Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

pexon

Kolega Radojičić još jednom  smiley033 Ovo je već pristojna težina za 6-icu, nadam se da će se Laki22 javiti da prokomentariše štap. Bitno mi je da skupim što više predloga šestica do 10000,00 sa t.b. do 20 - 30 gr. Biće tu nadam se bar 4 - 5 kvalitetnih predloga pa šta bude na popustu oko Nove Godine to će verovatno i biti pazareno. Riba se još povlači u zimovnike (Mačvanska, Hrtkovci), a i vreme nije neko za pecanje, tako da mogu da sačekam sa kupovinom. A kako je Orka čini mi se rekao, ne moram ceo dan da vitlam štapom, treba napraviti koju pauzu za pivce, kaficu pa malo i odmoriti ruku.  :cheesy:

neske

Energo Team Blade Bolo je dužine  6m, težine 237g, a košta 10700 RSD! Ne, nikada niam pecao sa ovim  štapom, ali iz prethodno pomenutog mogu da zaključim sledeće:
Za ovu cenu šestice bolonjeza te težine i tih karaktresitika može da postoji samo jedno objašnjenje (jer se ne pominje nikakav popust), a to je istanjen blank. Dobar bolonjez, koji je bar blizu te težine na tu dužinu, košta, minimalno, između 20 i 30 evra po DUŽNOM METRU!
Šesticu sa istanjenim blankom dati početniku u ovoj vrsti pecanja, da peca na većim dubinama i a težim plovcima.... da li neko misli da je to dobra ideja? Iskreno mislim da nije.
Uzgred: na ovom linku piše da je ovo takmičarki štap... i to nešto govori....

Slušaj Pexton, ti imaš dve varijante:
Prva je da kupiš neku što jeftiniju motku sa kojm ćeš da se obučavaš (takvu da može da se drži u rukama, bar neko razumno vreme - recimo par sati), i sa kojom ćeš učiti neke osnovne stvari (za početak nije loša ni neka jeftinia petica), a koju ćeš veoma brzo penzionisati, i kupiti neki "kršten" štap.
Druga je da kupiš neku bolju šesticu, koja nema istanjen blank - a to znači da je nešto teža, jer mi obični smrtnici nemamo novca za vrhunske štapove - i u startu uložiš nešto više novca, što na duže staze "ispadne" jeftinija varijanta.
Kao početnik, u širokom luku, zaobiđi nežnije štapove sa istanjenim blankom. To ti je moja preporuka, a ti radi šta ti je drago :)

Toliko od mene.

stap je jak i nema tanak blank. to je realno stap sa 30gr tezinom bacanja. ja sam na njega dizao ribe i od 250gr i nikad mi se nije ucinilo da ce puci. polomio sam ga tako sto sam zakacio nazad na trsku pri zabacivanju.

pexon

Evo našao sam podatak kod braće Rumuna da je štap t.b. 5 - 25 gr: http://www.pescar-expert.ro/cumpara/lanseta-energoteam-blade-bolo-6m-4891250
To pretpostavljam znači da nije u pitanju slab štap.  :huh: Kolega Laki, kakve je oštrine tj. akcije ako možeš da napišeš? I da li neko zna kako ET stoji sa rezervnim delovima?

nije nikako slab stap, zato sam i napisao da je realan 30 gramac. ja sam svoj popravio tako sto sam poslao preko onog lika iz subotice, da odnese u fabriku u madjarsku, gde su zamenili drugi segment od vrha.

neske

Za Pexton:
O ovome ti baš govorim. Pretpostavljam da je na njegovoj montaži osnovni najlon bio 0.14, a podvez, ne deblji od. 012. Prilikom izbačaja zakačio je trsku i nije pukao ni podvez ni osnovni najlon već štap.
To opet znači da ćeš ti, kao neiskusan u ovoj tehnici, biti u više nego realnoj opasnosti da prilikom izbačaja težih plovaka, 'ladno, polomiš štap. Nisam siguran da ovakvi štapovi, baš tako često, praštaju greške - ti si početnik i tu se greške podrazumevju.

Ako si se baš zalepio za takve štapove, evo jednog predloga: Van den eynde robinson. Pogledaću ovih dana cenu u prodavnici u Požegi pa ću da ti javim. Cena je verovatno nešto veća nego kod ET, ali je ovo već ozbiljna naprava. Ovaj štap je pravljen po preporuci Van den eynde robinson tima, Belgijskih šampiona. Ovaj štap (kao ni Blabe Bolo) nije za početnike, ali ako želiš da na ovakav način rizikuješ, onda bar uzmi proverenu stvar.

pexon

Laki, znači morao si da šalješ štap u Mađarsku. Ja koliko sam video, oni imaju predstavništvo u Srbiji, ali nemaju ni 6-icu ni 5-icu u ponudi, samo 7 i 8 m.
Neske, koliko sam video Robinson VDE je 20 gramac, a to mi je ipak slabo pošto sam početnik.

Te tezine bacanja lepi i kurta i murta, pola od toga nema veze sa mozgom. Nemoj se time voditi u potpunosti.

pexon

Ok, imacu to u vidu. Ono sto pise uzimacu samo orijentaciono, uz preporuku kolega kao glavnu smernicu.  smiley033

@pexon druze,
niko ti nije rekao  da svaka reka ima svoja pravila ali ima i opstih pravila koja vaze u 90% reka . . . tamo gde pecas na dubini vecoj od 3.5-4m vrlo retko ti treba dalek izbacaj i obicno se riba lovi na do 15-20m od obale. Ta dubina (3.5-4m) je vec kriticna za peticu bolonjez jer imaj u vidu da od rukohvata masinice do vrha stapa imas oko 4.5m i tu ti vec treba meredov sa duzom drskom da bezbedno (da ti se plovak ne nabija na vrh stapa) izvadis ribu a i da komforno zabacujes. Zato ti treba sestica a posto si pocetnik lakse ces sa njom na tu daljinu i zabacivati (zabacivati bocnim zamahom a ne preko glave jer na toj dubini na reci ces najverovatnije morati koristiti plovke izmedju 6-8gr i bocnim zamahom ces lako i precizno to raditi). Da dodam jos vrlo vaznu stvar a to je da ce ti najlon sa vrha stapa na 6-ci ici direktno na plovak i do 4-5m dalje nego pri pecanju 5-com i imaces mogucnost da bolje kontrolises plovak.
Gledaj da uzmes stap B akcije (elasticniji je pa i kad nesto pogresno uradis lakse izdrzi) a sto se tezine tice ona nije toliko bitna ako drsku stapa oslanjas sebi na prepone a u rukohvatu kad ga drzis pod uglom od 60stepeni u odnosu na tebe da ti ruka bude opruzena . . . po meni je to i najvazniji kriterijum da odaberes svaki bolonjez duzi od 5m . . . tako mozes pecati ceo dan da te ne lomi stap i da ti ribolov bude zadovoljstvo. Jos znaj da (po mom licnom uverenju) tezi stap vrlo cesto znaci i zilaviji - jaci stap a i to tebi kao pocetniku nije zanemarljivo.
He he rizikujem sad da budem kritikovan , , , ali i iz toga ces nauciti jos ponesto.
Mislim da ti je ipak @vradojicic dao dobar savet.

pexon

Hvala kolega na savetima i sugestijama. A Radijičićeve savete izuzetno cenim, jer sam pročitao dosta njegovih postova u ovoj i drugim temama o bolo pecanju. Čovek se trudi da pomogne meni i ostalim početnicima u ovoj tehnici, a vidi se iz postova da ima dosta iskustva sa bolo štapovima. Inače, kada sam pokušavao feeder-om od 3,6 m da pecam na fiksni plovak, upravo sam oslanjao štap na kuk i ugao štapa mi je bio skoro vertikalan tako da nisam osećao nikakav umor. Ali moj feeder je težak oko 250gr a na tu dužinu to nije ništa, pošto vidim da pišete da su i bolonjezi 5-ice od 250gr OK što se tiče poluge i opterećenja ruke. E sad o nekoj velikoj kontroli plovka od 3-4 gr. takvim štapom nema ni govora. Problemi pri zabacivanju na dubinu od skoro dužine štapa su veliki. Jbg, tu gde sam pecao bilo je na 6-7 metara od obale preko 3 m dubine. Što se B akcije tiče kontam šta mi pričaš za duži vek štapa, neznam samo koliko je ta brzina bitna kod pecanja babe, deverike, bodorke, šljivara i dr. bele ribe koja će meni biti najčešće na udici. E sad pošto su skoro sve šestice sporije od istih takvih petica, kontam da njihova akcija i ide od B, pa na C i D kod onih glindžavijih. Kakav je Tubertini 4306 PR i ET Blade Bolo 6m što se akcije tiče?

Vidi ovako, svaki stap duzi od 5m vec nije za drzanje "na podlaktici" pa ma koliko lagan bio on ipak tako brzo zamara . . . znam samo dva coveka koji su u stanju da 6-cu drze na podlaktici ceo dan, he he pa cak i da dignu ruku uvis i tako vode plovak kad im fali visine, ali to su ljudine posebno rodjene i gradjene da prave darmar po Drini plovkom!
Ja ti necu reci ni jedan model jer smatram da za to ovde postoje mnogo bolji znalci . . .
I staro pravilo - sto je stap elasticniji manje ribe spada sa udice . . .

koleq3

tako je!!! samo glindzavo!!!
Najvise pecam sa peticom,kad 6m bolo nemam :) kad dodje do granice za preko 5m,al to se desava nikad! Onda prihranim malo blize :),mada nikad ne pecam na takvim terenima u 90% slucajeva mi pokriva na terenima koje posecujem petica, kad je dublje na dunavu,posto uglavnom tu pecam.
preracunaj se ti na kojim terenima ces najcesce pecati i da li ti treba 5 ili 6m to ti je najbitnije! i kupi osrednji bolo i kreni i svaki koji su ti preporucili su ok stapovi,a vremenom ces se naviknuti i to je ono najbitnije, da tebi odgovara!

Lepo su ti rekli, prvo preracunaj na kojim terenima ces najvise pecati. Ako je tu vecinom dubina do npr. 4m onda ne razmisljaj, uzmi peticu. Ako je veca uzmi sesticu.
Zaista ces sa peticom lakse uci u tajne plovkarenja bolonjezom. A kontrola plovka... To je subjektivno, to je umece. Kontrolise se i gramski da se ne pomera a 3, 4 gr to je vec mala maca sto se kontrole tice.
Pazi, ako ces najvise pecati babusku, deveriku, krupaticu, mrenu ne treba ti nesto brz stap. Za skobalja je pozeljan brzi.
I to vidi, sta ces najvise pecati.
Tubertini Level Team 4306 PR ili 4305 PR su stapovi neke, po meni, srednje vrsne akcije. Prilicno su brzi na kontri a na ribi rade veoma lepo. Nisu britke sablje, to definitivno.
Ja sam sto puta probao da drzim stap na preponi ali ja to ne umem, uvek drzim na podlaktici, i 5 i 6m bolonjez.
Takodje je tacno da ce biti manje spadanja sto je stap elesticniji ali ce imati slabiji odziv pri kontri, i slabiju kontrolu ribe pri begovima. Meksi stapovi bolje zabacuju, manjim trzajem vise izbace plovak nego ostri.
Ja volim ostre, neko mekse, to je sve individualno.

Misur

Ljudi,kad mu na Dunavu udje serija protfisa,ili lepih deverika,ako na Savi nadje skobalja,ili na Tisi pocne tolstolobik da mu pravi dar mar po hranjenom mestu,pa kad ga pukne adrenalih,nece on ni osecati tezinu stapa,tacno da je i  500gr.... :rolleyes: :rolleyes: