Bolonjeze štapovi...

Započeo Bigash, 05 Avgust 2008, 07:54:10

pexon

Bio sam 90% siguran da ću kupiti polovan bolonjez od 6m za pecanje bele ribe na Savi. Onda mi je kolega Radojičić kome se još jednom zahvaljujem predložio ovaj Tubertini:
Pa sam posle još guglanja našao sledeće štapove koji misim da bi mi odgovarali cenovno a nadam se i po karakteristikama:
1. KONGER - Arcus bolo 6m
2. http://carpmania.co.rs/trabucco-activa-bolo
3. B-Tech Versus Bolognese
    Šta mislite o navedena četiri štapa, ili neko ima bolji predlog za bolo od 6m sa cenom do nekih 9000 din maksimalno? Ili je za te pare bolje uzeti kvalitetniju petici, pa se pomiriti sa ograničenjem pre svega dubine prilikom pecanja na Savi? To bi mi bio prvi bolonjez, ne bih hteo da dam previše para za njega ali opet tražim nešto koliko toliko kvalitetno. Hvala unapred.

Na Savi ces bacati plovke do 7, 8gr. Znaci da ti treba bolonjez tezine bacanja od najmanje 15gr, optimalno od 20gr a posto si pocetnik realno 25 do 30gr.
Osim tog navedenog Tubertinija ne znam kakvi su ostali stapovi, nikad ih ne bih kupio iskreno.
Ovaj Tubertini 4306 PR je po tezini bacanja najjaci Tubertinijev stap neracunajuci No Limit serije.
Imao sam ga 2 godine u duzini od 5m, mogu ti reci prilicno ostar bolonjez, na ribi ima dusu, progresivno pocne da se savija, a nosi plovke od 10gr komotno. Pecao sam na Drini s njim, posle ga prodao jer mi je bio visak.
Dugo sam hteo da ga kupim u duzini od 6m, zvao Travara u NS ali sam odustao jer mi 6m u tom trenutku nije trebao.

Znam da je tezak 290gr sto nije malo ali nije ni puno. Vecina sestica od 100 evra je teska oko 250, 260gr, tako da ovih 30gr vise nije nista.
Za Savu i Dunav ja preporucujem bolo od 6m jer sam se mucio opasno sa peticom dosta puta.
Onaj Level Team 5306 je malo slabiji stap, i dalje sa dosta snage, tanji u blanku, otprilike iste tezine, malo je prijatniji za pecanje jer je tanji u rukohvatu.
Bolje izdvoji 2000. 3000 hiljade dinara vise i kupi bolji bolonjez nego opet posle 6 meseci da juris drugi.
Predlazem ti Formax Power Core Proline bolo 6m. Ima u radnji Plovak Plus iz Panceva, imaju svoj sajt. On je 12000 koliko ja znam, verovatno moze i na cekove, mozes otici da vidis... Pecam na tu peticu 2 godine i stap me odusevljava. Takodje je taj od 6m tanak u blanku, ima odlican halter i provodnike, odlican blank, tanak u rukohvatu, 260gr tezak.

Imam bolo stapove i od 5 i od 6m..Na Savi koristim peticu jer mi to mesta na kojima pecam dopustaju,a gledam i da na takva mesta uglavnom i idem..
Znatno je lepse i udobnije pecanje sa peticom..,laksa je i boljem balansu.. :ok:
Sestica je nuzno zlo,o sedmici da ne govorim.. :no:
Kakva je Sava tu gde nameravas pecati(dubina,obala,teren uopsteno)? Da li se peca blize ili dalje?
Sa peticom bez problema mozes pecati do dubine od 3.5m pa cak i 4m ako si dovoljno spretan..
Ako imas vise mesta,tj situacija gde se moze koristiiti petica,onda nju uzmi.,a ako je situacija obrnuta onda sesticu..
Treba imati i jednu i drugu opciju.. :takoje: ,za svaki slucaj.. :smiley:
Sto se predlozenih stapova tice,mislim da je mozda najbolja varijanta taj Tubertini koji je koristio kolega Vradojicic..

Misur

...po meni sestica je najuniverzalnija,i najbolja varijanta za bolonjez,pokrivaces 80% situcija,petica u mnogo slucajeva zna da zada probleme,pogotovo kada su dubine 4+m. A sto se tice sedmice,tu moras da izdvojis debele pare da bi uzivao u ribolovu... ja godinama pecam na  6 i 7m,i po meni za pocetak 6m,a kasnije ces sam shvatiti sta i za koju vodu ti sta treba... Za Dunav,Savu,Tisu,sestica je najbolja varijanta... prvi izbor po meni bi bio Tubertini,pa Trabucco,a ovo ostalo mi bas ni ne uliva poverenje,sem pomenutog formaxovog core prolinea,i on je ok stap,pecao sam sa njim jednom prilikom,i to u duzini od 7m,i iznenadio me kvalitetom...

pexon

Dobro, znači bolo od 6m uzimam sigurno. Tubertini nosi prevagu zbog vaših iskustava sa njim iako je najteži od pomenutih. Tu je i blizina prodavnice Carpmania gde mogu da ga pogledam a koliko sam čitao na sajtu ima i rezervnih delova za njega. Moraću ga protresti u skorije vreme. Formax mi je ipak skup sa 12000, pogotovo što mi je to prvi bolonjez i neznam da li ću se naći u ovome. Inače imam njihove šaranske štapove i jedan feeder i zadovoljan sam njihovim kvalitetom i odnosom uloženo - dobijeno bez obzira što mnogi tvrde da su za izbegavanje. E sad ide i Nova Godina, biće još popusta, možda se nađe i nešto kvalitetnije za te pare. Otvoren sam i dalje za konstruktivne predloge, a kolegama hvala na dosadašnjoj pomoći.  :tongue:  smiley033

Misur

Nema veze sto je tubertini tezi od ostalih,poenta je da ti udjes u svet bolonjeza,pa polako,u nekoj od narednih sezona kupis bolji,laksi,kvalitetniji...bolonjezi su stapovi koje covek najpre polomi,tako da se lepo uvezbas na tubertiniju,pa posle,nesto i lakse i bolje...

pexon

Hvala kolega,  baš zbog eventualnih lomova mislim da bi mi on bio najbolje rešenje.  Kolika je tačno njegova debljina u rukohvatu?

.ebem li ga sad,26-27mm.mislim da nema vise :huh:

Mislim da ima oko 26mm maksimum. To je stap koji ce istrpeti i grublje rukovanje ali uz njega kao i uz svaki bolonjez predlazem koriscenje meredova za svaku ribu, ali za svako, od 100gr pa navise.

pexon

Hvala kolege, to mi deluje malo debelo. Ali verovatno tako mora za štap te t.b. u nižem cenovnom rangu. Imaću u vidu i upotrebu meredova, mada ću ovaj moj od 2+ metra morati da zamenim za neki sa manjom glavom i dužom drškom.

VooDoo_Chile

Radojičiću, ispravi me ako grešim. Čini mi se da si ranije kudio Falcon Powerful od 6m (kao mnogo je glindžav i nije za teško pecanje, a mnogo je bolji Cosmos, koji kao nije glindžav, bez obzira što je teži). Sad čoveku predlažeš da kao prvu šesticu kupi Formax Power Core za 100 evra. Jel si ti u toj dužini taj štap držao u ruci, ili samo pričaš na osnovu deklarisane težine? Mislim da ako uzme to kao prvi štap ima da mu se ogadi pecanje bolonjezom! Težine bacanja koje preporučuješ su prejake za sve osim možda za orade i brancine, ali to je samo moje skromno mišljenje. Najjača 6-ica koju imam je 25-gramac (230 g težak)i sa njim sam vadio kao od šale krupne mrene na Moravi i zagrebane bikove na Tisi. MOgu misliti kako je pecati sa još jačim štapom a tri puta jeftinijim!
Slažem se sa Orkom da prvi bolonjez treba da bude petica, naročito ako si ograničenog budžeta.

Kudio sam Falcon Powerful 6m u bolonjez verziji, i sad stojim iza toga. To je moje misljenje, stap je u duzini od 6m kao kifla, savija se ceo, ne mozes da iskontrolises nijednu ribu, ide gde ona hoce. Katakmicarac ga koristim, mnogo je ostriji i odlicno se pokazao.
Kao bolonjez od 5m je takodje dobar, ali kao 6m bolo je katastrofa po meni. Jedino dobro kod bolonjeza Powerful od 6m je tezina od 230gr.
Za Formax Power Core Proline bolo 6m pricam kao utisak koji sam stekao drzeci ga 2, 3 puta u Formax radnji, nikad nisam pecao na njega. A imam isti stap u duzini od 5m i odlican je. To nije ni priblizno glindzav stap kao sto je Powerful bolo 6m, ostriji je od Level Team 4306PR, tanji u rukohvatu, ima bolje karike, zato sam rekao.
Ja sam mu pre svega preporucio da uzme Level Team 5306 EX koji je tb 15gr, ali covek je pocetnik, zato sam rekao da pogleda i Level Team 4306 PR a on je odmah zbog cene pre svega pikirao njega.
Ne znam zasto mesas Cosmos, koji je stap kao britka sablja, bilo u duzini od 5 ili od 6m, retko koji brzi stap ima.

Ja kad pominjem tezinu bacanja ne mislim na velicinu ribe koju ce pecati, ja cu mrenu od 2kg da primirim i sa bolonjezom tb 10gr ali plovak od 10gr cu malo sutra da zabacim na 30, 40m od obale sa bolonjezom tb 10gr.
Pecam na Drini, koristim plovke 4-12gr, zato pricam. Gledam skoro svakodnevno kao ljudi lome stapove u zabacaju ili u kontri. A riba nije broblem, nijedna osim mrena vecih od 2.5, 3kg i plotica vecih od 2kg.
Ne slazem se ni sa tobom ni sa Orkom po pitanju prvog bolonjeza. Treba da bude petica meni koji pecam na Kolubari, Drini, to su dubine do 2m, ili tebi i ljudima na Moravama, Nisavama itd, to su manje vise plitke reke. Ko peca na Savi, Dunavu, Tisi ciljano imace u 80% situacija problem sa bolonjezom od 5m zbog dubine i to je cinjenica.
Znam kako sam se patio zato pricam. Uvek ima varijanta kliznog plovka ali to ne racunam u bolonjez pecanje i plovkarenje, to je sviranje kurcu.
Pecao sam najvise oko Obrenovca i skoro na svim terenima gde je radio skobalj je bila dubina od 4.5-6.5m.

Nisam napisao da prvi bolonjez treba da bude petica,ali jesam mozda indirektno aludirao na tako nesto..Pitanje je da li treba da krene od pocetka ili kraja..
Ja kada sam pocinjao sa plovkarenjem,a to je bilo poodavno,prvo sam krenuo sa petljasima(takmicarcima),pa onda neki teleskopi,tele-metchevi,bolo od 4m,pa onda petica,i na "kraju" bolo od 6m..Sestica je najteza za koriscenje i manipulaciju i pocetniku je najteze rukovanje sa njom..
U ribolovu je sve vise-manje relativno pa tako i ovo.,misljenja su razlicita,sto je dobro.,ali je u sustini najvaznije da se peca.. :cheesy:
Na velikim rekama je sestica svakako u prednosti..,u prvom redu zbog mogucnosti stavljanja vece dubine..Riba se moze privuci sa dobrom hranom,pravilno plasiranom i blize,u domet petice.,naravno ne na svakom mestu i u svakoj situaciji.,ali ima prilican broj mesta i situacija gde uopste nije potrebna sestica,da ne govorim o nocnom pecanju kada riba prilazi blize obali..Max dubina od 3.5m sa kojom je moguce pecati peticom je prilicno respektabilna..
Na Drini prilican broj plovkarosa koliko sam mogao da vidim peca tele-metchevima i bolonjezima od 5m..,bas na mestima gde dubina ne prelazi 3.5m,a takvih mesta ima dosta..
Ja sam onomad pecao sa sesticom i rame mi je otpalo "mlateci" sa njom ceo dan,jos sam stajao u vodi do butina.Pecalo se na daljini od 15-25m.Jedan domaci ribolovac je pored mene pecao sa peticom.,dubina je bas bila tu oko 3-3.5m.,u pitanju je Djedov vir..On 7 komada(skobalja),ja ni jednog.. :sad:  Nije mi pomogla sestica ni bolja manipalacija i kocenje plovka.. :cheesy:
Mislim da svi koji pecaju bolonjezom trebaju imati i sesticu i peticu.,a da peticu koriste gde god to mogu zbog toga sto je (vec sam dosadan) laksa i u boljem balansu.,manje zamara i pecanje je udobnije i lepse..

pexon

Ajde da i ja kažem neku. Prvo hvala svima na savetima i sugestijama,  dobro je što ima različitih mišljenja. Ja ću morati da izvagam šta mi je bolje za početak.  Orka je u pravu kada kaže da je najbolje i petica i šestica,  al to kad ovladam malo ovom tehnikom.  Planiram da pecam na Savi od Mačvanske Mitrovice do Hrtkovaca,  a tu je dobra dubina za razliku od okoline Šapca.  Tako da  mislim da je Radojičićev predlog za šesticu bolji za mene.  E sad koji štap tu već nisam pametan,  za sada sam najbliži tubertiniji ali sam otvoren i za druge predloge.

Moze petica da posluzi i na dubini od 4.5m, sa fiksnim plovkom, jeste malo zeznutije, mora da se pazi ali moze, znam jer sam na Umci stavljao dubinu na duzinu stapa i pecao a to je 4.85m.
Svi se slazemo da treba imati i 5 i 6m. Ja sesticom otpecam 10ak puta godisnje i ne bih je vise akao jer mi petice zavrsavaju sve ostale situacije.
Sta je bolje za tebe druze ne znam, celodnevno pecanje sa sesticom od 300gr ce iziskivati dvodnevni odmor, to ti garantujem. Jednostavno i bolje sestice znaju da odvaljuju ruku a te od oko 300gr sigurno.
Smatram, na vecini nas je dokazano da je bolje cekati i skupljati kintu pa kupiti bolji stap nego kupiti prelazno resenje a posle sezone opet novi stap. Posto si pocetnik ne znam sta ti je ciniti.

Evo jos jedan predlog:

Kakav je ne znam, nikad ga nisam drzao. Znam da ima snage, Laki 22 mi je rekao. Akciju ne znam, tezina bacanja je takodje meni nepoznata. Uzitak za ruku i telo ce ti biti bolji sa ovim stapom nego Tubertinijem od 290gr, to je sigurno. Video sam i na KP prodaje covek, nov za 75 evra al ja bih opet uzeo iz radnje.