Benzar Mix Concourse Method Feeder 3.90 30-120

Započeo ibanezi, 20 Novembar 2020, 21:35:28

'Ajde da ne čekamo. Na samoj vodi kada smo rasklopili štapove ustanovili smo da je Benzar znatno oštriji od Okume 8K, da po tom parametru može da se poredi sa Riveom LC koji je i meni i njemu najoštriji fider štap koji smo videli. Sledeće iznenađenje je da i pored nešto kraće drške - 47cm od buta do stope mašinice.  i u sadejstvu sa TP 4000 koji nije  bacačka mašina sa onom uzanom spulnom i uz to nenapunjen do kraja (pola cm do oboda spulne monofila 0,23) štap izvanredan bacač. Sam Pekson je bio iznenađen kako je izbacio napunjenu hranilicu  od 80 gr kao iz praćke. On je i izveo prvi izbačaj, nisam ja. Onda je po lakoći napunjenosti štapa pri izbačaju sledilo i poređenje snage. Štap je mnogo jači ne samo od Okume 8K 3,9 120gr, nego je i jači od Riverkrafta 3,9 150 koji je takođe učestvovao u testu za poređenje koji je doneo Peksonov drugar. Na napunjenoj hranilici od 100 grama štap tek počinje da ulazi u zonu optimuma. Sa napunjenom baš velikom korpom hranilice od 120 gr štap je u zoni punog optimuma kojim se ostvaruju laki i dugački izbačaji bez onog punog otvaranja pri zamahu kada izlazimo iz zone bacačkog komfora. Pekson nije štedeo moj štap, bacao je kako hoće i šta hoće. Zaključak je da je štap u najmanju ruku rasan 150gramac, a da na osnovu toga ni Okuma nije baš 120gramac, niti Riverkraft 150 gramac. Ako oni to jesu, Benzar je još jači od naše procene. Sa tim poimanjem mogućnosti može se reći da je Benzar sa težinom 238 gr, odličnim balansom sa tako kraćom drškom štap za svaki respekt u poređenju sa štapovima iz svoje kategorije snage. Pekson je sinoć na osnovu slike zaključio da se radi o slim blanku. Nije, mrzelo me sinoć da demantujem. Štap ima Fast taper sa butom popriličnog prečnika sa izraženim konusom koji se brzo stanjuje pa ne gubi mnogo na eleganciji. Akcija mu je bukvalno progresivna, od opterećenja zavisi odakle će se i koliko saviti, sa hranilicom od 80 grama je pri izbačaju savijen u tipičnoj varaličarskoj Bakciji - oko prve trećine štapa, a sa povećanjem tačka se spušta. Ne zaključava se. Kada sam posle udarca i kačenja zakačio za obraslu brežinu na oko 40 m od obale koja ide dužinom poteza, pri natezanju sam uspeo da savijem štap u punu pravilnu parabolu iz donjeg dela pre nego što je štap bez po muke u tom natezanju otkinuo sistem sa hranilicom. Sa jedne strane, nisam to hteo, želeo sam normalan 120gramac iz nešto više klase kojim bih pokrio skoro sve na mojim terenima na Savi. Ali nisam uopšte razočaran, pokrio sam ekstremnije situacije na Savi i radujem se izlascima na Dunav na mrenu gde sam se par puta patio sa 120gramcem tipa DG TFS 3,9 120gr. Imao sam nekog uspeha, ali sam se vraćao sa bolovima pod plećkama od izvlačenja 120gramskih hranilica štapom savijenim u kiflu. I uopšte nisam razočaran što ću očigledno morati da kupujem jednu znatno nežniju varijantu da bi pokrio sve na Savi. Pekson koji ima u planu za Dunav jednog snažnog 150 pa i više gramca, kaže da bi mu ovaj "120" gramac baš legao. Još je zaključio da ako Pex vidi i proba ovo čudo, neće odoleti da ga kupi i da odnese u MG da se malo igraju produženja drške. Provodnike ne mora da dira, idealan raspored, idealna veličina, potreban kvalitet. :lol: Moram da dodam, mislim da je za Peksona najbolja fider mašinica koju je držao u rukama i motao, od danas Tvin F 4000. Bio je frapiran da hranilice od 100 i 120gr izvlači kao da na kraju strune nema ništa. Eto pobratime, bio sam hrabar i bacao sam iz sve snage to što si mi zadao i biću još hrabriji ako situacija bude zahtevala.  Znaš mene, volim da razmišljam i donosim svoje "logične" zaključke i ja mislim da je ovaj štap ovakve "potcenjene deklaracije" ne greškom Žorža Benzara, nego jasnom namerom. Štap je namenjen pecanju metod tehnikom na velikim rekama, to mu jeste namena po opisu proizvođača. A ja se dosetio da se na Mađarskom i Srpskom i...Dunavu  za pecanje metod tehnikom ne koriste one lagane kašičice kao na komercijalama, nego teške lubeničarke koje mogu da se održe da ih tok ne valja, a uz to se nagura i natisne u njih hrane zapremine teniske loptice. Ako tako zamislim metod na reci (gledao i Domu da tako peca metodom šarane po Dunavu) i da je ovaj štap tome namenjen, mislim da je deklaracija realna, ma koliko za klasično fiderisanje ta deklaracija izgledala podcenjena. Dakle max lubeničarka do 120gr i lopatica hrane za izbačaj bez rizika. Eto, sad je Peđa na redu da me potvrdi ili demantuje.

Spojene poruke: 21 Novembar 2020, 19:32:43

Eto dok se ja raspisao, Pekson sve rek'o u skraćenom izdanju.

pexon

Vidi Matori, ako on sa takvom lakoćom baca 120 + hrana, ne vidim razlog da se muči sa 150 +. Šteta što nismo probali i to, imao sam je danas. I prosto nemam logično objašnjenje kako štap sa tako kratkom drškom baca sa lakoćom 150 - 160 grama preko 50 m, plus poluprazna špulna TPa malo veća od naprstka u poređenju sa modernim mašinama. Ne znam šta su strpali u taj blank, ali si kupio opasnog teškaša pero lake kategorije, heheee.

Spojene poruke: 21 Novembar 2020, 19:57:59

Banzaji bi i  Duletu Ad Finesu lego ko dupe na nonu.  :cheesy:

Otprilike...IM7 u koji su smućkali gušterov rep, krilce slepog miša, koren  mandragore iskopan na noć veštica...onda to nazovu IM12 :lol:

Namenjen je Balatonu.....čisto mala digresija :wink:
Zato se i u imenu nalazi naziv method jer tamo pecaju na popriličnim daljinama ako žele nešto da urade i nije baš sasvim tačno da koriste samo te lubeničarke već uglavnom koriste flat method ali ozbiljnih težina dok im lubeničarke služe za početno hranjenje i dohranjivanje, onaj fazon 80gr flat method +40gr hrana= 120gr ukupno  :bye:. Čitav jedan "kult" pribora je napravljen za tu namenu i za sad je šampion u tome Manta koju pokušavaju da dostignu. Inače sam imao priliku da vidim i držim u rukama ovaj Ibanezijev štap i samo sam čekao da vidim šta će da napiše jer je u startu bilo očigledno ne da nije 120 već da nije ni 150 već je više neki 180gr od prilike. Sad svako to različito gleda i ima neku teoriju oko toga ali meni bi to bio odličan štap za spod  :smiley:
Šalu na stranu ko voli "motkice" za rečno fiderisanje dobar je izbor.
PS: glupi konstruktori opet napraviše kratku dršku na štapu za daleka bacanja  :lol: A, da.....sedeći se zabacuje nema zaleta niti smeš da ustaješ sa stolice pa je možda i zbog toga, a HU je velesila u feederu veća i od izvikanih engleza  smiley033

E moj Ibanezi, opet te bacaju u trosak.
Sad moras da se ponovis sa mesnatijim i vecim udicama, tezim hrandzama, predvezima... :cheesy:
Iz teksta od sinoc bih se usudio zakljuciti da si ocekivao malo nezniji stap.  :takoje:
Benzar je lep po opisu, jos ako je stvarno tako lagan i balansiran pun pogodak za dane kada Sava krene da brije, a i imas motku za Dunau. :tongue:
P.S.
Slazem se Branko sa tobom oko brenda Manta.
I sam sam bio 'u tripu' da kupim dva kom Manta Evo-X 3,9m cini mi se...rasni  i 'realno' deklarisan 120gramac,  takodje za najteze izazove na velikim rekama. :lol:

E lepo, sad znam više. Moje "logično" razmišljanje ima smisla, samo nisam baš do kraja dobacio. Sad moram da kupim i specijalnu stolicu za daleke izbačaje,... lele...neću val'da da  gurnem najboljeg druga Peđu u 'ladan Dunav da se utopi da mu  maznem Grabuljino  čeir, 'di mi je 500e za ' naku stolicu. :eek:  Eto Pekson, sledeći put testiramo štap iz stolice, nećemo da mu "apgrejdujemo" dršku. Nek si kupio stolicu, neka korist i od nje. :lol:
Grofe, naravno da sam očekivao nežniji. Piše 120, lakši 70 gr od DG120 gramca, jednostavno mi bilo malo verovatno da je toliko snažan iako sam u prodavnici osetio moć. Na suvo je na suvo i pripisivao sam to isključivo oštrini, a pod teretom očekivao da pokaže ono što piše. Međutim, nisam razočaran, bolje je kada lagan štap koji lepo leži u ruci pokaže da može više, nego da pokaže da može manje. 150+ gramac na kome piše 120 može da radi hranilice 80 -100gr koje sam planirao. I ono što mi ne puno često, ali ponekad fali. 80gramac na kome piše 120 to ne može.  Jedva čekam da ga vidiš.

Crni-Ru1979

Drugari Pexon i Ibanezi,hvala vam na lepom pecanju danas na Savi i da uporedimo štapove.Sledeci izlazak tu sam,pozdrav i ostalim Vukovima.

Pozdrav Crni, vidimo se čim pre! Uzgred, informacija za Vukove, Crni je jedini upecao nekoliko čestitijih skobalja, ja sam štap overio osrednjom balavurom koju nisam osetio ni na  štapu ni na mašinici dok je nisam video  na površini, a Peđa je razbio peševe koji jesu doduše bili sitni, al' su zato bili retki. :lol:

Što pre shvatiš da se pribor pravi po fipsed pravilima to će ti neke stvari biti jasnije. Zabole tamo nekog Engleza, Francuza ili Madjara za Savu u Mačvanskoj Mitrovici ili da li neko ima listopadnu šumu iza ledja ili nagib od 65%...on ima jasan šablon kojeg se drži i prema kome teži i po tom istom šablonu svi prave štapove i opremu i svi se drže tih pravila....banalan primer....zašto nema štek štapova preko 13m, zašto nema fidera preko 4,2? Zar ne postoji potreba za dužim? Postoji itekako....ali fips kaže no, no to nije po pravilima. E kad se to zna onda shvatimo da je sve to jedna konfekcija i jedan smišljeni sistem ribolovačke industrije da te uvlači u svoje kolo i svake godine izbaci nešto novo....u okvirima fipseda naravno. A, ovde se mi "koljemo" koliko se izveze toray karbona u ameriku i koliko je to štapova ako uzmemo u obzir i krateže i one dugačke i da li je IN7 ili IM12.....idemo totalno u dubiozu i zbog "teorija zavere" ne vidimo banalne stvari. Banalna stvar kaže da se fider peca iz stolice, da nema sklanjanja od nje i na konto toga sve ti se konstruiše. Njima nije bitan jedan rekreativni ribolovac sa dunava, tise ili tamiša već okoreli takmičar koji kupuje kao da je lud sve što izbacuju i menja svake godine kopletnu opremu....njemu se oni prilagodjavaju, a ne nama ostalima. Tupim ga i ja malo....uživajte u pecanju samo je to bitno, a konstruisanje ostavite onima kojima je to posao.

PS: Srećna kupovina i da te služi kako treba...dobar je štap sa odličnom dužinom drške  :bye: :rolleyes:

pexon

Branko, sada si ti u faulu pošto pišeš o štapu koji si držao u ruci a ne pecao njim. Ibanez je imao jedno pecanje Banzaijem i rano je još donositi sud o štapu, ali štap je motka samo po težini bacanja i ni po čemu drugom. Mogao bih časom da ti nabrojim nekoliko štapova koje si preporučivao na forumu a koji su mnogo veće motke u pravom smislu reči od ibanezijevog. Što kaže Davor za teranje krupne stoke. Ja sam još pod utiskom i moraću sledeći put više puta da ga zutegnem, da uverim sebe da li tripujem ili je stvarno toliko dobar pa da ga pazarim dok cena nije došla na nivo one u Mađarskoj.  smiley033
I mora malo na ribi da se pokaže, ne samo sa hrandžama u zabačaju i vađenju istih.  :cheesy:

Spojene poruke: 21 Novembar 2020, 23:29:30

P. S. Pozdrav Crni, do sledećeg pecanja a i kavane što da ne. Valjda ćemo tada više tresti Riverkrafta, kad skontamo kakvu je Ibanezi močugu kupio.  :rolleyes:

Evo ko ne veruje najjeftinija cena u Mađarskoj koju sam našao, po kursnoj listi štap je blizu 25000 dinara u Mađarskoj. Kataloška težina je 243gr, da li digitalna vaga u dućanu laže ili je Energotim malo podigao, ali razlika je samo 5 gr. Meni to imponuje i govori da ako je štap zaista jači čak i od 150gr sa takvom težinom i takvom cenom rasni vrhunski štap za teži fider ribolov, daleko od močuge.https://energofish.hu/product.php/Horg%C3%A1szbot-Feeder-bot-picker-bot-BENZAR-CONCOURSE-METHOD-FEEDER-BOT/18778/

Nismo se razumeli...."motka" je žargonski izraz za oštar i krut štap, a to sam napisao najviše zbog naziva method jer to nije štap za method pecanja na koja smo navikli. Pravljen za long distanc za posebne uslove, ali za odličnom primenom na rekama. Kao "Grabuljino" (što kaže naš moderator) Distanc koji je namenjen za deveriku po jezerima, a nigde veze sa pojmom našeg pecanja deverika po jezerima ali odlična primena za rečni ribolov. Ništa sporno u tome nema.
Samo da se nadovežem na predhodni post u vezi industrije koja je usmerena više ka takmičarima nego ka rekreativcima. Na ovoj fotki je prikazan broj ribolovaca u Francuskoj i to 3 miliona ribolovaca od čega 68% čine takmičari. Gde su ostale zemlje poput Madjarske ili Engleske....

Nadam se da su vam sad neki moji stavovi koje kroz šalu dosta često proturim jasniji. Konkretno mislim na pecanje iz stolice i dužinu drške. Da to nije tako nebi Pex prepravljao svaki štap koji je uzeo.

Sad vidim i u podacima na sajtu koji sam postavio. U svom opisu sam napisao da ima fast taper i da prvo otvaranje kreće iz prve trećine od vrha  što je kako sam naveo klasična "varaličarska B akcija" koja se progresivno spušta sa opterećenjem. I u specifikaciji proizvođača piše - action B! Ujedno mislim da je to i najbrža akcija koju sme da ima ijedan fider štap pa makar ga mi predvideli za  teške rečne uslove. Malo smo ja i Peđa popričali, ali da pitam i iskusne. Pošto  vide da se moji opisi i podaci sa sajta podudaraju, uz sva zapažanja koje su napisali Pekson i Branko, verujem da iskusniji fideraši imaju dobru predstavu o štapu. Pitanje! Da li za ovaj snažni, oštri i brzi štap smem da stavim upredenicu ili da se držim nekog kvalitetnog istegljivog monofila?

Ma smeš što nebi smeo? Ali ne budi smudjaroš na kontri. U svakom slučaju možeš da dodaš malo gume umesto "kosice" i opraštaće ti greške. Jedino ćeš malo izgubiti na detekciji ali ništa značajno. Imam ja jednu takvu motkicu na 3m i na njemu mi je hranilica sa gumom kad pecam sitnije šarane, a kad sam negde gde je veći prosek onda idem bez gume. Tu će ti veći problem praviti teška hranilica i mala udica nego štap i struna, zato uzmeš (ili ću ti ja poslati malo) štek gume i rešio si sve  :wink: