tubertinijem. Kad sam otkinuo sistem i zbog prilicne daljine zabacaja i dzade na kojoj se riba izbacivala uzmem da prvi put detaljnije ispitam Shimano Speedmaster AX TE 5-600GT koji sam nabavio zimus i na kome sam odmah premotao provodnike, ostavio sam njegove ali su isli na prevezivanje. Halter je na njemu prilicno visok, 57cm do gornjeg veza pa to nisam menjao onda. Imao je do sada nekoliko pecanja ali plovcima od 4, 5gr i na ribama od oko 500, 600gr. Sada mu je namontiran plovak od 11gr i krenulo je. Pecao sam svaki dan njim bez prestanka po nekih 8, 9 sati i stap me odusevio. Zabacuje lagano, kontrira toliki plovak bez ikakve bojazni, ima snagu za veoma krupnu ribu i za divno cudo, nije mi umarao ruku. Da se neko ne zaleti, ja bolonjeze, sve, drzim iskljucivo na podlaktici, nikada ih ne oslanjam na kuk. Ovo je stap od 250gr (malo sam mu popravio fabricki balans boljim motanjem i dodavanjem odbojnika za provodnike u dno rukohvata), pune duzine od 6m i blago je reci da sam veoma, veoma pozitivno i prijatno iznanadjen njegovim ponasanjem. On je veliki dobitak za mene, i iskreno nisam te karakteristike ocekivao od njega. Nakon toga sam konstantno pecao njim iako mesto komotno pokrivaju stapovi od 5, cak moze i 4.5m.Moja je velika greska sto nije namotan u Fuji ali nisam ocekivao to od njega. Zadovoljan sam i karikama tako da i on ostaje u kolekciji. Izvukao je tacno 19 skobalja od 1.5 do 2.5kg, sve veme je pecao sa 10 i 11gr. I da, jos da napomenem da sam pecanje sa njim krenuo Rareniumom 4000 FA. Nekim sticajem okolnosti, da li zbog najlona ili ne znam sad cega, posle par sati stavim Shimano Stradic 2500 FK HG, ovaj novi i on tako dobro cuci sa Speedmasterom da ce od sada u vecini normalnih pecanja on biti na njemu. Komplet se bolje ponasa sa njim nego sa Rareniumom, bar je meni sa njim bolji ugodjaj za ruku i laksi je za drzanje tako da cu od sada vecinom stavljati njega osim kada se peca veoma daleko. Ovaj Stradic ima prilicno siroku spulnu, brz je a posto sam ga ja dogradio na 10+1 lezaj, prede kao Singerica.

pex

Pa Vlado,
kako si lepo srocio trebao si po jednu temu za svaki da ih lakse nadju i vide.

Sada ja bih ukratko a nekad jos slika i posebna tema za Colmic Extreme i Colmic NX Gen naravno od 6m.

Oba sam probao na Tisi gde sam pecao sa jednim nasim clanom.

Extreme je navezan kao Bolonjez i trebao da bude i finjak sto stvarno jeste ali sa sasvim dovoljno snage i za krupnije ribe. Prvo je uhvcatio soma od oko 500 grama, a zatim babuske od oko 700 grama i na kraju sam drzao na stapu tolstolobika oko 5kg i naravno nije mogao da ga kontrolise ali se dobro drzao.

NX Gen je izuzetno ostar i jak stap koji se ne boji ni plovaka od 12-15 grama a ima i snage da se izbori i sa ogromnim ribama sto se vidi na slikama. Naravno promenio sam mu nosac cekrka u Fuji i Provodnike Sic Fuji koje sada daju neverovatan balans stapu i punu funkcionalnost.
Malo slika NX Gena, ako ne smeju slike tolstolobika brisite. Ali bila je udica br 8 i to jedna. Osnovni najlon 0,20mm i predvez 0,16mm.
Uglavnom idealan blank pa uz prepravke i odlican stap mada i sa originalnom opremom moze da prodje.
Rasni Drinski stap potpisujem. Iako ostar veoma se dobro savija i amortizuje udare i begove izuzetno krupne i velike, za bolonjez, kapitalne ribe.

Čuvajmo prirodu pa ćemo sačuvati sebe

Za Extreme sam i pretpostavljao da ce biti opasan stap za fino pecanje, 5kg je veoma velika riba i jos bik, ne bi se ni mnogo jaci stapovi tek tako dicili borbom sa njim.
NX Gen 25gr 6m sam gledao i pre tvoje prepravke i taj stap ima i fabricki dobar balans ali sa pomerenim halterom i zamenjenim provodnicima zaista se ne oseca u ruci, video sam to onda kad si ga doneo na Savu. Bruka je samo sto stap ne prodaju u blanku i onda ga namotas kako ti odgovara a ne da platis i provodnike i halter i njihovo motanje koje je po meni osrednje na veoma rasnom blanku. Stap je odlican, zaista odlican.
Kosta 300 evra, jos premotavanje, izadje veoma skupo ali nisam drzao stap boljeg balansa od tog skoro, a on jos moze da baca velike plovke. Kao izmisljen je za gornji tok Drine...

Tolstolobik

Pex dobre ti ove fotke! :D

Draško

Poslije Amike stigao još jedan novi štap, za veće izazove... Shimano Speedmaster TE 7 500 GT. Provučeš karticu, poslije kukaš...

On ce verovatno uskoro stici i kod mene... Ali meni ce zaista biti za ekstremne situacije, za plovke 10-15 i vise grama.

Draško

Ja sam ga uzeo namjenski za mrenu, naravno i za zimu.

I ja ga razmatram za par mesta gde mi trebaju i leti plovci od 14, 15gr na kojima se baca daleko iako se peca skobalj , takodje za mrenu jer sam slomio match a i za zimu na Drini jer ima velike provodnike a generalno se zimi na Drini ne koristi plovak laksi od 12gr ali cesce 14, 15gr.
Ovaj Speed je veoma dobar stap, jak a progresivan na velikim opterecenjima.

aca027

Da li neko zna nešto o štapu: Colmic Fiume ,,Nx-Gen" 350, 6m (35gr)???

Mare035

Evo i mene da podelim moje iskustvo sa Arthemisom...

Nakon 10-ak pecanja,pocetna pecanja su bila pazljiva,fina.dok se nismo upoznali...e onda je usledilo eksperimentisanje!! Prvo moram da kazem da se uopste ne kajem sto sam bas Arthemis uzeo,plasio sam se da nije nezan,ne volim takve stapove jer ne volim da budem rob u hobiju koji volim,doduse,nisam ni neko ko lomi stapove i ko ih ne cuva!!

Ovaj stap me je definitivno kupio,da zabari ne kradu na centimetrima uzeo bih i peticu,kako sam saznao duzina petice je 475 cm,bas su mnogo ukrali. Imao sam par ozbiljnih riba na stapu,Moravske mrene od 2+kg...stap definitivno ima snagu za borbu sa ovim ribama,cak i krupnijim. Ali cak i pri borbi sa manjim ribama stap pruza jako lep osecaj i zadovoljstvo... Mislim da nije za plovke ispod 4 grama,od 4 pa do 12 sam ja bacao i to radi bez problema...Mrena na Moravi polako ali sigurno krece,moracu da nabavim vrh za Arthemisa,da u sled mreninog cuga ne lutam i trazim... :lol:

nikola1982

Pozdrav,
da li neko ima iskustva sa Colmic Royal S-200 6m...

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Posto mi je bolo sporedna tehnika(dve-tri nedelje u godini plovkarim), dugo sam trazio fin stap koji ce moci da mi pokrije skoro sve situacije, i to je mislim upravo Royal S-200.Za par pecanja utisci su sledeci, to je realni 30-gramac, bacao sam sa njim plovke od 8g bez ikakvih poteskoca, mislim da moze do nekih 12g(za Drinu super),takodje jako lepo radi i sa plovcima manje gramaze, 4-6g.Ono sto mi se jako svidelo, je pre svega odlicna brzina/odziv na kontri ako recimo pecas skobalja, ali takodje i medium akcija(mekoca i finoca pri umaranju malo sporijih riba poput plotice, deverike), takodje sam stap moze da istrpi malo grublje rukovanje.
Tezina stapa je 230g, balans sasvim dobar sa masinicom od 250g-300g.
Stap ima joint line interesantna fora za razvlacenje i centriranje vodjica.
U samu opremu (halter i sprovodnike) se ne razumem, ali sve je cvrsto utegnuto i kako treba.

pex

Pa taj Royal ima jedan od najboljih blankova danasnjice. Provodnici su poludjubre sto je znacajan napredak za Colmic stapove.
Drzac cekrka je totalno djubre i tu se ne daju.
Inace malo kuburi sa balansom ali ne toliko.
Po meni jedan od najboljih blankova danasnjice sa eto opremom kakva je takva je i cenom kao da je apsolutno sve vrhunski.