Štapovi za soma

Započeo maverick, 19 Novembar 2009, 22:41:34

djurkic ljubisa1

celo prošlu jesen sam pecao na meleza malo manji od šake,iz čamca,250gr olovica.totalno nebitno i nisam video rad kedera na štapu,niti ćeš videti kako radi..pošto melez/mamak se krije pri dnu,i neće da privlači pažnju grabljivice(soma u ovom sluč.)besomičnim plivanjem u krug.već će da se i on smiri i pritaji.bilo je i titranja mamka što se vidi na štapu,i to u momentu kad mu pridje som,i tad znam da će da zabode štap.tako je i bilo,uglavnom posle titranja mamka sledio je i napad soma. :takoje:
to dal je mamak živ,proveriš posle pola sata AKO NE UDARI za to vreme,izvadiš napolje proveriš/zameniš mamka i promeniš lokaciju zabačaja.pošto ako je tu javi se posle 20-30min smiley033
štapovi su mi 100-250gr na 240cm

skvrl

Upareni sa masinicama iz lidla, velicina 5000, takodje deluju olicno, celu proslu sezonu sam otpecao njihovim sa velicinom 3000 za belu i do 3kg grabljivice sam hvatao, kvalitetne su masinice pretpostavljam da i s ovima nece biti greske. 0.40/160m. Imaju i bejtraner, moze biti korisno za neke situacije. Cena je 2500... takve u formaksu i slicno kostaju po 5000+

U Ruskim videima veoma cesti stapovi, bas ovi.

Grbo

Fiberglas proveren i nesalomiv. Prava stvar za natezanje sa somovima. Sto bi rekao moj stari: "'Aj ovo slomi ako mozes"   smiley212

peconi

Pozdrav ljudi.  :bye:  Smorio me malo fider, pa sam u potrazi za nekim univerzalnim somaroskim kompletom. Precesljah ceo forum ali nisam uspeo da se odlucim.  :smiley:

Trebaju mi stapovi za light pecanje soma. Kad kazem light mislim prilagodjeno ribama i uslovima na nasim vodama, prvenstveno za staticno pecanje sa obale (manji keder, glista, rovac, cvet... ) ali ne bi bilo lose ni sa njim ponekad zabaciti neku tezu glavinjaru.

Ono sto mi je zapalo za oko je Madcat green spin 2.70m 40-150g ( stara serija ) i Daiwa BG Pilk 2.70m 50-165g.

Upario bi ih sa svojim saranskim Penn slammer 560ll, a po potrebi bi kupio i nove masine specijalno za ove stapove.

Sta vi mislite da je bolja opcija od ova dva stapa i da li mozda imate preporuku za neki treci u toj klasi ( do 10 000 din po komadu )?

Ja bih, Penn Squadron light pilk, 160gr na 2,7m, gledao ga skoro u formaxu, gledao i ove druge. Najkorektiniji stapa za cenu od sva 3.

Hvala na brzom odgovoru.  :tongue:

Evo sad bas pogledah na sajtu, light pilk-a nema, samo SQUADRON II PILK 272 100-160g. Na taj si mislio?

Taj, skoro sam ga gledao smiley033

peconi

Bio u prodavnicama, prodrmusao sve i ipak se odlucio za Dam madcat. Kupio me vizuelni utisak i fuji drzac  :rolleyes: ( i cena od 8000 din ).

Sto se tice penna, lagan ali znacajno kruci stap i sa jacom "kicmom". Kad sam zabacio snop glista sa Dam-om, skapirao sam zasto je Penn mozda bio bolji izbor ( madcat-a drmusa bela riba bez problema ).

Ali me je od penna odbila zavrsna obrada koja je u rangu kineskih stapova od 1000din. Stvarno nedopustivo za stap od 100e da moze noktom da se ljusti farba sa blanka, drzac masinice kao neko da je bonsekom sekao, a lak na provodnicima kipi na sve strane.  :no:

Kontam da je to u USA niza klasa stapova, al bas ga preterase. Ili sam ja mozda naleteo na neku losu seriju.

Dani51

Citat: skvrl poslato 26 Februar 2024, 14:32:12Uzeh kineze 900 din/komad pun fiberglas, 1.8m za camac sa nadkabinom, obojeni vrhovi, 100-250g tb. Da ne zbunjuje cena, odlicni su stapovi.

U Ruskim videima veoma cesti stapovi, bas ovi.
ti stapovi,kopije germine do 2.70m su doslovno fantasticni!
3m dugi kao da je vrag pukao u njih,nikako u ruci ne pasu,teski i gornja sekcija je dobra za purane tjerati a donja za biljar.
Ponavljam,do 2.70 sasvim nesto drugo.Crivit role iz lidla su odlicne doslovno.
Provjerene.

Ma bice da jesu, sve dok ti som ne izvuče celu spulnu s njih ko meni. Ja imao nekad na 3m, pa skracivao na 2,7 i nista bolji nisu bili. Za te 2,1m ne znam, jer mi je premala duzina pa nikad nisam ni gledao. Ti stapovi se u halteru savijaju, nikakav pritisak ne može da se ostvari sa njima, kad se nadjes na cupavom terenu, a imas ozbiljnu ribu koja ide gde hoće, ajao. Sto se Penna tice, nisam ni zagledao zavrsnu obradu, samo ga tresao i natezao iz radoznalosti. Najslabiji stap za soma koji sam ostavio je do 190gr, a ni njime nisam upecao odavno. Po meni takvi stapovi su u hendikepu, limitiran tezinom bacanja, kad moras daleko i velikim teretom, ne može. Najveća greška koja se pravi s 300gramcima je sto 90% njih ima vrh od 5mm. Ne znam koliko sam, tih 300gramaca imao, samo 2 su ostala kod mene, i nece ni otici. Beast 300gr na 3m, stap pogodjen za svako pecanje, na kedera ga nisam probao, jer me buni njegov mekan vrh, i cepanje kedera, nema jaci vrh od tog Mad cat-a, al je svim ostatkom blanka snažniji, 500gramac na 3,2 je promasen stap, za ono sto sam od njega ocekivao, gornjim delom isti ko i 300gramac,samo dole jaci. Balzer, 2,75 isto 300gr, s vrhom od nepunih 5mm, ali donjista mekog, savitljivog, upotrebljiv za kedera, cvet ako ga u ruci drzis, i tesko varalicarenje. Velike ribe, retko dolaze, al se desava, sve može da bude i ovako i onako, stap jedini moze da prasta greske,a da toga ne budemo svesni smiley033

peconi

Stapovi overeni.   :ok:  Razlika izmedju udarca ovog soma i bele ribe je bila u tome sto bela riba odsecno ćapa mamac sa vecim pauzama, a som ga je savio vise puta u kracem intervalu. Nije bilo nikakvog potezanja. Bilo jos par manjih do 1kg, isto su uzimali. Sto se mene tice odlican izbor!

Svaka čast  smiley033 Ne mora da znaci to uvek da tako udara. Bas ovi veliki, znaju da budu na mamcu po nekoliko minuta, ja kad uocim to da poteze i pusta, uzmem stap u ruku oborim do vode i drzim ruku na kanapu, kad krene da nosi to je trenutak. Neki put nosi odmah, samo nategne stap. Jednom,pisao je već negde, sam tako soma koji je u plitko pipavo uzimao, dva puta masio na kontru iz drzaca, kako sam imao 10tak sitnih durdubaka na udici, znao sam da ne može da skine sve od jednom, i samo spustao stap. Treci put ga zakacih iz ruke, tu brzinu i agresiju, nisam davno bio osetio, dok mi mamac ne izlete na površinu. Nisam video po mraku pa odkomentarisah drugaru da ne mogu da verujem da mi pokida zdrav kanap 0,4, ustvari mi je na kontri pukao predvez od olova 0,4 najlon. Ono sto vidim lose, iako jako volim takve stapove s indikativnim vrhom. Npr. Beasta, dva pilkera 180gr, Salty Beasta na 120gr, sto kad je riba veca ne može da joj prokuca gornju vilicu. Kad mrljavi odbije ga krut stap, hoce da ostavi, pa aj sad budi pametan smiley033